WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
7 مثال واقعی از هوشمندانه‌ترین بازاریابی‌های تبلیغاتی

7 مثال واقعی از هوشمندانه‌ترین بازاریابی‌های تبلیغاتی

27/ دی/1398

بی شک هر نوع محصولی که از آن به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنید از بطری‌های آب‌گرفته تا کلاه‌تبلیغاتی و انواع نوشت افزار و خودکار تبلیغاتی همگی دارای مارک و برند مخصوص به خود هستند که توسط شرکت‌های معتبر متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. در همه این محصولات برند مورد نظر در گوشه‌ای از آن حک می‌شود تا از این طریق نوعی بازاریابی تبلیغاتی برای شرکت مورد نظر انجام شود.


 برای اینکه بتوانید در بازاریابی تبلیغاتی هوشمندانه‌تر عمل کنید و محصولات را در معرض دید بیشتر قرار دهید تا از این طریق مخاطبان بتوانند آن را مشاهده کرده و سفارش دهند، لازم است تا با شیوه‌های این نوع از تبلیغات و بازاریابی بیشتر آشنا شوید و از روش‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها خلاقیت بیشتری قابل‌مشاهده باشد. در ادامه این مطلب نمونه‌هایی از تبلیغات خلاق در زمینه بازاریابی تبلیغاتی را برای شما موردبررسی قرار می‌دهید.

 

1. استفاده از برچسب‌های سفارشی در بازاریابی تبلیغاتی

 

دن کامینز از هواداران خود خواست تا برچسب‌های تبلیغاتی را به طور کاملاً تصادفی در محل خود و در اطراف آن روی دیوارها بچسبانند و با گرفتن فیلم و عکس از آن‌ها در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی آن را با هشتگ spreadthesuck# به اشتراک بگذارند.

هر چقدر تعداد دفعات ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها در حد بالایی قرار می‌گرفت، امکان برنده شدن افراد در Timesuck بیشتر می‌شد. در این صورت افراد می‌توانستند تا حدود ۱۰۰ دلار رایگان کالا دریافت کنند. این امر نشان می‌دهد که خلاقیت در بازاریابی تبلیغاتی توانسته مردم و افراد را به سمت خود جذب کند.

در واقع از این طریق افراد به چالش دعوت شدند و به طبع هر فردی که تلاش بیشتری در این حیطه انجام دهد شانس او در برنده‌شدن جایزه بیشتر از بقیه خواهد بود. همچنین این جایزه نوعی انگیزه را در افراد ایجاد می‌کند تا محصول مورد نظر شما را از این طریق تبلیغ کنند.

 در واقع این هدایای تبلیغاتی از جمله مهمترین بخش از بازاریابی تبلیغاتی است. این هدایا ممکن است به صورت‌های دیگر مانند لباس‌ها، خودکار تبلیغاتی و بسیاری از محصولات دیگر به افراد داده‌ شوند.

 

برچسب تبلیغاتی

برچسب‌های پادکست Timesuck که در کمپین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت

 

 

 

 

2. تبلیغ ماشین لباسشویی ال‌جی


یکی از خلاقانه‌ترین بازاریابی‌های تبلیغاتی که شرکت ال‌جی برای تبلیغ ماشین‌های لباسشویی تازه تاسیس خود انجام داده است را می‌توان در سال ۲۰۱۸ دانست. در این تبلیغات خدمه و کارکنان از لباس و یونیفرمی که شامل کلاه‌تبلیغاتی و تیشرت‌های مارک ال‌جی بود، برای نشان‌دادن برند خود استفاده کردند.

در این تبلیغ ۲۵ عدد از خشک‌کن‌ها و لباسشویی‌ها در تبلیغات دیده می‌شوند که در جشنواره موسیقی قرار داده شد تا قدرت این ماشین‌ها و محصولات شرکت ال جی را به همگان نشان دهد. جشنواره‌های موسیقی از جمله جشن‌هایی هستند که در آنجا ایجاد آلودگی بیش از سایر جشنواره‌ها دیده می‌شود.

در این جشنواره‌ها جمعیت جوان بسیار زیاد است به همین دلیل شرکت ال‌جی راهی خلاقانه برای تبلیغات و بازاریابی خود از این طریق یافت. این امر سبب شد تا افراد بیشتری با محصولات جدید برند ال‌جی آشنا شوند. همچنین خلاقیتی که در این تبلیغ وجود داشت، توانست تجربه‌ای به یادماندنی را برای مخاطبان ایجاد کند.

 

 

 

3. تبلیغ شیرینی شرکت گوگل

 

این تبلیغ به گونه‌ای بود که شرکت گوگل به صورت آفلاین مغازه‌های شیرینی و پیراشکی پاپ‌آپ خود را در اختیار مردم قرار داد. در این صورت افراد می‌توانستند به پیشخوان رفته و شیرینی مورد نظر خود را سفارش دهند.

نتیجه‌ای که این تبلیغ به همراه داشت، این بود که آن‌ها بتوانند بدون صفحه رایانه نیز با مخاطبان خود در ارتباط باشند. در واقع این نوع از فروشگاه‌های پاپ‌آپ و غذاهای شیرین راهی بود تا گوگل بتواند به طور مستقیم با طرفداران خود در ارتباط باشد.

 

شیرینی گوگل

شیرینی‌های شرکت گوگل که در کمپین آفلاین مورد استفاده قرار گرفت

 

 

4. اسباب‌بازی‌های تبلیغاتی فورد

 

اسباب‌بازی‌هایی که شرکت فورد به مخاطبان خود به عنوان هدایای تبلیغاتی ارائه می‌دهد، یکی از راهکارهایی است که افراد را تشویق به آمدن در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو می‌کند. هر سال رونمایی از محصولات جدید شرکت فورد انجام می‌شود. زمان این رونمایی بسیار محدود است و فقط در این مدت محصول جدید در معرض دید تماشاچیان قرار می‌گیرد.

 به همین دلیل سرعت برای رسیدن به آن نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد اکثراً با کودکان خود که عاشق اسباب بازی‌های تبلیغاتی هستند در این نمایشگاه حضور می‌یابند تا از محصولات جدید دیدن کنند. این امر برای آینده شرکت فورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

هدیه تبلیغاتی اسباب بازی فورد

اسباب بازی‌های شرکت فورد که به کودکان در نمایشگاه ارائه شد

 

 

 

5. تبلیغ محصولات اسکیت تونی‌هاک


تونی‌هاک یکی از افرادی است که در زمینه اسکیت به نوعی اسطوره محسوب می‌شود. این فرد با ساخت بازی Cavenger Hunt Merch در زمینه اسکی توانست سال‌ها در صدر جدول توییتر دیده شود. افرادی که به این نوع از محصولات علاقه زیادی دارند، می‌توانند در سراسر جهان جعبه‌هایی را که حاوی این محصولات هستند تهیه‌ کرده و از برند تونی‌هاک حمایت کنند.

این نوع تبلیغ مانند بسیاری از مارک‌ها و برندهای مطرح مانند سودا جونز و Pirate’s Booty potato chips از این طریق با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی توانستند در سراسر جهان به شهرت برسند.

همانطور که می‌دانیم وعده‌های تبلیغاتی سبب می‌شود تا آن‌ها هیجان‌انگیزتر و خاص‌تر دیده شوند و با ایجاد نوعی تعامل و همبستگی سبب می‌شوند این فعالیت‌های تبلیغاتی و مشارکت دادن افراد در آن‌ها نوعی مکالمه در بین این افراد ایجاد کند که می‌تواند هدف تبلیغات تونی هاک باشد.

 

تونی هاک

محصولات و هدایای تبلیغاتی تونی هاک، اسطوره اسکیت

 

 

 

6. جعبه‌های هدیه تعطیلات پولر به عنوان هدایای تبلیغاتی


این نوع از تبلیغات اینترنتی به گونه‌ای است که افراد در شبکه‌های اجتماعی دو نفر از دوستان خود را در زیر پست‌های مربوط به پولر قید می‌کنند تا بدین طریق شانس خود را در دریافت جعبه‌های هدیه تعطیلاتی که توسط شرکت پولر که در زمینه تجهیزات و پوشاک به فعالیت مشغول است، بالا ببرند.

این تبلیغات از نیاز و علاقه مردم به دریافت هدایای تبلیغاتی از جمله کلاه‌ تبلیغاتی استفاده کرد تا از این طریق آن‌ها را تشویق به دیده‌شدن برند خود کند. همچنین شرکت پولر توانست مارک تجاری خود را از طریق این تعاملات اجتماعی به شهرت برساند. این تبلیغ نوعی رقابت را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد که توانست به طور میانگین ۱۷۵۰۰ طرفدار را به سمت خود جذب کند.

 

جعبه هدیه پولر

کمپین شرکت پولر برای هدیه جعبه تبلیغاتی مخصوص تعطیلات

 

 

 

7. تبلیغ تقویم Cia Athletica


این تبلیغ در واقع به دلیل تشویق اعضای جدیدی بود که به باشگاه Cia Athletica وارد می‌شدند. این امر توانست نوعی انگیزه برای کاهش وزن را در افراد ایجاد کند. در واقع روند کاهش وزن در این تقویم‌های تبلیغاتی با شکل به افراد نشان داده شد.

این تقویم‌ها علاوه بر خلاقیتی که در آن‌ها وجود داشت، توانست افراد مختلفی را به آنجا بکشاند. این نوع هدیه در واقع نشان‌دهنده اهدافی بود که Cia Athletica در نظر داشت تا تناسب‌اندام را برای افراد ایجاد کند.

 

تقویم تبلیغاتی لاغری

تقویم شرکت Cia Athletica برای تشویق به کاهش وزن

 

 

 

راه‌های بسیاری برای بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی و هدایای نمایشگاهی وجود دارد. بسیاری از مردم از هدایای تبلیغاتی استقبال می‌کنند ولی تاثیر این هدایا زمانی که شما از طریق دیگری و به صورت خلاقانه آن را هدیه می‌دهید، بسیار بیشتر می‌شود. درست است که در دوره بازاریابی آنلاین به سر می‌بریم اما کارهای خلاقانه آفلاین هستند که دهان به دهان می‌شوند و تاثیرگذار هستند. پس بهتر است در این زمینه خلاق باشید.


27/ دی/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف