WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
آیا هدایای تبلیغاتی همچنان هم تاثیرگزار هستند؟

آیا هدایای تبلیغاتی همچنان هم تاثیرگزار هستند؟

4/ بهمن/1398

ما در دنیای تبلیغاتی گوگل و فیس‌بوک، یوتیوب و انواع بازاریابی‌های دیجیتال زندگی می‌کنیم. با تمام این گفته‌ها احتمالاً شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار برایتان سؤال شده است که آیا دیگر جایی برای وسایل قدیمی مانند خودکار و لیوان تبلیغاتی با لوگوی شما وجود دارد؟

موسسه تخصصی تبلیغات (ASI)، سازمانی که در سال 1950 تأسیس شد نیز همین سؤال را داشت. تیم بازاریابی و تحقیقاتی آنان با مصرف‌کنندگان در آمریکا، کانادا و بخش‌هایی از اروپا صحبت کردند تا ببینند نظرشان در مورد هدایای تبلیغاتی چیست. نتایج باورنکردنی بود! با ما همراه باشید.


به نظر می‌رسد هنوز جایی برای هدایای تبلیغاتی در قلب انسان‌ها وجود دارد. مردم همیشه دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند، زیرا بسیار لذت‌بخش و کارآمد است. جای تعجب نیست که تبلیغات فیزیکی 2.5 برابر تبلیغات اینترنتی تأثیر دارد.

آماده یادگیری بیشتر هستید؟ بیایید به درون واقعیت شیرجه بزنیم!

 

مردم کدام هدایای تبلیغاتی را بیشتر نگه می‌دارند؟

 

گروه تحقیقاتی موسسه ASI با مصرف‌کنندگان در آمریکا صحبت کردند تا متوجه شوند که مردم کدام محصول تبلیغاتی را در حال حاضر در اختیار دارند. این وسایل از نوشیدنی‌های موجود در آشپزخانه شروع می‌شد تا لوازم جانبی کار.

 

 

نمودار استفاده هدایای تبلیغاتی

کدام هدایای تبلیغاتی را مردم بیشتر نگه می‌دارند؟

 

 

 

لوازم التحریر مثل خودکار تبلیغاتی و مداد تقریباً محبوب‌ترین آن‌ها بودند. افراد احتمالاً از این هدایا برای نوشتن چک، تهیه لیست غذایی و یا بازی استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها را برای یادداشت‌های سریع و کاغذهای چسبان در محل کار خود نگه می‌دارند. داشتن لوازم التحریر خوب همیشه مفید خواهد بود!

در جایگاه دوم وسایل نوشیدنی قرار می‌گیرد که از اقلام محبوب بین مصرف‌کنندگان بود. لیوان تبلیغاتی، برای نوشیدن قهوه، آب و نوشیدنی‌ها دیگر نیز اختلاف کمی با وسایل نوشیدنی داشتند.

به‌طورکلی این نتایج ثابت می‌کند که مردم با هدایای تبلیغاتی در تعامل هستند و آن‌ها را مفید می‌دانند. بیاید بررسی کنیم که تبلیغات دیجیتالی چه‌کار می‌کند.

 

در تبلیغات دیجیتالی، هدایای تبلیغاتی چقدر نمایش به خود اختصاص می‌دهند؟

 

محصولات تبلیغاتی توسط مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود. آن‌ها این کالاها را با خوشحالی دریافت می‌کنند و هر زمانی که نیاز باشد از آن‌ها استفاده می‌کنند. این امر سبب می‌شود تا نام تجاری (برند) شما شناخته شده و به‌یادماندنی شود.

 

 

نمودار نمایش کلمات کلیدی هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی، چه تعداد نمایش در دنیای اینترنت به خود اختصاص می‌دهند؟

 

 

 

چاپ یک لوگو بر روی لباس یک روش تضمینی برای تبلیغات است. در کل لباس‌ها، تی‌شرت‌ها، کلاه، کیف و پیراهن 18.500 بار نمایش داده می‌شوند.

بااین‌حال موارد کوچک‌تری هم وجود دارند، مثلاً لوازم التحریر به‌طور کلی 1100 بار نمایش داده می‌شود. درحالی‌ که پاوربانک ‌تبلیغاتی تا 900 بار نمایش ایجاد می‌کند. این موارد از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و همین دلیل آن‌ها را به یک انتخاب مناسب برای نمایشگاه‌های تجاری و رویدادها تبدیل کرده است.

چندان مهم نیست که از چه محصولی استفاده می‌کنید، یک محصول تبلیغاتی خوب توسط افراد زیادی دیده می‌شود. افراد ممکن است در مورد برند شما سؤال کنند یا شما را در اینترنت جستجو کنند. این‌یک تبلیغات رایگان است که شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود انجام دهید.

 

کدام هدایای تبلیغاتی در گروه‌های سنی مختلف محبوبیت بیشتری دارند؟

 

اگر محصولات تبلیغاتی را روشی قدیمی می‌دانید، بهتر است یک‌بار دیگر فکر کنید.

 

نمودار رابطه هدایای تبلیغاتی و گروه سنی

کدام هدایای تبلیغاتی، در گروه‌های سنی مختلف محبوبیت بیشتری دارند؟

 

 

 

جوانان (میانگین 30 سال) ممکن است که وابستگی شدیدی به فناوری داشته باشند، اما بیش از یک‌چهارم آن‌ها هنوز هم از تقویم‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که آن‌ها زمان زیادی را در اینترنت سپری می‌کنند، احتمالاً به دنبال شرکتی هستند که از محصولات تبلیغاتی آن استفاده کنند.

افرادی با میانگین 34 سال طرفدار تقویم‌های تبلیغاتی هستند، اما لیوان تبلیغاتی را بیشتر می‌پسندند. در واقع نزدیک به سه‌چهارم آن‌ها از لوازم نوشیدنی تبلیغاتی مانند  لیوان آب یا قهوه استفاده می‌کنند.

هر نسلی بیش از 20 مورد تبلیغاتی در خانه خود دارد! مواردی که زندگی روزمره انسان‌ها را آسان‌تر می‌سازد. به‌صورت کلی یک خودکار تبلیغاتی ساده، در زمانی که مشتریان نیازمند آن هستند، می‌تواند برند شما را به مخاطبان یادآوری کند.

 

مردم تا چند وقت بعد، محصولات تبلیغاتی را نگه می‌دارند؟

 

آیا شما نگران این هستید که مردم هدایای تبلیغاتی شما را بگیرند و در سطل زباله پرتاب کنند؟ نگران نباشید، مردم برای مدت‌ زمان زیادی از وسایل خود استفاده می‌کنند.

 

نمودار نگهداری هدایای تبلیغاتی توسط مردم

مردم تا چند وقت بعد هدایای تبلیغاتی را نگه می‌دارند؟

 

 

 

لباس، تی‌شرت و چتر به‌طور متوسط 15 ماه نگه‌ داشته می‌شود و به دنبال آن فلش‌ مموری تبلیغاتی، لوازم جانبی رومیزی و پیراهن‌ها 13 ماه نگه‌داری می‌شود.

در مورد سه وسیله آخری که ذکر شد (فلش، لوازم جانبی رومیزی و پیراهن)،62 درصد از مردم این وسایل را به شخص دیگری منتقل می‌کنند. همچنین 55 درصد از مردم بدون توجه به محصول، آن را به شخص دیگری می‌دهند.

در شمال شرفی آمریکا، مردم عاشق محصولات تبلیغاتی هستند و 61 درصد آن‌ها معمولاً هدایای تبلیغاتی را به شخص دیگری می‌دهند. مردم عاشق به اشتراک گذاشتن کالاهای تبلیغاتی خوب با یکدیگر هستند. این بدان معناست که کالای تبلیغاتی شما بیش‌ از پیش به چشم می‌خورد!

 

چرا مردم محصولات تبلیغاتی را نگه می‌دارند؟

 

افراد به دلیل کیفیت، سودمندی و جذابیت، محصولات تبلیغاتی را نگه می‌دارند. اهمیت هر محصول با دیگری متفاوت است.

 

نمودار دلیل نگهداری هدایای تبلیغاتی توسط مردم

به چه دلیلی مردم هدایای تبلیغاتی را نگه می‌دارند؟ کیفیت، کاربرد یا جذابیت؟

 

 

 

موارد پوشیدنی مثل کلاه و تی‌شرت باید جذاب باشند و مشتری به آن علاقه داشته باشد. از طرفی پاوربانک‌ها، فلش‌ها یا لوازم التحریر باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

سن، جنست و موقعیت مکانی نیز بر عقاید و نظرات هر شخص در مورد محصولات تبلیغاتی تأثیرگذار است. دسته اول (میانگین 30 سال) کمتر از دسته دوم (میانگین 34 سال) به دنبال جذابیت هستند. کیفیت برای زنان مهم است، در حالی‌ که مردها بیشتر به دنبال سودمندی هستند.

در مورد کالاهای تبلیغاتی به‌طور کلی، 52 درصد از مصرف‌کنندگان آن‌ها را بر اساس کیفیت، 42 درصد بر اساس کارایی و 36 درصد بر اساس جذابیت نگه می‌دارند.

اگر این مقاله چیزی را ثابت کند، آن این است که موارد تبلیغاتی هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در بازاریابی دارد.

هنوز قانع نشده‌اید؟ جالب است بدانید بیش از 85 درصد از مردم تبلیغ یک برند را به خاطر می‌سپارند. اگر شما بر روی تی‌شرت و کلاه تبلیغ کنید، آیا کسی پیدا می‌شود که تبلیغات شما را فراموش کند؟

این نظرات با تمامی دوستان ما در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود، در آلمان، فرانسه، انگلستان و کانادا. همگی نسبت به این روش بازاریابی نظرات مطلوبی دارند.

در نهایت باید بدانید که با ارائه محصولات تبلیغاتی شما اصلا اشتباه نکرده‌اید. درست است که در عصر دیجیتال و در سال 2020 هستیم اما مردم هنوز هم عاشق گرفتن هدایای تبلیغاتی رایگان هستند، به ویژه زمانی که کاربردی و با کیفیت باشند. مهم نیست که چقدر تبلیغاتی اینترنتی انجام دهید، این احساسی است که هیچ وقت از بین نمی‌رود!

 

منبع: https://www.qualitylogoproducts.com/blog/effectiveness-promos-2019/

 


4/ بهمن/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف