WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا هدایای تبلیغاتی برای همه جذاب هستند؟

چرا هدایای تبلیغاتی برای همه جذاب هستند؟

6/ بهمن/1398

دریافت هدایای رایگان احساسی مانند برنده شدن در یک بازی شانسی ایجاد می­‌کند. چه در یک سوپر­ مارکت نمونه رایگانی دریافت کنید، چه عضویت آزمایشی در باشگاهی که نزدیک شماست، همیشه جذاب است که برای کاری که نکرده­‌اید چیزی دریافت کنید. این دلیل هوشمندانه‌­ای برای کسب و کار شماست تا استراتژی هدایای تبلیغاتی رایگان را در نظر بگیرید!


تعریف هدایای تبلیغاتی چیست؟ چگونه می‌­توانید از چیز­های "رایگان" به عنوان تکنیک موثر فروش استفاده کنید؟ بیایید وارد بحث شویم و راجع به این صحبت کنیم که چرا مردم عاشق چیزهای رایگان هستند!

زمانی که افراد ارزش چیز رایگانی را بررسی می­‌کنند، به این نتیجه می‌­رسند ارزش زیادی دارد.

"دن آریلی" و نویسندگان همکارش می­‌گویند: بهترین قیمت برای کالاهای رایگان "صفر" است.

 

هدایای تبلیغاتی رایگان چه هستند؟

 

به عنوان مثال گروه "Southbound" را در نظر بگیرید؛ یک آژانس املاک در ایالت "تنسی". این آژانس برای مشتریانش جاکلیدی­ تبلیغاتی هدیه داد که ایده بسیار جالبی داشت. یک تکه سنگ که کلید یدک در آن مخفی می‌­شد. این هدیه عالی و بکر برای مشتریان آن‌­ها فوق­ العاده بود و جذابیت بیشتری به کلیدهای خانه­ جدید مشتریان اضافه می­‌کرد. علاوه بر این، باعث می­‌شد که مردم به گروه "Southbound" فکر کنند و خدمات آن­‌ها را به دیگران نیز معرفی کنند.

به طور کلی این مساله نشان می­‌دهد که چقدر کالای رایگان می‌­تواند قدرتمند باشد. خیلی خوب است اگر شما هم از گروه "Southbound" پیروی کنید و این استراتژی را برای کارتان امتحان کنید. هدایای تبلیغاتی خاص و پروموشن‌­های زیادی با قیمت‌­های بسیار مناسب وجود دارد که شما می‌توانید کاملا مجانی به مشتریان هدیه دهید.

 

چرا هدایای تبلیغاتی رایگان اینقدر موثرند؟

 

پروموشن‌­های رایگان به دلیل اصل اثر متقابل، بسیار اثرگذار هستند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم مانند ضرب المثل "نمک گیر کردن" هستند، یعنی ما آنچه را گرفته‌ایم، جبران می‌کنیم. برای مثال، اگر با یک دوست برای ناهار بیرون بروید و او هزینه رستوران را حساب کند، به احتمال زیاد دفعه بعدی شما برای جبران، حساب خواهید کرد.

چنین مفهومی در رابطه با هدایای تبلیغاتی نیز صدق می­‌کند. با هدیه دادن یک محصول رایگان به مشتری بالقوه، شما امیدوار هستید که مشتریان در عوض از شرکت شما چیزی بخرند یا فروش شما را افزایش دهند و آگاهی از برند را برای شما بالا ببرند.

شاهد این مدعا اعداد هستند. به آن­‌ها نگاهی بی­اندازید.

آمار هدایای تبلیغاتی

آمار و ارقام هدایای تبلیغاتی

آمار و ارقام بسیار جالب و خواندنی، مرتبط با هدایای تبلیغاتی

 

 

 

چه یک سازمان دولتی باشید یا یک شرکت خصوصی، هدایای تبلیغاتی می­‌توانند در بازاریابی شما موثر باشند! آن­‌ها محصولات رایگانی هستند که مشتریان عاشق دریافت آن­‌ها هستند.

اگر می­‌خواهید فروش­تان را افزایش دهید یا به مشتریان جدیدی از بازارتان دسترسی پیدا کنید، استفاده از روانشناسی محصولات مجانی جای خوبی برای شروع است! بیایید به مثالی از یک سالن آرایشی نگاهی بی­اندازیم که برق لب رایگان هدیه می­‌دهد.

زمانی که مشتری متوجه این شد که برق لب مفید است، او احساس خوبی نسبت به آن پیدا می­‌کند. البته ممکن است در سناریویی دیگر، برق لب را مفید نیابد و دیدگاه بدی نسبت به محصول تبلیغاتی در او ایجاد شود. بعد از تجربه مثبت، مشتری احتمال زیاد از شما خرید می­‌کند یا شما را به دیگران معرفی می­‌کند. به خاطر داشته باشید، با ارایه هدایای تبلیغاتی باکیفیت و مفید، نتایج بهتر و مشتریان شادتری خواهید داشت.

 

نکاتی برای استفاده موثر از هدایای تبلیغاتی رایگان

 

هر کسب و کاری می‎­تواند از قدرت پروموشن‎­های تبلیغی در بازاریابی استفاده کند. از این گذشته، محصولات تشویقی یا پروموشن­‌ها می­‌توانند به شما در شبکه­‌سازی، معرفی به دیگران، تقویت برند شما و خیلی موارد دیگر کمک کنند. از این 5 نکته پیروی کنید تا مطمئن شوید که به طور موثر از هدایای تبلیغاتی استفاده می­‌کنید.

  1. متناسب با کسب و کارتان هدیه­‌ها را تهیه کنید.

چه یک شرکت ساختمانی باشید یا یک کلنیک حیوانات، هدایای تبلیغاتی باید به بهترین شکل با آن کسب و کار هماهنگ باشد!

  1. استفاده از کالاهای روزمره

زمانی آگاهی از برند بیشتری به دست می‌­آورید که از کالاهایی با مصرف روزانه، مانند لیوان تبلیغاتی یا انواع تقویم استفاده کنید.

  1. از هدایای تبلیغاتی به عنوان کارت ویزیت استفاده کنید

به مشتریان چیزهایی بدهید که آن‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. مثل فلش مموری کارتی و خودکارهای خوش­ استایل.

  1. به محصولاتی با ماندگاری بالا فکر کنید

هرچه هدیه شما ماندگارتر باشد، مشتریان بیشتری برند و لوگوی شما را خواهند دید.

  1. ایجاد ارتباط کنید

ارتباط قوی با مشتری برای هرکسب و کار بسیار اهمیت دارد و کالاهای تبلیغی رایگان، راه بی­نظیری برای ایجاد چنین ارتباطی است.

 

اهمیتی ندارد که از کدام روش استفاده می­‌کنید، مهم این است که هدایای تبلیغاتی رایگان بازاریابی شما را تقویت می­‌کند. مصرف­ کنندگان عاشق آن­‌ها هستند و شما فروش­تان را افزایش خواهید داد.

ارایه یک محصول مجانی به همراه خود پیروزی کوچک ولی قطعی به همراه دارد زیرا در آن ریسکی نیست. به خصوص زمانی که شما برای اولین بار محصولات­تان را به نمایش گذاشته‌­اید.

 

نقل قول از "جولیا مولر" پایان­نامه کارشناسی برای دانشگاه " Erasmus" روتردام

 

یک تحقیق جالب: آیا مردم صبحانه رایگان را بر تخفیف ترجیح می­‌دهند؟

از سال 450 میلادی تا به امروز، قدرت عدد صفر مورد تردید تئوریسین‌های مختلف قرار گرفته است! وقتی درباره بازاریابی صحبت می‌کنیم، "صفر" می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

به این موضوع شک دارید؟ به این مثال که در خصوص تجربه یک صبحانه رایگان است و توانسته فروش یک آژانس هواپیمایی را بالاتر ببرد نگاهی بیاندازید.

 

مثال صبحانه رایگان

شرکت کنندگان در این تحقیق حق انتخاب داشتند که هتلشان را از طریق آنلاین یا از طریق مراجعه حضوری رزرو کنند. اگر مراجعه حضوری داشتند از تخفیف برخوردار می‌شدند.

 

مثال صبحانه رایگان در بازاریابی

هیچکس به این تخفیف اهمیت نداد و همه ترجیح دادند که آنلاین هتل خود را رزرو کنند. اما وقتی آژانس صبحانه "رایگان" پیشنهاد داد 66% از شرکت کنندگان مراجعه به آژانس داشتند و  فروش به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد.

 

با استفاده از "رایگان"، آژانس مسافرتی توانست مشتریان بیشتری بدست بیاورد. اگرچه هر دو تخفیف ارزش مالی یکسانی داشتند، شرکت کنندگان صبحانه رایگان را با ارزش­تر تشخیص دادند. زیرا این پیشنهاد کاملا قابل لمس بود و بنابراین پاداش و رضایت بیشتری ایجاد می­‌کرد.

 

چرا گاهی مردم ارزش چیزهای رایگان را زیر سوال می­‌برند؟

 

مردم چیزهای رایگان را به این دلیل زیر سوال می­‌برند که احساس می­‌کنند این کالاها ارزش یا کیفیت کمی دارند. اگرچه ما عاشق دریافت چیزهای رایگان هستیم اما اگر برای بدست آوردن کالای رایگان تلاشی نکرده باشیم، باورش سخت است که آن چیز، ارزشمند است.

 

مبل رایگان

 

به عنوان مثال اگر در کنار مسیری یک مبل ببینید که روی آن نوشته شده "رایگان"، ابتدا اینگونه فکر می‌­کنید که "چرا باید کسی چنین مبل فوق‌العاده‌ای را بدون دریافت چشم­داشتی اینجا گذاشته باشد؟" در مرحله بعد ممکن است اینگونه فکر کنید "خب، احتمالا اشتباهی رخ داده". هنگامی که یک چیز با ارزش مانند مبل، رایگان قرار داده می‌­شود، کیفیت و ارزش آن زیر سوال می‌­رود. دفعه بعد که از مقابل یک چیز رایگان رد می‌شوید اول به خوبی آن را بررسی کنید. شما چیزی برای از دست دادن ندارید!

 

آنچه که باید قبل از خرید هدایای تبلیغاتی بدانید

 

کالاهای تولید شده باکیفیت و معتبر باعث افزایش آگاهی از برند، رشد فروش و به دست آوردن مشتریان وفادار می­‌شود. به هرحال برای اینکه مطمئن شوید این اقلام موثر هستند، تعدادی ویژگی وجود دارد که به خاطر بسپارید.

کاربردی بودن

پروموشن‌­ها و تخفیف‌ها باید همیشه برای مشتریان شما قابل استفاده باشد. از این گذشته شما می­‌خواهید که این کالاها بارها و بارها استفاده شوند تا افراد بیشتری برند شما را ببینند!

کیفیت خوب

هدایای کم کیفیت می‌­تواند منجر به تضعیف تصویر ذهنی از برند شما شود. حتی اگر بودجه کمی دارید باز هم می­‌توانید کالاهای عالی پیدا کنید.

مرتبط بودن

هدایای تبلیغاتی شما باید این ایده را به مشتریان بدهد که کسب و کارتان چه چیزی به آن­‌ها پیشنهاد می­‌دهد. برگزارکننده یک رویداد ورزشی هستید؟ یک بشقاب پرنده یا حوله ورزشی را امتحان کنید.

 

کالاهای باکیفیت که برای مشتریان کاربردی و بادوام هستند، قطعا مشتریان را متقاعد خواهند کرد! از توپ­‌های استرس گرفته تا انواع خودکار، نباید اشتباه کنید و از هدیه‌ای که باارزش و مناسب است، بگذرید.

 

کلام پایانی

چه یک ساک دستی تبلیغاتی چه یک چتر، مردم عاشق دریافت چیزهای رایگان هستند! دفعه بعدی که به دنبال سرعت دادن به بازاریابی­تان هستید، هدیه دادن یک کالای تحسین برانگیز را امتحان کنید. شگفت‌­زده خواهید شد که چنین حرکت کوچکی چگونه می­‌تواند برای شما، مشتریان خوشحال بیاورد.


6/ بهمن/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف