WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا فلش مموری‌ها داغ می‌شوند؟

چرا فلش مموری‌ها داغ می‌شوند؟

13/ فروردین/1399

احتمالاً متوجه شده‌اید در طی مدتی که از لوازم الکترونیکی استفاده می­‌کنید، آن­ها به تدریج گرم و گرم­تر می­‌شوند. برخی از این دستگاه­‌ها حتی در داخل­شان دارای مکانیزم خنک­ کننده یا فن هستند تا از گرم شدن بیش از حدشان جلوگیری گردد. اما چرا یک فلش مموری­ تبلیغاتی مانند سایر فلش مموری­‌ها داغ می­‌شود؟


فلش مموری­‌ها به دلیل گرم شدن اجزای فلزی­شان و خرابی درایو، در اثر استفاده مداوم و زیاد گرم می­‌شوند.

 

داغ شدن فلش مموری

 

  1. عجیب نیست که در اثر استفاده از یک فلش مموری، این وسیله بعد از چند دقیقه یا چند ساعت کمی گرم شود. در واقع این موضوع از نظر علمی قابل پیش بینی می­‌باشد. فلش مموری­‌ها برای ذخیره و انتقال اطلاعات بین خودشان و دستگاه میزبان (یعنی رایانه شما) استفاده می‌­شوند. انتقال مداوم بین این دو وسیله باعث افزایش گرما می­‌گردد، زیرا برای جابجایی داده­‌ها انرژی لازم است. با استفاده مکرر، انرژی اضافی مصرف می­‌شود که این انرژی به گرما تبدیل خواهد شد.
  2. فلز نسبت به سایر اجزای سازنده فلش مموری گرمای بیش­تری به خود جذب می­‌کند. همانطور که تصور می­‌کنید، فلش مموری­‌های فلزی اغلب از درایوهای پلاستیکی یا چوبی گرم­تر می­‌شوند. بدنه فلزی هرگز نباید بیش از حد گرم شود تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.
  3. با این حال، دلایل دیگری وجود دارد که می­‌تواند منجر به گرم شدن فلش مموری شده و به طور بالقوه باعث آسیب رسیدن به آن شوند. فلش مموری که عملکرد مناسب و بهینه‌­ای داشته باشد، بیش از حد گرم نخواهد شد. اما چنان چه پورتی که به آن وصل شده است معیوب باشد، می­تواند ولتاژ و انرژی بسیار زیادی را نیز به آن انتقال دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، انرژی اضافی به گرما تبدیل گشته و به طور بالقوه می‌تواند فلش مموری شما را بسوزاند. این موضوع به‌ویژه در مورد کانکتور فلزی صادق است، بنابراین باید مراقب باشید.

علاوه­ براین، اگر درایو شما خیلی داغ است، این احتمال نیز وجود دارد که یک قطعه داخلی آن خراب شده و برق زیادی از میان اجزای فلش مموری عبور می­‌کند.

 

قطعات داخلی فلش مموری 

 

  1. اگر فلش مموری شما بیش از اندازه گرم شده و ممکن است دست‌تان را بسوزاند، با استفاده از یک تکه پارچه ضخیم یا دستگیره آن را با دقت از رایانه جدا کنید. بگذارید خنک شود و پورت را با یک فلش مموری دیگر تست کنید. اگر باز هم آن فلش مموری گرم شود، احتمالاً پورت USB معیوب شده و چنانچه گرم نشود، می‌توانید مطمئن باشید که مشکلی در فلش مموری وجود دارد که باعث بیش از حد داغ شدن آن می­‌شود.
  2. نگه داشتن فلش مموری در دمای متوسط و مناسب موضوع حائز اهمیتی است، زیرا اجزای داخلی آن نسبت به دما بسیار حساس هستند. اگر در معرض رطوبت و دمای بیش از حد (یا خیلی گرم یا خیلی سرد) قرار بگیرند، حافظه و تراشه‌های کنترل کننده می‌­توانند از بین بروند و کاملاً خراب شوند. به خصوص اگر برای مدت طولانی در معرض گرما قرار بگیرند، منجر به از بین رفتن سریع تر فلش مموری شما می‌­شود. از قرار دادن USB در محیط هایی با دمای متغیر مانند ماشین یا فضای خارجی خودداری نمایید. 

فلش مموری‌های شرکت پیشکش از chipsetهای برند و کاملا استاندارد هستند و دارای گارانتی مادام العمر می‌باشند. زمانی که برای سفارش هدایای تبلیغاتی اقدام می‌کنید در نظر داشته باشید که همه فلش مموری‌های ما 16 گیگ و 32 گیگ هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند و هیچ گاه بیش از اندازه گرم نشده‌اند. فلش مموری‌های ما را به صورت تکی و یا در ست مدیریتی تبلیغاتی به همراه یک پاوربانک تبلیغاتی و خودکار و... می‌توانید هدیه دهید. انواع فلش مموری‌ها در قسمت هدایای الکترونیکی مشاهده کنید. انواع فلش مموری‌های ما، فلش مموری فلزی، فلش مموری کارتی، فلش مموری OTG، فلش مموری کریستالی و فلش مموری چرمی هستند.

 


13/ فروردین/1399



بحث و تبادل نظر
حاتمی
1402/05/24 05:20
سلام من موقع استفاده از فلش چون خیلی داغ شده بود کشیدمش الان بالا نمیاد یعنی سوخته؟؟؟
پاسخ دهید...
مشاور پیشکش
1402/05/31 12:43
سلام. با دستگاه های دیگه امتحان کنید اگر بالا نمیاد احتمالا سوخته.
نادر
1401/03/10 14:24
با سلام من فلش ۳۲ میخرم عمرشون به یک ماه نمیرسه میسوزن
پاسخ دهید...
مشاور پیشکش
1401/03/11 15:23
سلام. Chipset های فلش مموری ها اگر درجه دو و سه باشن معمولا زود میسوزن. اگر فلش درجه یک باشه گارانتی مادام العمر خواهد داشت.
ناشناس
1402/05/30 22:52
باید برند معتبر بگیرید مثل hp یا adita
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف