WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
پاوربانک چیست و چه کابردهایی دارد؟

پاوربانک چیست و چه کابردهایی دارد؟

18/ فروردین/1399

اگر تمایل دارید بدانید که پاور بانک چیست و چه کارایی‌هایی دارد؛ با ما در طول مقاله پیش‌رو همراه باشید! با وجود استفاده‌های فراوان از انواع اقلام الکترونیکی و پیشرفتی که در زمینه صفحه نمایش‌ها به وجود آمده‌است؛ عمدتاً گوشی‌ها، تبلت یا سایر ابزارها در مدت‌زمان کوتاهی خالی از شارژ می‌شوند. از این‌رو بهره‌گیری از شارژرهای قابل‌حمل اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.


پاور بانک یک شارژر الکتریکی است که به‌راحتی قابل‌حمل است. بنابراین جهت شارژ انواع وسایل الکترونیکی از قبیل گوشی همراه، تبلت، دوربین‌های پیشرفته، برخی بلندگوهای قابل‌حمل و حتی لپ‌تاپ نیز کاربرد دارد. پاوربانک تبلیغاتی که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ دارای ظرفیت‌ها و اندازه‌های متنوعی است. کوچک‌ترین نمونه‌ها جیبی هستند که بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. در ادامه با طرح موضوعات زیر همراه ما باشید.

  • انواع پاور بانک‌ها
  • شارژ پاور بانک چگونه است؟
  • تعداد دفعات شارژ دستگاه توسط پاور بانک
  • محدوده استفاده از پاور بانک

 

پاوربانک چیست؟

 

با تنوع پاور بانک‌ها آشنا شوید!

 

با توجه به کابردهای فراوان پاور بانک تبلیغاتی، تنوع زیاد در تولیدات آن توجیه مناسبی دارد. درواقع برای هر یک از کاربردهای مختلف آن، پاوربانک‌های اختصاصی طراحی و تولید شده‌است. در پاسخ به سوال پاور بانک چیست باید بگوییم که چه مدل از میان انواع مختلف پاوربانک‌ها مدنظر است؟! برخی از پرکاربردترین انواع پاور بانک تبلیغاتی عبارتند از:

  • پاور بانک گوشی همراه و تبلت
  • پاور بانک‌های خورشیدی
  • پاور بانک لپ‌تاپ

هر یک از پاور بانک‌ها دارای اندازه‌های متفاوتی هستند و قیمت‌های متنوعی دارند. معمولاً پاور بانک‌هایی که گوشی‌های هوشمند را شارژ می‌کنند؛ برای تبلت‌ها نیز استفاده می‌شوند. استفاده از پاور بانک جهت شارژ لپ‌تاپ نیز بسیار رایج است که با نمونه‌های شارژر گوشی و تبلت متفاوت است! تقریباً هر نوع وسیله الکترونیکی که شارژ می‌شود را با پاور بانک پوشش می‌دهند.

 

همه چیز درباره شارژ پاور بانک

 

پاور بانک تبلیغاتی خود نیز دارای باتری قدرتمندی از جنس Lithium-Polymer (Li-Po) یا Lithium-Ion (Li-Ion) هستند که در بازار با نام‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری شناخته می‌شود. بسته به قیمت و قدرتمندی پاور بانک معمولاً از نوع خاصی از باتری استفاده می‌شود. اما در هر حال هر دوی باتری‌ها کیفیت ایده‌آلی دارند.

 

مقایسه باتری‌های پاور بانک

 

پاور بانک‌هایی که از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند؛ معمولاً نسبت به دیگر انواع پاور بانک‌ها ارزان‌قیمت هستند و چگالی انرژی بیشتری دارند. با وجود چنین مزیت‌هایی، این باتری‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها، طول عمر زیادی ندارند و پس از گذشت زمان، دچار مشکلاتی می‌شوند!

این در حالی است که باطری‌هایی با نام لیتیوم پلیمری در گذر زمان دچار فرسودگی‌های شدید نمی‌شوند و طول عمر بالاتری دارند. اما همین ویژگی سبب شده‌است که قیمت‌های به‌مراتب بیشتری داشته باشند و برای همه انواع بودجه‌های خرید مناسب نباشند! درواقع هنگام خرید پاور بانک تبلیغاتی جهت استفاده به‌عنوان هدایای تبلیغاتی، باید میان کیفیت و قیمت اولویت‌بندی داشته باشید. زمانی‌که درباره سوال پاور بانک چیست؛ صحبت می‌کنیم؛ حتماً باید نوع باتری آن را در نظر داشته باشیم.

 

پاوربانک چیست

 

شارژ شدن پاور بانک

 

پاور بانک تبلیغاتی دارای پورت USB است که به هر وسیله‌ای که قابلیت اتصال با USB را دارد؛ به‌راحتی متصل می‌شود. بنابراین پاور بانک به دو صورت سوکت دیواری و اتصالات USB قابلیت شارژ شدن دارد. بدیهی است که شارژ USB که به صورت واسطه‌ای است؛ زمان بیشتری را به‌خود اختصاص می‌دهد. همچنین امکان شارژ پاور بانک تبلیغاتی از طریق پریزهای کوچک میکرو USB نیز وجود دارد.

مدت‌زمانی که جهت شارژ شدن کامل پاور بانک نیاز است؛ کاملاً به قدرت و ظرفیت پاور بانک مرتبط است! در تعریف پاور بانک چیست؛ توجه به ظرفیت شارژ کردن اهمیت بالایی دارد! بر همین مبنا، پاور بانک مخصوص لپ‌تاپ تقریباً ۴ برابر مدت‌زمان شارژ معمولی خود زمان می‌برد!

 

پاور بانک چند بار گوشی یا تبلت را شارژ می‌کند؟

 

ظرفیت و قابلیت‌های اصلی پاور بانک‌ها به وسیله میلی‌آمپر ساعت mAh سنجیده می‌شود. درواقع mAh نوعی رتبه‌بندی را در میان انواع پاور بانک‌ها ایجاد می‌کند که بر اساس آن تعداد دفعات شارژ دستگاه الکترونیکی مشخص می‌شود. هر چه رتبه یک پاور بانک بیشتر باشد؛ تعداد دفعاتی که امکان شارژ وسایل الکترونیکی مختلف را دارد؛ بیشتر می‌شود.

بنابراین بسیاری از افراد هنگام خرید انواع پاور بانک به میزان mAh آن توجه ویژه‌ای می‌کنند و شارژری را خریداری می‌کنند که توان و ظرفیت بیشتری داشته باشد. البته گفتنی است که ظرفیت و قابلیت بیشتر مستلزم پرداخت هزینه‌های به‌مراتب بیشتری نیز خواهد بود.

البته اعداد و ارقامی که در این زمینه معمولاً منتشر می‌شود؛ کاملاً نسبی هستند! عوامل زیادی ممکن‌است ارقام را تحت‌تأثیر قرار دهند و ظرفیت واقعی کمی بیشتر یا کمتر از ارقام اعلام‌شده باشد. درنتیجه معمولاً در حوزه اندازه‌گیری ظرفیت‌های پاور بانک از محدوده‌ای صحبت می‌شود که کاملاً نسبی است. در ادامه جدولی را ارائه می‌دهیم که تعداد دفعات شارژ موبایل توسط پاور بانک را بر اساس mAh تعیین می‌کند.

 

جدول تعداد دفعات شارژ بر اساس mAh
رتبه بندی mAh پاوربانک     میزان شارژ پاوربانک     تعداد دفعات شارژ گوشی همراه    
2000 mAh تقریبا 25% یک بار شارژ کامل
5200 mAh تقریبا 50% دو بار شارژ کامل
mAh 10000 حداقل 100% چهار بار شارژ کامل

 


ارقام اعلام‌شده کاملاً نسبی هستند و در برندهای مختلف و انواع مختلف پاور بانک‌ها کاملاً قابل‌تغییر هستند. اما به‌عنوان یک معیار کلی جهت تعیین میزان شارژ پاور بانک کاملاً مناسب است!

 

محدوده فعالیت‌های پاور بانک‌ها

 

با توجه به اینکه پاور بانک یک شارژر همراه و قابل‌حمل است؛ بسیاری از افراد تمایل دارند، بدانند که در چه محیط‌هایی امکان همراه‌داشتن آن را دارند. به‌عنوان مثال استفاده از پاور بانک در هواپیماها دارای محدودیت‌هایی است. در غیر این‌صورت امکان استفاده از پاور بانک در طول پرواز را نخواهید داشت!

معمولاً تنها امکان به‌همراه داشتن پاور بانک تبلیغاتی با ولتاژ کمتر از ۱۰۰ وات را دارید. از طرفی امکان استفاده دائم از آن را ندارید و باید آن را داخل چمدان خود بگذارید. پاور بانک‌هایی با ولتاژ بیشتر از ۱۰۰ وات نیاز به اخذ مجوزهایی دارند که باید پیش از پرواز دریافت شوند. از طرفی هنگام ورود از طریق گیت‌ها، از شما خواسته می‌شود که پاور بانک را روشن کنید و اطلاعات صفحه را نمایش دهید. تمام اقدامات مذکور جهت حفظ امنیت پرواز انجام می‌شود و بهتر است که به آن‌ها اهمیت دهید!

 

سخن آخر!
پاور بانک‌ها نوعی شارژر قابل‌حمل هستند که امکان شارژ مجدد انواع وسایل الکترونیکی را مهیا می‌کنند. بنا بر میزان بودجه و کاربرد پاوربانک‌ها، انواع مختلفی از پاور بانک‌ها در بازار موجود است که هر یک امکان شارژدهی را در نوعی از وسایل به‌عهده دارند. همچنین انواع پاور بانک‌ها دارای محدوده‌ای هستند که تعداد دفعات شارژ وسیله را تعیین می‌کنند. استفاده از پاور بانک در پروازها با محدودیت‌هایی همراه است. جهت خرید پاور بانک تبلیغاتی به‌عنوان هدایای تبلیغاتی با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ضمن استفاده از پاوربانک‌ها در ست مدیریتی تبلیغاتی نیز توصیه می‌شود.

 


18/ فروردین/1399



بحث و تبادل نظر
مریم
1401/10/22 09:54
مرسی ازتوضیحاتتون
پاسخ دهید...
مشاور پیشکش
1401/10/25 11:24
خواهش می کنم. ممنون که مطالعه فرمودید و نظر ثبت کردید.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف