WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای شما برای موفقیت در نمایشگاه‌­ها

راهنمای شما برای موفقیت در نمایشگاه‌­ها

7/ اردیبهشت/1399

اگر تا به حال به یک نمایشگاه رفته باشید، بدون شک می­‌دانید که جای بسیار شلوغی است. حتی وجود یک برنامه ریز در شرکت­تان نیز تفاوتی ایجاد نمی­‌کند! راه اندازی و اداره یک غرفه نمایشگاه تجاری، از طراحی غرفه گرفته تا هماهنگی برنامه‌­ها، کار آسانی نیست. حتی متخصصان مجرب بازاریابی نیز برای حضور در نمایشگاه‌­های تجاری، باید پروژه­‌های دیگرشان را متوقف کنند. ما در طی حضور در صنعت محصولات و هدایای تبلیغاتی، در همایش‌­ها به سهمی که استحقاقش را داشتیم، رسیده‌­ایم. ناگفته نماند که بخش عمده‌ای از مشتریان­مان در حال برنامه‌ریزی برای خودشان هستند! این مقاله شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.


 

چگونه بازدیدکنندگان را به غرفه خود جذب کنید؟

 روش جذب بازدیدکنندگان

  1. برای کسب اطلاعات درباره تعداد کارمندان، هدایای تبلیغاتی، طراحی غرفه‌­ها و نحوه مدیریت یک تیم تشکیل دهید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است شما به تعداد مشخصی از پریز برق، مودم اینترنت یا ایده­‎های هدایای تبلیغاتی نیاز داشته باشید.
  2. برای مشتریانی که در نزدیکی محل نمایشگاه­تان زندگی می­‌کنند، ایمیل بفرستید و آن­‌ها را به بازدید از غرفه‌­تان دعوت نمایید.
  3. طرح مرکز برگزاری نمایشگاه‌ها را بررسی کنید تا بتوانید منطقه­‌ای که بیشترین بازدیدکننده را برای غرفه‌­تان به ارمغان می­‌آورد، انتخاب نمایید. در ایالات متحده، بیشتر مردم هنگام ورود به ساختمان به سمت راست می‌­روند. چنانچه در ایلات متحده هستید از این اطلاعات استفاده کرده و فضایی را در سمت راست انتخاب نمایید. اگر سمت راست قبلا رزرو شده، فضاهای نزدیک استراحتگاه‌­ها نیز گزینه خوبی است.
  4. به مشتریان فعلی­تان ایمیل ارسال کنید و به آن­‌ها بگویید جهت بازدید از شما و دریافت هدایای تبلیغاتی ویژه به غرفه­‌تان بیایند.
  5. با فرستادن یک خبرنامه به تمامی مشترکین ایمیل­تان، آن­ها را از حضور خود در این نمایشگاه مطلع سازید. حتی اگر آن­‌ها در نزدیکی­تان نباشند یا نتوانند بیایند، درنهایت شما را به عنوان یک عنصر مهم در صنعت­تان به حساب می­‌آورند.
  6. نمایشگاه‌­های تجاری این امکان را در اختیارتان قرار می­‌دهند که در زمینه تخصص خود به شرکت کنندگان نمایشگاه آموزش دهید. در واقع آن­ها به شما فرصت حرف زدن درمورد تحقیقات­تان را می­‌دهند. ما توصیه نمی­‌کنیم در این مواقع خودتان را تبلیغ کنید اما طبیعتا بازدیدکنندگان به غرفه شما جذب خواهند شد. به علاوه، آن‌­ها با آمدن به غرفه‌­تان، شما را شناسایی خواهند کرد.
  7. مطمئن شوید کارمندهای شما در غرفه­‌تان رفتار دوستانه­ و دلگرم کننده‌­ای دارند و زبان بدن را می­فهمند. اینکه بتوانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جلب کنید موضوع مهمی است اما اینکه بدانید چه مواقعی برای آن­ها جذاب نیستید، نیاز به استعداد خاصی دارد.
  8. لباس‌ فرم را نه تنها در غرفه بلکه در ساعات استراحت نیز بپوشید. شما هرگز نمی‌­دانید هنگامیکه برای گرفتن قهوه یا خوردن ناهار می­‌روید، چه کسی ممکن است وارد آنجا شود.
  9. در زمینه آگهی‌­ها و تیزرهای تبلیغاتی کم کاری نکنید! آن­ها نه تنها دارایی غرفه نمایشگاه شما محسوب می‌­شوند، بلکه می­‌توانند شبیه سبدهای خوشامدگویی میهمانان هتل، در قالب یک پکیج بسته بندی شوند.
  10. بازدیدکنندگان نمایشگاه­ را تشویق کنید به رسانه­‌های اجتماعی­تان مراجعه کنند. استوری­‌های اینستاگرام را فراموش نکنید!

 

چگونه توجه مشتریان مورد نظرتان را به برندتان جلب کنید؟

 جذب نظر مشتریانتان به برند شما

  1. زمان اقدامات خود را به زیر یک دقیقه محدود کنید. مشتریان بالقوه شما برای یک سخنرانی ۱۵ دقیقه­‌ای زمان ندارند.
  2. سؤالاتی با پایان باز بپرسید. مشتریان بالقوه‌­ای که با آن­‌ها حرف می­‌زنید حتی ممکن است قدرت خرید در شرکت­شان را نداشته باشند.
  3. اقدامات خود را با مشتریان مختلف تمرین کنید. یکی از بهترین راه­‌ها برای این کار، این است که کارمندان در ساعات بیکاری نقش مشتریان مختلف را بازی کنند: منفعل، مشتاق، دو دل، گیج.
  4. شوخ طبع باشید! همه عاشق خنده هستند. یکی از موارد مورد علاقه ما این است: "در اینجا یک نمونه رایگانی از ضدعفونی کننده دست وجود دارد و اگر بعد از اینکه ما دست­ها را تکان دادیم از آن استفاده نمی‌­کردید، واقعاً کمی رنجیده می­‌شدم."
  5. در غرفه‌­تان صندلی بگذارید و به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید روی آن­‌ها بنشینند. شرکت کنندگان در نمایشگاه‌­های تجاری تمام روز را روی پای خود می­ایستند و به محض دیدن فرصتی برای نشستن از شما قدردانی خواهد کرد.

 

 

چگونه مشتریان بالقوه‌تان را تبدیل به مشتریان دائمی کنیم؟

 تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دائمی

  1. پس از همایش، می­‌توانید هدایای تبلیغاتی مانند یک کارت پستال به با ارزش­ترین مشتریان بالقوه‌­تان ارسال کنید. اگر دست­نویس باشد امتیاز اضافه محسوب می‌­شود.
  2. اولین ارتباط با مخاطب­تان را پیرامون مطالبی قانع کننده، مانند یک پست وبلاگ مرتبط یا یک مشاوره آموزشی که از سایت­تان است، ایجاد کنید تا در صنعت­تان به عنوان یک مرجع به حساب بیایید.
  3. با هر کسی که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌­ای نشان داده، بلافاصله تماس بگیرید. قطعا این موضوع درمورد کسانی صدق می­‌کند که صادقانه گفته بودند به محض بازگشت به دفتر می‌­خواستند از شما خرید کنند.
  4. وبلاگ نویسانی را پیدا کنید و از آن­‌ها بخواهید با شما درمورد آخرین ویژگی­‌های خدمات یا محصول­تان مصاحبه کنند.
  5. به بازدیدکنندگان اجازه تنفس و استراحت دهید. شرکت کنندگان نمایشگاه‌­ها هنگام بازگشت به دفتر با ایمیل و تماس تلفنی بمباران می­شوند. چند روز یا حتی یک هفته دست نگه داشتن برای پیگیری کردن آن­‌ها می‌­تواند به نسبت اقدامات فوری تاثیر بهتری داشته باشد.

 

 

چرا نمایشگاه­‌های تجاری مهم هستند؟

 

بسته به صنعت شما، نمایشگاه­‌های تجاری می‌­توانند یکی از بزرگترین شکل‌­های تولید لید باشند. این نمایشگا­ها اجازه می­دهند برندها محصولات یا خدمات خود را به روشی قابل دسترس و قابل اعتماد به نمایش بگذارند. برای مشتریان، دیدن یک محصول آنلاین و جدید در صورتیکه یک فروشگاه قانونی باشید، نامتداول نیست اما وقتی به مشتریان­تان اجازه می­‌دهید به شما نزدیک باشند، تصور بهتری از شما خواهند داشت.

نمایشگاه­‌های تجاری فرصت­‌های شبکه‌­ای باارزشی هستند. شما در جلسات اصلی و حتی درحالیکه در هتل منتظر صبحانه هستید، با افراد جدیدی ملاقات خواهید کرد. همه حاضرین در این رویداد، افرادی متفکر خواهند بود و ملاقات­‌ها منجر به ارتباط یا لید جدید ارزشمندی می‌­شود.

در پایان روز، یعنی تا زمانیکه افرادی را ملاقات می­‌کنید و برایشان قابل اعتماد هستید و آن­‌ها برای محصولات­تان ارزش قائلند، ملزم به کسب موفقیت هستید. تسلط بر فنون نمایشگاه­‌های تجاری مانند اکثر چیزهای زندگی، مستلزم آزمون و خطا است. فراموش نکنید پس از پایان رویداد، موفقیت­‌ها و شکست‌­هایتان را مرور کنید. این بهترین روش برای کسب تجربه جهت سرمایه گذاری بهینه است!


7/ اردیبهشت/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف