WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
لطفاً از این هدایای تبلیغاتی استفاده نکنید!

لطفاً از این هدایای تبلیغاتی استفاده نکنید!

22/ تیر/1399

هدایای تبلیغاتی جز مهم‌ترین اهداف تبلیغاتی هر برندی محسوب می‌شود و تمامی شرکت‌ها بر روی بازاریابی قوی هدایای تبلیغاتی حساب باز می‌کنند. اما تنها، صرف هدیه دادن اهمیت ندارد. بلکه درست هدیه دادن نیز بسیار حائز اهمیت است. انتخاب برخی از هدایا به‌قدری بد می­باشد که نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه آینده یک برند را نیز می­تواند نابود ‌کند!


تقریباً می‌توان گفت 89 درصد مصرف‌کنندگان بعد از دریافت یک محصول تبلیغاتی، به احتمال بالا با آن شرکت تجارت می‌کنند. اما باید یک مصرف‌کننده هر شش ماه یک‌بار یک هدیه تبلیغاتی دریافت کند و به این‌گونه است که یک شرکت رقابت خود را به خوبی حفظ می‌نماید.

هر شرکتی می‌تواند با انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب، به آینده مثبت برند خود کمک کند. در حالت ایده‌آل، برندها تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که مفید باشند و برای همیشه ماندگار بمانند.

 

هدایای تبلیغاتی بد و تأثیر منفی آن

 

برای انتخاب محصولات تبلیغاتی خود تحقیق کرده‌اید؟ بسیاری از شرکت‌ها به سراغ محصولات مرسوم همچون پاوربانک تبلیغاتی، ست مدیریتی تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی و غیره می‌روند. اما در این بین برخی علاقه دارند که کمی چاشنی خلاقیت را به هدایای خود اضافه کنند و اگر با فرایند بازاریابی و تحلیل مشتریان آشنا نباشند، برند خود را به سمت مسیر منفی می‌کشانند.

هر هدیه‌ای، ارزش پول خرج کردن را ندارد و ممکن است مشتریان و شرکای تجاری شما بعد از دریافت هدیه، آن را به سطل زباله بیندازند! در بهترین حالت، ممکن است نام برند شما را فراموش کنند و خاطره خوبی از شما برای آن‌ها ثبت نشود. اما در بدترین حالت، تجارت خود را با شما قطع می‌کنند.

 

پاوربانک

یک ست کاملا هوشمند

 

بدترین هدایای تبلیغاتی

 

بدترین هدایای تبلیغاتی شامل موارد زیر می‌شود که باید از هدیه دادن آن صرف نظر کنید.

 

1-   کاغذهای تبلیغاتی

 

اکثر بیزینس‌ها در حال حاضر به سمتی پیش می‌روند که تمام وسایل ارتباطی خود را به شکل هوشمند دربیاورند. به همین خاطر استفاده از کاغذهای سربرگ دار دیگر مرسوم نیست. کارمندان ترجیح می‌دهند تا بر روی میز آن‌ها دیگر کاغذ نباشد، زیرا اکثر کارها و برنامه‌های خود را در وسایل هوشمند ذخیره می‌کنند.

اما اگر تمایل به استفاده از کالا چاپی دارید، می‌توانید از سررسید تبلیغاتی استفاده کنید. سررسید علاوه بر کاغذ، دارای تقویم نیز است که بسیار کارآمد می‌باشد. بهترین روکش و طراحی را برای سررسید تبلیغاتی خود انتخاب نمایید تا ارج‌وقرب برند شما را بالا ببرد.

 

2-  میان وعده و آبنبات

 

غذا در نگاه اول یک هدیه بسیار عالی به نظر می‌رسد. همه عاشق یک وعده رایگان و خوشمزه غذا هستند. به همین خاطر کسی برای دریافت آن به شما نه نمی‌گوید.

با این حال، مشتریان بالقوه شما این خوراکی‌های خوشمزه را باز کرده، می‌خورند و جلد تبلیغاتی آن را که برند شما بر روی آن حک شده به سطل زباله می‌اندازند. بدون آنکه نام و نشانی از برند شما را به خاطر داشته باشند. این در واقع یک شکست برای بازاریابی تبلیغاتی شما و هدر رفت بودجه‌ای است که برای آن در نظر گرفته‌اید.

بهتر است اگر علاقه به هدیه دادن خوراکی دارید؛ از جعبه‌های پذیرایی تبلیغاتی استفاده کنید. شما می‌توانید نام برند خود را بر روی جعبه حک کنید. حتی اگر تمام خوراکی‌های درون آن نیز خورده شود، جعبه برای آن‌ها می‌ماند.

 

جعبه پذیرایی

نمونه‌ای از جعبه پذیرایی لوکس

3-   قاب گوشی

 

قاب گوشی، ایده عالی است و شرکت شما را مدرن و متفاوت نشان می‌دهد. اما باید گفت این هدیه، یعنی اسراف در امر تبلیغات.

مدل‌های بسیار فراوانی از گوشی در بازار موجود است و اغلب افراد یک گوشی تلفن متفاوت به دست می‌گیرند. شما نمی‌توانید برای تک‌تک گوشی‌های دنیا قاب سفارش دهید و یا اطلاعی از گوشی تمام هدیه بگیران کسب کنید.

به همین خاطر زمانی که مشتریان بدانند هدیه شما، قاب گوشی است و ازقضا با نوع گوشی تلفن آن‌ها همخوانی ندارد؛ به سراغ هدیه شما نمی‌آیند.

 

4-   مداد

 

همه مردم دنیا کم‌وبیش به مداد نیاز دارند. اما مدادها همیشه باید همراه با پاک‌کن و تراش باشند. زیرا وسایل مکمل آن هستند. مداد وسیله پرکاربردی است اما استفاده آن رسمی نیست. به طور مثال برای امضا یک قرارداد نمی‌توان از مداد استفاده کرد، زیرا به راحتی پاک می‌شود.

همچنین مدادها عمرکوتاهی در بازاریابی شما محسوب می‌شوند. با هر بار تراش شدن آن، بخش قابل توجه‌ای از بدنه مداد از بین می‌رود. این یعنی با هر بار تیز شدن نوک مداد، بخشی از برند شما محو می‌شود.

به جای مداد می‌توانید از خودکار تبلیغاتی استفاده کنید که ماندگارتر است.

خودکار تبلیغاتی

انواع بیشمار خودکارهای تبلیغاتی در رنگ و طرح‌های گوناگون

 

5-   مسواک و دهان‌شویه

 

شاید خنده‌دار به نظر برسد؛ اما گاهی برخی از شرکت‌ها بیشتر از بازاریابی برند خود به سلامت دهان و دندان مشتری‌ها اهمیت می‌دهند.

شاید مسواک و دهان‌شویه بدترین هدیه تبلیغاتی نباشد اما باعث افتخار برای آن شرکت هم نمی‌شود. تصور کنید شرکتی که در حوزه سخت‌افزار فعالیت می‌کند به جای هدیه دادن فلش مموری تبلیغاتی یا اسپیکر تبلیغاتی؛ به مشتریان و شرکای تجاری خود خمیردندان و مسواک هدیه دهد!

 

6-   بازی‌های خیلی سخت

 

برخی از شرکت‌ها علاقه دارند تا به مشتریان خود یک بازی هدیه دهند و بر روی وسایل بازی آرم برند خود را حک کنند. بازی، بازدهی بالایی در بازاریابی تبلیغاتی دارد. زیرا افراد به صورت دست جمعی آن را انجام می‌دهند و به صورت غیر مستقیم، گروه‌های بسیاری با برند شما آشنا می‌شوند.

در انتخاب نوع بازی دقت کنید. وقتی بازی آن‌قدر سخت باشد که حل نشود؛ باعث عصبانیت بازیکنان شده و در نهایت بازی در انتهای یک کشو یا کمد تاریک باید به تنهایی خاک بخورد.

 

سخن آخر

 

هر کالایی که به نظر شما جالب یا خنده‌دار تلقی می‌شود، الزاما نباید جز هدایای تبلیغاتی مجموعه شما قرار گیرد. هر مجموعه با توجه به نوع فعالیت خود، دارای مشتریان یا شرکای تجاری خاص آن حوزه است.

به طور مثال، یک شرکت فعال در حوزه IT دارای مخاطبان علاقه‌مند به محصولات هوشمند است. پس بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هدیه تبلیغاتی که می‌توان برای این گروه در نظر گرفت؛ پاوربانک، فلش مموری و محصولاتی از این قبیل است.

برخی از محصولات جنبه عمومی دارند و هر برند با هر حوزه فعالیتی می‌تواند از آن استفاده کرده و نتایج خوبی را اخذ کند. مانند لباس تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، لیوان، ساک، فلاسک و غیره.

 


22/ تیر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف