WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چگونه می‌توان در اینستاگرام به دنبال کنندگان جایزه داد؟

چگونه می‌توان در اینستاگرام به دنبال کنندگان جایزه داد؟

1/ مرداد/1399

طبق آمار منتشر شده حداقل 80 درصد کاربران اینستاگرام یک شغل را در این برنامه دنبال می‌کنند. پس امری معقول به نظر می‌رسد که هر کسب‌وکاری بخواهد خود را در این فضا ارتقا دهد تا بیشتر دیده شود. اما باوجود رقابت تنگاتنگی که در این عرصه وجود دارد، این کار کمی دشوار به نظر می‌رسد.


راه‌حل رشد در اینستاگرام چیست؟

 

خوشبختانه چندین استراتژی بازاریابی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان به رشد کسب‌وکار خودتان در اینستاگرام کمک کنید. به طور مثال با خلق یک اثر محتوایی بی‌نظیر می‌توانید میزان مشارکت را در صفحه‌تان بالا ببرید و باعث گسترش نام برندتان در این فضا باشید.

علاوه بر این‌ها، برای خوشحال کردن طرفداران فعلی خود و همچنین جذب بازدیدکنندگان جدید باید دست به کار شوید و با دادن هدایایی از آن‌ها پذیرایی کنید. به بیان ساده‌تر، شما با دادن هدایای تبلیغاتی در اینستاگرام یک مبادله در ازای دریافت لایک و کامنت انجام داده‌اید. پس می‌توانید هزینه جزئی برای هدیه دادن در نظر بگیرید و در عوض آن صفحه خود را ارتقا دهید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، می‌توانید نام برند خود را در اینستاگرام تثبیت کنید. شما با این کار دنبال کننده‌های وفاداری را پرورش می‌دهید که محصول یا خدمات شما را در این فضا و در بین مخاطبان بزرگ‌تری گسترش می‌دهند و این یعنی شما به بهترین شکل ممکن پیش رفته‌اید.

در این مطلب شما اطلاعات کاملی را در ارتباط با چگونگی هدیه دادن در اینستاگرام می‌خوانید. بعد از خواندن این مطلب قادر خواهید بود که صفحه خود را ارتقا دهید و دنبال کنندگان خود را خوشحال کنید. همراه ما باشید.

 

مراحل هدیه یا جایزه دادن در اینستاگرام

 

در ادامه چندین مرحله که باید برای هدیه دادن در اینستاگرام در نظر گرفته شود را می‌خوانیم.

 

1- جایزه‌ای که قصد هدیه دادن آن را دارید مشخص کنید

 

در اولین قدم باید در مورد محصول، خدمات یا تجربه‌ای که قصد دارید به عنوان جایزه هدیه دهید؛ تصمیم‌گیری کنید. این موضوع بسته به اهداف شما متفاوت خواهد بود.  به طور مثال اگر قصد معرفی محصول جدید خود را دارید؛ باید محصول خاص خود را به عنوان جایزه تقدیم نمایید.

از طرف دیگر ممکن است کسب‌وکاری بخواهد با یک برند دیگر به صورت مشترک، جوایزی را برای دنبال کنندگان خود در نظر بگیرد. در این صورت نوع جایزه شما متفاوت خواهد بود و مخاطبان شما هیجان‌زده‌تر می‌شوند.

همچنین ممکن است صفحه‌ای به جای هدیه یک محصول یا خدمات خاص، یک تجربه زیبا را ارائه دهد. مثلاً بخواهد یک سفر آخر هفته، تعطیلات در یک مکان تفریحی و یا حتی ملاقات با یک شخص معروف را به عنوان جایزه به دنبال کنندگان خود اهدا کند.

 

2- معیارهای شرکت در مسابقه را مشخص کنید

 

معیارهای شرکت در مسابقه هم به اهداف شما بستگی دارد. به طور مثال ممکن است یک کسب‌وکار تنها هدفش از برگزاری مسابقه در اینستاگرام، معرفی برند خود باشد. پس در این صورت فقط از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که پست مسابقه را لایک و نام چند نفر از دوستان خود را در کامنت منشن کنند. این کار سبب افزایش دنبال کنندگان آن صفحه در کمترین زمان می‌شود.

همچنین برخی قصد ایجاد صفحه جدید در سایت خود یا سایت دیگری دارند که در این حالت از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود به صفحه مورد نظر رفته و در آنجا کامنت بگذارند یا به سؤالاتی که مطرح شده پاسخ دهند.

در آخر، ممکن است دو برند تجاری قصد همکاری با یکدیگر را داشته باشند. از معیارهای شرکت در مسابقه می‌تواند، دنبال کردن آن صفحه تجاری باشد تا در ازای آن یکی از محصولات آن‌ها را به عنوان جایزه دریافت کنند.

 

3- هدفتان از برگزاری مسابقه اینستاگرامی چیست؟

 

با تعیین هدفی مشخص، هر کسب‌وکاری قادر است که استراتژی بازاریابی خود را به شکلی خاص برای آینده ترسیم کند و در قبال آن نتایج پرسودی را دریافت نماید.

هدف از برگزاری مسابقه اینستاگرامی می‌تواند افزایش ترافیک وب‌سایت، کسب دنبال کنندگان بیشتر، بالا بردن تعامل یا اینگیجمنت، افزایش فروش و غیره باشد. این انتخاب شماست که برای ایجاد حس بیشتر مخاطب با برندتان چه کاری انجام دهید.

 

مسابقه اینستاگرامی

بعد از مشخص شدن هدفتان می‌توانید مسابقه اینستاگرامی بهتری را ایجاد کنید

 

 

4- مشارکت تجاری را در نظر بگیرید

 

هدیه دادن راه کار مناسبی برای همسو کردن برندهای تجاری و افزایش ترافیک صفحه است. زمانی که دو برند جدید با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ هدیه‌ای که از سمت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای مخاطبان بسیار خارق‌العاده‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در نهایت این هدیه متفاوت می‌تواند سبب ایجاد مشتریان و مخاطبان بیشتری برای هر دو برند شود و یک موقعیت برد - برد است.

 

5- هشتگ کمپین خود را انتخاب کنید

 

هشتگ‌ها سبب بالا آمدن صفحه شما در کانال‌های اکسپلور می‌شوند و اغلب اوقات باعث دیدن شدن صفحه می‌گردد. پس باید برای هر کمپین یک هشتگ متمایز و منحصربه‌فرد انتخاب شود که این امر به گسترش نام برند و هدایت مخاطبان به سمت آن کمک می‌کند.

مثلاً می‌توانید در کنار هشتگ مسابقه از هشتگ جایزه، برنده_آخر_هفته و یا هر چیزی که به کمپین شما شباهت دارد، استفاده کنید.

 

مسابقه اینستاگرامی

شما می‌توانید هشتگ‌های جدیدی خلق کنید تا با سرچ آن به صفحه شما برسند

 

 

6- یک محدوده زمانی برای مسابقه خود در نظر بگیرید

 

باید به شرکت‌کنندگان خود بگویید تا چه محدوده زمانی فرصت شرکت در مسابقه را دارند و در پایان زمان مقرر شده حتماً، محتوای تحت عنوان «اتمام زمان مسابقه» را بگذارید.

به عنوان مثال می‌توانید این را عنوان کنید که "شما تا 24 ساعت این فرصت را دارید که نام یکی از دوستان خود را در کامنت منشن کنید و یا نام مکان مورد علاقه خود را که قصد سفر به آن را دارید در کامنت بگذارید."

محدودیت زمان باعث می‌شود تا شرکت‌کنندگان به تکاپو افتاده و ترغیب شوند تا هر چه سریع‌تر در مسابقه شرکت کنند. همین امر به صفحه برگزارکننده مسابقه نیز کمک کرده که در بالاترین قسمت صفحه دنبال کنندگان قرار گیرد.

 

7- مسابقه اینستاگرامی خود را ایجاد و تبلیغ کنید

 

پس از انتخاب جایزه، معیارهای شرکت در مسابقه، تعیین هدف، مشخص کردن شرکا، انتخاب هشتگ و ایجاد محدوده زمانی به سراغ راه‌اندازی و تبلیغ مسابقه اینستاگرامی خود بروید.

به یاد داشته باشید کاربران اینستاگرام به پست‌هایی که در زمان‌های مشخص شده منتشر می‌شوند؛ توجه نشان می‌دهند. پس در این باره حتماً برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهید.

همچنین می‌توانید برای دریافت توجه بیشتر پست خود را در کانال فیس‌بوک، وبلاگ و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر نمایید. بررسی کنید که اگر این پست در چه مکان‌های دیگری منتشر شود، به مسابقه شما کمک می‌کند.

 

ایده‌هایی برای جایزه دادن در اینستاگرام

 

اگر آماده برگزاری مسابقه اینستاگرامی شده‌اید، می‌توانید از ایده‌های زیر برای جایزه دادن به دنبال کنندگانتان بهره جویید. در ادامه با لیستی از برخی از ایده‌های متداول برای هدیه دادن آشنا می‌شویم.

 

1- برنده شدن با لایک کردن  

 

از دنبال کنندگان خود بخواهید پست شما را لایک کنند تا یک محصول یا خدمات عالی برنده شوند. این کار میزان تعامل صفحه شما را بالا می‌برد.

 

2- دوستان خود را تگ کنید تا برنده شوید

 

 به دنبال کنندگان خود بگویید، دوستان خود را در کامنت منشن کنند تا شانس برنده شدن پیدا نمایند. این امر سبب بالا رفتن مخاطبان صفحه شما می‌شود.

 

مسابقه اینستاگرامی

هر فرد می‌توانند به صورت رایگان شما را تبلیغ کند

 

3- لایک و اشتراک‌گذاری پست

 

شما می‌توانید از دنبال کنندگان خود بخواهید تا علاوه بر لایک کردن پست مربوط، آن را در صفحات خود به اشتراک بگذارند که این عمل سبب گسترش نام برند شما می‌شود. به طور مثال اگر فقط 10 نفر با 100 دنبال کننده پست شما را ری پست کنند، شانس دستیابی به هزار مخاطب جدید ایجاد می‌شود.

 

4- فالو کردن برای برنده شدن

 

 از مخاطبانتان بخواهید شما یا شریک تجاری‌تان را فالو کنند. این یکی از روش‌های متداول در اینستاگرام است زیرا روش آسانی برای افزایش دنبال کنندگان به شمار می‌رود.

 

5- مسابقه عکس

 

 از مخاطبان خود بخواهید یک عکس خاص از محصول یا خدمات شما گرفته و آن را در صفحات اجتماعی خود منتشر کنند. این یک فرصت عالی برای معرفی برند شما است. زیرا دوستان آن فرد نیز با برند شما آشنا شده و ترغیب می‌شوند شانس خود را برای برنده شدن در این مسابقه امتحان کنند.
همچنین هشتگ مناسبی را انتخاب کنید و از شرکت‌کنندگان بخواهید از آن برای بارگذاری پست‌هایشان استفاده کنند.

 

مسابقه اینستاگرامی

نمونه‌ای مسابقه اینستاگرامی صفحه Fabletics

 

6- کپشن گذاری

 

برخی برندها عکسی را منتشر می‌کنند و جای کپشن (توضیح زیر عکس) را خالی می‌گذارند. در این حالت از مخاطبان خود می‌خواهند کپشن مناسبی را برای ان انتخاب کنند و برنده مسابقه شوند.
با تعیین محدوده زمانی، زیباترین کپشن را انتخاب کرده و به برنده جایزه بدهید.

 

7- مسابقه سلفی

 

 اینستاگرام را باید محفل سلفی بگیران معرفی کرد. پس مسابقه سلفی ایده جالبی برای توسعه نام یک برند خواهد بود. از مخاطبان خود بخواهید از خودشان همراه با محصولات یا خدمات شما یک سلفی گرفته و با هشتگ‌های معرفی شده پست کنند.

 

8- مسابقه رأی‌گیری

 

این مسابقه به این صورت برگزار می‌شود که:

  • شما از دنبال کنندگان بخواهید که محتوایی را با هشتگ مشخص شده پست کنند. در کنار این محتوا اطلاعات پروفایل خود را نیز ذکر نمایند.
  •  سپس دنبال کنندگان شما هشتگ را سرچ کرده و به بهترین محتوای بارگذاری شده رأی می‌دهند.
  • بهترین راه برای برنده شدن آن است که از مخاطبان بخواهید بهترین محتوا یا عکسی که دارند را بارگذاری کنند.
  • برنده مسابقه شخصی خواهد بود که بیشترین لایک را گرفته باشد.

 

9- مسابقه چالش

 

اگر زمان کافی برای برگزاری یک مسابقه را دارید؛ حتماً مسابقه چالشی را انتخاب کنید، زیرا شگفت‌انگیز است و مخاطبان شما را به تکاپو می‌اندازد.

برای این کار یک چالش را طراحی کنید و از مخاطبانتان بخواهید تا آن را انجام دهند. بیشترین ویدیویی که لایک بگیرد، برنده مسابقه می‌شود.

برای این کار نیازی نیست تا چالش سخت و پیچیده‌ای را انتخاب کنید. زیرا هر چقدر آسان‌تر باشد، میزان مشارکت و تعامل در آن بالاتر می‌رود و شما مخاطبان جدیدی را پیدا خواهید کرد.

 

مسابقه اینستاگرامی

برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی آماده هستید؟

 

 

سخن آخر

 

اگر برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی سردرگم و عصبی هستید؛ یک‌بار دیگر این مطلب را مرور کنید. برگزاری یک مسابقه در فضای شبکه‌های اجتماعی کاری سخت و پیچیده نیست. بلکه کافی ست شما یک برنامه و هدف معینی را مشخص کرده باشید و بعد به سمت هدفتان بروید.

برگزاری مسابقه اینستاگرامی، به رشد و معرفی کسب‌وکار شما کمک خارق‌العاده‌ای خواهد کرد. بعد از اولین مسابقه نتایج شگفت‌انگیز آن را بر روی برندتان خواهید دید.

در مورد موضوع مسابقه تصمیم‌گیری کنید؛ هشتگ مورد نظر را مشخص کرده، نوع جایزه را انتخاب کنید و به سمت برگزاری مسابقه بروید. برای آنکه تعامل بالا رود از دوستان و شرکای خود نیز بخواهید تا در مسابقه شرکت کنند و آن را به دوستان دیگرشان اطلاع دهند.


1/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
ناشناس
1400/11/08 21:56
سلام وقت شما بهیر به من کفتند مسابقه وکلمه جایزه برای پیج خطرناکه واگر کسی ریپورت بده اینستا با پیج رو میبنده یا پست رو پاک میکنه این مطلب درسته؟
پاسخ دهید...
مشاور پیشکش
1400/11/08 22:06
سلام. خیر برگزاری مسابقه در اینستاگرام مشکل خاصی به وجود نمیاره.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف