WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
محصولات تبلیغاتی و ایجاد مشتریان وفادار در صنعت هوایی

محصولات تبلیغاتی و ایجاد مشتریان وفادار در صنعت هوایی

9/ مرداد/1399

شرکت‌های هواپیمایی همانند کسب‌وکارهای دیگر، نیازمند به هدیه دادن هدایای تبلیغاتی گوناگونی به مشتریان خود هستند. روزانه هزاران مسافر با خطوط هوایی در جهان مسافرت می‌کنند و ایرلاین‌ها فرصت مناسبی برای تبلیغ و بازاریابی خود در اوج آسمان‌ها دارند.


صنعت هواپیمایی بسیار رقابتی است. بنابراین، برای جلب مشتریان بیشتر باید از هدایایی استفاده کرد که متمایز و منحصربه‌فرد باشند. هدایای تبلیغاتی هم سبب ارتقا برند یک ایرلاین می‌شود و هم آنکه می‌تواند به بهبود تجربه مسافران کمک کند. زمانی که مشتریان راضی باشند؛ سفر و پروازهای بعدی خود را با همان شرکت هواپیمایی انجام می‌دهند.

ایرلاین‌ها آیتم‌های بسیاری برای هدایای تبلیغاتی دارند. از ماکت‌های هواپیمایی گرفته تا کیف، تی شرت تبلیغاتی، کلاه، اسباب‌بازی و غیره.

همراه ما باشید تا در این مطلب با موارد گوناگونی از هدایای تبلیغاتی که می‌توان در صنعت هوایی و ایرلاین‌ها استفاده کرد؛ آشنا بشویم.

 

کالاهای تبلیغاتی و جذب مشتری

 

ایرلاین‌ها برای جذب مشتری و الهام بخشیدن به مشتریان خود از موارد تبلیغاتی گوناگونی می‌توانند استفاده کنند. کالاهای پوشیدنی مثل
تی شرت و کلاه تبلیغاتی، کوله پشتی و ساک دستی، ساعت‌های برند و غیره که ابزارهای بازاریابی مناسبی برای تبلیغ هستند. زیرا ماندگاری بالایی دارند. مشتریان، آن‌ها را در کوچه و خیابان استفاده می‌کنند و افراد بسیاری به صورت غیر مستقیم در معرض مواجه با اسم برند قرار می‌گیرند.

همچنین مشتریان قطعاً از کالاهای تبلیغاتی استفاده خواهند کرد و آن‌ها را در مدت طولانی نزد خود نگه می‌دارند. این بدان معنی است که افراد در طول زندگی خود بارها و بارها با نام آن برند مواجه می‌شوند. بنابراین در مورد محصولات و یا خدمات آن برند اطلاع کسب می‌کنند و برای سفرهای آتی خود، دوباره به سراغ همان ایرلانی می‌روند که هر روز با نام آن مواجه می‌شوند.

 

هدیه به کودکان یک راه‌حل هوشمندانه برای بازاریابی برند

 

ممکن است شما هم بارها شاهد این موضوع بوده‌اید که قبل از پرواز و در داخل هواپیما، مهماندارها به مسافران کودک، وسایلی را هدیه می‌دهند. کودکان اسباب‌بازی‌ها را برای مدت طولانی در نزد خود نگه می‌دارند و در هر موقعیت و مکانی مشغول بازی با آن‌ها می‌شوند. این امر به بازاریابی کم هزینه برندها کمک شایانی می‌کند.

اگر قصد دارید محدوده مشتریان خود را گسترش دهید، فراموش نکنید که کودکان ایده خوبی هستند و لازم است که وسایل بازی جذاب و کاربردی برای آن‌ها سفارش دهید. وسایلی که بتوانند در طول پرواز و بعد از پرواز از آن استفاده کنند. کلاه خلبانی، لباس مهمانداری، کوله پشتی هواپیمایی، خرس‌های کوچک عروسکی، کت‌های خلبانی، ماکت و یا تیوپ‌های بادی به شکل هواپیما، ایده خوبی برای هدیه دادن به مسافران کوچولوی شما است.

 

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی به کودکان در هواپیمایی قطری

 

 

 

هدایای تبلیغاتی و ایجاد تجربه مشتریان

 

هدایای تبلیغاتی راهی است تا تجربه خوب مشتریان از استفاده محصولات یا خدمات یادآوری شود و آن را ملموس‌تر حس کنند. به طور مثال، زمانی که شما در هواپیما به مسافران خود یک ماکت هواپیمایی هدیه می‌دهید؛ مسافر آن را به خانه یا محل کار خود می‌برد. همین امر باعث می‌شود وقتی که دیگران آن را می‌بینند، در مورد آن شی‌ء سؤال می‌کنند. قطعاً مشتری شما از حس خوب ایجاد شده در طول پرواز که با ایرلاین شما انجام داده است، سخن می‌گوید. در نهایت ممکن است افراد دیگر، بعد از آشنایی با برند شما، تمایل داشته باشند سفر بعدی خود را با شما رزرو کنند.

 

استفاده از کالاهای مرغوب در برجسته کردن نام برند

 

هدایای تبلیغاتی سبب یک پیوند عاطفی عمیقی ما بین مشتری و صاحب کسب‌وکار می‌شود که درک و تصویر مثبت را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند. به همین خاطر باید هنگام هدیه دادن نهایت دقت را به کار بست تا این زنجیره اعتماد و علاقه قطع نشود. استفاده از کالاهای مرغوب، نکته‌ای است که نه تنها شرکت‌های هواپیمایی بلکه تمام کسب‌وکارها باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی به دلیل آنکه یدک‌کش نام برند شما می‌باشند، در حقیقت چهره کسب‌وکار شما محسوب می‌شوند. اگر از اجناس نامرغوب و ارزان استفاده کنید، چهره برند شما را مخدوش می‌کند و حتی اگر مشتریان از خدمات شما هم راضی بوده باشند؛ با دریافت محصولات بدردنخور، از برند شما دلسرد شده و در ناخودآگاه ذهن آنان تصویر منفی از برند شما ثبت می‌شود.

شاید باید گفت شرکت‌های هواپیمایی در امر هدیه دادن باید به نسبت مشاغل دیگر، محتاط‌تر باشند. زیرا مسافران تمام عوامل بیرونی و درونی در طول سفر و پرواز را از چشم ایرلاین‌ها می‌بینند و به پای آن‌ها می‌زنند. بنابراین لازم است در انتخاب هدایای تبلیغاتی حساس‌تر باشند و با ارائه محصولات باکیفیت، تمام نکات منفی را پاک کنند. به طور مثال، هدیه دادن در مناسبت‌های خاص و اعیاد، مسافران را می‌تواند بسیار خوشحال کند.

 

بهترین زمان هدیه دادن محصولات تبلیغاتی در ایرلاین‌ها

 

بهترین زمان اهدای هدایای تبلیغاتی ایرلاین‌ها در طول پرواز است. زیرا مسافران امکان خرید کالاهای گوناگون را ندارند و محصولات تبلیغاتی برای آن‌ها بسیار کارساز خواهد بود.

شرکت هواپیمایی ویت‌جت ایر (یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ویتنامی) ایده‌های جالبی را برای هدیه دادن در نظر گرفته است. محصولاتی که این ایرلاین به مسافران خود هدیه می‌دهد، هنگام سفر بسیار مهم و ضروری بوده و آرامش مسافران را در طول پرواز تضمین می‌کند.

 

بخشی از محصولات تبلیغاتی ایرلاین ویت جت ایر شامل موارد زیر می‌شود:

  • پک‌های راحتی که شامل: بالش گردنی، ماسک خواب، حوله و غیره
  • جا کلیدی تبلیغاتی
  • ساک دستی
  • کیف
  • کوله پشتی

 

مزایای هدایای تبلیغاتی ایرلاین‌ها

 

اولین مزیتی که اقلام تبلیغاتی برای هر شغلی می‌تواند داشته باشد، حفظ مشتریان است. فرقی نمی‌کند محصول شما غذا، نوشیدنی یا مسافرت باشد؛ مشتریان به دنبال یک تعامل مقرون‌به‌صرفه هستند.

در مورد ایرلاین‌ها همان‌طور که اشاره کردیم رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی بسیار زیاد است به همین خاطر استفاده از هدایای تبلیغاتی کاربردی و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال، شرکت هواپیمایی ویت جت ایر از طریق همین محصولات، نام برند خود را تبلیغ کرد. آن‌ها به مشتریان خود اقلامی را هدیه دادند که سالیان سال استفاده ‌کنند و قادر به تعامل مستحکم‌تر با برند باشند.

همچنین محصولات تبلیغاتی به شرکت‌های هواپیمایی این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی در معرض انبوه مخاطبان و مشتریان محلی و بین‌المللی قرار بگیرند. علاوه بر این، مشتریان هر روز از کیف، چتر، کیت‌های مسافرتی و اقلام دیگر تبلیغاتی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود نام برند شما همیشه در ذهن آن‌ها بماند.

 

هدایای تبلیغاتی

پک‌های هدایای ایرلاین ویت جت ایر هنگام پرواز

 

 

سخن آخر

 

شرکت هواپیمایی ویت جت ایر، نمونه بارز و موفقی از بازاریابی تبلیغاتی در بین ایرلاین‌های کمتر شناخته شده است. این ایرلاین با بهره‌گیری از اقلام تبلیغاتی، سهم بزرگی را در صنعت هوایی کسب کرد.

ویت جت ایر از طریق محصولات تبلیغاتی متمایز و منحصربه‌فرد نام برند خود را پرآوازه کرد. آن‌ها با چنین طرح بازاریابی، فرصت بزرگی را برای خود ایجاد کردند که هم اعتماد مشتریان جلب شد و هم آنکه در سطح بین‌المللی شناخته شدند.


9/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف