WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
7 اشتباهی که در اهدای هدایای تبلیغاتی باید از آن پرهیز کنید

7 اشتباهی که در اهدای هدایای تبلیغاتی باید از آن پرهیز کنید

14/ مرداد/1399

عید نوروز برای همه ما زمان نو شدن و تجدید دیدار است. بسیاری از شرکت­‌ها در این زمان اقدام به هدیه دادن به شرکای تجاری و مشتریان خود می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از صاحبان کسب­‌و­کار­ها تنها در پایان سال، خود را وقف شرکای تجاری‌شان کرده و اقدام به تهیه هدایا مختلف می­‌نمایند. آیا می­‌دانستید که این عمل، یکی از مهم‌ترین اشتباهات در اهدای هدایای تبلیغاتی است؟ زمان دادن هدیه و یا هدایای تبلیغاتی در طول سال است و چنین هدیه‌­ای ارتباطی عمیق­‌تر بین شما با شرکای تجاری و مشتریانتان ایجاد می‌­نماید.


هدایای تبلیغاتی در صورتی که به‌درستی انتخاب شوند و به شیوه صحیح و در زمان مناسب داده شوند، تأثیر قابل توجهی خواهند داشت. اشتباهاتی که ما مرتکب می­‌شویم می­‌تواند ما را اشخاصی غیرحرفه‌­ای نشان دهد و تأثیر منفی نیز بر روابط ما با سایر شریکان تجاری یا کارمندان و حتی مشتریان بگذارد. بنابراین این نوع هدیه دادن به مشتریان یا شرکای تجاری می­‌تواند تبدیل به یک تجربه شرم‌­آور شود.
به‌عنوان‌مثال، اگر هدیه­‌ای را خریداری کنید که خیلی گران باشد و یا با علایق گیرنده مطابقت نداشته باشد؛ به معنا هدر رفت زحمت و بودجه شما تلقی می‌شود.


 این واقعیت که شما (اغلب) شرکای تجاری و مشتریان خود را تنها یک‌بار در سال به خاطر آورید، برای آینده کسب‌وکارتان مناسب نخواهد بود. به همین دلیل ما توصیه­‌های مفیدی در مورد اینکه چطور با دادن هدایای تبلیغاتی، خود را در موقعیت ناخوشایندی قرار ندهید، برای شما آماده کرده­‌ایم. همراه ما باشید.

 

اشتباه اول: تنها در پایان سال به شرکای و مشتریان خود هدیه دادن

 

برای هدیه دادن نباید منتظر تعطیلات بود. مطمئناً هر تاجری در طول سال چندین بار فرصت هدیه دادن به شریکان خود را پیدا می­‌کند (حتی اگر به نظر بیاید با توجه کمی همراه خواهد بود). اجازه بدهید تا به شما این قاعده کلی در مورد اینکه به چه کسی و چه زمانی هدیه بدهیم را یادآور شویم که به آن دسته از همکاران تجاری یا مشتریان که به موفقیت و ترقی و تعالی شرکت شما کمک می­‌کنند، هدیه دهید.

هدایای تجاری و تبلیغاتی، مزایای بسیاری دارد. به ویژه هدایای مفید، بهترین شکل تبلیغ برای تمام مخاطبان شما است. شرکای تجاری و مشتریان شما هر بار از محصولی که شما به‌عنوان هدیه به آن­‌ها داده‌­اید، استفاده کنند، شما و کسب­‌و­کارتان را به خاطر خواهند آورد.

هدیه دادن هدایای تجاری به کارمندان نیز می­‌تواند تأثیرات مثبت طولانی بر کسب‌­و­کار شما بگذارد. در واقع شما با این کار به آن­‌ها می­‌گویید که قدردان تلاش­‌های آن­‌ها هستید و کارکنان بخش مهمی از پازل موفقیت شما می‌باشند. یک هدیه کاربردی مانند چتر، کیف لپ‌تاپ یا مجموعه­‌ای از لوازم جانبی تلفن­‌های هوشمند، باعث می­‌شود تا کارمندان شما به‌طور مداوم به خاطر آورند که آن‌­ها برای شما بسیار مهم هستند.

بنابراین، در تهیه لیست دریافت­‌کنندگان و فرصت‌­های هدیه دادن، مردد نباشید. اگر نمی‌­دانید که از کجا باید شروع کنید، در وبلاگ ما درباره تمام این موضوعات و انواع هدایایی که می­‌توانید هدیه بدهید، مطالعه کنید و الهام بگیرید.

 

هدایای تبلیغاتی

زمانی که هیچکس توقع هدیه را ندارد، هدیه دهید

 

 

اشتباه دوم: هدایای نامناسب

 

زمانی که صحبت از هدایای تبلیغاتی می­‌شود، در مورد محصولاتی که قصد خرید آن­‌ها را دارید، بسیار مراقب باشید. هنگام انتخاب کالاهای تبلیغاتی، نکته بسیار مهم، مناسب بودن هدیه است. اگرچه به نظر بسیاری  این موضوع کم اهمیت تلقی می‌شود اما ما به شما توصیه می­‌کنیم که به مسائلی مانند جنسیت، دین و هر چیز دیگری که می‌­تواند باعث ایجاد حساسیت شود، توجه نمایید. هدایای نامناسب می‌­تواند عمیقاً مشتریان و کارمندان شما را آزرده‌خاطر کند و مطمئناً این هدفی نیست که شما از انجام این کار دارید.

اگر هنوز نمی­‌دانید که چه هدیه­‌ای بدهید، یک هدیه ساده و عمومی را انتخاب کنید. اما حتماً شما این را هم می‌­دانید که امروزه چنین هدایایی نیز می­‌تواند تصور اشتباهی ایجاد کند. در چنین مواردی بهتر است که به متخصصان اعتماد کنید و نگاهی به مطالب سایت ما بیاندازید تا شاید بتوانیم کمکی در انتخاب بهتر شما داشته باشیم. 

 

اشتباه سوم: هدیه دادن خوردنی یا نوشیدنی‌­های ناکارآمد

 

صرف‌نظر از اینکه آیا یک جعبه شیرینی برای کسی که به گلوتن حساسیت دارد و یا دادن یک بسته شکلات به کسی که دیابت دارد، کار درستی نیست. البته اگر می­‌دانید که شریک تجاری شما مثلاً کوکی با طعم قهوه دوست دارد، هدیه دادن یک جعبه از این کوکی­‌ها بسیار خوشایند خواهد بود! اما برای سایر افراد که مطمئن نیستید که چه محصول خوراکی مناسب آن­‌ها می‌­باشد، بهتر است که یک هدیه مطمئن‌­تر تهیه کنید. منظور این نیست که به صورت کامل از دادن هدیه­‌ خوراکی اجتناب کنید، بلکه به شما پیشنهاد می­‌کنیم که اگر 100 درصد مطمئن نیستید، از این کار منصرف شوید. میوه‌­های تازه و خشک شده، زیتون، روغن زیتون، انواع بیسکویت و غیره می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.

در حالی­‌که ممکن است یک نفر برای یک جعبه شکلات خالص که با دقت بسیار تهیه شده، بسیار قدردان شما باشد، اما ممکن است شخص دیگری کمتر تحت تأثیر این هدیه قرار بگیرد. زیرا ممکن است آن شخص دیابت داشته باشد و هرچقدر هم که این شکلات­‌ها عالی باشند،
نمی­‌تواند آن­‌ها را بخورد. پس چرا باید پول خود را صرف هدیه‌ه­ای بکنید که نمی‌­توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید و حتی باعث توهین و دلخوری مشتریان مهم و شریکان شما شود؟
به صورت کلی بهتر است از دادن هدایای خوراکی اجتناب کنیم. مگر اینکه با یقین کامل بدانیم این هدیه باعث خوشحالی خواهد شد. در این حالت، بهتر است در مورد سلیقه و خواسته­‌های افراد سؤال کنید و هدیه­‌ای را بدهید که دریافت­‌کنندگان نهایت لذت را از آن ببرند.

 

هدایای تبلیغاتی

خوراکی بهتره است به صورت بسته‌بندی و پک شده باشد

 

اشتباه چهارم: فرستادن هدیه کریسمس برای کسی که کریسمس را جشن نمی‌گیرد

 

افراد بسیاری کریسمس را جشن می­‌گیرند و در عین حال برخی دیگر این کار را نمی‌­کنند. بنابراین، ممکن است شما با فرستادن هدیه برای کسی که کریسمس را جشن نمی‌گیرد، ناخواسته به آن اهانت کنید.

بیایید دقیق‌­تر باشیم. شاید شرکای تجاری، مشتریان یا کارمندان شما یهودی باشند و هانوکا را جشن بگیرند، یا شاید آن­‌ها آفریقایی-آمریکایی باشند و به جای کریسمس، کوانزا را جشن بگیرند و یا شرکای تجاری شما چینی باشند که دیرتر از سایر نقاط دنیا، کریسمس و سال نو را جشن می‌­گیرند. از همه مهم‌تر آنکه اکثر کارمندان شما ایرانی هستند و عید نوروز برای آن‌ها مهم‌تر از سایر اعیاد تلقی می‌شود.

بنابراین به اعتقادات مذهبی توجه کنید و قدردانی خود را به شیوه دیگری به افرادی که کریسمس را جشن نمی­‌گیرند، نشان دهید. توجه خودتان به آن­‌ها را به گونه‌ای که اشاره­ای به کریسمس نشود، نشان دهید و قدردانی خود را برای این همکاری خوب ابراز کنید. با این روش، شما نه تنها کسی را از هدیه گرفتن محروم نکرده‌­اید، بلکه هدیه شما همچنان برای دریافت­‌کننده آن با­ ارزش خواهد بود.

 

اشتباه پنجم: هدایای بسیار گران

 

اگر با هدیه دادن می­‌خواهید احترام و سپاس خود را نشان دهید، در ارزش هدیه اغراق نکنید. شما قصد هدیه دادن به شرکا تجاری، کارمندان و مشتریان خود را دارید نه یکی از نزدیکانتان را. پس نیازی نیست به کیف پولتان فشار آورید.
افراد بسیاری از اینکه شما به خاطر آن­‌ها زیادی خرج کنید، احساس ناراحتی می­‌کنند. همچنین دادن هدیه‌­ای گران‌بها و سخاوتمندانه می­‌تواند تصور اشتباهی را ایجاد نماید.

بهتر است به قوانین کشور­ها توجه کنید. به‌طور مثال، در کشور اسلونی، اگر شرکتی برای شخصی که کارمند آن نیست هزینه­‌ای خرج کند، طبق قانون مالیاتی به‌عنوان درآمد متفاوت می‌بایست مالیات بر درآمد شخصی پرداخت نماید. در این حالت، هیچ هدیه شخصی که ارزش آن زیر 42 یورو باشد، مالیات پرداخت نمی‌کند و یا اینکه ارزش کلی تمام هدایای دریافتی در طول سال از سوی یک اهداکننده، بیشتر از 84 یورو نباشد.

اگر ارزش  هدیه بیش از این مقدار باشد، شرکت-شخص حقوقی و یا شخص حقیقی- باید دریافت­‌کننده هدیه، 25 درصد پیش­‌پرداخت مالیات بر درآمد شخصی را پرداخت کند.

 

اشتباه ششم: با نوشته‌های زیاد بر روی هدیه، افراط نکنید

 

خیلی از شرکت­‌ها و افراد فراموش می­‌کنند که هدایای تبلیغاتی و تجاری در نهایت فقط هدیه هستند؛ بروشور یا پوستر نیستند.

چاپ تی شرت تبلیغاتی که مملو از اطلاعات، آرم و نوشته باشد؛ هر چند که با کیفیت باشد تنها در به‌عنوان لباس راحتی در خانه یا هنگام هرس کردن باغچه پوشیده خواهد شد که مطمئناً این هدفی نیست که شما در هنگام تهیه هدیه آن اندیشیده بودید. فرضیه "هرچه کمتر، بهتر" همچنان در بازاریابی صادق است. بنابراین، اگر می‌­خواهید که هدیه شما بخشی از زندگی روزمره مردم شود که مسلماً هدف نهایی شما نیز همین است؛ هنگام گسترش نام برند خود دقت کنید.

 

اشتباه هفتم: فراموش کردن کارت معرفی

 

هدیه تبلیغاتی خود را فقط در یک جعبه یا کیف قرار ندهید و تحویل بدهید و تمام! به خاطر داشته باشید؛ این یک هدیه تبلیغاتی است. این بدان معنی است که شما باید حداقل یکی از دو کار زیر را انجام دهید.

اولین مورد آن است که برای دریافت­‌کننده مشخص کنید که این هدیه‌ای از جانب شرکت و از سوی برند شماست. آرم (لوگو) خودتان یا پیام کوتاهی از شرکت یا علامت تجاری خود را روی هدیه چاپ کنید. اگر هدیه شخصی است، کافی است تا پیامی دست­نویس به همراه آن بفرستید. دریافت­‌کننده هدیه در طول سال، بار­ها و بار­ها شما را به یاد خواهد آورد.

نکته دوم، از جنس کاغذ برای بسته­‌بندی، نوار و یا جعبه غافل نشوید و حتماً از محصولات با کیفیت استفاده کنید. به خوبی می­‌دانید که اگر هدیه­‌ای بد به نظر برسد، کسب­‌و­کار شما نیز بد به نظر می‌رسد.

زمان انتخاب هدایای تجاری مناسب، می‌­توانید از دسته‌­های به اصطلاح "واقعی" مانند ورزشی، سرگرمی، خوراکی یا گل استفاده کنید. حتی اگر می‌خواهید که کار را ساده‌­تر کنید، می­‌توانید هدایای تبلیغاتی کاملی را در وب‌سایت ما پیدا کنید که کاملاً مناسب سلیقه شما، شریک تجاری یا مشتریانتان باشد. به این ترتیب، آن­‌ها همیشه شما را به یاد خواهند داشت.

 

هدایای تبلیغاتی

حتما از کارتی که نام برند شما روی آن حک شده استفاده کنید

 

سخن آخر

 

هدایای تجاری و تبلیغاتی دیگر محدود به پایان سال نیستند، بلکه امروزه این محصولات به ابزاری مؤثر در بازاریابی تبدیل شده­‌اند. در سال 2017، مقالات تبلیغاتی و هدایای تجاری در رتبه اول موفق­‌ترین شکل­‌های تبلیغات قرار گرفتند و این نشان‌دهنده اهمیت محصولات تبلیغاتی در آینده یک کسب‌وکار موفق است.

 

منبع: www.promotionalgifts.eu


14/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف