WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
از نظر روانشناسی چه رنگی برای هدایای تبلیغاتی مناسب است؟

از نظر روانشناسی چه رنگی برای هدایای تبلیغاتی مناسب است؟

16/ مرداد/1399

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده­‌اید که نگاه کردن به شاخه و برگ­‌های درختان سبز، چقدر می­‌تواند در ایجاد احساس آرامش شما مؤثر باشد و یا نگاه کردن به رنگ قرمز، انرژی، جنب‌­و­جوش و نشاط را در شما یادآور نمی‌شود؟ حتی نگاه کردن به رنگ قهوه­ای احساس امنیت و راحتی را در ما پدید می‌آورد. بر همین اساس و نیز بر پایه علم روانشناسی، رنگ­‌ها از اهمیت روانشناسی برجسته­‌ای برخوردار هستند که دانستن این موضوع در انتخاب هدایای تبلیغاتی می‌­تواند بسیار تأثیرگذار باشد.


هدیه تجاری که برای شرکای تجاری خود انتخاب می‌کنید؛ معمولا به چه رنگی است؟ علاوه بر کیفیت محصول، رنگ آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه ما حقایق جالبی را در مورد رنگ خاص هدایایی که اهدا می‌کنید و اهمیت این موارد در ارتباط تجاری شما با شریک تجاریتان، خواهیم خواند.

 

رنگ‌ها تأثیر بیشتری از آنچه ما فکر می‌کنیم، می‌توانند داشته باشند

 

نه تنها ما در هر از لحظه از روز با رنگ­‌ها محاصره شده‌­ایم، بلکه با وجود اینکه ممکن است آگاهی کاملی از این موضوع نداشته باشیم، رنگ­‌ها بخش جدایی ناپذیری از ارتباطات ما هستند. دانشمندانی که روانشناسی رنگ­‌ها را مورد بررسی قرار داده­‌اند، دریافته­‌اند که اگرچه یک رنگ می‌تواند تأثیرات مختلفی بر روی افراد متفاوت داشته باشد اما برخی قوانین به صورت کلی درزمینهٔ تأثیر رنگ‌­ها بر روی مغز ما وجود دارد. برخی از ویژگی­‌های رنگ‌­های اصلی را در ادامه با یکدیگر می‌خوانیم.

رنگ سفید: این رنگ ما را به یاد برف، فرشتگان و زمستان می‌­اندازد. همچنین این رنگ نمادی از صلح، سکوت، یک آغاز جدید، حقیقت و بی­گناهی است. هر هدیه تبلیغاتی که با این رنگ همراه باشد، به قطع یقین بازخورد خوبی خواهد داشت. چون این رنگ را می­توان به‌راحتی با تمام طیف‌­های رنگی دیگر ترکیب کرد.

رنگ زرد: با این رنگ می‌توانیم خلاقیت را نشان دهیم. این رنگ بیانگر روشنایی و جسارت است و در بیشتر مواقع با روحیه جوانی، بازیگوشی و کنجکاوی در ارتباط است. اگر می­‌خواهید به شریک تجاری خود هدی‌ه­ای بدهید که مورد استفاده فرزند او قرار بگیرد، محصولاتی  مانند بادبادک‌­های دایناسوری شکل زرد رنگ را انتخاب کنید. بزرگ‌سالان نیز عاشق هدیه تبلیغاتی به رنگ زرد هستند. شاید این موضوع شما را به یاد چتر­های زرد رنگ در روز­های بارانی بیاندازد که پیاده‌روی شما را در خیابان دلپذیرتر، روشن­تر و رنگارنگ­‌تر می­‌کند، اما ممکن است که خود شما اطلاعی از دلیل این یادآوری نداشته باشید.

رنگ نارنجی: این رنگ که ترکیبی از رنگ­‌های زرد و قرمز است ما را به یاد خورشید می­‌اندازد و باعث تحریک حس خلاقیت  می­‌شود. در عین حال این رنگ بازگو­کننده یک حس خوب و راحت و طعمی دل‌نشین است. با استفاده از این رنگ در انتخاب هدایای تجاری خود، حس فعالیت، ارتباط و الهام­بخشی را تحریک خواهید کرد.

رنگ قرمز: این رنگ نمادی از زندگی، عشق، انرژی و نشاط است. همچنین می‌­تواند احساس سرعت و پویایی را در ما ایجاد کند. احتمالاً شما هم به یاد ماشین «فراری» افتاده‌­اید. این رنگ می‌­تواند حس مثبتی را القا کند و البته تهاجمی‌ترین رنگ است که قدرت تأثیرگذاری بالایی بر مغز دارد. این رنگ می‌­تواند برای انتخاب سویی­شرت یا بارانی بسیار ایده‌­آل باشد که با هدیه دادن آن به شریک تجاری خود، پیامی روشن و مثبت را ارائه داده‌­اید.

رنگ سبز: رنگ صبر. شاید این رنگ، بهترین رنگی باشد که ما را عمیقاً به یاد طبیعت می‌­اندازد. این رنگ بیان­‌کننده خوشبختی، امنیت و تعادل نیز است. با انتخاب دقیق هدایای تبلیغاتی با این رنگ، آرامش را به شریک کاری خود منتقل می‌­کنید و حس وفاداری و اخلاق را در او ایجاد خواهید کرد. این رنگ برای انتخاب کالاهای تبلیغاتی سازگار با محیط‌‌زیست نیز بسیار مفید می­‌باشد چون با بازیافت و محافظت از محیط‌‌زیست همراه است.

رنگ آبی: با این رنگ، ما افکارمان، آب و آسمان را بهم متصل می­‌کنیم. با نگاه کردن به رنگ آبی، به سمت آزادی و رهایی پیش می­‌رویم. این رنگ فضیلت را تکامل می­بخشد. چون رنگ آبی بیانگر اقتدار، تمیز بودن و محافظت است که اغلب برای لباس‌های فرم و کاری استفاده می­‌شود. آبی همچنین نمادی از صراحت، هوش و ذکاوت، امید و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر است. انتخاب این رنگ برای خرید هدیه شریک کاری شما، انتخابی عالی است.

رنگ بنفش: این رنگ ترکیبی از رنگ آبی و قرمز بوده که بیانگر نبوغ و احساسات است. رنگ بنفش همچنین احساس لوکس بودن و فاخر بودن را به همراه دارد. زیرا این رنگ همیشه در ارتباط با قدرت، ثروت و عظمت است. یک هدیه تجاری با این رنگ، همراه با سایر موارد گفته شده، بازتاب­‌کننده احساس کنترل، تعادل و خردمندی است.

رنگ صورتی: این رنگ ملایم، ما را به یاد زمان زیبای تولد می‌­اندازد. همچنین این رنگ حس نرمی، زنانه بودن، مثبت بودن و بازیگوشی را بروز می‌­دهد. جای تعجب و شگفتی نیست که محبوب­‌ترین محصولات زنانه برای هدایای تبلیغاتی، دقیقاً به همین رنگ هستند!

رنگ قهوه­ای: این رنگ نمادی از تمام نکات ملموس و پایدار است. دانشمندان بر این باور هستند که این رنگ از بین برنده حس عدم قطعیت است. تمام این ویژگی­‌ها، قلب یک رابطه کاری خوب را تشکیل می­‌دهد، بنابراین انتخاب هدیه تبلیغاتی به این رنگ، حرکتی عاقلانه و خردمندانه است. نکته آخر در مورد این رنگ آن است که رنگ قهوه­ای همچنین نمادی از مادی بودن، امنیت و راحتی می‌­باشد.

رنگ سیاه: مشکی تنها رنگی است که در غیاب تمام رنگ­‌ها به کار می­‌رود. این رنگ نمادی از پرستیژ است و یک رنگ بسیار محبوب برای هدایای تجاری ویژه می­‌باشد که با انتخاب آن برای طیف وسیعی از هدایای انتخابی، می‌­توانید آن را به هر جنسیتی و با هر سنی هدیه بدهید.

 

هدایای تبلیغاتی

جامدادی تبلیغاتی با چند رنگ تاثیرگذار

 

رنگ هدایای تبلیغاتی و هویت شرکت‌­ها

 

با تکیه بر تجربه، می­توان به صراحت گفت که اکثر خریداران و سفارش­دهندگان هدایای تبلیغاتی، رنگ محصولات تبلیغاتی و تجاری خود را عموماً بر اساس رنگ لوگو (آرم) شرکت خود انتخاب می­کنند. این نکته در اکثر موارد کاملاً صحیح می­باشد، زیرا تداوم رنگ باعث افزایش دید مشتری و شرکای تجاری شما می­شود. با این وجود، حتی اگر این موضوع به صورت ظاهری در قیمت اقلام هم تأثیرگذار باشد، توصیه می‌شود که این کار را انجام ندهید.

بگذارید با یک مثال این موضوع را برای شما بازگو کنیم. شرکت ما تصمیم گرفته است تا چترهایی را به شما هدیه بدهد و بنا به دلیل قرمز بودن لوگوی شرکت، می­‌خواهیم چترها نیز دقیقاً به همین رنگ قرمز سفارش داده شوند. مشکل اینجاست که بخواهیم این چتر را به یک مدیرعامل مهم و سن­‌وسال­دار هدیه بدهیم. آیا می­‌توانید این شخص را با چنین چتر قرمز رنگی تصور کنید؟ ورود به حریم زندگی مشتریان شما، هدف نهایی هرگونه تبلیغاتی است.

بنابراین عموماً بهتر و مناسب‌­تر است که رنگ‌­های خنثی (مانند سیاه، سفید، خاکستری و غیره) برای هدایای تجاری در نظر گرفته شوند. زیرا با این رنگ­ها، می‌تواند تمام طیف‌­های هدایا را پوشش دهد. البته انتخاب رنگ­‌ها به موقعیت، هدف و همچنین جسورانه بودن آن که در زندگی چندین بار برای آن هزینه شده است، بستگی دارد. با این حال، همیشه اقلام تبلیغاتی می‌بایست، حداقل برای تحقق هدف مورد نظر خود کمی تحریک­‌آمیز باشند.

 

چرا رنگ درست، می­‌تواند به فروش بیشتر کمک کند؟

 

همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباط بصری هستند. زیرا آن‌ها تفسیر ما را از محصول، برندها و نظراتمان را در مورد آن ایجاد می‌­کنند. رنگ‌­های مختلف در هر فرد واکنش‌­های عاطفی مختلفی را برمی‌­انگیزد که این موضوع نیز به تجربه و نحوه تفکر افراد بستگی دارد. حقیقت این است که رنگ‌ها به فروش کمک می‌کنند. زیرا تحقیقات نشان داده است که 85 درصد مصرف­‌کنندگان تائید کرده­‌اند که دلیل اصلی آن‌ها برای خرید یک کالای خاص، رنگ محصول بوده است.

آیا می­‌دانستید که رنگ لوگو یا رنگ پایه‌­ای لوگو که روی آن طراحی کرده­‌اید، می­‌تواند بر تعیین احساسات عاطفی مصرف‌کننده کالا یا خدمات تأثیر بگذارد؟ چنین انتخاب رنگ با دقتی در تهیه و انتخاب هدیه تجاری به همراه لوگو و پیام تبلیغاتی، تنها به متمایز شدن شرکت شما از سایر رقبا کمک نمی­‌کند؛ بلکه در ایجاد حس مثبت بر آرامش و راحتی تأثیر می‌­گذارد. بنابراین به صورت غیر­مستقیم بر نگرش مصرف­‌کنندگان به یک محصول خاص اثرگذار خواهد بود.

در اینجا یافته‌های بیشتری را که از تحقیقات مختلف در حوزه بازاریابی برای تحقیقات رنگ و ترندهای رنگی در گروه بازاریابی رنگ درباره تأثیر رنگ­‌ها بر خرید و دیده شدن یک محصول یا برند به دست آمده است را مشاهده می­‌کنید:

  • انتخاب رنگ مناسب می­‌تواند، شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهد
  • رنگ‌­ها تا 85 درصد دلیل خرید محصول هستند
  • قابلیت خواندن را تا 40 درصد بهبود می­‌دهد
  • یادگیری را از 55 درصد تا 78 درصد تسریع می­‌بخشد
  • فهم یا درک را تا 73 درصد افزایش می­‌دهد

 

هدایای تبلیغاتی

کاتالوگ رنگی برندهای بزرگ دنیا

 


16/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف