WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چگونه می‌توان با تبلیغات در فیسبوک، شخصیت خریداران خود را هدف قرار دهیم؟

چگونه می‌توان با تبلیغات در فیسبوک، شخصیت خریداران خود را هدف قرار دهیم؟

22/ مرداد/1399

اگر هنوز کاملاً مطمئن نیستید که چگونه شخصیت خریداران را در تلاش‌های تبلیغاتی‌تان وارد نمایید، بهتر است که با فیسبوک شروع کنید. مانند هر شبکه بازاریابی دیگر، رسیدن به مخاطبان گسترده برای رشد اساس و پایه فروش در فیسبوک مهم است. اما باید با هدف قرار دادن افراد مناسب، اقدام به انجام این کار نمایید.


بستر تبلیغاتی فیسبوک متفاوت با سایر بسترهای تبلیغاتی دیگر است. زیرا در فیسبوک به شما اجازه داده می‌شود که مخاطبان خود را بنا بر استفاده از شناسه‌های کلیدی و بر اساس اقداماتی که کاربران هر روزه انجام می‌دهند، مورد هدف قرار دهید.

فیسبوک تمام اطلاعات صفحاتی که کاربران "لایک" می‌کنند، لینک‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، اطلاعات شخصی و عمومی آن‌ها و محتوایی که با آن تعامل دارند را در دسته‌بندی‌هایی مانند، رفتارها، علایق، رویدادهای زندگی و موارد دیگر گردآوری می‌کند.

به عنوان یک بازاریاب، شما می‌توانید این دسته‌ها را با افرادی که به عنوان خریداران شخصی خود تعریف کرده‌اید، هم‌تراز نمایید. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای تنظیم مخاطبان تبلیغاتی خود در فیسبوک استفاده کنید. "مخاطب" گروهی از افراد هستند که آگهی و تبلیغ شما برای آن‌ها نشان داده می‌شود.

اما چگونه دقیقاً تمام مطالبی که درباره شخصیت خریداران آموختید را برای مخاطبان فیسبوک اعمال کنید؟

 

چگونه مخاطبان شخصیت خریدار خود را در فیسبوک بسازید

 

 ایجاد یک مخاطب مرسوم در فیسبوک برای هر یک از شخصیت‌های خریدارانتان (و تغییرات آن‌ها) زمان‌بر بوده و نیاز به آزمون و خطا دارد. برای شروع، شخصیت خریداران خود را بررسی کنید. نرم­افزار کلاسیک شخصیت خریدار که توسط شرکت HubSpot طراحی شده است، برنامه­‌ای عالی است که این پرسش شما را "شخصیت خریدار شما کیست؟" پاسخ دهد.

پیش از شروع با تبلیغات فیسبوک، می‌بایست حداقل درزمینهٔ سه مورد زیر در مورد هر شخصیت خریدار اطلاع داشته باشید:

  • سن
  • تاریخچه اشتغال و حیطه شغلی آن
  • وضعیت تأهل یا شیوه زندگی
  • موقعیت مکانی
  • دامنه درآمد

این عوامل می‌تواند در طیف وسیعی از شناسه‌های فیسبوک مورد استفاده قرار بگیرند و به شناخت مخاطب و شخصیت خریدار کمک کنند.

از دسته‌بندی‌های شناسه گر فیسبوک مانند علایق، رفتارها، عناوین شغلی، کارفرما بودن و سایر نکات اطلاعاتی استفاده کنید تا در مورد اینکه شخصیت خریدار شما در شبکه‌های اجتماعی چه شکلی هستند، بدانید. در این صورت خواهید دید که شخصیت‌ خریداران شما به گروه‌های پیچیده‌ای از افراد با الگوهای فعالیتی و اشتغالی تبدیل می‌شود.

 

 

فیسبوک

با فیسبوک تبلیغات خود را هوشمندانه کنید

 

1-هدف قرار دادن با استفاده از رفتارها

 

هنگام ایجاد مخاطبان خود، به رویدادهای مهم زندگی که شخصیت خریدار شما از آن‌ها عبور می‌کند، فکر کنید.

شخصیت خریدار شما ممکن است بگوید: "متأهل؛ سن بین 40 تا 50 سال" اما فیسبوک این اجازه را به شما می‌دهد که به صورت مشخص تعیین کنید که " آن فرد دارای فرزندان نوجوان است" و "متأهل و زن خانه‌دار است". بدین ترتیب با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده­اید، می‌توانید شبکه گسترده‌تر یا کوچک‌تری را تشکیل دهید. فیسبوک این داده‌ها را از پروفایل اطلاعاتی کاربران و همچنین منابع شخص ثالث برداشت می‌کند. 

 

2-هدف قرار دادن با استفاده از علایق

 

هرگونه فعالیتی که افراد در فیسبوک انجام می‌دهند می‌تواند به شناسایی علاقه‌مندی‌های آن‌ها کمک کند.

اگر کاربری، صفحاتی مانند بارسلونا، فیلم معجزه برن، تیم ملی فوتبال اسپانیا را لایک کرده باشد، به احتمال زیاد آن‌ها به فوتبال، فوتبال حرفه‌ای و شبکه‌های پخش کننده فوتبال علاقه‌مند هستند. استفاده از کلمات کلیدی در تحقیقات می‌تواند به فکر کردن شما درباره تعیین علاقه‌مندی خریداران خود کمک کند.

*برخی از صنایع، مانند مشاورین املاک، مجاز به تبلیغ با استفاده از سن، درآمد، شیوه زندگی یا سایر عوامل آماری برای نشان دادن اولویت‌های خود، نیستند. صفحه فیسبوک شما باید مشخص کننده فعالیت شما باشد و تیم تأیید کننده آگهی فیسبوک به شما اطلاع می‌دهد که آیا هدف‌گذاری شما برای این منظور قابل انجام است یا خیر.*

 

نمونه‌ای از یک مورد مخاطب:

تصور کنید که یک دبیرستان خصوصی کاتولیک در کالیفرنیا قصد برگزاری یک کمپین تبلیغاتی در فیسبوک برای صفحه رسمی مدرسه­ای را دارد که این مدرسه می­خواهد برای یک رویداد کارآموزی افرادی را ثبت نام کند. یکی از شخصیت‌های خریدار، مادر یک فرزند کلاس هشتمی است. این شخص در خصوص امنیت مدرسه نگران است و برای ایمنی بیشتر فرزندش، حاضر است حتی مبالغ بیشتری را نیز  بپردازد.

برای هدف قرار دادن این شخصیت خریدار، مخاطبان این آگهی عبارت‌اند از:

موقعیت: شعاع 30 مایلی از موقعیت مکانی مدرسه

سن: 35-50

رفتارها: والدین بچه‌های زیر 10 سال، مادران با کودکان زیر 10 سال

علاقه‌مندی‌ها: حس مادری، حس پدری، مسائل سیاسی و اجتماعی، خیریه و مسائل مربوط به آن، مسائل مرتبط به جامعه، انجمن اولیا مربیان و خانواده.

پردازنده‌­های فیسبوک، مخاطبان بالقوه این آگهی را که در شعاع 30 کیلومتری این مدرسه قرار دارند را حدود 1.2 میلیون نفر برآورد می‌کند.

 

شخصیت خریدار دوم، والدین یک بچه کلاس هشتمی هستند که به دنبال آموزه‌های دینی برای فرزند خود می‌گردند. هدف‌گذاری برای این شخصیت خریدار عبارت است از:

محل سکونت: شعاع 30 مایلی از مدرسه

رفتارها: والدین با بچه‌های زیر 10 سال، مادران با بچه زیر 10 سال

علاقه‌مندی‌ها: حس مادری، حس پدری، مسائل مرتبط با جامعه، انجمن اولیا مربیان و خانواده

همچنین این شخصیت خریدار، به یک یا چند مورد از موارد زیر نیز علاقه‌مند خواهد بود: دین، تعلیمات کاتولیک، مدارس کلیسا، آموزش دینی و اعتقادی.

این شخصیت خریدار امکان دسترسی به 80 هزار مخاطب را دارد. با گذشت زمان، پیکسل فیسبوک نصب شده در وب‌سایت مدرسه، مخاطبان کمتری را نشان می‌دهد که در عین حال، این افراد بر آموزش‌های دینی متمرکز هستند. بر همین اساس، تعداد شخصیت‌­های خریدار که علاقه­‌مند به آموزش‌های دینی هستند، بسیار بیشتر می‌شود و شخصیت خریدار اصلی را تشکیل می‌­دهد.

 

 

فیسبوک

در فیسبوک مخاطبان شما به صورت کلیدی مشخص می‌شوند

 

3-همپوشانی مخاطب را تحلیل کنید

 

همان‌طور که احتمالاً بر اساس هدف‌گذاری می‌توانید بگویید، این دو شخصیت خریدار، خصوصیات مشترکی دارند. برای اولین یا دومین کمپین خود، همپوشانی برخی از مخاطبانتان به شما کمک می‌کند تا تصویر، زبان یا لینک‌هایی که بیشتر موردعلاقه هر خریدار است را انتخاب کنید. هرچند بهترین شیوه­ای که فیسبوک به شما توصیه می‌کند تا به آن عمل کنید این است که هرچقدر مخاطبان کمی همپوشانی با همدیگر داشته باشند، هزینه تبلیغاتی شما پایین‌تر می­آید. زمانی که اطلاعات کافی در مورد شخصیت خریداران خود جمع‌آوری کردید، مخاطبان خود را تلفیق نمایید تا به حداکثر میزان دسترسی و اثربخشی تبلیغات خود برسید.

برای این مثال، دبیرستان کاتولیک مخاطبان خود را در هر دو زمینه "تمام والدین با نگرانی در خصوص ایمنی" و "تمام والدین علاقه­مند به آموزش‌های کاتولیک" با همدیگر تلفیق کرده است. شما همیشه می‌توانید همپوشانی مخاطب را با استفاده از ابزار همپوشانی مخاطب در قسمت داشبورد فیسبوک تحلیل نمایید.

حتی اگر نتوانستید هدف‌گذاری بسیار مشخصی را مانند این مثال برای چند تبلیغ ابتدایی خود انجام دهید، نگران نباشید چون حداقل درباره چگونگی اثرگذاری تبلیغاتتان، تجربه کسب کرده­اید. سن، جنسیت و فهم مکان قرارگیری به راحتی از طریق مدیریت تبلیغات در دسترس خواهد بود. در مثال تصویری زیر این مورد را بهتر می‌توانید ببینید.

 

فیسبوک

 

بعد از ماه اول، هم شما و هم فیسبوک، آسان‌تر مخاطبان درگیر را ارزیابی می‌کنید. زمانی که تعداد بیش از 500 نفر به صفحه فیسبوک شرکت شما متصل شوند، ابزار فهم (بینش) مخاطبان که در قسمت برنامه‌ریزی در داشبورد فیسبوک قرار دارد، برای شما فعال می شود و می‌توانید با استفاده از آن مخاطبان خود را بررسی کنید.

 

4-بینش مخاطبان را مرور نمایید

 

با هر تبلیغی که اجرا می‌کنید، داده‌هایی را در مورد افرادی که درگیر محتوای شما هستند، گردآوری می‌کنید.

هنگامی که با توجه به مطالب گفته شده و تجربه خودتان، شخصیت خریداران در بخش مخاطب فیسبوک را ایجاد می‌کنید، می‌توانید از داده‌هایی که برای پایش مخاطبان خود جمع‌آوری کرده‌اید، استفاده کنید و حتی شخصیت خریداران را با صحت و دقت بیشتری بسازید.

به عنوان مثال: مدرسه‌ای که در مثال بالا بیان شد، "والدین با فرزندان نوجوان" را به عنوان هدف قرار داده بود که یک رفتار یا شیوه زندگی است و شاهد افزایش در محدوده سنی 55 تا 65 سال بود. در حالی که شخصیت خریداری که در ابتدا در نظر داشتیم، عموماً در محدوده سنی حدود 35 تا 50 سال ساخته شده بود. این نتایج بدست آمده نشان می دهد که این بخش از والدین مسن‌تر در تبلیغات با اهمیت‌تر هستند و در حالی که شخصیت خریدار مورد نظر شما را تغییر داده اند، کمک کرده اند تا تبلیغات مدرسه افزایش یابد.

 

 

فیسبوک

فیسبوک یکی از قدرتمندترین بسترهای تبلیغاتی آنلاین است

 

 

 

صحبت با شخصیت‌های خریدار شما

 

ابزارهای تحلیلی فیسبوک به شما کمک می‌کنند تا شخصیت خریداران خود را به‌مرور زمان پیگیری کنید. 

سبک‌های متفاوت تبلیغات و محتوایی ممکن است برای یک شخصیت خریدار جذاب باشد، در حالی که برای گروه‌های دیگر جذابیت بسیار کمتری داشته باشد. نتایج هر کمپین تبلیغی کمک می‌کند تا چگونگی اطلاعات یا راه‌حل‌های ارائه خود را درخور و مناسب کنید و به شخصیت‌های خریدار خود در مکانی که هستند، برسید.

در نهایت، یک برنامه تبلیغاتی خوب فیسبوک، روابط شما با مخاطبانتان را بهبود می‌بخشد و اعتمادسازی می‌کند که در آخر باعث انتخاب شرکت شما توسط آن‌ها می‌شود.


22/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف