WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
نگاهی به بهترین صنایع دستی ایرانی به عنوان هدایای تبلیغاتی

نگاهی به بهترین صنایع دستی ایرانی به عنوان هدایای تبلیغاتی

14/ شهریور/1399

رویدادها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها بهترین زمان برای اهدای هدایای تبلیغاتی به مشتریان و شرکای تجاری است تا نام یک برند در گوشه ذهن افراد جاودان شود. لیست بلند بالایی از هدایای تبلیغاتی وجود دارد که صنایع دستی نیز، جز آن می‌باشد.


رویدادهای همگانی فرصتی مناسب برای بازاریابی تبلیغاتی هر برند است که هر مجموعه‌ای، تمام تلاش خود را می‌کند تا با هدیه دادن کالای خاص نظر مخاطبان خود را جلب کنند. این روزها هدایای تبلیغاتی محدودیتی ندارند و هر شرکتی کالای موردنظر خود را در غالب هدیه تبلیغاتی، اهدا می‌نماید.

صنایع دستی در کنار فلش مموری تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی و تی شرت تبلیغاتی، در لیست کالاهای تبلیغاتی محبوب قرار دارد. از صنایع دستی می‌توان در رویدادهای ویژه‌ای که مربوط به هنر و گردشگری است و یا مراسم‌هایی که میهمانان خارجی بسیاری در آن حضور دارند استفاده کرد.

در این مطلب نگاهی به برخی از بهترین صنایع دستی ایرانی می‌اندازیم.

 

 

لیستی از بهترین صنایع دستی ایرانی

 

انتخاب بین صنایع دستی ایرانی، کاری دشوار است. زیرا هریک از شهرهای کشورمان با توجه به آداب و سنن و اقلیم جغرافیایی خود، دستی بر هنر دارند و کارهای هنری فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند. در این لیست به برخی از صنایع دستی می‌پردازیم که یک ایده عالی برای هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شود.

 

 ترمه

 

ترمه یکی از نفیس‌ترین و خاص‌ترین هنر دست مردمان ایران زمین است که طرح‌های نقش بسته در آن، ریشه در تاریخ کشورمان دارد که زادگاه آن شهر زیبای یزد است. ترمه یک پارچه گران‌بها ست که از الیافی طبیعی درست شده که با اشکال بته جغه و گل‌های شاه عباسی بافته می‌شود.

ترمه از الیافی همچون ابریشم و پنبه بسیار مرغوب بافته می‌شود که تراکم زیاد تاروپودهایش آن را مقاوم کرده و قیمت آن را تا حد زیادی افزایش داده است. ترمه در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی موجود است. بیشتر طرح‌های آن بته جغه، شاخ گوزنی، امیری، راه‌راه، بته خرقه، بته سروی و بته بادامی است. ترمه بیشتر در رنگ‌های عنابی، قرمز، سبز، نارنجی و مشکی رنگرزی می‌شود.

ترمه می‌تواند نقش یک هدیه تبلیغاتی خوب را برای شما ایفا کند. زیرا میراثی از تاریخ کهن ایران است و همه افراد دوست دارند که بخشی از هویت فرهنگی خود را نگهداری کنند.

صنایع دستی

نمونه‌ای از ترمه‌های رنگی اصیل ایرانی

 

 

گلیم

 

گلیم بافی یادگاری از امپراتوری‌های پارس در سرزمین‌های آسیای میانه است که به صورت سنتی هنوز هم وجود دارد. گلیم یک فرش بافته شده از پشم حیوانات اهلی است که از آن به عنوان فرش خانه یا دکوری استفاده می‌شود.

نقوش بافته شده در گلیم بسیار متنوع است و از اشکالی همچون لوزی، سه گوش، چهار گوش، انواع گل‌ها، ترمه و تصاویر حیوانات بافته می‌شود. گلیم را نمی‌توان مختص به منطقه خاصی دانست و شهرهای بسیاری در ایران، گلیم بافی می‌کنند. برخی از استان‌هایی که در این زمینه معروف هستند، شامل: فارس، مشهد، کردستان، یزد، اردبیل، گرگان، کرمان، بلوچستان و آذربایجان می‌شوند.

شما می‌توانید به شرکای تجاری خود، یک گلیم اصیل ایرانی هدیه دهید تا هر زمان که به آن نگاه می‌کنند به یاد شما بیافتند.

 

میناکاری

 

میناکاری هنری درهم‌آمیخته از آتش و خاک است که قدمتی پنج هزار ساله در ایران دارد. در گذشته‌های دور بر روی فلزات گران‌بها همچون طلا، نقره و مس نقاشی و تزئیناتی را انجام می‌دادند که به میناکاری مشهور بود. اما امروزه بیشتر میناکارهای بر روی مس، سفال و نقره انجام می‌شود.

ظروف میناکاری شده بیشتر به رنگ‌های لاجوردی، صورتی، سبز، زرد، ارغوانی، فیروزه‌ای، قهوه‌ای، مشکی و طلایی درست می‌شود. میناکاری هنر اصیل مردم اصفهان است که هدیه دادن آن به مشتریان و شرکای تجاری ایده بسیار عالی خواهد بود.

صنایع دستی

نمونه‌ای میناکاری به عنوان هدایای تبلیغاتی

 

 

مینیاتور

 

محال ممکن است که به اماکن تاریخی رفته باشید و یک نقاشی رؤیایی با طرح و رنگ‌های جادویی ندیده باشید. این نقاشی‌های باستانی مینیاتور نام دارد که گونه‌ای از نقاشی با مضامین غنی از شخصیت‌های مذهبی و اساطیری ایرانی است. این نوع نقاشی بعد از ظهور اسلام در ایران شکل گرفته که دوره اعتلای آن مربوط به سلسله صفویان می‌باشد.

در عصر حاضر، مردم هنردوست، مینیاتور را با آثار استاد فرشچیان می‌شناسند که کارهای او هنر و روح جدیدی به نقاشی ایرانی بخشید. اهمیت و متمایز بودن کارهای استاد تا به اندازه‌ای است که محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران)، آثار وی را به عنوان هدیه به همتایان خود اهدا می‌کند.

شما هم می‌توانید تابلوها و یا کتابچه‌های مینیاتوری را به شرکا و مشتریان خاص خارجی خود به عنوان یک هدیه ویژه، اهدا کنید.

 

خاتم کاری

 

خاتم کاری به عنوان یک هدیه تبلیغاتی، مناسب است. زیرا خاتم کاری هنر ظریف دست بر روی چوب می‌باشد که صنایع چوبی فراوانی را با این هنر اصیل ایرانی خلق کرده است. به طور مثال شما می‌توانید یک جامدان خاتم کاری شده یا یک جعبه کوچک منقش شده با خاتم را هدیه دهید تا گیرنده این هدیه، وجود شما را همواره در کنار خود احساس کند.

هنر خاتم کاری مربوط به دو شهر اصفهان و شیراز می‌شود. اگر ساکن این دو شهر هستید، می‌توانید وسایل خاتم کاری شده را به عنوان سوغاتی و در قالب آیتم تبلیغاتی به میهمانان تجاری خود هدیه دهید.

صنایع دستی

 

پک محصولات خاتم کاری شده

 

قلم زنی

 

یکی دیگر از صنایع دستی که به خوبی قابلیت هدیه دادن را دارد، ظروف قلم زنی شده است. قلم زنی در واقع کنده‌کاری و تزئین روی فلزاتی همانند مس، طلا، نقره و برنج است که با یک قلم و چکش مخصوص بر روی اشیا حکاکی می‌کنند.

قلم زنی هم یکی دیگر صنایع دستی شهر اصفهان است. قلم زنی در انواع ظروف مثل بشقاب، شکلات خوری، تابلو، گلدان، کاسه، شمعدان و غیره وجود دارد.

 

فرش ایرانی

 

خاص بودن فرش دستباف ایرانی بر کسی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که فرش ایرانی تا چه اندازه گران‌بها و اعلا است. فرش ایرانی یکی از هنرهای ثبت شده در یونسکو نیز می‌باشد.

خاص بودن فرش ایرانی سبب شده که قیمت آن نیز گران باشد و نتوان آن را به راحتی صنایع دستی دیگر هدیه داد. اما شما می‌توانید به بعضی از مشتریان ویژه خود که قصد یک همکاری طولانی مدت با آن‌ها را دارید؛ هدیه دهید.

صنایع دستی

فرش اصیل ایرانی

 

 

 

 

سخن آخر

 

بسیاری بر این باور هستند که صنایع دستی نمی‌توانند یک هدیه تبلیغاتی مناسبی باشند زیرا هنوز در بین شرکت‌ها جا نیافته است. این در حالی است که صنایع دستی به علت زیبایی و کارایی که دارند برای تمام مخاطبان شما کاربردی خواهد بود و آن‌ها قادر هستند در محیط خانه و محل کار از آن‌ها استفاده کنند.

صنایع دستی ایرانی به حدی بی‌نظیر و عالی هستند که هر فردی دوست دارد بعد از دریافتش، آن را در معرض دید همگان قرار دهد تا دیگران هم از دیدن آن کالا لذت ببرند. پس این بهترین فرصت است که شما دست‌به‌کار شوید و یکی از هنرهای اصیل ایرانی را انتخاب کنید و نام برند خود را بر روی آن حک کرده و به مشتریان خود هدیه دهید.

 


14/ شهریور/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف