WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
پاوربانک چیست؟ تمام چیزهایی که درباره این شیوه شارژ کردن باید بدانید

پاوربانک چیست؟ تمام چیزهایی که درباره این شیوه شارژ کردن باید بدانید

31/ شهریور/1399

تمام شدن شارژ باتری در بعضی از مواقع می‌تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص اگر شارژ تلفن همراه شما زمانی تمام شود که دسترسی به پریز برق نداشته باشید. در این جاست که پاور بانک وارد می‌شود! این پاور بانک می‌تواند تلفن شما را کامل شارژ کند و مشکلی برای باتری و پریز برق نداشته باشید. بنابراین شما هیچ‌گاه فرصت گرفتن یک سلفی بی‌نظیر یا یک تماس مهم را از دست نخواهید داد.


اکنون وقت آن رسیده است که در مورد همه جنبه‌های پاوربانک، هدف آن‌ها، انواع مختلف آن و علت نیاز به این وسیله را بدانید و اطلاعات خود را شارژ کنید!

 

هدف استفاده از پاوربانک چیست؟

 

هدف استفاده از یک پاوربانک این است که وقتی مشغول کار هستید، به کمک آن وسایل الکترونیکی دارای باتری را به راحتی شارژ کنید. پاوربانک‌ها می‌توانند به اندازه‌ای که به راحتی در جیب جا شوند، کوچک باشند و یا با توجه به ظرفیت شارژ بالاتر، در اندازه‌های بزرگ‌تری وجود داشته باشند.

از پاوربانک‌ها برای شارژ کردن تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، اسپیکرها و حتی لپ‌تاپ‌ها می‌توان استفاده کرد. به راحتی می‌توانید هر کدام از وسایل گفته شده را به پاوربانک متصل کنید تا پاوربانک آن را شارژ کند.

 

اولین پاوربانک چه زمانی ساخته شد؟

 

اولین پاوربانک قابل حمل توسط یک شرکت چینی به نام Pisen در سال 2001 ساخته شد. طراحی اصلی این وسیله به شکل دو باتری قلمی AA بود که به وسیله یک مدار به یکدیگر متصل شده بودند. معرفی این محصول، اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی وسایل الکترونیکی لاس‌وگاس آمریکا بود.

اولین پاوربانکی که ساخته شد، بزرگ بوده و در عین حال، عمر باتری آن کوتاه بود.  اما امروزه، این وسیله با طراحی بسیار پیچیده‌تر و جمع‌وجور تولید می‌شود که در عین حال، طول عمر باتری آن بسیار بیشتر است. اکثر پاوربانک‌های مدرنی که امروزه تولید می‌شوند به اندازه کف دست می‌باشند و به راحتی می‌توان آن را حمل کرد و نیز می‌توان گوشی‌های هوشمند را پیش از تمام شدن شارژ پاوربانک، چندین بار شارژ نمود.

 

چه کسی برای اولین بار پاوربانک را اختراع کرد؟

 

اولین پاوربانک به نام Power King توسط شرکت چینی به نام Pisen اختراع شد. یک تیم تحقیقاتی برای قطب جنوب، درخواست یک شارژر قابل حمل برای دوربین‌های فیلم‌برداری و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود را کرده بود. سرمای هوای بسیار زیاد در قطب جنوب، باعث می‌شود که عمر باتری تجهیزات آن‌ها به خطر بیافتد، بنابراین آن‌ها نیاز ضروری به پاوربانک در سفرهای خود داشتند.

 

انواع مختلف پاوربانک‌ها چیست؟

 

پاوربانک‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف و متفاوتی تولید می‌شوند. بعضی از پاوربانک‌ها، علاوه بر شارژ دستگاه‌های الکترونیکی، قابلیت‌ها و کاربردهای متعدد دیگری نیز دارند!

 

انواع مختلف پاوربانک‌ها عبارت‌اند از:

  •  پاوربانک‌های معمولی(قلمی)
  • پاوربانک کارت اعتباری
  •  پاوربانک جاکلیدی
  •  پاوربانک بی سیم
  • پاوربانک چراغ قوه دار
  • پاوربانک اسپیکری
  •  پاوربانک‌های نوین و خلاقانه
  •  پاوربانک ایربادهای بلوتوثی
  •  پاوربانک لانترن (Lantern)
  • پاوربانک خورشیدی
  • پاوربانک با ظرفیت بالا

 

پاوربانک‌های معمولی (قلمی)

 

پاوربانک‌های معمولی یکی از رایج‌ترین انواع شارژرهای قابل حمل است. این وسیله می‌تواند به شکل یک مستطیل باریک، استوانه‌ای و یا یک مستطیل پهن و بزرگ باشد. این نوع پاوربانک برای نگهداری در کوله‌پشتی و کیف برای مواقعی که نیاز فوری به شارژ کردن وسایل خود را دارید، مناسب می‌باشد.

پاوربانک

 

 

پاوربانک کارت اعتباری

 

پاوربانک کارت اعتباری، یک نوع شارژر قابل حمل با طراحی باریک و مستطیلی شکل است و به دلیل همین شباهت ظاهری با کارت‌های اعتباری، این نام را برای آن برگزیده‌اند. این نوع پاوربانک به راحتی در جیب جا می‌شود و می‌توان آن را حمل کرد بدون اینکه احساس سنگینی یا بزرگ بودن برای افراد ایجاد کند. طراحی منحصربه‌فرد این نوع پاوربانک این امکان را فراهم می‌کند که بتوان آن را در فضاهای کوچک مانند کیف پول یا کیف پول تلفن‌های هوشمند، بدون اینکه جای زیادی را اشغال کند، قرار داد.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های جاکلیدی

 

هیچ‌کس نمی‌داند که چه زمانی ممکن است شارژ تلفنش تمام شود درحالی که نمی‌تواند پریز برقی هم در نزدیکی خود پیدا کند. پاوربانک‌های جاکلیدی به اندازه‌ای کوچک و جمع‌وجور هستند که می‌توان آن را به حلقه جاکلیدی اضافه کرد و آن را با خود به هر جایی برد. در این صورت، دفعه بعد که نیاز داشتید سریع گوشی خود را شارژ کنید، پاوربانکتان درست در کنار شما خواهد بود.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های بی سیم

 

به هم پیچیدن و نگهداری از کابل‌ها کار دشوار و آزار دهنده‌ای است. پاوربانک‌های بی سیم را می‌توان به راحتی در پشت گوشی قرار داد و به آن اجازه داد تا به آسانی باتری گوشی شما را شارژ کند. تنها نکته‌ای که در مورد این نوع پاوربانک‌ها باید مدنظر قرار گیرد، این است که حتماً می‌بایست از سازگاری دستگاه خود با این نوع شارژر اطمینان حاصل کنید. زیرا بعضی از گوشی‌های قدیمی‌تر ممکن است این تکنولوژی را حمایت نکنند.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های چراغ قوه دار

 

اگر شما هم اهل گشت‌وگذار در طبیعت، ماهیگیری و یا چادر زدن در دل طبیعت هستید، حتماً به پاوربانکی نیاز خواهید داشت که دارای یک چراغ قوه نیز باشد. این نوع چراغ قوه نه تنها باعث می‌شود که خیالمان در تاریکی از بابت فراهم کردن نور و روشنایی راحت باشد، بلکه می‌تواند کمک کند تا تلفن خود را نیز شارژ کنیم. حتی ایده نگهداری و داشتن یک پاوربانک چراغ قوه دار در منزل هم ایده عالی به نظر می‌رسد تا در صورت قطعی برق، هم چراغ خانه را روشن نگه داریم و هم با خیال راحت از گوشی خود استفاده کنیم.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های اسپیکری

 

دفعه بعدی که به ساحل یا پیک نیک رفتید، فراموش نکنید که یک پاوربانک اسپیکری با خود به همراه ببرید. در حالی که از گوش کردن به مجموعه‌های آهنگ مورد علاقه خود لذت می‌برید، با این پاوربانک جمع‌وجور به راحتی گوشی هوشمند خود را نیز شارژ نگه دارید. این نوع پاوربانک حتی برای زمان دوچرخه‌سواری و یا فعالیت در فضاهای باز نیز می‌تواند مفید و کارآمد باشد.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های نوین و خلاقانه

 

برخی پاوربانک‌ها به هیچ وجه شبیه پاوربانک نیستند، درست مانند این پاوربانک مکعب روبیکی! بهترین قسمت استفاده از این نوع پاوربانک‌ها این است که می‌توانید مادامی که گوشی شما در حال شارژ شدن است، با این بلوک‌های رنگی بازی کنید. این پاوربانک‌ها نیز به صورت کوچک و به اندازه کف دست طراحی شده‌اند. بنابراین نیازی نیست که نگران کمبود فضای داخل کیف برای حمل و نگهداری این پاوربانک‌ها باشید.

پاوربانک

 

 

پاوربانک ایربادهای بلوتوثی

 

این نوع پاوربانک، نه تنها می‌تواند به عنوان یک شارژر قابل حمل، گوشی هوشمند شما را شارژ کند، بلکه دارای درگاهی برای نگهداری و شارژ هدفون‌های بلوتوثی بی سیم نیز می‌باشد. یک سمت این پاوربانک‌ها دارای درگاه اتصال برای شارژ دستگاه الکترونیکی شما است و سمت دیگر آن دارای دو اسلات برای ایربادها می‌باشد.

پاوربانک

 

 

پاوربانک لانترن (فانوسی)

 

هر کسی که عاشق فعالیت در فضای باز و چادر زدن در دل شب و در طبیعت باشد، به یک پاوربانک لانترن نیاز پیدا خواهد کرد. در صورت نیاز به چراغ، می‌توانید از این پاوربانک استفاده کنید و در همین حین، گوشی خود را نیز شارژ کنید. این نوع پاوربانک به دو شکل می‌تواند تلفن همراه شما را شارژ کند؛ می‌توانید با استفاده از یک کابل رابط گوشی خود را شارژ کنید و یا می‌توانید تلفن خود را بر قسمت بالایی این پاوربانک قرار دهید تا به صورت بی سیم، آن را شارژ کند.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های خورشیدی

 

با استفاده از یک پاوربانک خورشیدی، شما هم به جرگه دوستداران طبیعت بپیوندید و سبز شوید! تنها کافی است که پاوربانک خود را در معرض آفتاب قرار دهید تا شارژ شود و بعد آن را به تلفن خود متصل کنید تا گوشی شما را شارژ نماید. پاوربانک خورشیدی می‌توانند برای یک دوره طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد. چون شما هیچ‌گاه نیازی به استفاده از پریز برق برای شارژ کردن مجدد آن نخواهید داشت. به این ترتیب، برای شارژ کردن گوشی خود، هم در هزینه برق مصرفی خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم به سبز بودن طبیعت کمک نموده‌اید.

پاوربانک

 

 

پاوربانک‌های با ظرفیت بالا

 

پاوربانک‌های با ظرفیت بالا، می‌توانند انرژی زیادی را تامین کنند و دارای باتری با ظرفیت 20 هزار میلی آمپری و یا حتی بالاتر می‌باشند. این پاوربانک‌ها می‌توانند به صورت همزمان چندین وسیله الکترونیکی را شارژ نمایند و یا می‌توانید به کمک آن یک وسیله را بارها و بارها بدون اینکه نیاز به شارژ کردن مجدد پاوربانک داشته باشید، شارژ کنید.

در حقیقت، انواع مختلفی از پاوربانک‌ها وجود دارد که می‌تواند هرگونه نیازی را رفع نماید. آیا توانستید مدل دلخواه خود را از بین این مدل‌ها انتخاب کنید؟ پاوربانک‌ها همیشه وسیله خوبی برای نگهداری و حتی هدیه دادن هستند. بنابراین برای خرید آن‌ها تعلل نکنید.

 

میلی آمپر به چه معناست؟

 

میلی آمپر به معنای میلی آمپر ساعت می‌باشد. این یک واحد اندازه‌گیری برای قدرت الکتریکی به ویژه در مورد باتری‌ها است. هرچقدر باتری دارای میلی آمپر بالاتری باشد، از انرژی و طول عمر بالاتری برخوردار خواهد بود.

در مورد باتری‌های قابل شارژ مجدد موجود در پاوربانک‌ها، میلی آمپر نشان دهنده توانایی نگهداری میزان شارژ  توسط این پاوربانک‌ها و نیز اینکه چه مدت می‌تواند وسیله الکترونیکی دیگری را قبل از اینکه خود نیاز به شارژ کردن پیدا کند، شارژ نماید.

 

چگونه از ظرفیت یک پاوربانک اطلاع پیدا کنیم؟

 

پیش از خرید یک پاوربانک، نیاز است تا بدانید این باتری چقدر دوام می‌آورد. دانستن ظرفیت پاوربانک به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که پاوربانکی که خریداری می‌کنید، توانایی پاسخگویی به نیازهای شما را خواهد داشت. با استفاده از رابطه زیر می‌توانید طول عمر تقریبی پاوربانک خود را تعیین کنید.

 

اگر شما پاوربانکی با باتری 10 هزار میلی آمپری داشته باشید، باید این مقدار را به میلی آمپر دستگاهی که می‌خواهید آن را شارژ کنید، تقسیم کنید. اگر در مورد میلی آمپر دستگاه خود مطمئن نیستید، می‌توانید با یک جستجوی سریع در اینترنت، میزان میلی آمپر دستگاه خود را پیدا کنید. به طور مثال، گوشی آیفون XS از یک باتری 2 هزار و 658 میلی آمپری استفاده می‌کند. با استفاده از رابطه‌ای که قبل‌تر گفته شد، 3 ساعت و 7 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ پاوربانک 10 هزار میلی آمپری شما تمام شود.

 

کدام نوع پاوربانک، مناسب‌تر است؟

 

بهترین نوع پاوربانک، پاوربانکی است که میلی آمپر بالاتری نسبت به دستگاهی که می‌خواهید آن را شارژ کنید، داشته باشد. هرچه باتری گوشی هوشمند یا سایر وسایل الکترونیکی شما بزرگ‌تر باشد، شما به انرژی بیشتری از سوی پاوربانک خود احتیاج خواهید داشت تا بتواند آن‌ها را شارژ نماید. به عنوان مثال، اگر وسیله الکترونیکی شما داری باتری با ظرفیت 2 هزار میلی آمپر است، شما به پاوربانکی نیاز خواهید داشت که حداقل 2 هزار میلی آمپر ظرفیت و یا حتی بیشتر داشته باشد. به این ترتیب، بدون نیاز به شارژ مجدد پاوربانک خود، می‌توانید حداقل یک‌بار دستگاه خود را به صورت کامل شارژ نمایید.

 

تفاوت بین پاوربانک با شارژرهای قابل حمل چیست؟

 

تفاوتی بین پاوربانک و شارژرهای قابل حمل وجود ندارد. هر دو اسم می‌تواند بیان کننده نام این بسته‌های باتری که برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باشد.

پاوربانک‌ها دارای اسامی مستعار بسیاری هستند که عبارت‌اند از:

  •  بسته‌های باتری
  •  بانک سوخت
  • پیل برقی (باتری) جیبی
  •  دستگاه شارژ پشتیبان
  • شارژر بی سیم
  • شارژر قابل حمل

 

صرف نظر از نامی که شما برای پاوربانک خود استفاده می‌کنید، زمانی که باتری دستگاه شما رو به اتمام است، از خودتان و هر شخص دیگری که آن را به شما اهدا کرده است، برای خرید این وسیله با ارزش، قدردانی خواهید نمود.

 

چه پاوربانک‌هایی، اجازه استفاده در هواپیما را دارند؟

 

بر اساس توصیه‌های اداره امنیت حمل‌ونقل، پاوربانک‌هایی که دارای باتری‌های لیتیوم یونی هستند، می‌بایست در چمدان‌های مسافری بسته‌بندی و قرار داده شوند. دلیل مجاز نبودن حمل پاوربانک‌ها در کیف های دستی، این است که این باتری‌ها حاوی مواد قابل اشتعال خطرناک می‌باشند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز اجازه بردن هر نوع باتری را که بیش از 27 هزار میلی آمپر ظرفیت داشته باشد را به داخل کابین هواپیما نمی‌دهد. البته این موضوع بسته به خطوط پروازی و نوع ایرلاین‌ها متفاوت می‌باشد. بنابراین بهتر است که دستورالعمل‌های لازم را پیش از پرواز مطالعه نمایید تا پاوربانک خود را به درستی بسته‌بندی کنید و آن را با خود به سفر ببرید.

 

مزایای استفاده از پاوربانک چیست؟

 

حالا با توجه به اینکه می‌دانید پاوربانک چیست، ممکن است که این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا پاوربانک ارزش خریدن را دارد؟

داشتن پاوربانک، دارای مزیت‌های مختلفی می‌باشد که پیش از خرید، باید آن‌ها را در نظر گرفت.

 

از مزایای پاوربانک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حمل آسان

اغلب پاوربانک‌ها به اندازه یک کف دست هستند و این موضوع، حمل آن‌ها را به هر مکانی آسان می‌کند. به این ترتیب، دیگر نگران فضای زیادی که ممکن است این وسیله در کیف یا جیب شما اشغال کند، نخواهید بود.

 

امکان چاپ طرح و رنگ درخواستی

پاوربانک‌ها در رنگ‌ها و اشکال گوناگون وجود دارند که بسته به سلیقه خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید طرح‌هایی مانند آرم تجاری خود را نیز به آن اضافه کنید و آن را مطابق میل خود تغییر دهید.

 

 مقرون‌به‌صرفه

برای تهیه یک پاوربانک خوب و با کیفیت نیازی نیست که هزینه گزافی را برای آن خرج کنید. اکثر پاوربانک‌ها قیمتی زیر 20 دلار دارند و می‌توانند به خوبی و در هر زمانی، تلفن شما را شارژ نمایند.

 

قابل استفاده مجدد

هر بار که نیاز به شارژ دستگاه الکترونیکی خود پیدا کنید، مجبور نیستید که یک پاوربانک جدید تهیه کنید. پاوربانک‌ها را می‌توان بارها و بارها شارژ کرد و دوباره از آن‌ها استفاده نمود.

 

 شارژ سریع

ما همیشه زمان کافی برای منتظر ماندن تا پر شدن شارژ گوشی خود را نداریم. خوشبختانه، با پیشرفت فناوری، می‌توانید پاوربانک خود را به همراه داشته باشید تا در حین حرکت نیز تلفن خود را سریع شارژ نمایید.

 

کاهش نگرانی‌ها، پیرامون خاموش شدن گوشی ناشی از اتمام باتری  

مهم نیست که کجا باشید، تا زمانی که یک پاوربانک به همراه خود داشته باشید، دیگر نگران کمبود باتری تلفن خود نخواهید بود.

پاوربانک، یک وسیله جانبی با ارزش است! اگر از تلفن هوشمند یا سایر وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنید که باید همیشه آن‌ها را شارژ نگه دارید، پس به یک پاوربانک در کنار خود نیاز خواهید داشت.

 

سخن آخر

 

پاوربانک‌ها می‌توانند در مواقع مختلف مانند چادر زدن در طبیعت و کمپینگ، مسافرت یا حتی در زمان شرکت در نمایشگاه‌ها، مورد استفاده قرار بگیرند و تفاوت‌های زیادی را ایجاد نمایند. به کمک این وسیله، شما از اتمام شارژ تلفن، تبلت و یا سایر وسایل الکترونیکی خود جلوگیری می‌کنید. هیچ‌کس نمی‌داند که چه زمانی در محیطی بدون برق و یا حداقل بدون پریز برق‌گیر خواهد افتاد. بنابراین به همراه داشتن یک پاوربانک در نزد خود، در طولانی مدت، راه نجات شما خواهد بود.

 


31/ شهریور/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف