WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
بازاریابی از طریق اینفلوئنسر چیست؟ تمام چیزهایی که در مورد این شیوه تبلیغاتی باید بدانید

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر چیست؟ تمام چیزهایی که در مورد این شیوه تبلیغاتی باید بدانید

1/ مهر/1399

اگر شما هم تنها ده دقیقه از وقت خود را صرف گشت‌وگذار در اینستاگرام کرده باشید، به احتمال زیاد به پدیده تأثیرگذاری از شیوه‌های بازاریابی برخورد کرده‌اید. به نظر می‌رسد بسیاری از افراد و حتی همراه با خانواده خود، در حال تبلیغ محصولی در شبکه‌های اجتماعی هستند که تنها یک دلیل برای آن وجود دارد! این روش، یکی از تأثیرگذارترین راهبردهای تبلیغاتی موجود می‌باشد و اشخاص اینفلوئنسر از این طریق می‌توانند درآمد زیادی کسب نمایند.


جزییات و نکات بسیاری وجود دارد که بازاریابان در زمینه این پدیده و ترند باید در مورد آن بدانند تا در مورد مناسب بودن این شیوه تبلیغاتی برای برند خود تصمیم‌گیری نمایند.

اکنون زمان آن رسیده است که در دریای بازاریابی اینفلوئنسری غوطه ور شوید!

 

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر چیست؟

 

بازاریابی تأثیرگذار (اینفلوئنسر) زمانی است که برندها برای صحه گذاشتن و تأیید شدن محصولات و خدمات خود به افراد در رسانه‌های اجتماعی پول پرداخت می‌نمایند. همچنین بعضی از اینفلوئنسرها ممکن است محصولات مشخصی را علاوه بر نمایش در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود، در وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌های خود نیز تبلیغ نمایند.

اینفلوئنسرها به داشتن دنبال کنندگان وفادار شناخته می‌شوند که این موضوع بدین معنی است که این افراد به قدری تأثیرگذار هستند که باعث افزایش فروش شرکت‌ها، افزایش آگاهی و شناخت از یک برند یا افزایش دنبال کنندگان اجتماعی می‌شوند. در دهه 90 میلادی و اوایل سال 2000 میلادی، از مشاهیر و سلبریتی‌های مرسوم و سنتی‌تر برای تبلیغ محصولات در مجلات و آگهی‌های بازرگانی استفاده می‌شد. امروزه، تقریباً هر فردی می‌تواند به یک اینفلوئنسر تبدیل شود و شروع به تبلیغ محصولات نماید.

 

از چه زمانی بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها آغاز شد؟

 

بازاریابی مدرن از طریق اینفلوئنسرها از حدود سال 2004 میلادی، زمانی که تد مورفی به عنوان مدیر بازاریابی، روش کاربردی را به نام eSeeding آغاز کرد، شروع شد. این همان روشی است که او توسعه برندها را ساخت و از مشارکت‌کنندگان مختلف در MySpace خواست تا درازای دریافت کارت هدیه، به تبلیغ محتوای درخواستی او بپردازند.

همچنین مورفی اولین برنامه بازاریابی تأثیرگذاری را به نام PayPerPost (پرداخت به ازای هر پست) در سال 2005 ایجاد کرد. این اولین باری در تاریخ بود که کسی پلت فرمی را ایجاد می‌کرد که در آن بلاگرها (وبلاگ نویسان) می‌توانستند محتوایی با محوریت برندها یا محصولات را خلق کنند. استقبال از این برنامه به‌طور متوسط و معمولی بود. بسیاری از مردم معتقد بودند که در شبکه‌های اجتماعی نباید هیچ تبلیغی وجود داشته باشد و به همین دلیل این موضوع برای آن‌ها خسته‌کننده بود. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و تلاش‌ها به سمتی می‌رود که اوضاع را تغییر دهند و از این فرصت ناب نهایت استفاده صورت گیرد.

 

چگونه بازاریابی اینفلوئنسری صورت می‌گیرد؟

 

ساده‌ترین توضیح برای چگونگی عملکرد بازاریابی اینفلوئنسری این است که شخصی درازای دریافت پورسانت، کارت هدیه و یا سایر روش‌های مالی، محصول یا برندی را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند. با این وجود، موارد زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

 

نحوه عملکرد بازاریابی از طریق اینفلوئنسر به شرح زیر می‌باشد:

  •  اینفلوئنسر با یک برند یا نام تجاری همکار و شریک می‌شود.
  •  اینفلوئنسر، این برند را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند.
  • زمانی که یکی از دنبال کنندگان این اینفلوئنسر اقدام به خرید می‌نماید، اینفلوئنسر سهم کوچکی از فروش را دریافت می‌کند.
  • به این ترتیب، این برند فروش خود را افزایش می‌دهد و در نتیجه دنبال کنندگان بیشتری برای خود کسب می‌کند!

 

نگاه کلی به فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ بدین شکل خواهد بود:

  • یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی با یک برند همکاری می‌کند.
  • گاهی این اینفلوئنسرها از طریق یک آژانس معرفی می‌شوند که آن‌ها را به شرکت‌ها معرفی می‌نمایند. بقیه اینفلوئنسرها به صورت انفرادی عمل می‌کنند!
  • اینفلوئنسر، برند یا محصولی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کند.
  • اینستاگرام و یوتیوب از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌باشند.
  • اینفلوئنسرها، یک کد تخفیف یا لینک آشنایی معرفی می‌کنند. بدین ترتیب، برندها می‌توانند از میزان خریدهایی که به خاطر این اینفلوئنسر به دست آمده است، اطلاع یابند.
  •  در نتیجه، میزان فروش بیشتر یا تعداد دنبال کننده بیشتر برای این برند ایجاد می‌شود و اینفلوئنسر معمولاً بر اساس هر میزان فروش، پورسانت کوچکی دریافت می‌کند.

 

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر، شیوه قابل هضم‌تری از تبلیغات برای مصرف کنندگان می‌باشد. افرادی که اینفلوئنسرها را در شبکه‌های اجتماعی خود دنبال می‌کنند، انتظار تبلیغ از جانب آن‌ها را دارند. به همین دلیل مخالف شنیدن توصیه‌های آن‌ها در مورد یک محصول یا یک سری خدمات نیستند. این موضوع یکی از هزاران دلیلی است که باعث می‌شود اینفلوئنسر مارکتینگ، راهی نوین برای تبلیغات آتی باشد!

اینستاگرام

اینفلوئنسر در حقیقت معنی تاثیرگذار را می‌دهد

 

 

تأثیر بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها چقدر می‌باشد؟

 

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، می‌تواند برای برندها بسیار سودمند و مؤثر باشد. در واقع، 80 درصد بازاریابان بر این باور هستند که اینفلوئنسر مارکتینگ، یک راهبرد بازاریابی مؤثر است و 71 درصد از آن‌ها بیان می‌کنند که کیفیت رهبران و پیشروها، از سایر روش‌های تبلیغاتی بهتر است.

طبق گفته‌های MediaKix، بیشترین شیوه تأثیرگذاری محتوا در تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها، از طریق پست‌های اینستاگرام، استوری‌های اینستاگرام و نیز فیلم‌های یوتیوب است. اگر شما هم قصد استفاده از شیوه تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها را دارید، در مورد اینفلوئنسری که برای تبلیغات خود در رسانه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنید، تحقیق کنید و از تأثیرگذاری او، اطمینان حاصل کنید.

 

برندهایی که از شیوه بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند

 

برندهای بسیاری وجود دارند که برای همکاری خود با اینفلوئنسرها برای توسعه و گسترش محصولات خود، معروف و شناخته شده‌اند. بعضی از این برندها، بسیار معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند اما در ادامه نام بعضی از آن‌ها را که کمی تکان‌دهنده‌تر هستند را عنوان می‌کنیم.

 

در زیر، نام برندهایی را که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، مشاهده می‌کنید:

  • برند آلمانی HelloFresh
  • برند آمریکایی وسایل کاردستی و هنری Kiwico
  • پلت فرم پادکست و کتاب صوتی Audible
  • برند Quip
  • شرکت خدمات گردشگری و توریستی Carnival Cruise Line
  • شرکت تولید کلاژن و پروتئین Vital Proteins
  • شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات و دستور پخته‌ای غذایی Blue Apron
  • برند محصولات بهداشتیBillie
  • سایت آمریکایی Thrive Market مربوط به خرده‌فروشان و خریداران محصولات غذایی ارگانیک و طبیعی
  • سایت خرید اینترنتی گوشت Butcher Box
  • سایت خرده فروشی وسایل ورزشی مخصوص بانوان Fabletics
  •  پلت فرم تبدیل عکس‌ها به آلبومChatbooks

 

استراتژی‌های هر برند با برند دیگر متفاوت است. ناگفته نماند که ممکن است یک اینفلوئنسر برای تبلیغ یک نام تجاری ایده آل باشد، در حالی که اینفلوئنسر دیگر برای برند دیگری موفق‌تر عمل کند. همه این موضوعات به این بستگی دارد که تبلیغات تا چه اندازه با جمع طرفداران یک اینفلوئنسر مرتبط است و نیز در زمان سرمایه‌گذاری بر روی این اینفلوئنسرها، نرخ بازگشت سرمایه وجود خواهد داشت یا خیر.

 

برندها چه مقدار پول برای اینفلوئنسرها هزینه می‌کنند؟

 

مقدار پولی که یک برند به یک اینفلوئنسر پرداخت می‌کند به عوامل مختلفی ازجمله، تعداد دنبال کنندگان او، میزان تعامل‌ها در شبکه‌های اجتماعی و میزان تأثیرگذاری این اینفلوئنسر بر برند آن‌ها بستگی دارد. به‌طور متوسط، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که بین 500 تا 5 هزار دنبال کننده دارند، به‌طور متوسط، برای هر ویدیو پستی در اینستاگرام حدود 114 دلار درآمد کسب می‌کنند. برای اینفلوئنسرهایی که تعداد دنبال کنندگان آن‌ها بین 30 هزار تا 500 هزار نفر باشد، این هزینه می‌تواند تا حدود 775 دلار نیز باشد.

افراد مشهوری که بیش از 500 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارند، می‌توانند از طریق این بازاریابی اینفلوئنسری، مبالغ هنگفتی به دست آورند. طبق گفته‌های Klear که یک پلت فرم اینفلوئنسر مارکتینگ می‌باشد، این اینفلوئنسرها می‌توانند درآمدی بین 2 هزار تا 3 هزار و 800 دلار برای هر پست خود در شبکه‌های اجتماعی کسب کنند.

 

موفق‌ترین اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی چه افرادی هستند؟

 

با این همه صحبت در مورد اینفلوئنسرها، احتمالاً شما هم بسیار کنجکاو هستید که بدانید موفق‌ترین این افراد چه کسانی هستند. پول بسیار زیادی را می‌توان در این صنعت به جیب زد. بنابراین طبیعی است که از قرار گرفتن نام افراد در بالای این لیست تعجب کنیم!

 

در ادامه، نام برخی از موفق‌ترین اینفلوئنسرهای در حال حاضر را برای شما قرار داده‌ایم:

  • کایلی جنر @kyliejenner
  • هدی قطان @hudabeauty
  • جیمز چارلز@jamescharles
  • کایلا ایتسینز @kayla_itsines
  • لیلی سینگ @lilly
  • کلویی کارداشیان @khloekardashian

 

کایلی جنر

 

برآورد شده است که کایلی جنر به ازای هر پست اینستاگرامی خود، مبلغی حدود 1.2 میلیون دلار دریافت می‌کند. او عموماً محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت پوست و سلامتی را تبلیغ می‌کند.

 

هدی قطان

 

هدی قطان که اینفلوئنسر معروف عراقی آمریکایی می‌باشد، برای دریافت بیش از 91 هزار دلار برای یک پست حمایتی خود در اینستاگرام مشهور است. گرچه این هزینه‌ها تنها یک تخمین می‌باشند اما به راحتی می‌توان گفت که هدی یکی از گران‌قیمت‌ترین اینفلوئنسرها است.

 

جیمز چارلز

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که جیمز چارلز برای یک پست حمایتی در اینستاگرام، مبلغی حدود 9 هزار دلار هزینه دریافت می‌کند. این مبلغ جدای از هزینه‌ای است که برای تبلیغات در یوتیوب دریافت می‌کند که در برابر آن، این یک مبلغ بسیار کوچک به حساب می‌آید.

 

کایلا ایتسینز

 

شایعاتی مبنی بر دریافت حدود 150 هزار دلار برای هر پست حمایتی در اینستاگرام کایلا وجود دارد. از آنجایی که کایلا یک مربی بدن‌سازی است، بنابراین بیشتر تبلیغات او مربوط به حوزه سلامتی می‌باشد.

 

لیلی سینگ

 

سینگ به دریافت حدود 20 هزار دلار برای هر پست تبلیغی در اینستاگرام  و نیز 15 هزار دلار برای هر پست حمایتی در فیس‌بوک معروف است.

 

کلویی کارداشیان

 

کلویی کارداشیان، با هر تبلیغ اینستاگرامی حدود 250 هزار دلار درآمد کسب می‌کند. همچنین او به دلیل مشارکت با برندها در فضای خارج از اینستاگرام برای کمپین‌های بازاریابی گران قیمت نیز مشهور می‌باشد.

اینستاگرام

سلبریتی مارکتینگ به فروش بیشتر هر برند کمک جالب توجه‌ای می‌کند

 

 

چگونه می‌توان یک اینفلوئنسر و شخص مؤثر در بازاریابی شد؟

 

تبدیل شدن به یک  اینفلوئنسر در رسانه‌های اجتماعی بسیار فریبنده به نظر می‌رسد. می‌توانید چیزهایی که دوست دارید را تبلیغ کنید و برای ارسال پست‌های ساده خود در شبکه‌های اجتماعی حقوق دریافت کنید! با این حال، همه چیز به این آسانی که به نظر می‌رسد، نیست.

 

برای اینکه بتوانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، می‌بایست:

  • تعداد دنبال کنندگان وفادار خود را افزایش دهید
  • قابل اعتماد باشید
  • با برندها مشارکت و تعامل کنید
  • خود را درگیر تعامل‌های کوچک و بدردنخور نکنید

 

تعداد دنبال کنندگان وفادار خود را افزایش دهید

 

مهم‌ترین قدم برای اینفلوئنسر شدن این است که روابط واقعی را با دنبال کنندگان خود ایجاد کنید. آن‌ها دوست ندارند که فکر کنند تنها یک عدد برای بالا رفتن تعداد دنبال کنندگان شما هستند. بنابراین سعی کنید شما هم آن‌ها را دنبال کنید و در پست‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مشارکت نمایید.

تعامل با دنبال کنندگان، یک موضوع بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد یک رابطه پایدار و طولانی مدت می‌شود. ناگفته نماند که وقتی شما به نظرات آن‌ها در مورد پست‌های خود، پاسخ می‌دهید، باعث دیده شدن بیشتر صفحه خود می‌گردید. بنابراین این بازی دو سر برد خواهد بود.

 

قابل اعتماد باشید

 

بزرگ‌ترین اشتباهی که اینفلوئنسرها انجام می‌دهند این است که بیش‌ازحد بر روی فروش یا تبلیغ یک محصول تمرکز می‌کنند، بدون اینکه به اندازه کافی بر روی اینکه دنبال کنندگان آن‌ها چه افرادی هستند یا جنبه‌های دیگر زندگی آن‌ها چیست، توجه کنند. دنبال کنندگان شما دلشان نمی‌خواهد که به‌طور مداوم با پیام‌های فروش از جانب شما بمباران شوند. بنابراین در صورت امکان برخی از موضوعات مرتبط با زندگی خود را نیز با آن‌ها در میان بگذارید. فراموش نکنید که خاکی باشید. دنبال کنندگان شما باید تصویر مجسمی از اینکه شما کیستید و یا چه شخصیتی دارید، داشته باشند. در نتیجه وجهه واقعی خود را به آن‌ها نشان دهید و به اشتراک بگذارید.

 

با برندها مشارکت و تعامل کنید

 

اگر برندهایی وجود دارند که تمایل دارید در آینده، آن‌ها را تبلیغ نمایید، باید با پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها، از الان شروع به تعامل کنید. در زیر عکس‌های آن‌ها نظر دهید، در استوری‌های اینستاگرامی خود، آن‌ها را تگ کنید و علاقه واقعی خود را نسبت به محصولاتشان نشان دهید.

اگر در اولین اقدام، با آن‌ها تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که محصولات آن‌ها را تبلیغ می‌کنید، برندها متوجه می‌شوند که شما تنها این کار را برای دریافت پول می‌کنید. نشان دادن علاقه راستین خود به محصولات یا خدمات آن‌ها، راهی عالی برای روشن ساختن این مطلب است که شما واقعاً کارهای آن‌ها را دوست دارید.

 

خود را درگیر تعامل‌های کوچک و بدردنخور نکنید

 

هیچ فرمول یا راه‌حل جادویی برای اینکه تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق شوید، وجود ندارد. سعی و خطاهای بسیاری باید انجام دهید تا ببینید آیا آنچه تصمیم به تبلیغ آن را گرفته‌اید، در بین دنبال کنندگان شما جذابیتی دارد. فرقی نمی‌کند که چه اتفاقی بیافتد، اما این را بدانید که تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق، راهی نیست که بشود یک شب آن را طی کرد. به استراتژی خود پایبند باشید و ممکن است از این طریق، تبدیل به یک انسان معروف شوید!

اینستاگرام

در روش اینفلوئنسر مارکتینگ شما رفتار و تصمیم مشتریان خود را می‌شناسید

 

 

سخن آخر

 

اینفلوئنسر مارکتینگ، راهی برای آینده است. برندها از این روش، برای بهتر دیده شدن نام تجاری خود استفاده می‌کنند و خب جواب هم داده است! اگر شما هم یک بازاریاب هستید، با تیم خود مشورت کنید تا ببینید آیا مشارکت و همکاری با یک اینفلوئنسر در رسانه‌های اجتماعی، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر. ممکن است که مجبور شوید اینفلوئنسرهای مختلفی را بررسی کنید تا اثر این مسئله را کشف کنید. اما مطمئن باشید که ارزش آن را دارد!


1/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف