WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
11 مورد از بهترین همکاری برندها با یکدیگر و اینکه چه نکاتی را باید از این موضوع یاد گرفت

11 مورد از بهترین همکاری برندها با یکدیگر و اینکه چه نکاتی را باید از این موضوع یاد گرفت

5/ مهر/1399

اگر شما هم تا به حال از شنیدن خبر همکاری بین دو برند تجاری مورد علاقه خود احساس هیجان کرده‌اید، حتماً می‌دانید که این همکاری‌های تجاری تا چه اندازه می‌توانند قدرتمند باشند. محدودیتی برای شرکت‌ها در صنایع مختلف برای همکاری با یکدیگر وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند گرد هم آیند و همکاری عالی را ایجاد کنند. برخی از نمادی‌ترین همکاری‌های تجاری بین برندهای شناخته شده که به نظر همکاری‌های غیرمنطقی و بعیدی به نظر می‌رسیدند، حاصل شده‌اند و در عین حال موفق نیز بوده‌اند!


در این مطلب نگاهی به بهترین همکاری‌های تجاری بین برندها در همه زمان‌ها و نکاتی که می‌توانید از آن بیاموزید، برای شما گردآوری شده است.

 

  • برند مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) و برند چی توز (Cheetos)
  • برند لگو و سریال چیزهای عجیب
  • برند مک‌دونالد و برند برگر کینگز
  • برند شارپی (Sharpie) و برند نایک
  •  برند چی توز (Cheetos) و برند همیشه 21 (Forever 21)
  • برند ونس (Vans) و هری پاتر
  • برند دوریتوز (Doritos) و برند تاکوبل (Taco Bell)
  • شرکت عقاب آمریکایی (American Eagle) و خواننده لیل وین (Lil Wayne)
  • برند لویی ویتون (Louis Vuitton) و برند سوپریم (Supreme)
  • شرکت اوبر (Uber) و پلت فرم و نرم افزار اسپاتیفای (Spotify)
  • شرکت تارگت (Target) و لیلی پلیتزر (Lily Pulitzer)

 

شماره یک – همکاری برند مرغ سوخاری کنتاکی و چی توز
 

چی توز بار دیگر، با یک همکاری متفاوت‌تر برگشته است. اما این بار این همکاری برای ایجاد خط تولید پوشاک نیست. برند مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) اولین ساندویچ‌های چی توز مرغی خود را ارائه کرد. این دو شرکت پیش از رسیدن به دستور پخت ایده آل و مناسب، چندین نسخه ساندویچ را بررسی کردند. در نیویورک، بال مرغ‌های تند چی توز و سیب‌زمینی‌های پرشده با چی توز و یک کاسه ماکارانی و چی توز، به عنوان بخشی از این همکاری در منوی KFC موجود بود.

نکته کلیدی: ترکیب دو موردی که مردم عاشق آن‌ها هستند تا چیز شگفت‌انگیزتر و خارق‌العاده‌تری را خلق کند، هیچ‌گاه فکر بدی نیست. این همکاری و مشارکت به خوبی جواب داد و مفید بود. چون این موضوع هم برای طرفداران چی توز و هم برای دوستداران KFC، یک برد محسوب می‌شد. این ساندویچ تنها برای مدت 4 هفته در دسترس بود و 4.79 دلار قیمت داشت که آن را تبدیل به یک انتخاب پر طرفدار و ویژه کرده بود که مردم را ترغیب می‌کرد تا قبل از تمام شدن این مهلت، حتماً آن را امتحان کنند.

تبلیغات تجاری

تبلیغ خلاقانه مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) و چی توز 

 

 

شماره دو – همکاری برند لگو و سریال چیزهای عجیب

 

شاید شما نیز ازجمله طرفداران پر و پاقرص سریال آمریکایی چیزهای عجیب باشید و در عین حال عاشق بازی کردن با اسباب‌بازی‌های لگو. پس نباید این مجموعه بی نظیر را از دست بدهید. این مجموعه از 2 هزار و 287 تکه لگو در ابعاد یک در یک تشکیل شده است که صحنه‌های نمادین این سریال موفق را بازسازی می‌کند. هنگامی که این تکه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند، می‌توانید به معنای واقعی کلمه، قلمروهایی را که در سریال دیده بودید، زیرورو کنید و با یک دموگورگون کوچک در این مجموعه بازی کنید!

نکته کلیدی: طرفداران برند لگو و سریال چیزهای عجیب به طور یکسان و هم اندازه ای برای این مجموعه هیجان‌زده بودند که در نتیجه آن، تلاش‌ها برای یافتن این محصول را دو برابر می‌کرد. مجموعه لگو برای سنین بالاتر از 16 سال رتبه بندی شده است که بدین ترتیب مخاطبان هدف را در محدوده نوجوانان و جوانان قرار می‌داد. تخمین زده می‌شود که 31 درصد افراد بین سنین 18 تا 29 سال، هر قسمت از سریال چیزهای عجیب را تماشا می‌کردند. این نمایش تلویزیونی با ورود به صنعت اسباب بازی، مخاطبان لگو را حتی تا افراد با سنین بالاتر و مسن نیز افزایش می‌دهد. این همکاری برای افزایش میزان مواجهه و دیده شدن هر دو برند ضروری بود و مخاطبان هر دو برند لگو و سریال چیزهای عجیب را گرد هم آورده است.

 

شماره سه – همکاری برند مک‌دونالد و برند برگر کینگز

 

مک‌دونالد و برگر کینگز از زمان پیدایش خود عملاً رقیب‌های فست فودی یکدیگر هستند. با این حال، این دو غول همبرگری در کشور آرژانتین به یک دلیل شگفت‌انگیز گرد هم آمدند. در سپتامبر 2019، مک‌دونالد برای کودکان سرطانی اقدام به جمع‌آوری اعانه کرد. در یک روز تنها در کشور آرژانتین، تمام عواید حاصل از فروش ساندویچ‌های بیگ مک به عنوان این کمک هزینه جمع‌آوری می‌شدند. در تلاش برای محقق ساختن این هدف، برگر کینگز فروش ساندویچ‌های Whopper خود را به مدت یک روز متوقف کرد و نام آن را "یک روز بدون Whopper" قرار داد.

نکته کلیدی: موارد کمی وجود دارد که رقبا را مجبور کند تا برای کسب منافع بیشتر با یکدیگر همکاری کنند. در این شرایط، برگر کینگز از خودگذشتگی خیرخواهانه‌ای را از خود نشان داد و در نتیجه مک‌دونالد توانست پول بیشتری را برای این مقصود خود جمع‌آوری نماید. برند مک‌دونالد در این رویداد، بیش از 73 ساندویچ بیگ مک را بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل خود به فروش رساند. در نهایت، برگر کینگز نیز با محبوبیت و شناخت بیشتر رو به شد و مسلماً با این عملش باعث می‌شود تا مردم از این به بعد بیشتر دلشان یک ساندویچ Whopper بخواهد.

 

شماره چهارم – همکاری برند شارپی و برند نایک
 

کفش‌های ایر فورس 1 برند نایک با یک چرخش خاص به بازار آمدند: همراه یک ماژیک برند شارپی برای نوشتن بر روی آن‌ها! این همکاری ناشی از کمپینی به نام "بیشتر از یک ورزشکار" است که توسط بازیکن لیگ بسکتبال NBA به نام لبران جیمز آغاز شده بود. کسانی که این کفش‌ها را می‌خریدند، ترغیب می‌شدند تا درباره خود و روایت زندگی خودشان، بر روی کفش‌ها بنویسند.

نکته کلیدی: همکاری خیرخواهانه همیشه شامل دریافت کمک‌های مالی نمی‌شود. در این مورد، نتیجه این همکاری این است که مردم را برای ساختن زندگی خود و ارتقای زندگی‌شان ترغیب کنند و آن‌ها را برای یافتن صدای خود تشویق نمایند. این مشارکت، نه تنها به پخش و گسترش پروژه لبرون جیمز کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا ورزشکاران جوان‌تر نیز قوی‌تر و توانمندتر شوند.

تبلیغات تجاری

 

تبلیغ خلاقانه نایکی و شارپ

 

 

 

 

شماره پنج – همکاری برندهای چی توز و همیشه21
 

چه کسی عاشق غذا و مد و فشن نیست؟ برندهای چی توز و همیشه 21 برای ایجاد یک خط تولید پوشاک، لوازم جانبی و لباس شنا که دارای نشان تجاری چی توز و چستر چیتا که شخصیت خیالی و تبلیغاتی این برند است، با یکدیگر همکاری کردند. این مجموعه همکاری مهیج، قیمت نسبتاً خوبی هم داشت که گران‌ترین کالای آن 30 دلار بود! به لطف این همکاری و مشارکت، حتی پوشیدن لباسی شبیه اسنک پنیری هم برای دوستداران غذا امکان‌پذیر و راحت شد.

نکته کلیدی: این همکاری یک حرکت هوشمندانه بود. زیرا هر دو برند با این کار مخاطبان زیادی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. برند همیشه 21 در بین بزرگ‌سالان و نوجوانان مورد توجه می‌باشد و اکثر افراد در همین گروه سنی، از خوردن چی توز به عنوان یک میان وعده لذت می‌برند. در حقیقت، برند چی توز با داشتن بیش از 87 درصد سهام بازار در رده "میان وعده‌های پنیری" رتبه اول را دارد. با این شرایط، هر دو کمپانی از ترکیب مخاطبان بسیار مشابه خود بهره‌مند شدند و آن را به یک موفقیت همه‌جانبه تبدیل کردند.

 

شماره شش – همکاری برند ونس و هری پاتر

 

طرفداران هری پاتر، همیشه به عنوان طرفداران وفادار و پرشور شناخته شده‌اند و تمام این موارد برای نشان دادن علاقه آن‌ها به هاگواردز و مدرسه جادوگری است. این همکاری هر جفت کفش محبوب ونس را با عشق آن‌ها برای موضوعات جادوگری مرتبط می‌کرد. از زمان انتشار اولین کتاب هری پاتر در سال 1997، نیم میلیارد کتاب آن به فروش رفته و مجموعه کتاب‌های هری پاتر به بیش از 80 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. همچنین مجموعه این مشارکت و همکاری شامل برخی پوشاک نیز می‌شد اما کفش‌ها بخش نمادین‌تر این همکاری بودند.

نکته کلیدی: به دلیل این همکاری، طرفداران توانستند کفش‌هایی را خریداری کنند که می‌دانستند علاوه بر راحت بودن، مقرون‌به‌صرفه نیز هستند و علاوه بر این، دارای طرحی از مجموعه فیلم‌های مورد علاقه آن‌ها است. این موضوع سبب شد تا خرید این کفش، به یک انتخاب آسان و کم خطر تبدیل شود!

 

شماره هفت – همکاری برند دوریتوز و برند تاکوبل

 

شاید شما هم جزو یکی از میلیاردها نفری بودید که در سال 2012 یک تاکو بوکاس دوریتوز را از تاکوبل خریداری کرده بودند. در حقیقت، تاکوبل مجبور شد تا 15 هزار کارمند بیشتر را استخدام کند تا بتواند پاسخگوی تقاضای دیوانه کننده حاصل از این همکاری باشد. این همکاری به سرعت و بلافاصله محبوب شد و به قدری گسترش یافت که طعم سس رانچ دوریتوز خوشمزه را در بر گرفت.

نکته کلیدی: ایده این همکاری در طی یک ملاقات بین تاکوبل و فریتو-لی، سال‌ها قبل از شروع آن، مورد بررسی قرار گرفته بود. هر دو شرکت می‌خواستند مطمئن شوند که محصولاتشان طعم یکسانی دارند و آزمایش‌های طعم اولیه، اشتباهاتی را انجام داده بودند. صبر و شکیبایی برای اجرای کامل آن، باعث موفقیت در این همکاری شد. زیرا با این کار او توانست انتظارات همه را حتی فراتر از آن پیش ببرد.

تبلیغات تجاری

تبلیغ خلاقانه دوریتوز و تاکوبل 

 

 

 

 

شماره هشت – همکاری شرکت عقاب آمریکایی و خواننده لیل وین

 

شرکت عقاب آمریکایی با مشارکت برند Young Money که برای خواننده و رپر معروف آمریکایی به نام لیل وین است، یک خط تولید لباس مدرسه ایجاد کرد. همچنین این مجموعه ارائه شده با گسترش اندازه‌های مربوط به برند عقاب‌های آمریکایی و انواع جدید پوشاک دنیم (جین) همراه شد. این مجموعه شامل 25 قطعه لباس و لوازم جانبی (اکسسوری) مردانه با قیمتی بین 8 تا 100 دلار بود.

 نکته کلیدی: این همکاری تنها یک پیروزی برای طرفداران لیل وین نبود. هدف این مشارکت، جشن گرفتن وارد شدن به مدرسه و بیان خود است. لیل وین از طریق ایجاد خط تولید خود توانست خودش را نشان دهد و برند عقاب‌های آمریکایی از جذب طرفداران او سود می‌برد. پیام قدرتمند در پشت این همکاری، ارزش به مراتب بیشتری داشت.

 

شماره نه – همکاری برند لویی ویتون و برند سوپریم

 

نمی‌توان در مورد همکاری‌های محبوب و پرطرفدار صحبت کرد بدون اینکه نامی از همکاری بین برند لویی ویتون و سوپریم نبرد. برند سوپریم، یک شرکت در زمینه پوشاک و اسکیت بورد است که کار خود را در نیویورک شروع کرده است. همکاری بین اسکیت‌بازان و برند لوکسری (luxury) شامل پوشاک، کفش و اکسسوری‌هایی مانند کلاه، عینک آفتابی، کیف و کیف پول بود. در حالی که این همکاری ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما به اتمام رسیدن فروش برخی از اقلام در عرض چند دقیقه پس از انتشار، نشان دهنده محبوبیت دیوانه کننده این همکاری می‌باشد.

نکته کلیدی: این همکاری، نمونه خوبی از دو برند است که از روند موجود استفاده می‌کنند و از آن برای تبلیغ شرکت‌های خود بهره می‌جویند. با محبوب شدن لباس‌های خیابانی که مشارکت برند سوپریم بود، برند لویی ویتون نیز محبوبیت زیادی را در این زمینه به دست آورد. در نیمه اول سال 2017، برند لویی ویتون شاهد افزایش 23 درصدی سود خود بود که این موضوع عمدتاً به خاطر این همکاری ایجاد شده بود. افرادی که شاید تا آن زمان از لویی ویتون خرید نکرده بودند، اکنون در صف خریداران این تکه‌های مشارکتی هستند.

 

 

تبلیغات تجاری

تبلیغ خلاقانه لویی ویتون و سوپریم

 

 

 

 

شماره ده – همکاری شرکت اوبر و پلت فرم اسپاتیفای

 

این همکاری به مسافران اجازه می‌داد تا در تمام مدتی که در داخل ماشین هستند تا به مقصد خود برسند، لیست موسیقی مورد علاقه آن‌ها در برنامه اسپاتیفای پخش شود. بعد از اینکه شما یک درخواست تاکسی مجهز به موسیقی می‌کردید، زمانی که سوار ماشین می‌شدید، می‌توانستید به اکانت اسپاتیفای خود متصل شوید. مسافران می‌توانند از هر دو برنامه اوبر و اسپاتیفای برای کنترل آهنگ‌های خود استفاده کنند!

نکته کلیدی: برنامه اسپاتیفای از این همکاری سود زیادی را کسب کرد. زیرا کاربران را به ثبت نام و دریافت حق اشتراک پولی ترغیب می‌کرد. چون در غیر این صورت امکان استفاده و پخش موسیقی در اوبر را نداشتند. به نوبه خود، مسافران اوبر نیز تجربه بهتری کسب می‌کنند و رانندگان امتیازات بالاتری می‌گیرند و در نهایت می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند که همین موضوع سبب جذب رانندگان جدید به سوی این پلت فرم (اوبر) می‌شود.

 

شماره یازده – همکاری برند تارگت و لیلی پولیتزر

 

زمانی که صحبت از همکاری می‌شود، برند تارگت یک حرفه‌ای به تمام معناست، بنابراین همکاری با لیلی پولیتزر، چیزی کمتر از یک اقدام خردمندانه نبوده است. لیلی پولیتزر یک طراح لباس‌های ساحلی بانوان است. این مجموعه شامل پوشاک، اکسسوری و لوازم خانگی در مجموع 250 قطعه مختلف بود. مصرف‌کنندگان در بیرون فروشگاه‌های تارگت در انتظار محصولات این همکاری صف کشیده بودند و فروش تمام محصولات این مجموعه در تمامی فروشگاه‌ها و سایت‌های آنلاین به اتمام رسید!

نکته کلیدی: لیلی پولیتزر تنها یک شرکت سطح بالا نیست، بلکه دارای فروشگاه‌های درجه یکی در نیمه جنوبی ایالات متحده آمریکا می‌باشد و باعث می‌شود این شرکت برای تمام افراد در دسترس نباشد. با مشارکت با برند تارگت، این برند از نظر مکانی و قیمتی در دسترس همه افراد قرار گرفت. برایان سوزی که یک تحلیلگر خرده‌فروشی‌ها می‌باشد در روز راه اندازی این مجموعه مشارکتی، از دو فروشگاه تارگت بازدید کرد و تا ساعت 9:30 دقیقه صبح گزارش داد که تنها چند مورد از کالاهایی که خراب شده‌اند، باقی مانده‌اند. در آن روز، نام لیلی پولیتزر بیشترین جستجو را در گوگل داشت و در روزهای پس از راه اندازی این مجموعه مشارکتی، 95 درصد افزایش در فیس‌بوک او گزارش شد!

 

مزیت‌های همکاری برندها با یکدیگر چیست؟

 

برندها معمولاً به دلایل استراتژیکی با همدیگر مشارکت می‌نمایند. خواه این دلایل خیرخواهانه باشد و خواه به دلیل کسب سود و منفعت مالی برای شرکت‌های خود. وقتی دو شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند، مزایای مختلفی وجود دارد که هر سازمانی از آن‌ها بهره می‌برد.

 

افزایش شناخت برند

 

زمانی که نام‌های تجاری برای مشارکت دور هم جمع می‌شوند، هر یک طرفداران خود را نیز با خود به همراه می‌آورند. اساساً این اقدام می‌تواند مخاطبان هر دو برند را دو برابر کند. زیرا آن‌ها با مجموعه دومی از طرفداران روبه‌رو می‌شوند که در ارتباط با شریک دیگر آن‌ها است.

 

سودآوری

 

کسب درآمد معمولاً اصلی‌ترین هدف هر همکاری می‌باشد. در سال 2017 میلادی، American Express گزارش داد که شرکت‌های با اندازه متوسط در حدود 1.4 برابر سرمایه‌شان با این روش سود بردند. برای شرکت‌های بزرگ‌تر که توانستند کارزارهای بزرگ‌تری را نیز ایجاد کنند، حتی مقدار سود حاصله از این مقدار هم بیشتر بود.

 

اشتراک دانش و منابع

 

زمانی که یک شرکت منابعی را در اختیار دارد که شرکت دیگر از آن بی‌بهره است، همکاری برندها با یکدیگر می‌تواند برایشان سودمند باشد. برای مثال، یک سازمان خیریه با یک تولید کننده لباس همکاری می‌کند و می‌تواند عواید حاصل از فروش و توزیع این لباس‌های تولیدی را برای امور خیریه خود مصرف نماید. این نهاد خیریه، با هیچ روش دیگری موفق به کسب این عواید از طریق تولید پوشاک نخواهد بود. هر شرکتی طرز تفکر و خلاقیت‌های خاص خود را دارد که می‌توانند بر اساس همکاری با سایر سازمان‌ها، به موفقیتی برسند که مربوط به تمام سازمان‌ها و شرکت‌های مشارکت کننده باشد.

فرصت‌های بی‌شماری برای بهره‌مندی و کسب سود شرکت‌ها از طریق همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر وجود دارد. همکاری‌ها می‌تواند یک حرکت هوشمندانه بازاریابی برای شرکت‌های فعال در هر زمینه صنعتی باشد.

طی این سال‌ها، تعداد مشارکت‌های زیادی بین نام‌های تجاری شناخته شده صورت گرفته است که برخی از آن‌ها به خوبی در خاطر هر یک از ما ماندگار شده‌اند. هر کدام از برندها از شیوه خلاقانه‌ای برای همکاری‌های خود استفاده می‌کنند و هر بار خلاقیت بیشتری را از خود بروز می‌دهند. فقط خدا می‌داند که در آینده چه همکاری‌های شیرین و به یادماندنی دیگری بین برندها صورت خواهد گرفت!


5/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف