WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
10 جمله الهام‌بخش در زمینه بازاریابی از زبان اسطوره‌های تبلیغات

10 جمله الهام‌بخش در زمینه بازاریابی از زبان اسطوره‌های تبلیغات

6/ مهر/1399

هر کسی که مالک یک کسب‌وکار باشد، می‌تواند گاهی اوقات از جملات خردمندانه و راهنمایی‌هایی استفاده کند. به هر حال، صنعت بازاریابی و تبلیغات، دائماً در حال تغییر است و تازه ماندن و دارای روحیه و با انرژی بودن همراه با داشتن ایده‌های نوین، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

 

تعدادی مربی و معلم واقعی در زمینه تبلیغات وجود دارند که به نظر می‌رسد سخنان آن‌ها در ذهن مصرف کنندگانشان همچون یک تصویر زیبای فراموش نشدنی نقش می‌بندد. این مربیان شامل افرادی همچون جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون، بیل گیتس که همه به خوبی این مرد را می‌شناسند، می‌باشند. مزایا و جنبه‌های مثبت بازاریابی، بارها و بارها در جملات حکیمانه بسیاری از افراد نقل شده است.

 

بنابراین در ادامه این مطلب، ما تلاش کرده‌ایم که 10 مورد از الهام‌بخش‌ترین توصیه‌ها در این زمینه را برای شما گردآوری کنیم.

 

شماره یک – قدرت اقناع کردن

 

اندرو هکر (Andrew Hacker): هر بار که پیامی به نظر برسد در ما تأثیر گذاشته است، با خود فکر خواهیم کرد که "شاید باید من هم آن را امتحان کنم" و بدین ترتیب ما در ارتباط با انتخاب و اقناع قرار گرفته‌ایم که همان اصل تبلیغات است.

اندرو هکر کیست؟ اندرو هکر استاد گروه علوم سیاسی در کالج کویینز در شهر نیویورک است. او همچنین یک ریاضیدان، نویسنده و مؤلف می‌باشد.

نکته اصلی: اگر پیام شما نتواند مخاطب شما را جذب نماید، به احتمال زیاد تبلیغ شما بسیار موفق نخواهد شد. تبلیغات، ترکیبی از انتخاب و اقناع است بنابراین بگذارید پیام شما خودش صحبت کند و مصرف کنندگان را برای خرید و ابراز علاقه‌شان تشویق نماید.

 

شماره دو – بگذارید محصولات خودشان حرف بزنند

 

لئو بورنت (Leo Burnett): به نظر من، بزرگ‌ترین دستاوردی که تبلیغات به دست می‌آورند، باورپذیری است و هیچ چیز باورپذیرتر از خود محصول نیست.

لئو بورنت کیست؟ لئو بورنت مدیر تبلیغات و بنیان‌گذار شرکت لئو بورنت است که یک آژانس مد و فشن، لوازم زیبایی و لوکس می‌باشد. او برخی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های مورد استفاده در کمپین‌های تبلیغاتی مانند تونی د تایگر (Tony the Tiger) و مارلبورو من (Marlboro Man) را خلق کرد.

نکته اصلی: کسب‌وکار شما باید خودش صحبت کند و حرکت داشته باشد. این بدان معنی است که پیام شما و ارزشتان باید در محصولاتتان به خوبی نمایان باشد. اگر مصرف کنندگان نتوانند به محصولات شما اعتماد کنند، به احتمال زیاد رقیب شما را انتخاب خواهند کرد.

 

شماره سه – همه چیز در ارتباط با مصرف کننده است

 

رند فیشکین (Rand Fishkin): ما می‌خواهیم یک تجربه خاص و ویژه را برای آن‌ها و بازدیدکنندگان گذرا به همراه جست‌وجوی نیازهای آن‌ها ایجاد کنیم.

رند فیشکین کیست؟ رند فیشکین یک استاد راهنمای واقعی سئو می‌باشد که بنیان‌گذار SparkToro و از بنیان‌گذاران سابق وبلاگ Moz است. او دارای یک مجموعه ویدئویی و وبلاگ است و نیز کتابی در مورد تأسیس شرکت بازاریابی نوشته است.

نکته اصلی: تبلیغات، تقریباً از پاسخ دادن به سؤالات مصرف کنندگان مهم‌تر است. این موضوع اهمیت بیشتری دارد که یک خاطره به یادماندنی برای مصرف کننده خود در وب‌سایتتان خلق کنید تا امیدوار باشید که مدت زمان بیشتری را برای مرور مطالب گذاشته شده در وب‌سایت شما صرف کنند و در آینده نیز به وبلاگ شما سری بزنند. کاربران امروزی، خواستار سرعت بالای صفحه و فراهم آوری اطلاعات فوری هستند. اگر شما این نیازها را برآورده می‌کنید، پس یک گام فراتر بگذارید و با ارائه تجربه‌ای مثبت، حس خوشبختی را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 

شماره چهار – محتوای با کیفیت ارائه کنید

 

بیل گیتس: محتوا، پادشاه است.

بیل گیتس کیست؟ احتمالاً شما هم او را به عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت می‌شناسید. با این وجود، بیل گیتس رزومه پروپیمان‌تری دارد و سهمی در راه‌اندازی شرکت‌های موفق داشته است. او همچنین یک سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار و فردی انسان دوست است.

نکته اصلی: شاید شما هم قبلاً این نقل قول را شنیده بودید. اما همین جمله کوتاه، پیام بسیار مهمی را بیان می‌کند. محتوا، داستان را به گونه‌ای روایت می‌کند که هیچ رسانه‌ای دیگری از پس آن برنمی‌آید. این یک جنبه حیاتی در بازاریابی می‌باشد و هیچ کارزاری بدون آن موفق نخواهد بود. داستانی در مورد تجارت خود بیان کنید که برای مشتریان شما قابل ارتباط باشد و با محتوای خود، احساسات و خواسته‌های راستین آن‌ها را برآورده سازید.

 

شماره پنج – با صنعت همیشه در حال تغییر، همراه شوید

 

برایآن‌هالیگان (Brian Halligan): مردم با روش‌های جدید نسبت به سال‌های گذشته، خرید می‌کنند و می‌آموزند. بنابراین بازاریابان باید خود را با شرایط جدید وفق دهند و یا خطر منحل شدن خود را بپذیرند.

برایآن‌هالیگان کیست؟ برایآن‌هالیگان مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری بازاریابی و فروش، به نام HubSpot است.

نکته اصلی: صنعت بازاریابی، صنعتی است که اگر دیده نشوید، توسط رقبای خود خورده می‌شوید و از دور خارج می‌گردید. به روز رسانی مداوم، تغییرات و شیوه‌های نوین، تبلیغات را پویاتر می‌سازد. اگر تجارت شما مطابق با ترندها پیش نرود، ممکن است که در خطر سقوط از جاده موفقیت قرار گیرید. به مخاطبان خود و بهترین راه برقراری ارتباط با آن‌ها بسیار توجه داشته باشید.

 

شماره شش – شهرت خوب خود را حفظ کنید

 

جف بزوس (Jeff Bezos): یک نام تجاری برای یک شرکت، مانند شهرت برای یک انسان است. شما با تلاش برای انجام دادن کارهای سخت، شهرت خود را به دست می‌آورید.

جف بزوس کیست؟ جف بزوس، رئیس، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آمازون است. او همچنین یک کارآفرین و سرمایه‌گذار در حوزه فناوری می‌باشد.

نکته اصلی: انجام دادن کار درست، همیشه راه آسانی نیست. اما تقریباً همیشه جواب می‌دهد. همان‌طور که مدیرعامل شرکت آمازون به بهترین شکل این موضوع را بیان کرد، حتی اگر کار سختی هم باشد، با انجام دادن کار درست، شهرت خوبی را برای برند خود خلق کنید. اعتماد مصرف کنندگان برند خود را تقویت کنید و بدین ترتیب، آن‌ها نسبت به برند شما و محصولاتتان که نام شما بر روی آن‌ها قرار دارد، وفادار باقی خواهند ماند.

 

شماره هفت – مخاطبان خود را بشناسید

 

پیتر دروکر (Peter Drucker): هدف بازاریابی این است که مصرف کننده را بشناسد و درک کند. بدین ترتیب محصول یا خدمات، مناسب آن خواهد بود و خودش می‌تواند خودش را بفروشد.

پیتر دروکر کیست؟ پیتر دروکر از طریق نوشتن، تدریس و مشاوره مدیریتی، کمک شایانی به پایه‌های تجارت مدرن کرد. او نحوه سازمان‌دهی انسان‌ها در کسب‌وکار را مورد مطالعه قرار داد و این تفکری تأثیرگذار در عمل مدیریتی بود.

نکته اصلی: اگر مخاطبان خود را نشناسید، تلاش‌های بازاریابی شما بی فایده خواهد بود. دانستن اینکه مصرف کننده شما چه کسی است، تفاوت‌هایی را در ارتقای یک محصول یا خدمت ایجاد می‌کند. هر کسب‌وکاری می‌خواهد به مصرف کننده خود این احساس را بدهد که محصول یا خدمات آن‌ها، می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف نماید یا زندگی آن‌ها را آسان‌تر کند. برای جلب توجه و تأمین نیازها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کنید تا مصرف کنندگان را برای ایجاد وابستگی به نام تجاری شما ترغیب نمایید.

 

شماره هشت – نیاز را تأمین کنید

 

نیک بزبیس (Nick Besbeas): امروزه، حاضر بودن، مرتبط بودن و افزودن ارزش، مهم است.

نیک بزبیس کیست؟ نیک بزبیس، معاون پیشین بازاریابی لینکدین است و همچنین او بخشی از تیم‌های بازاریابی شرکت یاهو و البته مایکروسافت می‌باشد!

نکته اصلی: با ارائه اطلاعات به روشی صریح و روشن که کاربران به دنبال آن هستند، هدف آن‌ها را تأمین کنید. مردم‌دوست دارند تا بلافاصله رضایت و خرسندی آن‌ها جذب شود و اگر وب‌سایت شما یا نام تجاری‌تان چنین چیزی را ارائه نمی‌دهد، مطمئن باشید که مصرف کنندگان شما در جای دیگری در پی جستجوی نیازهای خود خواهند رفت.

 

شماره نه – یک ارتباط ایجاد کنید

 

سث گودین (Seth Godin): عمل کردن و حفظ قول‌ها و پیمان‌های خود، بهترین راه برای ایجاد یک نام تجاری است.

سث گودین کیست؟ سث گودین یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان و سخنرانان است. او Yoyodyne تأسیس کرد که بعدها توسط یاهو خریداری شد! گودین در سال 2013 به تالار مشاهیر بازاریابی راه یافت.

نکته اصلی: وعده‌های تو خالی و پوچ می‌تواند به سرعت مصرف کنندگانی را که به سمت نام تجاری شما آمده بودند، دور کند. اینکه تنها یک قول و وعده به مصرف کنندگان خود بدهید، مهم نیست. بلکه اقداماتی که به دنبال آن انجام می‌دهید، اهمیت دارد. برقراری ارتباط با مشتریان خود باعث می‌شود تا آن‌ها در آینده نیز دوباره به سمت شما برگردند و یا حتی در مورد تجربه خوبی که از طریق شما برای آن‌ها ایجاد شده است، برای دیگران تعریف کنند.

 

شماره ده – دست از خلاقیت نکشید

 

بث کامستوک (Beth Comstock): کار بازاریابی هیچ‌گاه تمامی ندارد. این حرکت همیشگی و دائمی خواهد بود. ما باید هر روز به ایجاد خلاقیت ادامه دهیم.

بث کامستوک کیست؟ بث کامستوک بیشتر به عنوان معاون رئیس اسبق جنرال الکتریک شناخته می‌شود. او همچنین رئیس رسانه‌های مجتمع NBC Universal بوده و بر تأسیس شبکه تلویزیونی Hulu نیز نظارت داشته است.

نکته اصلی: کار بازاریابی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. برای موفقیت، همیشه ایده‌ها، روش‌ها و به روز رسانی‌های جدیدی وجود دارد تا باعث شود در رتبه‌های برتر قرار گرفت. الهام و ایده بگیرید، ایده‌های نوین را امتحان کنید و نظریه‌های خود را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی برای کسب‌وکار شما بهتر جواب می‌دهد. پس حرکت کنید.

 

توصیه اضافی

 

برت بونت (Bret Bonnet): موفقیت بازاریابی یک معجزه نیست؛ این همان کار درستی است که برای مصرف کنندگان شما انجام می‌شود.

برت بونت کیست؟ برت بونت بنیان‌گذار و رئیس سیزدهمین توزیع کننده بزرگ محصولات تبلیغاتی در ایالات‌متحده آمریکا به نام Quality Logo Products می‌باشد.

نکته اصلی: مطمئناً شما هم برای اولین بار است که این جمله از برت بونت را شنیده‌اید! مصرف کنندگان شما، بخش حیاتی از کسب‌وکار شما می‌باشند و اگر از جانب آن‌ها کار درست را انجام ندهید، نمی‌توانید انتظار موفقیت هم داشته باشید. این طرز فکر، نیروی محرکه‌ای است که در پشت محصولات Quality Logo Products نهفته است و چگونگی برقراری ارتباط روزانه ما با مشتریانمان را نشان می‌دهد.

 

این افسانه‌های بازاریابی، سال‌هایی را با اشتباهات خود گذرانده‌اند و بدین ترتیب آموخته‌اند که نکته حقیقی در زیر این شکست‌ها چه چیزی بوده است. هر کسب‌وکاری، به نوبه خود منحصربه‌فرد است. بنابراین بهترین استراتژی که می‌تواند به موفقیت برسد را بیابید. با این حال، اگر به توصیه‌های این نوابغ بازاریابی توجه کنید، شروع بسیار خوبی خواهید داشت!


6/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف