WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
کدام فرآیند چاپ برای محصول تبلیغاتی شما مناسب‌تر و بهتر است؟

کدام فرآیند چاپ برای محصول تبلیغاتی شما مناسب‌تر و بهتر است؟

7/ مهر/1399

وسایل تبلیغاتی از رموز موفقیت در بازاریابی تبلیغاتی می‌باشد. بنابراین، هر کسی دوست دارد که طراحی آن، حرفه‌ای و بسیار فاخر و برجسته به نظر برسد. محصولات تبلیغاتی، دنیای بی‌نظیر و بی‌پایانی را در برمی‌گیرند و موارد مختلفی برای انتخاب کردن از بین آن‌ها وجود دارد.


تمامی هدایای تبلیغاتی می‌توانند به همراه آرم یا نشان تجاری هر برندی که تمایل داشته باشد نشان برندش دیده شود، به چاپ برسند و روش‌های مختلفی نیز برای چاپ کردن وجود دارد. تلاش کردن برای آموختن و درک در مورد همه روش‌های چاپی متنوع می‌تواند گمراه کننده و کمی سخت و دشوار باشد. به همین دلیل، ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا توضیحات کوتاه و مختصر و روشنی درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

از چاپ سیلک اسکرین گرفته تا حکاکی لیزری و گلدوزی، هر یک از این روش‌های چاپی، فرآیند منحصربه‌فردی به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب، درباره نحوه چاپ آرم و لوگو بر روی محصولات اطلاعات بیشتری به دست می‌آوریم و نیز در مورد اینکه هر کدام از این شیوه‌های چاپ برای کدام اقلام تبلیغاتی مناسب‌تر و بهتر است، بیشتر می‌آموزیم!

 

چاپ سیلک اسکرین

 

نام فرآیند چاپ بر روی صفحه یا چاپ سیلک اسکرین، به خوبی گویا و توضیح دهنده این شیوه چاپی است. در این روش چاپی از پارچه یا توری‌هایی که سوراخ‌های بسیار ریزی دارد، استفاده می‌شود. تصویر مورد نظر بر روی این توری که به کمک قابی ثابت شده است، طراحی می‌شود. بخش‌هایی از تصویر که نیاز به رنگ ندارند، با نوعی لاک مسدود کننده پوشیده می‌شوند. بعد با فشار کاردک یا غلتک، رنگی را که بر روی این صفحات آماده شده (که به آن شابلون یا کلیشه گفته می‌شود) ریخته می‌شود، به سطح چاپ منتقل می‌کنند و بدین ترتیب جوهر یا رنگ از سوراخ‌های ریز گفته شده عبور می‌کند و بر روی سطح کالای تبلیغاتی مورد نظر می‌نشیند.

چاپ سیلک اسکرین یکی از بهترین شیوه‌های چاپ است و به کمک آن می‌توان هم چاپ‌های تک رنگ و هم چاپ چند رنگ را بر روی مواد مختلف انجام داد. این شیوه، جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های چاپ تک رنگی به شمار می‌آید. زیرا در طراحی‌های چند رنگی، باید در لایه‌های مختلف و مجزایی چاپ صورت گیرد. این شیوه چاپ آرم و لوگو، یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مورد استفاده در صنعت محصولات تبلیغاتی می‌باشد.

 

شیوه چاپ سیلک اسکرین از کجا پدیدار شده است؟

 

اولین نمونه‌های چاپ بر روی صفحه یا خط نگاری نشان می‌دهد که این روش تاریخچه‌ای دیرینه دارد و ریشه آن به زمان چین باستان بر می‌گردد. در آن زمان، ابریشم بین شابلون‌های کاغذی کشیده می‌شد و از برس‌هایی برای رنگ کردن و عبور دادن جوهر از بین این فضاها، استفاده می‌کردند. این روش خلاقانه و نوع‌آورانه، الهام‌بخش چاپ اولین نمونه پول‌های منتشر شده در جهان بوده است!

در سال 1907، ساموئل سایمون به صورت رسمی، این شیوه چاپ بر صفحه را در انگلستان به عنوان یک اختراع و دستاورد به ثبت رساند. در چین، اما روند کار کمی دشوارتر بود. زیرا کارگران مجبور بودند تا تمام فرآیندهای چاپ را به صورت دستی انجام دهند. با این حال، ماهیت انقلاب صنعتی، این سیستم چاپی را نیز تحت تأثیر قرار داد و آن را بهبود بخشید. بدین ترتیب، تولید انبوه محصولات سفارشی که عمدتاً کاغذهای دیواری و لباس‌های ابریشمی بودند، با سرعت بیشتر و بسیار آسان‌تر از قبل، انجام می‌شد.

علی‌رغم ارزش بالای این روش چاپی، چاپ سیلک اسکرین تا زمان جنگ جهانی دوم مرسوم و رایج نبود. از این روش برای چاپ تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) بر روی تی شرت‌ها، پرچم‌ها، بنرها و حتی بر روی بدنه تانک‌های نظامی استفاده می‌شد! امروزه، این روش چاپی هم در دنیای حرفه‌ای و هم در دنیای محصولات شخصی و سفارشی ارزش زیادی دارد.

 

چه تفاوتی بین چاپ سیلک اسکرین و چاپ لیزری وجود دارد؟

 

تفاوت اصلی بین شیوه چاپ روی صفحه و چاپ لیزری، مربوط به مواد مورد استفاده برای طراحی می‌باشد. در شیوه چاپ سیک اسکرین از جوهر برای چاپ استفاده می‌شود، در حالی که در شیوه چاپ لیزری، پودر برای طراحی و چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرینتر (چاپگر)های لیزری با استفاده از گرما و ذوب شدن پودرهای رنگی، این مواد را به کالای مورد نظر متصل می‌کنند و آن را طراحی می‌نمایند.

 

امولسیون چیست؟

 

امولسیون، ماده‌ای ژله‌ای است که در فرآیند چاپ سیلک اسکرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا، امولسیون بر روی صفحه پخش شده و خشک می‌شود. سپس، طرح از طریق چاپگر بر امولسیون اعمال می‌شود. در آخر، امولسیون تحت تابش نور UV قرار می‌گیرد و طرح مورد نظر به خوبی سفت می‌شود و در جای خود می‌نشیند.

روش چاپ سیلک اسکرین بهترین کاربرد و عملکرد را بر روی محصولات پارچه‌ای نرم یا محصولاتی که سطوح سختی دارند مانند کیسه‌های حمل بار، بطری آب، خودکارهای پلاستیکی، تی شرت، چتر و توپ‌های کوچک دارد.

 

چاپ دیجیتالی

 

نحوه عملکرد چاپ دیجیتالی درست مانند چاپگر (پرینتر)هایی است که اکثر ما در منزل داریم و از آن استفاده می‌کنیم. در این شیوه چاپ، طرح دیجیتالی شما با استفاده از چاپگرهای لیزری یا جوهرافشان به محصول مورد نظر اضافه می‌شود و آن را طراحی می‌کند. این روش چاپ، امکان استفاده و انتخاب بی‌حدوحصر رنگ‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد و با استفاده از آن می‌توان طرح‌های دقیقی را به راحتی چاپ کرد.

 

چاپ دیجیتال چه زمانی اختراع شد؟

 

چاپ دیجیتال در دهه 1940 اختراع شد اما اولین چاپگرهای جوهرافشان تا حدود 40 سال بعد نیز در دسترس عموم قرار نگرفت. هیولت پاکارد (HP) اولین کسی بود که چاپگرها را برای مصارف خانگی به بازار عرضه کرد. اگرچه این پرینترها به اندازه چاپگرهایی که امروزه استفاده می‌کنیم، کارآمد و خوب نبودند.

پرینترهای اولیه HP به راحتی با جوهرهایی که خشک می‌شدند، مسدود می‌گشتند. بنابراین راه‌حل مناسب این بود که فرآیند چاپ کاملاً دیجیتالی شود. در سال 1993 بنی لاندا که یک محقق میکرو گرافیک بود، جوهر کاملاً جدیدی را تولید کرد که انقلابی در این حوزه ایجاد نمود و آن را ElectroInk® نام‌گذاری کرد. شرکت او به نام ایندیگو، از این جوهر برای چاپگرهای دیجیتالی خود استفاده کرد و بدین ترتیب درهای جدیدی را به سوی دنیا صنعت چاپ گشود. چاپ دیجیتالی از آنجایی که نیازی به مواد شیمیایی خاص و زیاد و یا صفحه‌های چاپ نداشت، توانست ورق‌های بازی را به نفع خود برگرداند. علاوه بر این، با این روش، هزینه به طور قابل توجهی کمتر شده و در عین حال، سرعت تولید افزایش یافت.

هدایای تبلیغاتی

نمونه‌ای چاپ بر روی تی شرت تبلیغاتی

 

 

فرآیند Digibrite چیست؟

 

چاپ Digibrite که شرکت محصولات تبلیغاتی Hit از آن استفاده می‌کند، فرآیندی است که در آن از نزدیک‌ترین رنگ‌های ممکن به طرح اصلی، برای چاپ دیجیتالی طرح مورد نظر استفاده می‌شود.

این شیوه چاپ می‌تواند برای چاپ دیجیتالی بر روی موس پدها، مگنت‌ها و دفترچه‌های یادداشت با بهترین کارایی و عملکرد مورد استفاده قرار بگیرد.

 

چاپ تامپو (چاپ پد)

 

چاپ پد که به آن تامپوگرافی نیز گفته می‌شود، یک فرآیند چاپ غیرمستقیم می‌باشد که شامل یک محفظه پر از رنگ و پد است. در این فرآیند، در اصل، طرح مورد نظر بر روی کالای تبلیغاتی مهر زده می‌شود. در حقیقت در این روش، پد موجود به محل رنگ برخورد می‌کند و تصویر مورد نظر بر روی آن قرار می‌گیرد. پس از برخورد پد رنگی به سطح مورد نظر، طرح مانند مهر بر روی سطح می‌نشیند و عمل چاپ صورت می‌گیرد. پدهای سیلیکونی، شکل‌ها و استحکام (سختی)های مختلفی دارند تا برای محصولات مختلف بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. با چاپ تامپو می‌توان تنها یک رنگ جوهر را در یک مرتبه مهر زد. با این وجود، بسته به کالای مورد نظر برای چاپ، می‌توان از حداکثر چهار رنگ مختلف برای مهر زدن و طراحی بر روی اقلام تبلیغاتی مورد نظر استفاده کرد.  

 

از چه زمانی چاپ تامپو اختراع شده است؟

 

تاریخ دقیق و مشخصی برای این شیوه چاپ وجود ندارد اما تاریخچه پیدایش چاپ تامپو را می‌توان به حدود 200 سال پیش معطوف کرد. این فرآیند به صورت کاملاً دستی و با استفاده از یک ماده ژلاتینی نرم انجام می‌شد که آن را از روی یک صفحه مسی به روی محصول انتقال می‌دادند. این شیوه اولیه چاپ تامپو، در ابتدا برای چاپ برای روی ظروف غذاخوری چینی و یا سفالی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در ادامه جنگ جهانی دوم، ساعت‌سازان سوئیسی، فرآیند چاپ تامپو را صنعتی کردند. اگرچه این فرآیند از طریق ماشین‌آلات انجام می‌شد اما روشی نسبتاً زمان‌بر بود و همچنان به کارگرانی برای کار کردن و ایجاد طرح‌ها احتیاج داشت. در حقیقت، صفحات با دست حکاکی می‌شدند و پس از هر بار چاپ، تیغه‌ها می‌بایست تمیز می‌گشتند.

در قرن بیستم، ماشین‌آلات دستی با موتورهای برقی و الکتریکی جایگزین شدند که باعث تمام‌اتوماتیک شدن چاپگرها می‌شد و این امکان را ایجاد می‌کرد که محصولات را در مقدار انبوه تولید کنند. ویلفرید فیلیپ که سازنده آلمانی ابزارآلات بود، نسخه مدرن‌تر و پیشرفته‌تری از چاپ تامپو را در اواسط دهه 1960 تولید کرد. امروزه، نسخه‌ای از این پرینترها هنوز هم برای طراحی و چاپ بر روی توپ‌های بیس‌بال، کابل‌ها، لنزهای چشم رنگی و صد البته در طراحی بر روی محصولات تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

چه تفاوتی بین چاپ تامپو و چاپ لیزری وجود دارد؟

 

تفاوت اصلی بین این دو شیوه چاپی این است که در چاپ تامپو از جوهر استفاده می‌شود در حالی که در شیوه چاپ لیزری، چاپ توسط گرما صورت می‌گیرد. با چاپ تامپو می‌توان با رنگ، عمل چاپ را انجام داد، در حالی که در حکاکی لیزری، چاپ نمی‌تواند رنگی باشد. بر روی محصولات پلاستیکی می‌توان با شیوه چاپ تامپو، طراحی کرد اما به دلیل استفاده از گرما در شیوه حکاکی لیزری، نمی‌توان در چاپ لیزری بر روی این دسته از مواد طراحی انجام داد.

محصولاتی که سطح سفت و سختی دارند مانند پلاستیک و شیشه، بهترین گزینه‌ها برای چاپ تامپو هستند که نتیجه نهایی آن مناسب و دارای عملکرد خوبی خواهد بود. از این شیوه چاپ همچنین می‌توان برای طراحی و چاپ بر روی لیوان‌های بدون دسته، عینک‌های آفتابی و خودکار استفاده کرد.

 

انتقال حرارت

 

انتقال حرارت یا چاپ حرارتی از شیوه‌های دیگر چاپ می‌باشد. در این روش، از کاغذ مخصوص با روکش تلفون استفاده می‌شود که در برابر دماهای بالا می‌تواند مقاوم باشد. پشت این کاغذها با چسب قوی‌ای پوشانیده شده است که بدون هیچ‌گونه سایش یا پارگی بر روی محصول می‌چسبد. برای انتقال طرح از روی کاغذ بر روی محصول مورد نظر، از ماشین‌های بزرگ صنعتی و یا پرس گرمایی استفاده می‌شود.

 

روش پرس حرارتی چه زمانی اختراع شد؟

 

اولین شواهد به ثبت رسیده از پرس حرارتی به حدود دهه 1960 بر می‌گردد. این شیوه چاپ برای تولید پوسترهای سیاسی و لباس برای فعالان پشتیبانی در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفته بود. انتقال حرارت در ابتدا بخشی از صنعت مد و فشن بود اما از آن برای وسایل آشپزخانه، پازل و خیلی وسایل دیگر نیز استفاده می‌شد.

مدل‌های دیجیتال، امکاناتی را برای این شیوه چاپ فراهم کرده که دسترسی به آن را بیش از هر زمان دیگری مقدور کرده است! این یک روش هیجان‌انگیز برای افزودن یک طرح سفارشی یا لوگو بر روی محصولات تبلیغاتی مورد نظر است.

به دلیل استفاده از دمای بالا در این شیوه چاپ، انتقال حرارت برای چاپ بر روی اقلام پارچه‌ای مانند کیف‌های دستی، تی شرت و صندلی کیسه‌ای، عملکرد و کارایی مناسب را دارد.

 

حکاکی لیزری

 

کلمه انگلیسی لیزر برگرفته و خلاصه شده "تقویت نور به روش گسیل القایی تابش" است. هنگامی که آرم و لوگوی مورد نظر شما در دستگاه حکاکی لیزری برنامه‌ریزی شد، لیزر، انرژی نور را به گرما تبدیل می‌کند و آن را به سمت کالای مورد نظر شما هدایت می‌کند. لیزرها تقریباً می‌توانند بر روی هر ماده‌ای کار کنند اما باید این نکته را در نظر گرفت که نمی‌توان رنگ را حک کرد. معمولاً از روش حکاکی لیزری به همراه سایر روش‌های چاپ استفاده می‌کنند.

 

حکاکی لیزری چه زمانی اختراع شد؟

 

به طور کلی، لیزرها تاریخچه طولانی دارند که به ایده آلبرت انیشتین در خصوص این فناوری در حدود اوایل دهه 1900 بر می‌گردد. اگرچه، لیزرهای حکاکی فقط از دهه 1970 تولید شده و وجود داشته‌اند. ویل دالگرین، یکی از اولین ماشین‌های لیزری کامپیوتری را تولید کرد.

کاربردهای "ماشینی شدن لیزر" به بخش کوچکی از نور که از یک لنز عبور می‌کند و به یک پرتو دقیق برای حکاکی تبدیل می‌شود، بستگی دارد. متداول‌ترین نوع آن، بر پایه دی‌اکسید کربن است که با هدایتگرهای گرمایی ضعیف مانند چوب، پلاستیک یا سرامیک به خوبی کار می‌کند. نمونه دیگر، لیزرهای YAG هستند که با نوعی بلور سنتزی به نام گارنت آلومینیوم ایتریوم ساخته می‌شوند و برای حکاکی بر روی محصولات فلزی مناسب می‌باشد. از هر دو نوع این لیزرها در صنایع مختلف به خصوص در صنایع اتومبیل‌سازی و هواپیما به‌وفور استفاده می‌شود.

حکاکی لیزری، بهترین عملکرد و کارایی را برای حکاکی بر روی قلم‌های فلزی، وسایل چوبی، شیشه و یا لوح دارند.

 

امبوس و دبوس (Emboss & Deboss)

 

فرآیند برجسته‌سازی (امبوس) و کنده‌کاری (دمبوس) مشابه فرآیند چاپ تامپو می‌باشد زیرا در این روش نیز، از چیزی مانند "مهر زدن" استفاده می‌شود. اما با این وجود، تفاوت‌های اساسی نیز بین این دو روش وجود دارد. اول از همه، آرم و لوگو مورد نظر شما بر روی یک صفحه فلزی قالب‌گیری می‌شود و با استفاده از گرما و فشار، این طرح بر روی کالای مورد نظر شما مهر زده می‌شود و بدین ترتیب یک آرم برجسته ایجاد می‌گردد.

 

تاریخچه امبوس و دمبوس (برجسته‌سازی و کنده‌کاری) چیست؟

 

نشانه‌های فرآیندهای برجسته‌سازی و کنده‌کاری را می‌توان در صفحات مهر زنی داغ و همچنین در روش‌های ابتدایی و اولیه حکاکی بر روی چرم در حدود قرن پانزدهم میلادی جستجو کرد. در قرن نوزدهم، ما از این روش برای ایجاد کنده‌کاری و حکاکی بر روی سکه‌ها و سایر وسایل استفاده می‌کرده‌ایم. امروزه، حتی از این روش برای نام‌گذاری بر روی کوکی‌های برند Oreo استفاده می‌شود!

در حالی که در مورد ریشه حقیقی و منشأ پیدایش کنده‌کاری و برجسته‌سازی اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما می‌توان شیوه‌های مدرن‌تر آن را در روش‌هایی که استنلی داشو در دهه 1950 ارائه کرد، پیدا کرد. شرکت او به نام ماشین‌آلات تجاری داشو، می‌توانست بر روی تقریباً 2 هزار بشقاب در یک ساعت عمل برجسته‌سازی را انجام دهد که به نوبه خود، یک موفقیت اساسی و بزرگ برای تولید انبوه در آینده پیش رو بود. نکته حائز اهمیت این بود که شرکت داشو، با استفاده از برجسته‌سازی و حکاکی بر روی پلاستیک، اولین کارت‌های اعتباری پلاستیکی را در ایالات‌متحده آمریکا ایجاد کرد و بدین ترتیب توانست شیوه نوینی در تبادلات مالی و پولی ایجاد نماید.

 

چه تفاوتی بین برجسته‌سازی (امبوس) و کنده‌کاری (دمبوس) وجود دارد؟

 

در دمبوس، فرآیند به شکل مهر زدن یک طرح بر روی سطح است، بنابراین طرح به شکل یک تو رفتگی بر روی محصول نهایی ایجاد می‌شود. در حالی که در امبوس، فرآیند حکاکی به شکل مهر زدن یک طرح برجسته بر روی سطح محصول نهایی است.

کاغذ، چرم و محصولات وینیلی (پلاستیکی)، همه این موارد از گزینه‌های مناسب برای اجرای دمبوس بر روی محصول می‌باشد. از این شیوه چاپ و حکاکی بیشتر بر روی چاپ طرح و آرم بر روی کارهای چرمی، شکلات‌های سفارشی و یا کوله‌پشتی‌ها استفاده می‌شود.

 

گلدوزی

 

همان‌طور که از نام این شیوه چاپ طرح برمی‌آید، این فرآیند به شکل ایجاد یک لوگو یا طرح به صورت دوخته شده، می‌باشد. طرح مورد نظر شما در یک کامپیوتر وارد می‌شود و به ماشین فرمان لازم را برای اینکه چه طرحی را می‌بایست بدوزد، می‌دهد. هر رنگ، گره‌ای جداگانه را ایجاد می‌کند. بنابراین با این شیوه، گزینه‌های بی‌شماری در برابر شما وجود خواهد داشت!

 

تاریخچه گلدوزی چیست؟

 

تاریخچه گلدوزی به حدود 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح برای تزیین و آراستن وسایل دست‌ساز، باز می‌گردد. با این وجود، اولین ماشین گلدوزی تا حدود اوایل دهه 1800 میلادی توسعه نیافته بود. خوزه هیلمن که یک مخترع فرانسوی بود، توانست اولین دستگاه گلدوزی را اختراع کند که شامل یک قاب برای نگه داشتن پارچه و یک سوزن مونتاژ برای دوختن پارچه در هر جهتی بود، می‌شد. به خاطر این اختراع، تولیدکنندگان امروزی می‌توانند حجم بالایی از وسایل گلدوزی شده مانند تی شرت، کلاه و ژاکت‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تولید کنند.

استفاده از شیوه گلدوزی، بر روی مواردی مانند تی شرت، کلاه، پتو و ملحفه، کوله پشتی و حوله بهترین عملکرد و کارایی را دارد.

 

چگونه یک لوگو یا طرح بر روی محصولات چاپ می‌شود؟

 

چه در حال برنامه‌ریزی برای یک پیک نیک با همکاران شرکتی خود هستید و چه می‌خواهید یک مهمانی غافلگیر کننده برپا کنید، حتماً دلتان می‌خواهد که محصولات سفارشی شما به خوبی خود را نشان دهند و در چشم قرار گیرند. وقتی که صحبت از چاپ آرم یا لوگو می‌شود، هر محصولی، تعدادی روش چاپ مخصوص به خود را دارد که در نهایت می‌تواند محصولی با کارایی و ظاهر زیبا و برازنده را ایجاد کند.

پس سؤال اصلی که ایجاد می‌شود این است که باید از کدام فرآیند چاپ استفاده کنید؟ در اینجا خلاصه‌ای از همه نکاتی که باید در مورد این روش‌های چاپی بدانید، برای شما گردآوری شده است.

 

از کدام فرآیند چاپ باید استفاده کرد؟

 

چاپ سیلک اسکرین: سال اختراع حدود 960 – 1279 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی لباس، ساک‌های دستی، بومرنگ، بادکنک، عکس برگردان، وسایل پزشکی، وسایل الکترونیکی، لیبل محصولات، علامت‌ها، تخته‌های اسنوبرد، ماشن‌های بازی پین بال

مزایا: ارزان، تصاویر چاپی مرتب، دوام طولانی مدت جوهر، امکان چاپ همان طرح در ابعاد کوچک و بزرگ

معایب: پخش شدن جوهر بر روی محصول در حین چاپ، استفاده از تنها یک رنگ در هر مرحله چاپ و در نتیجه هزینه اضافی برای افزودن رنگ اضافی، چرخش طولانی‌تر برای رنگ‌های اضافی

 

چاپ تامپو: سال اختراع حدود اوایل دهه 1800 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی کابل، ماشین حساب، تلفن، کیبورد، تلویزیون، ماشین‌های لباسشویی، ماگ، بطری آب، جاسوییچی، ساعت، بطری بچه، قاب گوشی تلفن همراه، اسباب‌بازی، قلم، USB، ساعت، توپ بیس‌بال، قهوه جوش، لنت ترمز

مزایا: مقرون‌به‌صرفه، پایداری و مقاومت تا 50 بار شست‌وشو، تصویر واضح، مناسب برای تصویر سه بعدی یا تصاویر عالی، حجم بیشتر تولید

معایب: نیاز به چندین مرحله اضافی برای چاپ رنگ‌های روشن بر روی وسایل تیره رنگ و در نتیجه افزایش هزینه تولید، چاپ هر رنگ در یک مرحله و در نتیجه افزایش هزینه برای رنگ‌های اضافی

 

چاپ دیجیتال: سال اختراع اواخر دهه 1980 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی روزنامه، فریم قاب، موس پد تبلیغاتی، کیف‌های ناهار، مجلات، سالنامه، بروشور

مزایا: مناسب برای چاپ چند رنگ، چرخش سریع، هزینه اجرای کم، طراحی تمیز

معایب: زمان تولید طولانی‌تر، محدودیت قلمرو جنس‌های قابل چاپ، با دوام نبودن، کم نشدن هزینه

 

حکاکی امبوس و دمبوس: سال اختراع حدود دهه 1400 الی 1500 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی وسایل وینیلی، محصولات چرمی، زیر لیوانی، ژاکت، کارت اعتباری، کارت تجاری، سکه، کاغذ دیواری، محصولات خوراکی، علامت‌های خیابانی، کلاسور

مزایا: دائمی و پایدار، طراحی چشم‌گیر، ایجاد عمق در تصویر، ایجاد جزییات دقیق و پیچیده

معایب: نسبتاً گران، اعمال هزینه اضافی برای کارهای چاپی، عدم انتقال صحیح فونت‌های مشخص شده

 

پرس حرارتی/ انتقال حرارتی: سال اختراع حدود دهه 1960 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی تی شرت، ژاکت، کلاه، پازل، صفحه، ماگ و وسایل آشپزخانه

مزایا: مناسب برای چندین رنگ، امکان پرس کردن تصاویر، عدم آشفتگی و به هم ریختگی

معایب: افزایش زمان تولید، هزینه اجرای زیاد و گران، نیاز به برش دقیق هر تصویر که نیازمند به صرف زمان طولانی می‌باشد

 

حکاکی لیزری: سال اختراع 1970 میلادی

مناسب برای چاپ بر روی ماشین، جوایز، هواپیما، جاسوییچی، پوشش وبکم، چاقو جیبی، فندک، قاب عکس

مزایا: پایدار و با دوام، ظاهر زیبا و شیک، هزینه مناسب، امکان ایجاد پترن‌ها و طراحی‌های پیچیده

معایب: امکان پاک شدن برخی طرح‌ها بعد از چند مرتبه شست‌وشو، ترکیب رنگ‌ها و به هم ریختگی در تصویر نهایی، زمان‌بر

 

گلدوزی: سال اختراع 3000 سال قبل از میلاد مسیح

مناسب برای چاپ بر روی سویی شرت، تی شرت، کلاه، ساک دستی، ژاکت، کوله پشتی، پتو و ملحفه

مزایا: با دوام و پایدار، ظاهر چشم‌گیر، سریع و کارآمد

معایب: عدم اعمال خلاقیت و جزییات به اندازه گلدوزی دستی، جدا شدن و از هم گسستن چاپ به دلیل گره‌های زیاد، شیوه گران‌تر نسبت به سایر روش‌های سفارش

 

سخن آخر

 

اکنون می‌توانید با مطالبی که در این پست برای شما گردآوری کرده‌ایم، روش چاپ مناسب را برای کالای تبلیغاتی مورد علاقه خود انتخاب کنید. اکنون زمان آن رسیده است که با خیال آسوده بنشینید و منتظر کالای سفارش داده خود باشید. چه شما تی شرت برای مراسم فارغ‌التحصیلی مدرسه می‌خواهید و یا قلمی برای معرفی شرکت خود، انتخاب فرآیند چاپی مناسب، آسان‌ترین و ساده‌ترین راه برای به دست آوردن دقیق همان وسیله‌ای است که انتظارش را دارید!

 

 

7/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف