WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
هر چیزی که درباره پاوربانک باید بدانید؛ چگونه از پاوربانک استفاده کنیم؟

هر چیزی که درباره پاوربانک باید بدانید؛ چگونه از پاوربانک استفاده کنیم؟

12/ مهر/1399

آیا شما هم زمانی که اعلان "باطری کم است" روی صفحه گوشی‌تان ظاهر می‌شود، احساس اضطراب و عصبانیت می‌کنید؟ و شاید حتی بدتر از این، تا حالا برایتان پیش آمده است که در مکانی قرار بگیرید که هیچ دسترسی به پریز برق و شارژر نداشته باشید و شارژ گوشی‌تان هم رو به پایان باشد؟ دیگر نیازی به نگرانی نیست. خوشبختانه یک ابزار مفید برای شارژ کردن کامل شما وجود دارد؛ و آن هم چیزی جز یک پاوربانک نیست.


اگر می‌خواهید که نکات اصولی درباره این وسیله را بدانید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

نحوه شارژ پاوربانک چگونه است؟

 

شارژ کردن پاوربانک کار آسانی است، خصوصاً اینکه داخل بسته آن نیز، کتابچه راهنمایی برای این موضوع ارائه می‌شود. حال اگر شما به این دفترچه دسترسی ندارید و نمی‌دانید چگونه می‌توانید آن را شارژ کنید، می‌توانید بدون نگرانی دستورالعمل زیر را انجام دهید.

 

بهترین راه شارژ کردن پاوربانک بدین ترتیب می‌باشد:

مرحله اول: کابل شارژی را که همراه پاوربانکتان است، به دستگاه متصل کنید. در اکثر مواقع، پورتی که به پاوربانک متصل می‌شود، از نوع میکرو USB می‌باشد.

 

مرحله دوم: سمت دیگر کابل را که معمولاً یک سر USB  استاندارد است، به منبع تغذیه (پریز برق یا کامپیوتر) خود وصل نمایید. در برخی از اماکن، برای پریزهای دیواری، پورت‌های USB نیز تعبیه شده است، بنابراین اگر نزدیک یکی از این پریزها باشید، نیازی به آداپتور نخواهید داشت.

 

مرحله سوم: اکنون پاوربانک شما شروع به شارژ شدن می‌کند. اگر پاوربانک دارای چراغ نشانگر باشد، می‌توانید از آن برای بررسی شارژ شدن دستگاه استفاده نمایید. پس از اتمام شارژ شدن، چراغ‌های نشانگر پاوربانک روشن خواهند شد.

 

مرحله چهارم: پس از شارژ شدن، پاوربانک را از منبع تغذیه جدا کنید.

 

هر چند وقت یک‌بار باید پاوربانک را شارژ کرد؟

 

قانون کلی این است که هرچه پاوربانک خود را بیشتر شارژ کنید، طول عمر دستگاه شما کوتاه‌تر می‌شود. بنابراین باید پاوربانک خود را فقط در هر زمانی که به آن نیاز دارید، شارژ کنید. اگر از پاوربانک خود به مقدار کمی استفاده می‌کنید، حداقل 3 ماه یک‌بار، آن را شارژ کنید تا باطری آن فعال باشد.

 

آیا هنگام شارژ گوشی از طریق پاوربانک، می‌توانم از آن استفاده نمایم؟

 

معمولاً استفاده از تلفن همراه در حین شارژ شدن، خطری را به همراه ندارد. ممکن است که در این حالت، تلفن شما کمی گرم‌تر از حالت عادی باشد که موضوع دور از انتظاری نیست. البته لازم به ذکر است که استفاده از تلفن همراه در حین شارژ شدن، باعث می‌شود که باطری گوشی شما به صورت کامل و 100 درصد شارژ نشود. زیرا شما پیش از اتمام شارژ به طور فعال، در حال استفاده از منبع تغذیه هستید. اگر می‌خواهید که گوشی شما به صورت کامل شارژ شود، بهتر است مادامی که در حال شارژ شدن است، آن را به حال خود رها کنید.

 

چرا برخی از پاوربانک‌ها زمان بیشتری را برای شارژ شدن، صرف می‌کنند؟

 

برخی از پاوربانک‌ها مدت زمان طولانی‌تری برای شارژ شدن نیاز دارند. زیرا باطری‌های بزرگ‌تر، ظرفیت بیشتری برای ذخیره انرژی دارند. به عنوان مثال، شارژ کامل یک پاوربانک با ظرفیت بالا (مثلاً 20 هزار میلی آمپر) می‌تواند حدود 40 ساعت طول بکشد. در همین حال، پاوربانک‌های با ظرفیت کمتر، مثلاً 4 هزار میلی آمپر، ممکن است تنها چند ساعت طول بکشد تا به صورت کامل شارژ شوند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به پر کردن یک فنجان در مقابل پر کردن یک لیوان بزرگ فکر کنید. هر چقدر لیوان بزرگ‌تر باشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا پر شود.

 

پاوربانک

درگاه‌های متعدد پاروبانک برای مصارف گوناگونی است

 

 

 

 

چه مدت باید پاوربانک را شارژ کرد؟

 

یک پاوربانک را باید تا زمانی که به صورت کامل باطری‌اش پر شود، شارژ کرد. پس از شارژ کامل دستگاه، باید آن را از منبع تغذیه جدا کرد. شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای کاربران که در داخل بسته‌های پاوربانک وجود دارد، دریابید که چگونه می‌توانید از شارژ کامل پاوربانک خود اطمینان حاصل کنید. اما در اکثر پاوربانک‌ها، چراغ‌هایی برای نشان دادن میزان باطری دستگاه تعبیه شده است.

بسته به نوع پاوربانک، مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به ظرفیت کامل شارژ، متفاوت خواهد بود. به صورت کلی، پاوربانک‌های بزرگ‌تر، مدت زمان بیشتری نسبت به پاوربانک‌های کوچک‌تر برای شارژ شدن، نیاز دارند.

آیا می‌دانستید که پاوربانک‌های بسیار قدرتمندی نیز در بازار وجود دارند که به شما امکان شارژ دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند تلویزیون، لپ‌تاپ و فن‌های نوسانی بزرگ را می‌دهند!

 

آیا می‌توان پاوربانک را در طول شب، شارژ کرد؟

 

تا جایی که می‌توانید باید از شارژ کردن پاوربانک خود در طول شب، پرهیز کنید. البته احتمال اینکه خسارت جدی به پاوربانک شما وارد شود، بسیار کم است اما باز هم احتمال‌هایی مبنی بر کاهش طول عمر باطری دستگاه شما وجود دارد.

در مورد پاوربانک‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند، اتصال طولانی مدت بعد از شارژ کامل شدن به منبع تغذیه، باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می‌شود. به خصوص اگر این وسایل در معرض تابش نور آفتاب برای شارژ شدن، قرار بگیرند، آسیب بیشتری می‌بینند. مطمئن‌ترین گزینه این است که پس از شارژ کامل پاوربانک، آن را از برق جدا کنید.

 

چگونه می‌توان گوشی تلفن خود را سریع‌تر شارژ کرد؟

 

هر زمان که به شارژ سریع گوشی خود نیاز پیدا کردید، می‌توانید برای شارژ سریع‌تر، چند مرحله زیر را انجام دهید. همیشه مطمئن باشید که کابل شارژ خود را به درستی وصل کرده‌اید و پاوربانک شما نیز قدرت کافی برای شارژ کردن تلفن شما را دارد.

 

چند نکته برای شارژ سریع‌تر گوشی‌های تلفن همراه:

  • گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید
  • هنگام شارژ، از تلفن خود استفاده نکنید
  • تلفن خود را خاموش کنید
  • از پاوربانکی با ظرفیت بالا استفاده کنید
  • از شارژ بی سیم استفاده نکنید

 

روشن کردن حالت هواپیما

 

قرار دادن تلفن در حالت هواپیما، راهی مطمئن برای کاهش مدت زمان شارژ شدن است. به این دلیل که تنظیمات گوشی در این حالت، اینترنت، بلوتوث و برخی از قابلیت‌های سیم کارت را خاموش می‌کند که در واقع این‌ها، تنظیماتی هستند که باعث از بین رفتن شارژ شما می‌شوند! وقتی دستگاه در حالت هواپیما قرار دارد، انرژی کمتری مصرف می‌کند و این باعث شارژ سریع‌تر دستگاه می‌شود.

 

عدم استفاده از گوشی در مدت شارژ شدن

 

استفاده از گوشی در حالی که در حال شارژ شدن است، باعث افزایش مدت زمانی می‌شود که باتری شما برای شارژ کامل استفاده می‌کند. درست است که دوری از سر زدن به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای همه سخت است، اما اگر می‌خواهید که گوشی‌تان سریع‌تر شارژ شود، باید این فداکاری و از خود گذشتگی را از خود نشان دهید.

 

خاموش کردن گوشی

 

این استراتژی نیز مانند قرار دادن گوشی در حالت هواپیما می‌باشد. زیرا تمام بخش‌های موجود در گوشی شما خاموش و غیرفعال می‌شوند، در نتیجه باطری شما با سرعت بیشتری شارژ می‌گردد. روشن نگه داشتن گوشی تلفن همراه در حین شارژ کردن مانند این است که در حالی که گرسنه و تشنه هستید، بخواهید بخوابید؛ که مطمئناً کار بسیار دشواری خواهد بود!

 

استفاده از پاوربانک با ظرفیت بالا

 

برخی از پاوربانک‌ها ظرفیت و قدرت بیشتری نسبت به سایر پاوربانک‌ها دارند. پاوربانک‌های با ظرفیت بالا، گوشی شما را سریع‌تر از انواع کوچک‌تر خود، شارژ می‌کنند. با این حال، همه تلفن‌ها از عهده شارژ با پاوربانک‌های قوی برنمی‌آیند. بنابراین بهتر است خیلی ریسک نکنید و پاوربانک میانه‌رویی را برای خود انتخاب کنید. هیچ‌گاه شارژ کردن گوشی با جریان‌های زیاد، کار خردمندانه‌ای نیست.

 

عدم استفاده از شارژرهای بی سیم

 

شارژرهای بی سیم، یک اختراع نوآورانه و بکر هستند. اما با این وجود، اگر می‌خواهید که تلفن شما سریع‌تر شارژ شود، این‌ها گزینه خوبی برای این کار نمی‌باشند. اتصال مستقیم تلفن به پاوربانک یا پریز برق، سریع‌ترین راه برای شارژ کردن می‌باشد. زیرا به صورت مستقیم به منبع تغذیه، متصل است.

در پایان روز، هر روشی که برای جلوگیری از هدر رفت شارژ خود استفاده کرده‌اید، به شارژ شدن سریع‌تر گوشی شما کمک می‌کند! البته ممکن است متوجه شوید که پاوربانک با ظرفیت پایین شما، آرام‌آرام تلفن همراهتان را شارژ می‌کند. این موضوع می‌تواند به عدم هماهنگی و سازگاری پاوربانک با گوشی شما باشد. بنابراین پیش از خرید پاوربانک بهتر است به این موضوع توجه کنید.

 

پاوربانک

پاوربانک‌های سیمی گزینه مناسب‌تری برای شارژ گوشی موبایل است

 

 

 

 

پاوربانک‌ها چه مدت دوام دارند؟

 

مدت زمانی که یک پاوربانک دوام می‌آورد با سایر وسایل فرق می‌کند. اما به طور متوسط، یک پاوربانک به اندازه حدود دویست چرخه شارژ دوام می‌آورد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که زیاد از پاوربانک استفاده می‌کنید، از چرخه شارژی بیشتری نسبت به افرادی که هر از چند گاهی یک‌بار، گوشی خود را با این وسیله شارژ می‌کنند، استفاده می‌کنید. پاوربانک‌هایی که با کیفیت هستند، دوام بیشتری هم دارند و بیشتر از هزار چرخه شارژ را می‌توانند انجام دهند. اما طول عمر اکثر پاورهایی که در بازار پیدا می‌کنید، بیشتر از 200 تا 300 چرخه شارژی می‌باشد. سن پاوربانک نیز در مدت زمان ماندگاری آن تأثیر به سزایی دارد. با پیر شدن باطری‌های داخل دستگاه، کارایی پاوربانک کمتر می‌شود.

 

نحوه نگهداری از پاوربانک در صورت عدم استفاده

 

پاوربانک‌ها را همیشه باید در مکان خشک و خنک نگهداری کرد. این وسایل نباید در معرض تابش مستقیم خورشید نگهداری شوند. طبق گفته متخصصان، باطری‌ها در صورت استفاده در دمای 20 درجه سانتی گراد یا کمی پایین‌تر، کارایی و عمر مفید بیشتری دارند.

اگر پاوربانک را در معرض نور خورشید یا در محیط‌های گرم مانند داشبورد ماشین قرار می‌دهید، طول عمر دستگاه شما کوتاه خواهد شد. همچنین، بهتر است در صورت عدم استفاده از پاوربانک، آن را داخل بسته یا کیف مخصوص آن قرار دهید. این کار به محافظت از درگاه‌های شارژ کمک می‌کند تا گرد و غباری روی آن جمع نشود.

 

آیا باید از پاوربانک برای هدیه و تبلیغات استفاده کرد؟

 

افراد بسیاری هستند که دائم در حال سفر یا رفتن به قرارهای کاری پشت سر هم هستند. در نتیجه امکان شارژ کردن گوشی خود را نخواهند داشت. این وسایل با ارزش می‌توانند هدیه تبلیغاتی مناسب و لوکسی باشند که به شرکای تجاری خود یا مشتریانتان اهدا می‌کنید تا در هر زمانی که نیاز به شارژ گوشی و وسایل الکترونیکی خود داشتند، از آن استفاده کنند و نام تجاری شما را ببینند. انواع مختلفی از پاوربانک وجود دارد که با توجه به سلیقه و تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید شارژ کنید، می‌توانید آن‌ها را سفارشی سازی کنید و از آن‌ها برای بهتر دیده شدن خود و نیز بیان قدردانی‌تان نسبت به همکاران و مشتریانتان استفاده کنید. با این کار در هر زمانی که شارژ شوند، به فکر شما خواهند افتاد و قدردانتان خواهند بود.

 

سخن آخر

 

پاوربانک‌ها به خاطر اینکه خیال ما را از شارژ بودن و عدم خالی شدن باطری راحت می‌کنند، زندگی ما را کمی آسوده‌تر می‌نمایند. با استفاده صحیح از این وسایل، نه تنها از پاوربانک محافظت می‌کنید، بلکه می‌توانید با سرمایه گذاری در اهدای این وسایل به عنوان پاوربانک تبلیغاتی، بیشترین بهره را این وسایل کوچک ببرید. اگر از یک پاوربانک به درستی مراقبت شود، مدت‌های طولانی همراه افراد گیرنده هدیه در جلسات، هواپیما و سفرهای کاری خواهد بود. بدین ترتیب، علاوه بر به دست آوردن دل هدیه گیرنده، دل بسیاری از افراد بیننده این هدیه را نیز به دست می‌آورید. این یعنی یک بازاریابی درست و بهینه.


12/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف