WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
13 مورد از خلاقانه‌ترین هدایای تبلیغاتی در طول زمان‌های مختلف

13 مورد از خلاقانه‌ترین هدایای تبلیغاتی در طول زمان‌های مختلف

16/ مهر/1399

احتمالاً شما هم تا به حال تبلیغات مختلفی را در مکان‌های مختلف از بیلبوردهای تبلیغاتی گرفته تا آگهی‌های بازرگانی میان پخش سریال در تلویزیون، دیده‌اید! شاید هم برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در زمان شرکت در جشنواره یا نمایشگاه‌های تجاری، هدایای تبلیغاتی رایگان و یا یک ساک دستی همراه با خودکار و دفتر تبلیغاتی، هدیه گرفته باشیم.


همه این هدایای رایگان، عالی هستند اما جای بهتر شدن و منحصربه‌فرد شدن را نیز دارند. می‌توانیم به سمت تبلیغاتی حرکت کنیم که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و بسیاری از افراد خواهان گرفتن عکس سلفی با آن باشند تا عکس‌های خود را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارند. تمام این‌ها نیاز به کمی خلاقیت و جرات دارد؛ و البته شاید در ابتدا کمی هم عجیب به نظر برسند.

 

از خلاقانه‌ترین محصولات تبلیغاتی در تمام دوران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  فریزبی (بشقاب پرنده) به شکل وزنه دمبل برند ایمز
  • تشک‌های بادی مخصوص استخر به شکل سرهنگ سندرز
  • لیوان‌های روشن شونده برند بادویزر
  • کمیک بوک‌های جنرال الکتریک
  • ایکس باکس‌های سبز روشن برند Mountain Dew
  • لباس سرهمی پیتزا دومینو
  • جاکلیدی برند آلدی
  • عطر با اسانس گوشت از برند برگر کینگز
  • نی‌های تاشو برند Y + Yoga
  • حلقه‌های بیگ مک برند مک دونالد
  • مجموعه ظروف آبخوری استارباکس
  • کیت‌های ضروری در زمان بروز فاجعه برند آل استیت
  • هواپیماهای بدون سرنشینIBM

 

شماره یک – بشقاب پرنده برند ایمز

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: این صفحات سبک در پارک‌های مخصوص سگ‌ها در استرالیا، توزیع می‌شدند.

برند ایمز یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین برندها در زمینه غذای حیوانات خانگی در اروپا و نیز در سراسر دنیا می‌باشد. ایمز برای تبلیغات خلاقانه خود، این صفحات ساده را به شکل وزنه‌های دمبل طراحی کرد. این طراحی برای نشان دادن چگونگی "قویتر بودن" غذای حیوانات این برند در مقایسه با سایر برندهای غذاهای حیوانات بوده است که ظاهراً هم درست است. زیرا این نام تجاری با دارایی خالص حدود 3.8 میلیارد دلار، در بالای لیست برندهای مرتبط با غذا حیوانات خانگی قرار گرفته است. این بشقاب‌پرنده‌های منحصربه‌فرد، پیام قدرتمندی را توانستند ارسال کنند.

 

شماره دو – تشک بادی‌های برند KFC

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: KFC این وسایل بازی مخصوص استخر را در مراسم روز یادبود از طریق اسنپ چت به طرفداران اختصاصی خود اهدا و ارائه کرد.

بازاریابی‌های برند KFC همیشه جالب بوده‌اند و آن‌ها برای استفاده از محصولات تبلیغاتی منحصربه‌فرد خود احساس خجالت نمی‌کنند. آن‌ها در کنار خرس عسلی و ژاکت‌های تعطیلاتی، تشک بادی‌های سرهنگ سندرز را که دارای مکان قرارگیری یک ظرف مرغ سوراخی نیز می‌باشد، منتشر کردند. به نظر می‌رسد که این رستوران زنجیره‌ای به خوبی توانسته است، خود را باد کرده و شناور شود. زیرا بیش از هزار مکان جدید را در سراسر دنیا در سال 2018 افتتاح کرده است.

 

شماره سه – لیوان‌های روشن شونده برند بادویزر

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: لیگ ملی هاکی بر روی یخ مردان در آمریکای شمالی، این سوغاتی‌های تیمی را برای اولین 10 هزار نفر هواداری که به بازی دوم تیم واشنگتن کپیتالز در برابر تیم تورنتو ماپل لیوز آمدند، ارائه کرد.

برند بادویزر از طریق این لیوان‌ها که از طریق همگام سازی با تلفن هواداران، هر زمان که تیمشان امتیازی به دست می‌آورد، روشن می‌شد، امتیاز زیادی به دست آورد. سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی در مورد این لیوان‌ها به پا شد. تیم شاهین‌های شیکاگو، تیم پیستبورگ استیلرز و نیز تیم گرین بی پکرز، نسخه‌های مخصوص خود را ارائه کردند.

هدایای تبلیغاتی

ایده جالب لیوان‌های روشن شونده

 

 

شماره چهار – کمیک بوک‌های جنرال الکتریک

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: در دهه 1950، جنرال الکتریک همان هنرمندانی را که بر روی کمیک بوک‌های بتمن کار می‌کردند، استخدام کرد تا کمیک بوک‌های منحصربه‌فرد این برند را طراحی کنند.

جنرال الکتریک، تولید کننده هواپیما، ژنراتور برق و تجهیزات نفتی می‌باشد. آن‌ها هنوز هم راهی برای هیجان‌انگیز کردن بازاریابی خود از طریق این کمیک بوک‌های رنگی پیدا کرده‌اند. درست است که اکنون کتاب‌های کمیک مدرسه‌ای قدیمی، مجموعه‌های ارزشمندی به شمار می‌آیند اما طرفداران از شنیدن اینکه این برند، داستان علمی تخیلی جدید خود را برای برنامه دیجیتالی خود منتشر کرده‌اند، خوشحال خواهند شد.

 

شماره پنج – ایکس باکس‌های Mountain Dew

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: اگر بتوانید 550 امتیاز این برند را از بطری‌ها و محصولات مختلف برند Mountain Dew به دست آورید، صاحب این ایکس باکس‌های سبز رنگ می‌شوید.

برند  Mountain Dew محصول شرکت پپسی می‌باشد که خود را به عنوان برندی برای "نوشیدنی اصیل برای گیمرها" معرفی می‌کند، در سال 2004 میلادی، نسخه محدودی از ایکس باکس و ایکس باکس وانز را منتشر کرد. این تنها مورد نمونه خلاقیت برند پپسی در تبلیغات و بازاریابی نیست. آن‌ها همچنین در سال 2018 میلادی، هزار کنسول ایکس باکس وان ایکس را اهدا کردند و حتی شخصیت‌های بازی ویدئویی خود به نام پپسی من را نیز منتشر نمودند. چه کسی می‌داند شاید در آینده این برند نوشیدنی، بطری‌هایی در اندازه میکرو از نوشیدنی را تولید کند که از شبنم کوهستان‌ها به دست آمده باشد!

 

شماره شش – لباس سرهمی‌های برند دومینو

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: برند دومینو، این اقلام تبلیغاتی جالب را با قیمت حدودی 32 دلار در فروشگاه‌های منتخب خود در انگلستان عرضه کرد. پول حاصل از این فروش به انجمن سرطان کودکان اهدا شد.

اگر تصمیم دارید برای خود، یک مهمانی پیتزایی برگزار کنید، پس بهتر است که لباس مناسب آن را هم بپوشید. دومینو این اقدام را به عنوان اولین لباس سرهمی‌های "قابل پاک شدن" دنیا انجام داد. این محصول تبلیغاتی هوشمندانه که توسط شارلوت دن طراحی شده‌اند، برای اینکه بتوانید با خیال راحت روی مبل یا تخت خود لم بدهید و پیتزا موردعلاقه اتان را بخورید، ساخته شده‌اند.

 

شماره هفت – جاسوییچی‌های برند آلدی

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: این فروشگاه مواد غذایی که برای دریافت "هزینه اجاره" برای چرخ‌هایش معروف است، با استفاده از جاکلیدی‌های چهار تایی دارای کلید بازکننده قفل این چرخ‌ها که تنها به قیمت 99 سنت در فروشگاه‌هایش فروخته می‌شد، کار را آسان‌تر نمود.

صحبت در مورد یک هماهنگی عالی است! هر وقت برای خرید به فروشگاه‌های مواد غذایی می‌روید، تمام کلیدهای خود را به همراه می‌آورید به خصوص کلیدهای ماشین. درست است؟ اکنون اقدامی که آلدی کرده است را به خاطر آورید. ارائه جاکلیدی چهار تایی دارای بازکننده قفل چرخ‌های خرید! ایده پشت سر اینجا سوییچی‌های چهارتایی آلدی این است که قیمت پایینی دارند و باعث پس انداز برای حدود 40 میلیون نفر خریدار ماهانه این فروشگاه می‌شود. این جاکلیدی‌ها یکی از مؤثرترین محصولات تبلیغاتی است که تاکنون ایجاد شده‌اند!

 

شماره هشت – عطر برند برگر کینگز

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: برند برگر کینگز، هزار نسخه از عطر Flame-Grilled (آتش کباب) خود را در ژاپن منتشر کرد. قیمت هر کدام از این عطرها، حدود 40 دلار است و در کنار آن می‌توانید یک ساندویچ ووپر تکمیل کننده هم دریافت کنید.

مطمئناً افرادی که عاشق گوشت و کباب هستند، دوست دارند در طول روز نیز این بو را استشمام کنند. این نظریه برند برگر کینگز در زمان انتشار نسخه محدود عطرهای خود در روز 13 فرودین (اول آوریل) بود. در اغلب کشورها این روز، روزی برای گفتن دروغ و شوخی مطرح است اما در مورد این برند، یک شوخی نبود. حتی تا به امروز، این تنها برندی نبوده است که چنین کالای منحصربه‌فردی را عرضه می‌کند. برندهایی همچون چی توز، پیتزا هات و KFC نیز عطرهای خاص خود را تولید و ارائه نموده‌اند.

هدایای تبلیغاتی

عطری با رایحه برگر کبابی!

 

 

شماره نه – نی‌های تاشو برند Y+ Yoga

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: این برند، این نی‌های انعطاف‌پذیر را در آبمیوه فروشی‌های محلی در شهر شانگهای چین به مشتریان ارائه می‌داد.

اصلی‌ترین هدف ارائه هدایای تبلیغاتی این است که در مورد شما فکر کنند و نام شما را از خاطر نبرند. درست مانند کاری که این نی‌های خمیده و به یادماندنی انجام می‌دهند. برند Y+ Yoga در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چین واقع شده است، اما این شیوه بازاریابی خلاقانه به خوبی توانسته است به این نام تجاری کمک کند و نتیجه هم داده است. در حقیقت، این استودیو یوگا به عنوان یکی از پر بازدیدترین استودیوهای شانگهای قلمداد می‌شود و بسیار هم توصیه شده است.

 

شماره ده – حلقه‌های بیگ مک برند مک دونالد

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: در سال 2018 میلادی، این حلقه ده هزار دلاری به یکی از طرفداران خوش شانس در رسانه‌های اجتماعی این برند اهدا شد که از هشتگ #BlingMacContest استفاده کرده و مک دونالد را نیز تگ کرده بود.

در جشن ساندویچ‌های سایز بیگ مک جدید این برند که به نام‌های گرند بیگ مک، بیگ مک و مک جونیور نام‌گذاری شده بود، شرکت مک دونالد در روستای اوک بروک ایالت ایلینوی، با اقلام تبلیغاتی منحصربه‌فرد خود به نام " Bling Mac" (مکه‌ای جواهرنشان) توجهات زیادی را به خود جلب کرد. بسیاری از افراد در آمریکا آماده بودند که با این انگشترها از آن‌ها خواستگاری شود! طبق گفته مجله فوربز، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، تعداد زوج‌های بیشتری در مک دونالد و مراکز رستوران فست فودی دیگر، اقدام به ازدواج نمودند.

 

شماره یازده – مجموعه لیوان‌های گربه‌ای برند استارباکس

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: به عنوان بخشی از پروژه روز ولنتاین در کره، برند استارباکس، مجموعه منحصربه‌فردی از لیوان‌ها و فلاسک‌های گربه‌ای شکل را منتشر کرد.

برند استارباکس با داشتن بیش از 29 هزار و 324 طرفدار اختصاصی خود در سراسر جهان، همیشه مجبور است تا محصولات تبلیغاتی منحصربه‌فردی را ارائه کند تا توجهات بیشتری را به سمت خود جلب نماید. همین امر باعث شد تا آن‌ها، شیوه جدیدی را با ظروف آبخوری با طرح گربه برای این شب خاص انتخاب کنند. همچنین، می‌توانید کیف پول، سنجاق، لیوان‌های بدون دسته و بطری‌های آب با این طرح شایان توجه را پیدا کنید.

 

شماره دوازده – کیت مواجه با بلایای طبیعی برند آل استیت

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: در سال 2019 میلادی، برند آل استیت، هزار کیف طناب کشی را که در آن پتو با آرم تجاری، جعبه کمک‌های اولیه، ماسک، دستمال مرطوب و چراغ قوه قرار داشت، به مردم سیل زده اورگان اهدا کرد.

مردم همیشه در مورد بروز انواع بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل نگران هستند. برند آل استیت با این کیت‌های اضطراری سفارشی خود، سعی در برطرف کردن این نیازها داشت. این شرکت بیمه با صرف 285 هزار ساعت خدمات و 7.5 میلیون دلار هزینه، تنها در سال 2018 میلادی، وقت زیادی را صرف کارهای داوطلبانه از طریق بنیاد آل استیت انجام داد. این کیف‌های طناب کشی تنها یکی از اقداماتی است که می‌تواند به درد دنیا بخورد.

 

شماره سیزده – هواپیماهای بدون سرنشین برند IBM

 

نحوه استفاده از این محصول تبلیغاتی: توسعه دهندگان IBM، یک مرکز متخصص توسعه دهندگان، متخصصان فناوری اطلاعات و دانشجویان است که جعبه‌هایی پر از تی شرت سفارشی، استیکر و هواپیماهای بدون سرنشین قابل برنامه‌ریزی DJI Tello را به بیش از هزار و 500 نفر گیرنده خوش شانس اهدا کرد!

توسعه دهندگان IBM، با این تبلیغات خلاقانه در سال 2018 میلادی، فناوری‌های زیرکانه خود را به نمایش گذاشتند. کسانی که این هدایای تبلیغاتی جذاب را دریافت می‌کردند، نه تنها از تی شرت و استیکر آرم دار استفاده می‌کردند، بلکه یک هواپیمای بدون سرنشین نیز دریافت می‌نمودند که از طریق گوشی‌های همراهشان قابل هدایت بود. این یک زبان برنامه‌نویسی ساده است که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد و خدمات شرکت توسعه دهندگان IBM نیز با این اقدام خلاقانه خود، راهی برای نشان دادن #IBMDroneDrop بر روی نقشه‌ها یافت.

هدایای تبلیغاتی

ارسال هدایای تبلیغاتی با یک هواپیما بدون سرنشین

 

 

بهترین اقلام تبلیغاتی برای هدیه دادن چیست؟

 

بهترین کالاهای تبلیغاتی، اقلامی هستند که جزو اقلام تبلیغاتی جالب و جذاب قرار بگیرند. این گونه وسایل نه تنها کاربردی و مفید هستند، بلکه شیک و به یادماندنی نیز می‌باشند. گاهی اوقات خود شما نیز هدیه‌ای دریافت می‌کنید که به شدت برای شما جذاب است و درباره آن با دوستان خود نیز صحبت می‌کنید. حتی ممکن است آن‌قدر تحت تأثیر قرار بگیرید که برای همیشه، از آن وسیله و برندی که آن را به شما هدیه داده است، استفاده کنید!

 

از اقلام تبلیغاتی و خلاقانه زیر نیز می‌توانید استفاده کنید:

 

سخن آخر

 

حالا نوبت شما شده است! وسایلی را که هدیه می‌دهید، خلاقانه، جالب، بدیع و جذاب کنید. مطمئن باشید این اقدام در طولانی مدت، نتیجه بخش خواهد بود. اگر نیاز به ایده‌های تبلیغاتی نیز داشته باشید، می‌توانید از مواردی که در بالا ذکر شد و یا در پست‌های قبل‌تر در وبلاگ پیشکش آن‌ها را بیان کردیم، استفاده کنید تا بازی بازاریابی خود را به نحو احسنت برنده شوید!

حتی با وجود اینکه روزبه‌روز بیشتر به سمت دنیای دیجیتال پیش می‌رویم، اما هنوز هم به روش‌هایی برای بازاریابی خلاقانه نیاز خواهیم داشت. نام‌های تجاری که می‌توانند خود را از سایر رقبا جدا کنند و باعث جلب توجهات به سوی خود شوند و در صنعت خود تبدیل به یک غول بزرگ گردند، آینده تضمین شده‌ای دارند و برای پیمودن این مسیر، ترسی را به خود راه نمی‌دهند.

البته نباید این موضوع را نیز فراموش کنید که همیشه بهتر است از یک فرد خبره برای کارهای خود کمک بگیرید که در این مورد نیز انتخاب یک شرکت تبلیغاتی مناسب و حرفه‌ای، می‌تواند تضمین کننده کیفیت محصولاتی باشد که نام تجاری شما بر روی آن قرار می‌گیرد. در بازاریابی خود موفق باشید.

 


16/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف