WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چگونه شکلات به تبلیغات شما کمک می‌کند؟

چگونه شکلات به تبلیغات شما کمک می‌کند؟

17/ مهر/1399

اداره کردن یک کسب‌وکار، کار راحتی نیست. به موضوعات مختلفی باید فکر کنید، و بالاتر از تمام این‌ها، حتی همه افراد نمی‌توانند در این راه موفق شوند. یک حقیقت وجود دارد که همیشه می‌توانید روی آن حساب باز کنید و آن هم این است که مردم عاشق شکلات هستند.


اگر قنادی یا فروشگاه عرضه شکلات نداشته باشید، ممکن است فکر کردن به استفاده از شکلات برای تبلیغات برای شما، جزو یکی از گزینه‌های انتخابی شما قرار بگیرد. هنوز هم به انتخاب شکلات برای بازاریابی خود شک دارید؟ با این وجود بهتر است این مطلب را بخوانید.

 

بازار شکلات‌های نوین، در حدود 195 میلیون دلار ارزش دارد و همه می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. شرکت‌های استارتاپی، خیریه‌ها، مدارس و فروشگاه‌های پوشاک و هر کسب‌وکار دیگری را که فکرش را می‌کنید، می‌تواند از شکلات به عنوان تبلیغات خود استفاده نماید.

برای تحقق این موضوع، فقط به کمی خلاقیت و یک شرکت خوب هدایای تبلیغاتی احتیاج دارید. میلیون‌ها روش وجود دارد که از طریق آن می‌توانید جعبه و ظروف شیشه‌ای درب دار را با تکه‌های شکلاتی که نام و نشان تجاری شما بر روی آن قرار دارد و سفارشی سازی شده است، به مشتریان و همکاران خود اهدا کنید و بازاریابی خود را با شیرینی شکلات ادامه دهید.

وقت آن رسیده است تا همانند ویلی وانکا در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی، استراتژی بازاریابی شکلاتی خود را ارائه کنید و به موفقیت برسید.

 

چرا مردم شکلات دوست دارند؟

 

شکلات به دلایل زیادی، جزو یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین خوراکی‌های دنیا به شمار می‌آید. این ماده خوراکی می‌تواند همه حواس پنج‌گانه ما را تحریک کند و نیز باعث انتشار هورمون دوپامین در بدن و سروتونین در مغز ما شود. ترکیب این دو هورمون قدرتمند با یکدیگر باعث می‌شود تا در تمام طول روز، حال و هوای بهتری داشته باشیم.

تحقیقات نشان داده است که 80 درصد بزرگ‌سالان آمریکایی از خوردن شکلات لذت می‌برند و 50 درصد افراد به شدت معتاد خوردن شکلات هستند به طوری که ادعا می‌کنند بدون شکلات هرگز نمی‌توانند زندگی کنند. این واقعیتی انکار ناپذیر است که قلب ما همراه با شکلات آب می‌شود.

همه این دلایل در کنار هم نشان می‌دهند که بازاریابی و تبلیغات با استفاده از شکلات‌های سفارشی سازی شده، ایده خوبی می‌باشد. مردم همچون پروانه که به دور شمع می‌گردد و می‌سوزد، به سمت شکلات جذب می‌شوند و خود را غرق آن می‌کنند.

تبلیغات تجاری

اکثر افراد عاشق هدیه گرفتن شکلات هستند

 

 

آیا شما مالک یک کتاب‌فروشی هستید؟

 

آیا می‌دانستید که رایحه شکلات در یک کتاب‌فروشی باعث می‌شود تا مشتریان بیش از 40 درصد تمایل به خرید کتاب آشپزی یا رمان‌های عاشقانه پیدا کنند و 22 درصد تمایل به خرید از هر ژانر و سبکی را بیشتر می‌کند!

 

چگونه می‌توان شکلات را به عنوان بخشی از بازاریابی و تبلیغات خود ارائه کرد؟

 

مهم نیست که چه کاری می‌کنید و کسب‌وکار شما چیست، شکلات راهی آسان برای جلب توجه بیشتر به شغل و تجارت شما می‌باشد. زیرا همه عاشق شکلات هستند. می‌توانید از جعبه‌های سفارشی شده که داخل آن‌ها شکلات قرار داده‌اید برای هدیه استفاده کنید و یا می‌توانید پا را فراتر نهاده و بر روی هر کدام از شکلات‌ها، به صورت جداگانه آرم و نام تجاری خود را حک کنید و از آن‌ها به روش‌های زیر برای تبلیغات خود استفاده کنید:

 

افتتاحیه‌های بزرگ

آیا در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید؟ می‌توانید از شکلات‌های سفارشی سازی شده که در داخل جعبه یا کیسه‌هایی با نام و لوگو شما قرار دارند، استفاده کنید و به میهمانان خود که در مراسم افتتاحیه شما شرکت کرده‌اند، هدیه بدهید.

 

در تعطیلات مناسبتی

عید نوروز، شب یلدا، روز ولنتاین، اول مهر، عید فطر و بسیاری از مناسبت‌های دیگری که در تقویم وجود دارند و عموماً آن‌ها را جشن می‌گیریم، زمان‌های مناسبی برای اهدا هدیه هستند. به صورت کلی در تمام جشن‌ها، مصرف شیرینی و شکلات به شدت افزایش می‌یابد. به همین دلیل، می‌توانید با جعبه‌هایی که نام و نشان شما بر روی آن قرار دارد، برای اهدا شکلات اقدام نمایید تا خود را وارد لحظات شاد و به یادماندنی دریافت کنندگان این هدیه‌ها کنید.

 

مشوق‌های تبلیغاتی

شکلات می‌تواند یک مشوق عالی برای دعوت مردم برای ورود به محل کسب‌وکار شما باشد. به عنوان مثال، یک رستوران می‌تواند یک جعبه شکلات سفارشی شده را به اولین صد نفری که در شب سال نو و یا شب یلدا با آن‌ها تماس گرفته و میزی را برای خود رزرو کرده‌اند، اهدا کند.

 

هدیه رایگان در نمایشگاه‌های تجاری

ارائه قلم و بطری‌های آبخوری به مردم شرکت کننده در نمایشگاه‌ها عالی است. اما تصور کنید که اگر بخواهید از شرکت کنندگان با جعبه‌ای سفارشی شده و پر از شکلات، پذیرایی کنید و یا به آن‌ها اهدا نمایید، چند نفر به غرفه شما مراجعه خواهند کرد و چه صفی در بیرون از غرفه شما تشکیل می‌شود.

 

هدیه همراه خرید

آیا شما هم در فروشگاه خود، کالاهای اضافی زیادی دارید که دلتان می‌خواهد آن‌ها را بفروشید؟ اگر از شکلات‌های تبلیغاتی به عنوان هدیه رایگان که همراه با خرید این محصولات داده می‌شود، استفاده کنید، به سرعت تمام قفسه‌های شما خالی خواهند شد.

 

جمع‌آوری کمک‌های مالی خیرخواهانه

بسیاری از تیم‌های ورزشی خارجی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی اقدام به فروش شکلات به همراه سایر وسایل می‌کنند. شما هم می‌توانید دنباله‌رو آن‌ها باشید و از این حرکت برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه استفاده کنید.

شاید هنوز هم معتقد هستید که اهدای شکلات تنها باید از سوی تولیدکنندگان شکلات و یا شیرینی فروشی‌ها انجام شود، اما حتی اگر یک فروشگاه لباس را هم اداره می‌کنید و یا سازنده برنامه‌های کامپیوتری هستید، باید این نکته را به خاطر بسپارید که مردم از دریافت شکلات از سوی شما نیز هیجان‌زده خواهند شد. این روشی عالی برای جلب توجه مردم است و آن‌ها را نسبت به نام تجاری شما و دریافت خدمات و محصولات شما، علاقه‌مند‌تر می‌کند.

تبلیغات تجاری

هدیه دادن شکلات در یک جعبه پذیرایی ارزش آن را بالا می‌برد

 

 

محبوب‌ترین طعم شکلات چیست؟

 

طبق بررسی‌های یک نظرسنجی از سوی صنف شکلات، مردم طعم‌های زیر را ترجیح می‌دهند:

  •  32 درصد مردم شکلات شیری را دوست دارند
  • 31 درصد افراد، شکلات تلخ را می‌پسندند
  • 27 درصد مردم، هر نوع شکلاتی را دوست دارند
  •  5 درصد از مردم، شکلات سفید را انتخاب می‌کنند

 

طبق همین نظرسنجی و بررسی، مردم دوست دارند که شکلات ترکیب شده با مخلوط‌های زیر را استفاده کنند:

  • شکلات همراه با تکه‌های پسته
  •  شکلات همراه با خرده‌های بادام زمینی
  • شکلات همراه با مغز کاراملی
  • شکلات همراه با تکه‌های بادام
  • شکلات با طعم نعناع
  • شکلات با تکه‌های فندق و یا نارگیل

 

زندگی می‌تواند همچون یک جعبه شکلات باشد، اما مردم باید بدانند که اگر می‌خواهند با شرکت و نام تجاری شما کار کنند، چه چیزی به دست خواهند آورد.

بیش از 66 طعم مختلف و ترکیبی همراه با شکلات در دنیا وجود دارد. مطابق با سلیقه و نظر خود یا دریافت کنندگان، می‌توانید هر کدام از این ترکیب‌ها و طعم‌ها را انتخاب کنید و هدیه دهید. بعد از این کار از ورود بیشتر و بیشتر افراد از درهای غرفه یا کسب‌وکار خود تعجب نکنید!

 

آیا نیاز به جمع‌آوری کمک مالی دارید؟

 

شکلات، اولین مورد انتخابی در زمینه جمع‌آوری کمک مالی است. بسته به میزان فروش آن، بین 40 تا 50 درصد سود می‌تواند برای شما در بر داشته باشد.

 

مردم از کجا شکلات خریداری می‌کنند؟

 

هر کسی می‌تواند از اکثر فروشگاه‌ها شکلات خریداری کند اما خیلی‌ها دوست دارند که ماجراجویی کنند و مکان‌های دیگری را برای تهیه شکلات امتحان کنند. این اماکن می‌تواند، جشنواره، نمایشگاه، فروشنده‌های خیابانی و یا هر جای دیگری باشد که آن‌ها متوجه حضور شکلات در آن شوند.

در تحقیقاتی که بر روی گروهی از مردم در ایالات‌متحده آمریکا صورت گرفته تا مشخص شود آن‌ها شکلات خود را از کجا خریداری می‌کنند، مشخص شد که از هر جایی که فکرش را بکنید، این خوراکی‌های خوشمزه را می‌خرند.

 

حقایقی که این بررسی مشخص کرده است، عبارت‌اند از:

  • 14 درصد مردم شکلات خود را از نمایشگاه یا جشنواره‌ها خریداری می‌کنند.
  • 60 درصد مردم تمایل دارند که به صورت اینترنتی شکلات خود را تهیه کنند.
  • 10 درصد مردم از فروشگاه‌های مخصوص شکلات خرید خود را انجام می‌دهند.
  • 27 درصد از افراد، تمایل دارند تا شکلات‌های خاص و بعضاً دست ساز را خریداری و تهیه نمایند.

 

لازم نیست که حتماً یک جشنواره یا نمایشگاه باشد. شما می‌توانید بسته‌های شکلات خود را فارغ از این که نوع کسب‌وکار شما چیست، در فروشگاه‌های خود بفروشید و یا آن‌ها را هدیه دهید.

شکلات به تنهایی یک دنیا است. شکلات‌ها می‌توانند داخل جعبه‌های شکیل با نام تجاری شما باشند و یا به صورت سکه‌هایی که نام شما بر روی هر کدام از آن‌ها درج شده است، باشد و هر کدام از این شکلات‌ها را هدیه دهید. محدودیتی برای خلاقیت در این دنیای شکلاتی وجود ندارد!

آیا می‌دانستید که بنجامین فرانکلین که از بنیان‌گذاران ایالات‌متحده امریکا بود، در فروشگاه چاپخانه خود در شهر پنسیلوانیا آمریکا، لوازم‌تحریر و کتاب انجیل را به همراه شکلات می‌فروخت!

تبلیغات تجاری

شکلات‌هایی با طرح‌های غیرمعمول برای افراد جذاب‌تر است

 

 

سخن آخر

 

شکلات‌ها، حتی در دنیای دیجیتالی امروزی نیز همچنان خوشمزه هستند. این بدین معنی است که فرصت‌های زیادی برای شرکت شما وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغات خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مردم نمی‌توانند تنها با دیدن پست‌های شما در رسانه‌های اجتماعی و یا تبلیغات خشکی که در سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود، از دل‌نشینی و همراهی شما آگاه شوند و لذت ببرند.

می‌توانید با تهیه شکلات به صورت عمده از شرکت‌های تهیه شکلات به همراه جعبه‌های پذیرایی شیک سفارشی و یا در داخل ساک‌های دستی سفارشی سازی شده، به همراه سایر اقلام تبلیغاتی، اقدام به بازاریابی و تبلیغات برای برند خود بکنید. این یک روش شیرین برای بازاریابی شماست. پس این خوراکی‌های خوشمزه را فراموش نکنید.


17/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف