WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
7 رستوران زنجیره‌ای با کالاهای تبلیغاتی بامزه و عجیب (قسمت دوم)

7 رستوران زنجیره‌ای با کالاهای تبلیغاتی بامزه و عجیب (قسمت دوم)

21/ مهر/1399

در ادامه قسمت دوم کالاهای تبلیغاتی عجیب به معرفی دو رستوران زنجیره‌ای دیگر می‌پردازیم. همچنین درباره ایده‌های کلیدی هر برند نیز می‌خوانیم.


شماره شش – دومینو

 

برند دومینو با ریسک کردن غریبه نیست. بعد از دریافت شکایت‌هایی مبنی بر اینکه پیتزا مزه جعبه مقوا می‌دهد که باعث کاهش فروش این برند شد، این برند برای نشان دادن این موضوع اقدام به پختن 180 پیتزا با دستور پختی کرد که واقعاً مزه مقوا داشته باشد. اکنون بازاریابی آن‌ها قوی‌تر از همیشه است! تنها کافی است که به اپلیکیشن این برند نگاه کنید تا متوجه شوید به ازای خرید پیتزا از این برند، آن‌ها چاله‌های شهر را که مانعی برای سالم رسیدن پیتزا بوده را پر می‌کنند.

 

لحظات تبلیغاتی به یادماندنی:

 

دفترچه یادداشت بازیافتی

برند دومینو می‌خواست تا مانند فلفل دلمه‌های سبز خود، سبز باشد و به محیط زیست کمک کند. به همین دلیل برنامه "لوگوی دست دوم" خود را به راه انداخت. این طرح خلاقانه باعث شد تا 10 هنرمند، جعبه‌های قدیمی پیتزا و لباس فرم کارمندان را برداشته و آن را به اشیای باارزشی همچون تابلوی نقاشی، روسری، دفترچه یادداشت، کیف و لحاف تبدیل کنند. سپس این هنرمندان به همراه دومینو برای ارتقای کسب‌وکار خود، همه این وسایل را در یک حرکت فروختند.

 

سرهمی بزرگ‌سالان

این لباس‌خواب‌های بانمک پیتزایی به قیمت حدود 32 دلار در مکان‌های منتخب در انگلستان به فروش می‌رسید. این لباس‌ها به عنوان اولین لباس قابل پاک شدن در جهان به بازار عرضه شدند. زیرا می‌توانستید با خیال راحت روی آن سس بریزید و بدون نگرانی از به‌جای ماندن لکه‌ها، به راحتی آن را تمیز کنید.

 

دوچرخه کوهستان

علاقه‌مندان می‌توانند از The Dot Shop دیدن کرده و مجموعه گسترده‌ای از کالاها مانند کلاه، جعبه ناهار و صد البته مجموعه‌های دومینو واقعی را تهیه کنند. دیوانه کننده‌ترین کالا در این مجموعه، دوچرخه کوهستانی است که بیش از 250 دلار ارزش دارد.

همان‌طور که مت گری از نویسندگان اوتوپایلت گفته است، در حالی که برند دومینو برای بعضی از کارهای عجیب خودش در صنعت بازاریابی مطرح و شناخته شده است، به طور مداوم در حال پیشرفت و رشد هستند.

 

آیا کالاهای تجاری دومینو موفق بوده است؟

 

این رستوران زنجیره‌ای پیتزا که مخترع ایده "30 دقیقه یا کمتر" است، اکنون با 12.3 میلیارد دلار درآمد جهانی در سال 2018 در رتبه اول تحویل به موقع پیتزا قرار دارد. رشد این برند در سه فصل گذشته بیش از 20 درصد بوده است و بخش بزرگی از این رشد را می‌تواند به بازاریابی خلاق خود ارتباط دهد. حرکت این برند در راستای ارائه کالاهای تجاری هنوز هم کند نشده است. در واقع از سال 2019 برند دومینو برای طرفداران اختصاصی خود یک ثبت‌نام عروسی و تولد بچه آنلاین دارد.

تبلیغات تجاری

دوچرخه کوهستان یکی از عجیب‌ترین کارهای تبلیغاتی دومینو است

 

 

شماره هفت – وندیز

 

شهرت وندیز دو برابر شده است. مانند سایر رستوران‌های فست فودی زنجیره‌ای دیگر، آن‌ها فروشگاه آنلاینی را به نام Elk Catalog معرفی کردند که شامل کالاهای جالب مانند قلم، جاکلیدی، پالم لب با رایحه یخی است. آن‌ها همچنین یکی از قوی‌ترین حضورها در رسانه‌های اجتماعی را با بیش از 11 میلیون فالوور در تمام پلتفرم‌های خود دارند. این تلاش‌های بازاریابی ترکیبی باعث شده است که وندیز را در رأس بسته‌های برگری قرار دهد.

 

لحظات تبلیغاتی به یادماندنی:

 

کالای تجاری گوشت گاو کجاست

در سال 1984، برند وندیز معدن طلای تبلیغاتی خود را با عبارت گوشت گاو کجاست، گشود. این تبلیغ تلویزیونی بسیار مورد توجه قرار گرفت و کالاهای تجاری فراوانی ازجمله تی شرت، دکمه و پوستر به دنبال آن روانه بازار شدند.

 

همکاری با اتحادیه ملی ورزش

در سال 2018، وندیز نسخه محدودی از لباس‌های خیابانی را به عنوان بخشی از تبلیغات دیوانه‌وار خود منتشر کرد. این همکاری شامل تجهیزات آماده برای بازی مانند پیراهن، هودی، کلاه اسنپ بک و تی شرت بود. امروزه، وندیز به عنوان همبرگر رسمی اتحادیه ملی ورزش (NCAA) شناخته می‌شود.

 

بازی‌های نقش آفرینی

وندیز برای حضور خود در بازاریابی دیجیتال مشهور است. این برند یک بازی نقش آفرینی 97 صفحه‌ای به نام افسانه جشن‌ها که در آن با محصولات مک دونالد می‌جنگید و غذاهای وندیز را به عنوان جایزه خود می‌خورید را در توییتر منتشر کرد.

کریستوفر رووو نویسنده موسسه تخصصی تبلیغات در مطلبی عنوان کرده است که در نبرد رویال برای برتری فست فود، وندیز از کالاهای تجاری با نام برند خود برای ارتقا خود همراه با عملکرد طولانی مدت خود در آشپزی با گوشت گاو استفاده می‌کند.

 

آیا کالاهای تجاری وندیز موفق بوده‌اند؟

 

شاید بزرگ‌ترین منطقه‌ای که کالاهای تجاری در آن عرضه می‌شود، صفحات مجازی وندیز است. گذشته از بازی افسانه جنگ‌ها که در بالا گفته شد، وندیز با انتشار موارد دیگری همچون یک میکس تیپ هیپ هاپ، پا به سرزمین عجیب‌تری نهاده است. همه این اقدامات بی‌فایده نبوده‌اند. زیرا این نام تجاری در کمتر از دو سال تنها در توییتر خود، حدود 152 درصد رشد داشته است. تبدیل حاصل از این محصولات تبلیغاتی و به طور کلی حضور پر رنگ اجتماعی، مشتریان جدیدی را برای این رستوران زنجیره‌ای ایجاد کرده است.

تبلیغات تجاری

بازی‌های تبلیغات برند وندی

 

 

سخن آخر

 

رستوران‌های فست فودی، اشتهای مردم را با چیزی جالب و وسوسه‌برانگیز ترغیب می‌کنند؛ خواه این از طریق یک کلاه تبلیغاتی جذاب باشد یا دوچرخه کوهستانی و خواه از طریق شمع‌هایی با بوی مرغ سوخاری. مطمئناً بسیاری از این موارد حتی حالا هم عجیب و غیره منتظره به نظر می‌رسند اما این نکته را در نظر داشته باشید که این موارد واقعاً توانسته‌اند به افزایش فروش، ایجاد ارتباط مثبت بین برندها و گفتگو درباره این برندها در شبکه‌های اجتماعی منجر شوند. واقعاً چه توقعی دیگری از کالاهای تجاری می‌توان داشت؟

 

در ادامه می‌توانیم برخی از ایده‌های کلیدی به دست آمده از هرکدام از رستوران‌های بالا را ببینیم:

تاکوبل: وقتی زمان اجرای ایده‌های بزرگ رسید، خجالت نکشید. اگر تاکوبل می‌تواند یک هتل پاپ آپ راه بیاندازد، چرا شما نتوانید؟

استارباکس: ارائه کالاهای تجاری اگر همیشگی باشد، بهتر است. مردم هر فصل مشتاقانه منتظر لیوان‌های جدید استارباکس هستند.

دانکینگ: هیچ‌گاه برای ورود به دنیای کالاهای تجاری مارک‌دار دیر نشده است. به تمام اقداماتی که این برند تاکنون کرده است، نگاهی بیاندازید.

KFC: عجیب‌ترین و منحصربه‌فردترین کالاهایی که ارائه می‌کنید، سرعت موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

مک دونالد: بچه‌ها مانند کالاهای تبلیغاتی هستند. مک دونالد هیچ کاری به جز ارائه بسته‌های غذایی خوشحال کننده نکرده است و به شدت هم موفق شده است.

دومینو: در تحویل کالاهای خود سریع باشید و بدین ترتیب خود را از سایر رقبا جدا کنید. ارائه کالاهای تبلیغاتی به شیوه دومینو کار جالب و مؤثری خواهد بود.

وندیز: شبکه‌های مجازی دوست شما هستند. مانند وندیز شما هم از آن برای شناخت برند خودتان استفاده کنید.

 

ردپای این رستوران‌های زنجیره‌ای را دنبال کنید و بدین ترتیب به تمام موفقیت‌های به دست آمده در این تجارت راه پیدا خواهید کرد. تمام این موارد بیان شده برای نشان دادن این واقعیت است که در بازاریابی می‌بایست از تکنیک‌های خلاقانه استفاده کرد و کاری کنید که طرفدارانتان برای دریافت هدیه بعدی از جانب شما مشتاق‌تر شوند!

 


21/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف