WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
5 راه برای استفاده از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه تجاری

5 راه برای استفاده از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه تجاری

22/ مهر/1399

آیا شما فقط یک سری وسایل مارک‌دار خریداری کرده‌اید تا در غرفه نمایشگاهی خود اهدا کنید بدون اینکه در مورد دلیل هدیه دادن آن‌ها بیاندیشید؟ اگر این چنین است، این مطلب کاملاً برای شما مناسب خواهد بود.


آیا شما هم دوست دارید که اهدای محصولات تبلیغاتی بتواند در آینده برای شما بازگشت سرمایه به دنبال داشته باشد؟ اگر شما هم با این طرز فکر عمل می‌کنید، هدف درستی دارید و به راحتی می‌توانید از این وسایل به‌صورت هوشمندانه استفاده کنید. در بسیاری از نمایشگاه‌ها مثل نمایشگاه شیرینی و شکلات، برخی از غرفه داران اقدام به اهدای بهترین نمونه از محصولات خود می‌کنند که برای اکثر ما این عملی جذاب است.

شما هم می‌توانید خلاقانه عمل کنید و در نمایشگاه تجاری بعدی خود، کاملاً پویا و هوشمندانه حاضر شوید! حتماً شما هم دلتان نمی‌خواهد که به نظر برسد غرفه نامرتبی دارید و وسایل بر روی میز پراکنده باشد و انگار نمایشگاه برای شما اهمیتی ندارد. اگر از قبل برای خود برنامه ریخته باشید و در مدیریت غرفه خود به خوبی عمل کنید، افراد زیادی به سمت غرفه شما خواهند آمد و تنها نگاهی گذرا به آن نمی‌کنند.

در ادامه این مطلب، پنج راهی که می‌توانید به‌صورت تأثیرگذار از هدایای تبلیغاتی و محصولات خود در نمایشگاه بعدی استفاده کنید را با هم بررسی می‌کنیم.

 

شماره یک – به هدایای خود احساسی همچون یک کالای با ارزش ببخشید

 

این یک راز نیست. همه مردم عاشق کالاهای رایگان و هدیه هستند. این یک واقعیت عمومی است. اگر مردم احساس کنند که هدیه و محصول تبلیغاتی رایگان را با نوعی موفقیت از غرفه شما به دست آورده‌اند، بدین ترتیب، موفقیت بیشتری در غرفه خود خواهید داشت.

به عنوان مثال شرکت Color It Candy به افرادی که به غرفه آن‌ها می‌آمدند، پیشنهاد یک بازی را می‌دادند و به افرادی که در این بازی شرکت می‌کردند، پاپ سوکت‌های رنگی اهدا می‌شد. برای اینکه مسابقه و بازدید از این غرفه جذاب‌تر باشد، به افرادی که در این بازی 4 هزار و پانصد امتیاز به دست می‌آوردند، شانس برنده شدن یک اسپیکر بلوتوثی مارک‌دار داده می‌شد.

 

چرا این ایده موفق است؟

 

برندی همچون Color It Candy، با این اقدام خود یک تجربه تعاملی را ایجاد کرد که مردم را برای مشارکت با نام تجاری خود دعوت می‌کند. افرادی که از غرفه بازدید کردند، درنهایت از پاپ سوکت رایگانی که به دست آوردند، قدردانی نمودند و حتی بیشتر؛ چون آن‌ها احساس می‌کردند که گویی کار با ارزشی انجام داده‌اند که سزاوار این هدیه هستند.

البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که آمارها نشان می‌دهد 80 درصد مردم باور دارند که تعامل مخاطبان و دریافت هدایای رایگان، بر روی تصمیم‌گیری آن‌ها در خریدشان تأثیر می‌گذارد.

 هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی خود را یک حس خوب به مشتریان خود بدهید

 

 

شماره دو – به محصولاتی که می‌خواهید هدیه بدهید، بسیار اهمیت دهید

 

شما زمان زیادی را صرف خرید محصولات با کیفیتی همچون قلم، بطری آب و تی شرت کرده‌اید. بنابراین چرا باید این وسایل را روی میز خود بیاندازید و یا تنها در گوشه‌ای از غرفه آن‌ها را رها کنید؟

غرفه‌هایی که با مردم در تعامل هستند و در واقع هدایای رایگانی ارائه می‌کنند، به یادماندنی‌تر هستند. برند پیتوز که یک شرکت میان وعده با انتخاب مواد غذایی سالم‌تر نسبت به مواد بی‌ارزش آمریکایی است، چیپس‌های با طعم مختلف خود را درون سبدی قرار داده و در سبد دیگری گیره با نام تجاری شرکت را قرار داده بود. هر دو این سبدها در اختیار کارمندان این شرکت قرار داشتند تا بعد از مکالمه کوتاهی در ورودی غرفه، به هر یک از افراد یکی از این وسایل اهدا شود.

 

چرا این ایده مؤثر بوده است؟

 

مردم قصد دارند بدون اینکه برای بار دوم به غرفه شما نگاهی بیاندازند، از کنار غرفه‌ها در نمایشگاه‌های تجاری عبور کنند. شما باید در خط مقدم این بازدیدها قرار بگیرید و با اهدای محصولات رایگان، توجه آن‌ها را به‌سوی خود جلب کنید. این کار فیزیکی باعث شده است تا برند پینتوز نسبت به سایر شرکت‌هایی که تنها در پشت میزهای خود می‌ایستند و نظاره‌گر هستند، احساس نزدیکی بیشتری بین او و شرکت‌کنندگان ایجاد کند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در تنها 7 ثانیه زمان، مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های تجاری تصمیم می‌گیرند که به غرفه کدام برندها سر بزنند و از آن‌ها خرید کنند.

 

شماره سه – هدایای تبلیغاتی را که می‌خواهید ارائه کنید، به خاطر بسپارید

 

اینکه هدایای شما در غرفه چگونه به چشم می‌آیند و اینکه آن‌ها را چگونه در غرفه خود چیده‌اید، تصویر متفاوتی را از شما ایجاد می‌کند. احتمالاً شما هم دلتان می‌خواهد که هدایای تبلیغاتی شما به عنوان بخشی از نمایش شما در نمایشگاه باشد و به اندازه سایر خدمات شما، چشم‌نواز و قابل‌توجه باشد.

در نمایشگاه شیرینی و شکلات، غرفه‌هایی که بیشترین میزان بازدید را داشته‌اند، غرفه‌هایی بوده‌اند که ساک‌های دستی را با چیپس، آب‌نبات‌های کوچک و حتی کیک‌های بسته‌بندی شده، پر کرده‌اند. غرفه‌هایی که در مورد اهدای محصولات تبلیغاتی کوتاهی کرده‌اند و یا محصولات را با ظاهری زیبا اهدا نکرده‌اند، مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

 

چرا این ایده موفق است؟

 

به طور قطع، در نمایشگاه‌های تجاری، ظاهر و دیده شدن بسیار مهم هستند. صدها غرفه و نمایشگاه وجود دارد که مشارکت‌کنندگان بخواهند از بین آن‌ها انتخاب کنند و به آن‌ها سری بزنند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از غرفه‌هایی که تمیز و در دسترس هستند و به‌خصوص اگر هدیه‌ای را ارائه می‌دهند که رایگان و کارآمد باشد، بازدید کنند.

به خاطر داشته باشید، 48 درصد غرفه داران معتقد هستند که استندهای چشم‌گیر، مؤثرترین راه تأثیرگذاری بر روی مشارکت‌کنندگان است.

 هدایای تبلیغاتی

بسته بندی هدایای تبلیغاتی بسیار حائزه اهمیت است

 

 

شماره چهار – هدایای تبلیغاتی خود را با محصولات جدید خود تلفیق کنید

 

بطری آب، ساک‌های دستی و سایر کالاهای سفارشی‌سازی شده ممکن است در نگاه اول بسیار جذاب نباشند، اما اگر با محصولات جدید و مهیج برند خودتان همراه شوند، بسیار جذاب‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسند.

برند نستله، غرفه خود را برای افرادی که از نمایشگاه آن‌ها دیدن می‌کردند، شبیه یک تجربه خرید درست کرده بود. آن‌ها یک تریا به شکل بار برای میان وعده داشتند که افراد شرکت‌کننده می‌توانستند کیف‌های سفارشی شده خود را با خوراکی‌های موجود مثل آب‌نبات‌های نرد با انواع طعم‌های مختلف، بیسکویت شکلاتی‌های کرانچ نستله و همچنین شکلات‌های لوله‌ای و شکلات‌های بیبی روث و قلم‌های زیبایی به شکل این شکلات‌ها، پر کنند.

 

چرا این ایده موفق می‌شود؟

 

حاضرین در نمایشگاه از دیدن طعم‌های جدید و غذاهای جالب برای امتحان کردن، هیجان‌زده می‌شوند. این شور و هیجان به هدایای سفارشی که در نزدیکی آن‌ها وجود داشت که تنها یک قلم ساده‌ای بیش نبود، منتقل می‌شد و آن را خاص‌تر می‌کرد. زمانی که افراد این قلم‌ها را که به شکل شکلات لوله‌ای و بیبی روث بودند را در کنار سایر کالاهای رایگان دریافتی خود می‌گذاشتند، بسیار جذاب‌تر و به یادماندنی‌تر می‌کرد.

به خاطر داشته باشید که 92 درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های تجاری برای دیدن محصولات و خدمات جدید به این مکان‌ها پا می‌گذارند.

 

شماره پنج – تمام حواس پنج‌گانه را درگیر کنید

 

کالاهای سفارشی که با نام تجاری خود به نمایشگاه می‌آورید، حتماً نیازی نیست که به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرند. می‌توانید از روش‌های خلاقانه‌تر دیگری برای این کار استفاده کنید.

برند fun sweets cotton candy با فرستادن بادکنک‌های سفارشی خود به آسمان، خود را از سایر غرفه‌ها متمایز کرد و توانست به خوبی در آسمان تبلیغات بدرخشد. هوای فشرده داخل این بادکنک‌ها، صدای بلندی را ایجاد می‌کردند که به سختی می‌شد آن را نادیده گرفت، در حالی که هنگام حرکت در نمایشگاه و دیدن سایر تبلیغات غرفه‌ها، باز هم نظرها به این بادکنک‌ها جلب می‌شد.

 

چرا این عمل موفق می‌شود؟

 

بازاریابی حسی، عامل مهمی در تجربه شخص با یک نام تجاری است و درنهایت، خواه یا ناخواه بر روی خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در یک نمایشگاه تجاری، شما باید دید، شنوایی، قدرت لامسه، چشایی و بویایی شرکت‌کنندگان را تحریک و درگیر نمایید.

بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که 83 درصد اطلاعاتی که مغز انسان پردازش می‌کند، تنها از طریق بصری دریافت شده است.

تنها برای اینکه در یک نمایشگاه تجاری حضور داشته باشید، به نمایشگاه نروید. دلیل اصلی حضور شما، جذب مشتریان جدید، نشان دادن توانایی و دامنه کسب‌وکار خود و به عبارت ساده‌تر اینکه نام تجاری شما متعلق به کیست و چه کار می‌کنید، است. نظرسنجی‌ها و آمار نشان می‌دهند غرفه‌هایی که به نوعی با اهدای هدایای رایگان تبلیغاتی با شرکت‌کنندگان در تعامل هستند، موفق‌تر از غرفه‌هایی می‌باشند که هیچ هدیه‌ای را ارائه نکرده‌اند.

به طور کلی، 87 درصد غرفه داران ادعا می‌کنند تجربه مثبتی را از نمایشگاه تجاری به دست آورده‌اند اما تنها کافی است که تصور کنید اگر هدیه تبلیغاتی را به شکل عاقلانه و هوشمندانه اهدا می‌کردید، چقدر می‌توانستید در کار خود موفق‌تر شوید. این کالاهای سفارشی کوچک به خوبی می‌توانند افراد زیادی را برای بازدید از غرفه شما ترغیب کنند.

هدایای تبلیغاتی

ذهن مخاطب خود با هدیه درگیر کنید تا بدین شکل نام برند شما بیشتر در ذهنشان بماند

 

 

در ادامه این مطلب، تعدادی از حقایقی را که در مورد نمایشگاه‌های تجاری باید بدانید، برای شما گردآوری کرده‌ایم:

 

  • 80 درصد شرکت‌کنندگان معتقد هستند که تعامل با مخاطبان و دریافت نمونه‌های رایگان، به طور قابل‌توجهی به تصمیم‌گیری خرید آن‌ها کمک می‌کند.
  • 7 ثانیه برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه طول می‌کشد تا اولین برداشت از نام تجاری شما در ذهن آن‌ها ایجاد شود و تحت تأثیر قرار بگیرند.
  • 48 درصد از غرفه داران باور دارند که استندهای چشم‌گیر، مؤثرترین روش برای جلب شرکت‌کنندگان است.
  • 92 درصد از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برای دیدن محصولات و خدمات جدید می‌آیند.
  • 83 درصد اطلاعات پردازشی مغز، بر اساس بینایی صورت می‌گیرد.

 

تمام چیزی که مردم دارند، همان چیزی است که با خود به خانه می‌برند

 

چیزهای زیادی برای دیدن در نمایشگاه‌های تجاری وجود دارد. یک شرکت‌کننده حدود 8.5 ساعت زمان را تنها صرف تماشای نمایشگاه کرده است. بنابراین چه کسی می‌تواند همه افراد و یا همه وسایل و موارد آن را به خاطر آورد؟

این دقیقاً همان دلیلی است که ارائه نمونه محصولات مارک‌دار و رایگان را به اقدام بسیار مهمی تبدیل کرده است. مردم وقتی به خانه می‌روند، می‌توانند داخل کیف خود جست‌وجو کنند، محصولات به دست آورده را امتحان کنند و از قلم‌های تبلیغاتی، لیوان نوشیدنی و یا هر وسیله دیگری که به دست آوردند، استفاده کنند. در این لحظات است که نام تجاری شما دوباره به ذهن آن‌ها خطور خواهد کرد.

و البته اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این فرد، تلفن خود را برداشته و به وب‌سایت شما مراجعه کند تا دوباره به دنیایی که شما برای او رقم زده‌اید، بپیوندد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که کالاهای "رایگان" می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند، به‌ویژه اگر در یک نمایشگاه تجاری ارائه شوند.


22/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف