WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
10 شعار وسوسه‌برانگیز نام‌های تجاری در تمام دوران

10 شعار وسوسه‌برانگیز نام‌های تجاری در تمام دوران

26/ مهر/1399

همه ما در طول زندگی شعارها و جملات وسوسه‌برانگیز و به یاد ماندنی بسیاری را شنیده‌ایم. بسیاری از این شعارها  واقعاً توانسته‌اند بر روی ما تأثیر بگذارند و ما را ترغیب به کاری بکنند که حتی تصور نمی‌کردیم، روزی بخواهیم آن‌ها را تجربه کنیم.


شاید بسیاری از افراد معتقد باشند که ما به راحتی می‌توانیم تحت تأثیر شعارها و جملات قرار بگیریم. بسیاری از افراد جملاتی را که دوست دارند بر پشت وسایل نقلیه‌شان، بیو صفحه‌های مجازی‌شان و حتی پشت صفحه گوشی‌هایشان قرار می‌دهند. هرچقدر هم که این موضوع از بسیاری جهات، مخالفان و موافقان بسیاری داشته باشد، اما هنوز هم بسیاری از برندها برای بازاریابی و تبلیغات خود از شعار و جملات خاصی استفاده می‌کنند که هر زمان این جملات را می‌شنویم، ناخواسته به یاد آن‌ها می‌افتیم. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که چرا شعارهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت قابل توجهی وسوسه‌برانگیز باشند و بسیاری از برندها تلاش می‌کنند تا شعار مناسبی برای خود پیدا کنند.

با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ده مورد از وسوسه‌برانگیزترین شعارهای تبلیغاتی در تمام دوران را با هم بررسی کنیم.

 

 

 

 

شماره یک – برند AT&T: تماس بگیرید و افراد را تحت تأثیر بگذارید

 

آژانس تبلیغاتی N.W. Ayer این شعار تبلیغاتی درخشان را در سال 1979 خلق کرد. ایده این شعار این بود که شما از طریق تلفن، ارتباط عاطفی با فرد دیگری برقرار کنید. در دنیایی از عکس‌ها و سلفی‌های سؤال برانگیز، جای تعجب نیست که این پیام در بین گفت‌وگوهای مردم به خاطر آورده نشود.

 

 

 

 

شماره دو – نایک: فقط آن را انجام بده

 

احتمالاً همه افراد تا به حال شعار معروف نایک را شنیده‌اند اما تعداد کمی از افراد هستند که می‌دانند این موضوع تا چه اندازه در نجات شرکت از ورشکستگی و تعطیلی آن، نقش اساسی داشته است. در سال 1987 میلادی، این شرکت در بزرگ‌ترین دوره رکود خود قرار داشت و 20 درصد از کارگران خود را اخراج کرده بود. "فقط آن را انجام بده"، فراخوانی برای هم این برند و هم برای ورزشکارانی بود که لباس خود را می‌پوشیدند. این جمله در زمینه ورزشی یا میدان‌های مبارزه بسیار شنیده می‌شود.

 تبلیغات تجاری

آیا شما هم مغلوب این شعار شده‌اید؟

 

 

 

 

 

شماره سه – برند Mounds برای محصول شکلات بادامی خود: گاهی فکر می‌کنید مثل یک دانه آجیل (احمق) هستید، گاهی اوقات هم اینطور نیست

 

در سال 1970 میلادی، لئون کار که یک آهنگساز آمریکایی است، این طنین معروف "گاهی اوقات احساس می‌کنید مانند یک آجیل (احمق) هستید" را برای شکلات بادامی برند Mounds ساخت. این ترانه تفاوت بین این دو شیرینی را توضیح می‌دهد و از آن زمان به بعد، شهرت خاصی برای خود پیدا کرده است.

 

 

 

 

شماره چهار – برند اپل برای تبلیغ محصول مک پرو 9: زیبایی ظاهری، غول درونی

 

تمام چشم‌های دنیا در سال 2013، به دنبال مک پرو اپل بود. این کامپیوتر زیبا دارای حافظه انعطاف‌پذیر، ظرفیت زیاد هارد دیسک و گزینه‌های قابل تنظیم برای بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود است. شعار آن‌ها به خوبی با محصول مطابقت داشت اما برخی افراد فکر می‌کردند که این شعار کمی حالت نژادپرستی می‌تواند داشته باشد.

 

 

 

 

شماره پنج – برند Campbell’s: هوم خوشمزه است

 

این شعار گرم و وسوسه‌برانگیز از دهه 1930 برای برند کمپبلز مورد استفاده قرار گرفته است. از بیسکوییت با طعم گوجه فرنگی گرفته تا پنیر با طعم کلم بروکلی، این برند طعم‌های زیادی را به آشپزخانه‌های آمریکایی وارد کرده است. این برند به خوبی نشان می‌دهد که این وظیفه و شغل آن‌ها است که برای ایجاد طعمی دل‌چسب، شما را به آشپزخانه فرا بخوانند. این برند به خوبی نشان داده است که اطمینان خاطر داشته باشید که شام دل‌چسبی و خوشمزه را خواهید خورد و از آن لذت می‌برید.

 

 

 

 

شماره شش – برند Häagen-Dazs: لذت بردن راهی برای شادی است

 

با لذت بردن از طعم خوشمزه یک بستنی برندهاگن داز، طعم شیرین زندگی بچشید. از این گذشته، این غول صنعت تولیدی بستنی به خوبی می‌داند که لذت بردن راهی برای شادی است. این برند از دو کلمه joy (شادی) و pleasure (لذت) که اساساً معنی مشترکی دارند، برای شعار خود استفاده کرده است. در واقع آن‌ها، در این شعار تلاش کرده‌اند تا انواع احساسات مردم را در مورد تمام چیزهایی که می‌تواند منجر به شادی آن‌ها شود، برانگیزند. حتی اگر بتوانید با چشیدن طعم یک بستنی، شاد شوید، بدون شک اوقات خوبی را با این بستنی‌ها برای خود رقم خواهید زد.

 تبلیغات تجاری

شما تا بخ حال از طعم شیرین این بستنی لدت برده‌اید؟

 

 

 

 

 

شماره هفت – برند پاک: پاک یادت نره

 

حتماً اکثر ما شعار "پاک یادت نره" برند پاک را در دهه هفتاد به خاطر داریم. این شعار با یک ضربدر قرمز همراه بود. در آن زمان، این شعار بسیار معروف شده بود و حتی لطیفه‌های مختلفی هم درباره آن ساخته بودند. این شعار دهان‌به‌دهان می‌گشت و در ذهن افراد به خوبی جای گرفته بود. به طوری که هر وقت، نشان یک ضربدر قرمز را بر روی مکانی می‌دیدیم، ناخواسته با خود می‌گفتیم "پاک یادت نره". در آن روزها، انواع تبلیغات بازرگانی مختلف با این شعار ساخته شده بود و تمام افراد با سنین مختلف، شعار پاک یادت نره را با ضرب آهنگ مخصوص این تبلیغ با خود تکرار می‌کردند. شاید برند پاک، اکنون نتوانسته باشد با محصولات تازه، مشتریان قدیمی خود را به سمت خود جذب کند اما مطمئناً اکثر افراد هنوز هم این آگهی را در بخشی از خاطرات خود حفظ کرده‌اند.

 

 

 

 

 

شماره هشت – برند پاکشو: سرتو با چی می‌شوری، با شامپو گلرنگ

 

بسیاری از برندها، تبلیغات مختلفی را برای دیده شدن نام تجاری خود انجام داده‌اند اما تنها تعداد انگشت شماری از تبلیغات توانسته‌اند در بازاریابی و به یاد ماندن در اذهان عمومی موفق باشند. یکی از تبلیغات دهه هفتاد که بسیاری از افراد چه بزرگ و چه کوچک، هنوز هم آن را به خاطر دارند، تبلیغ شامپو گلرنگ بود. در این آگهی بازرگانی، کودکانی که به نظر می‌رسد در حال حمام کردن و یا رفتن به حمام هستند، این شعر را با صدای بلند می‌خوانند "گل گل، گل، گل از همه رنگ، سرتو با چی می‌شوری با شامپو گلرنگ".

 

 

 

شماره نه – برند میهن: مامان جون، بستنیش خوشمزه‌تره!

 

این شعار تبلیغاتی که مجدداً نیز در حال پخش در آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی است، جزو یکی از معروف‌ترین شعارهای تبلیغاتی در دهه 70 به شمار می‌آید که بسیاری از بچه‌های آن دوران، به خاطر همین شعار، به دنبال پیدا کردن بستنی‌های این برند، تمام مغازه‌ها را می‌گشتند. این شعار به خوبی در ذهن دهه هفتادی‌ها باقی مانده است و شاید هنوز هم برخی از آن‌ها، هنگام خوردن یک بستنی میهن با خود بگویند: آخه مامان جون بستنی ش خوشمزه‌تره.

 

 

 

 

شماره ده – برند دلپذیر: می‌خوام سالاد درست کنم

 

می‌خوام سالاد درست کنم، شعار تبلیغاتی سس مایونز دلپذیر در دهه هفتاد شمسی بود. در تبلیغات این برند یک عروسک با کلاه سرآشپز می‌گفت "می‌خوام سالاد درست کنم" بعد کاراکتری دیگر در تبلیغ می‌گفت "سالاد چی چی" و در جواب آشپز توضیح می‌داد که سالاد الویه و بعد دستور پخت سالاد را به همراه سس مایونز دلپذیر به عنوان مواد اولیه تهیه این سالاد بیان می‌کرد. این شعار تبلیغاتی به خوبی توانست جای خود را در خاطر مشتریان و بینندگان این تبلیغ به دست آورد. حتی هنوز هم بسیاری از افراد در زمان تهیه سالاد الویه، این شعار را با خود زمزمه می‌کنند؛ حتی اگر هم از سس مایونز برند دیگری برای تهیه سالاد الویه خود استفاده کنند.

 تبلیغات تجاری

دلپذیری را باید یکی از محبوب‌ترین آگهی دهندگان دهه 70 دانست

 

 

سخن آخر

 

از هر موضوعی می‌توان درس گرفت و اصلی‌ترین درس در بازاریابی، استفاده از تجربه سایر برندها در تبلیغات و بازاریابی است. ما هرگز نمی‌دانیم که واکنش عمومی مردم نسبت به آرم، شعار، هدایای تبلیغاتی یا تلاش‌های بازاریابی یک برند چگونه خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید از جملات و شعارهایی باید استفاده کنید که برای مردم آشنایی بیشتری دارند و در بعضی موارد جملاتی که بتواند ذهن افراد را به چالش بکشد، نیز برای آن‌ها جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.


26/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف