WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم تأثیرگذار هستند؟

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم تأثیرگذار هستند؟

28/ مهر/1399

ما در دنیای تبلیغات در فیس‌بوک، گوگل و اینستاگرام و انواع بازاریابی‌های دیجیتالی دیگر زندگی می‌کنیم. با تمام این اوصاف، شاید شما هم به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، با خود فکر می‌کنید که آیا هنوز هم جایی برای تبلیغات با وسایلی همچون بطری آب و قلم وجود دارد یا خیر؟


موسسه تخصصی تبلیغاتی (ASI) که سازمانی تأسیس شده در سال 1950 است و دفتر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، به این سؤالات به خوبی پاسخ داده است. تیم تحقیقات بازار این سازمان با مصرف کنندگان آمریکایی، کانادایی و بخش‌هایی از اروپا صحبت کرده است تا ببیند آن‌ها چه احساسی نسبت به هدایای تبلیغاتی دارند. نتایج این تحقیق باورنکردنی است!

هنوز هم به نظر می‌رسد که محصولات تبلیغاتی مؤثر هستند. مردم همیشه دوست دارند محصولات رایگان دریافت کنند. بنابراین جای تعجب و شگفتی نیست که مصرف کنندگان، 2.5 برابر نظر مثبت بیشتری نسبت به محصولات تبلیغاتی در مقایسه با تبلیغات اینترنتی داشته باشند.

 

آیا دوست دارید بیشتر در مورد نتایج این تحقیق بدانید؟ پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

مردم چه محصولات تبلیغاتی دارند؟

 

تیم تحقیقاتی موسسه ASI با مصرف کنندگان ایالات متحده آمریکا صحبت کرد تا ببیند آن‌ها در حال حاضر کدام یک از اقلام تبلیغاتی را دارند. این اقلام از وسایل آشپزخانه گرفته تا لوازم التحریر اداری، همه این محصولات را در بر می‌گیرد.

  • طبق آمار، 89 درصد مردم از وسایل نوشتاری استفاده می‌کنند.
  •  88 درصد از مردم از وسایل آبخوری تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  • 80 درصد مردم تی شرت‌های تبلیغاتی خود را می‌پوشند.
  • 73 درصد مردم، کیف‌های تبلیغاتی خود را حمل می‌کنند.
  •  69 درصد مردم همچنان کلاه‌های تبلیغاتی خود را به سر می‌گذارند.
  •  67 درصد افراد، پوشاک تبلیغاتی را به تن می‌کن
  • 64 درصد افراد از لوازم التحریر رومیزی تبلیغاتی خود همچنان استفاده می‌کنند.
  •  62 درصد مردم از سررسید و سالنامه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  •  58 درصد افراد از فلش مموری‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  •  33 درصد افراد از پاوربانک‌های تبلیغاتی دریافتی خود استفاده می‌کنند.

 

ابزارهای نوشتاری همچون خودکار و مداد، محبوبیت بسیار زیادی دارند. احتمالاً مردم این وسایل را در کشو میزهای خود نگه می‌دارند تا لیست مواد غذایی خود را با آن بنویسند یا برای نوشتن چک یا برای یادداشت‌برداری از آن استفاده کنند. آن‌ها، این وسایل را در محیط کار خود، در جامدادی‌های خود بر روی میز قرار می‌دهند تا برای یادداشت موارد ضروری از آن استفاده کنند. همیشه داشتن یک ابزار نوشتاری خوب، بسیار مفید و کارآمد است.

در مقام دوم وسایل محبوب، وسایل آبخوری قرار می‌گیرند. لیوان‌های قهوه، لیوان‌های بدون دسته و بطری‌های آب به افراد کمک می‌کنند تا در طول روز مقدار کافی مایعات مصرف کنند و شاداب بمانند.

به طور کلی، این نتایج نشان می‌دهد که مصرف کنندگان با محصولات تبلیغاتی ارتباط برقرار می‌کنند و آن‌ها را وسایلی مفید و کاربردی می‌دانند. آیا تبلیغات دیجیتالی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد؟

هدایای تبلیغاتی

خودکار یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی در تمام دوره‌ها است

 

 

 

محصولات تبلیغاتی چقدر تأثیرگذاری دارند؟

 

محصولات تبلیغاتی توسط مصرف کنندگان استفاده می‌شوند. به نظر این افراد، این وسایل با ارزش هستند و زمانی که به آن‌ها نیاز داشته باشند، با این وسایل تعامل پیدا خواهند کرد. این موضوع منجر به تأثیرگذاری این وسایل می‌شود که نام تجاری شما را قابل شناسایی و به یادماندنی می‌کند.

طبق آمار به دست آمده، پوشاک توانسته‌اند شش هزار و صد تأثیر را ایجاد کنند. بر اساس همین آمار، اثرگذاری اقلام تبلیغاتی به ترتیب عبارت‌اند از:

پوشاک، کلاه، تی شرت، کیف، لوازم نوشتاری، لوازم التحریر رومیزی، بطری آبخوری، چتر، پاوربانک، سالنامه، فلش مموری

پوشیدن لباسی که نام تجاری شما بر روی آن قرار دارد، راهی برای تضمین دیده شدن و جلب توجه به نام تجاری شما  است. در مجموع، لباس، کلاه، تی شرت و کیف، 18 هزار و پانصد اثر ایجاد کرده است!

با این وجود، محصولات تبلیغاتی کوچک نیز همچنان اثرگذار هستند. ابزارهای نوشتاری تا هزار و صد اثر را ایجاد کرده است، در حالیکه پاوربانک‌ها توانسته‌اند 900 اثرگذاری را برای کسب‌وکارها ایجاد کنند. این اقلام به طرز حیرت‌آوری مقرون‌به‌صرفه هستند و آن‌ها را به گزینه مناسبی برای نمایشگاه‌ها و رویدادها تبدیل می‌کند.

مهم نیست از چه وسیله استفاده کنید، یک محصول تبلیغاتی خوب به راحتی توسط دیگران دیده می‌شود و اثرگذاری خود را خواهد داشت. افرادی که این وسایل را دریافت می‌کنند، در مورد نام تجاری شما پرس‌وجو می‌کنند یا به وب‌سایت شما سر خواهند زد. این محصولات تبلیغاتی که رایگان هدیه می‌دهید، بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا مدت‌ها نام شما را با خود به همراه خواهند داشت.

هدایای تبلیغاتی

شما از چه هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنید؟

 

 

 

 

محبوبیت اقلام تبلیغاتی در بین گروه‌های سنی خاص چه مقدار می‌باشد؟

 

اگر هنوز هم فکر می‌کنید دوران کالاهای تبلیغاتی به سر آمده است، بهتر است در فکر خود تجدید نظر کنید. به نظر می‌رسد افراد بین دهه 60 تا 80 شمسی تمایل زیادی به دریافت و استفاده از این محصولات دارند.

افراد بین دهه 60 تا 80 شمسی، با تکنولوژی بیشتر آشنا هستند اما بیش از یک چهارم این نسل‌ها هنوز هم از تقویم و سالنامه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. از آنجایی که این افراد زمان زیادی را صرف گذر در کامپیوتر و فضاهای مجازی می‌کنند، به احتمال زیاد بیشتر تحت تأثیر شرکتی قرار می‌گیرند که لوازم جانبی مارک‌دار برای روی میز به آن‌ها ارائه دهد.

متولدین بین سال‌های 40 تا 60 شمسی، از طرفداران تقویم و سالنامه‌های تبلیغاتی هستند اما ظروف آبخوری نیز برای آن‌ها جذاب است. در واقع، نزدیک به سه چهارم این نسل‌ها، از نوعی وسایل آبخوری مارک‌دار استفاده می‌کنند؛ اعم از بطری آب، لیوان بدون دسته و یا لیوان نوشیدنی. از سوی دیگر، نسل پیش از دهه 40، علاوه بر علاقه به دریافت وسایل آبخوری، به همان میزان تمایل به دریافت کیف‌های تبلیغاتی مارک‌دار نیز دارند.

هر نسل، بیش از 20 مورد کالای تبلیغاتی را در خانه خود دارد! این‌ها وسایلی هستند که زندگی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. به طور کلی، وسیله‌ای به سادگی یک قلم می‌تواند در نحوه تفکر و به خاطر آوری در مورد شرکت شما نسبت به سایر برندها تفاوتی را ایجاد کند.

 

بر طبق آمار به دست آمده از تحقیقات موسسه ASI، افراد در سه نسل پیش از دهه چهل، بین دهه 40 تا 60 و بین دهه 60 تا 80 شمسی، نسبت به محصولات تبلیغاتی رفتارهای زیر را از خود بروز می‌دهند:

 

 بین دهه 60 تا 80 شمسی:

  • حداقل پنج تی شرت تبلیغاتی دارند.
  • 31 درصد این افراد، هر روز از سالنامه یا تقویم تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  • 67 درصد این افراد اگر وسایل تبلیغاتی رومیزی دریافت کنند، بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
  •  این نسل به صورت میانگین، دارای 30 کالای تبلیغاتی در منزل خود هستند.

 

بین دهه 40 تا 60 شمسی:

  •  31 درصد این افراد، هر روز از سالنامه یا تقویم تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
  •  71 درصد این افراد اگر وسایل آبخوری تبلیغاتی دریافت کنند، بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
  •   این افراد 3 لباس پولو تبلیغاتی دارند.
  •  این نسل به صورت میانگین، دارای 34 کالای تبلیغاتی در منزل خود هستند.

 

پیش از دهه چهل شمسی:

  •  84 درصد این افراد، یک کیف تبلیغاتی دارند.
  •  59 درصد این افراد از چترهای تبلیغاتی برای بیش از دو سال استفاده می‌کنند.
  •  84 درصد افراد این دوره دارای وسایل آبخوری تبلیغاتی می‌باشند.
  •  این نسل به صورت میانگین، دارای 28 کالای تبلیغاتی در منزل خود هستند.

 

هدایای تبلیغاتی

در هر دوره برخی اقلام تبلیغاتی محبوب می‌شود و افراد علاقه‌مند به دریافت آن‌ها هستند

 

 

 

 

مردم چه مدت محصولات تبلیغاتی را در نزد خود نگه می‌دارند؟

 

آیا نگران این هستید که مردم وسایل تبلیغاتی را که از شما دریافت کرده‌اند، دور بیاندازند؟ نگران نباشید! مردم به طور شگفت‌انگیزی برای مدت طولانی از این وسایل استفاده می‌کنند.

پوشاک، چتر و تی شرت‌ها به طور متوسط 15 ماه، فلش مموری، لوازم التحریر رومیزی حدود 13 ماه نگهداری و استفاده می‌شوند.

به طور خاص در مورد سه محصول اولی، حدود 62 درصد افراد پس از استفاده خود، این وسایل را به افراد دیگر می‌دهند. به صورت کلی‌تر، 55 درصد مردم، محصولات تبلیغاتی خود را صرف نظر از نوع آن به شخص دیگری می‌دهند.

روند هدیه دادن محصولات تبلیغاتی در صورت عدم استفاده، بیشترین محبوبیت را در ایالات متحده آمریکا دارد. مردم عاشق به اشتراک گذاری کالاهای تبلیغاتی خوب با یکدیگر هستند. بدین ترتیب، نام تجاری شما در مقابل چشمان بیشتری به نمایش در خواهد آمد.

 

 

 

چرا مردم کالاهای تبلیغاتی را نگه می‌دارند؟

 

افراد محصولات تبلیغاتی را بنا بر کیفیت، سودمندی و کارایی و جذابیتشان در نزد خود نگه می‌دارند. اثبات شده است که بسته به نوع محصول، بعضی از کیفیت‌ها از اهمیت بیشتری در نزد مردم برخوردار هستند.

اقلام پوشیدنی مانند کلاه و تی شرت، باید از نظر مصرف کننده جذاب باشند در غیر این صورت، تمایلی برای استفاده از آن نخواهند داشت. از سوی دیگر، پاوربانک، فلش مموری و ابزار نوشتاری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

سن، جنسیت و موقعیت نیز بر نظر و طرز تفکر افراد در مورد محصولات تبلیغاتی تأثیرگذار است. افراد بین دهه 60 تا 80 شمسی کمتر از نسل پیشین خود به دنبال جذابیت هستند. برای بانوان کیفیت عامل مهمی است در حالیکه برای مردان، سودمندی و کارایی عامل تعیین کننده می‌باشد.

به صورت کلی در مورد محصولات تبلیغاتی، 52 درصد مصرف کنندگان، این وسایل را بر اساس کیفیت، 42 درصد بر اساس کارایی و 36 درصد بر اساس جذابیت در نزد خود نگه می‌دارند. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که در مورد اثرگذاری هدایای تبلیغاتی دریافتی، عواملی زیادی دخیل هستند.

این تحقیقات به خوبی نشان می‌دهد که کالاهای تبلیغاتی هنوز هم در دنیای دیجیتالی امروزی، مورد توجه هستند و جایگاه خاص خود را حفظ کرده‌اند. نکته کلیدی این تحقیق این است که محصولات تبلیغاتی، مهم‌ترین شکل تبلیغات و بازاریابی می‌باشند. آیا هنوز هم قانع نشده‌اید؟ این واقعیت را در نظر داشته باشید که 85 درصد از افراد، تبلیغ کنندگان با استفاده از محصولات تبلیغاتی را به خاطر خواهند داشت. این موضوع به ویژه در مورد تی شرت و کلاه صادق است.

احساسات افراد دریافت کننده این محصولات تبلیغاتی معمولاً از طریق پست‌های این افراد در شبکه‌های مجازی با افراد سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می‌شود. افراد سراسر دنیا از دریافت هدیه تبلیغاتی خوشحال می‌شوند و برندهای مختلفی با محصولات تبلیغاتی اقدام به بازاریابی برای خود می‌کنند.

در پایان، بازاریابی با محصولات تبلیغاتی اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تأثیرگذاری طولانی مدتی داشته باشد. احساساتی که مردم پس از دریافت هدیه پیدا می‌کنند، تا مدت‌ها در خاطر آن‌ها باقی خواهند ماند و از بین نخواهد رفت.


28/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف