WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا بازاریابی برای تبلیغات رستوران‌ها ضروری است؟

چرا بازاریابی برای تبلیغات رستوران‌ها ضروری است؟

23/ آبان/1399

مدیریت مشاغل اصلاً کار آسانی نیست. به‌خصوص اگر شما شغل چالش‌برانگیزی مانند رستوران‌داری داشته باشید؛ زیرا رقابت در این صنعت بسیار شدید و تنگاتنگ است که صاحبان این کسب‌وکار را ملزوم می‌کند تا با فنون بازاریابی و دانش‌های لازم این حوزه آشنا باشید و برند خود را در بین مردم محبوب نمایید.


طبق یک آمار، 75 درصد کاربرانی که به تلفن هوشمند دسترسی دارند، اطلاعات کاملی از رستوران‌های اطرافشان به دست می‌آورند. بنابراین حضور آنلاین برای تجارت مشاغلی مانند رستوران‌داری بسیار ضروری است. اینکه افراد تصمیم بگیرند در کدام رستوران غذا بخورند، تحت تأثیر عواملی همچون موقعیت مکانی، قیمت و نظرات کاربران قرا می‌گیرد.

سؤال اصلی که برای بسیاری از صاحبان رستوران‌ها ایجاد می‌شود، آن است که از کجا شروع کنیم؟ حضور در فضای اینترنت گام استوار و محکمی برای فعالیت شما است. همراه این مطلب باشید تا درباره بازاریابی دیجیتال بیشتر بخوانید.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

بازاریابی دیجیتال به معنای تبلیغ محصول یا خدمات به وسیله هر نوع رسانه‌ دیجیتال است. رستوران‌ها می‌توانند از یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی خوب که شامل استفاده از وب‌سایت، ایمیل و شبکه‌های مجازی می‌شود؛ بهره بگیرند. بهترین بستر شبکه‌های اجتماعی برای رستوران‌ها شبکه‌های فیس‌بوک و اینستاگرام است که قدرت بصیری واضحی در اختیار مشتریان می‌گذارد.

بخش دیگر استراتژی بازاریابی دیجیتال که برخی از صاحبان رستوران‌ها از آن‌ها کمک می‌گیرند، شامل گوگل ادز و فیس‌بوک ادز می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا سایت یا صفحه شما همیشه در بالا بماند و جز اولین سایت‌هایی باشید که افراد با سرچ خود به آن می‌رسند.

 

بازاریابی دیجیتال چه کمک به رستوران‌ها می‌کند؟

 

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار این سؤال ایجاد می‌شود که استفاده از بازاریابی دیجیتال چه کمکی می‌تواند به توسعه برند رستوران آن‌ها کند و باعث افزایش مشتریانشان شود. در ادامه 6 دلیل از اهمیت بازاریابی دیجیتال برای محبوبیت رستوران‌ها معرفی می‌شود.

 

1-هویت خود را توسعه دهید

 

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند که داستان برند خود را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید. البته این منوط به آن است که ابتدا نام تجاری یا برند اختصاصی رستوران خود را ایجاد کرده باشید.

نام تجاری هر مجموعه داستان یک رستوران، نوع غذا و تجربیان آن‌ها را تعریف می‌کند و همین موضوع سبب تمایز شما نسبت به رقبا می‌شود. مشتریان با خواندن داستانتان علاقه‌مند به شما شده و به سمتتان می‌آیند و جز طرفداران پر پا قرص رستوران شما می‌گردند.

بازاریابی دیجیتال

داستان برند خود را در فضای مجازی برای افراد بازگو کنید

 

 

2-زمینه‌ساز وفاداری مشتریان می‌شود

 

رسانه‌های اجتماعی ابزاری مناسب برای ایجاد ارتباط شخصی‌تر با مشتریان است. بیش از نیمه از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده معتقدند هستند که شبکه‌های اجتماعی بهترین راه ارتباطی مصرف کنندگان با کسب‌وکارها است.

از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده کنید چون یک روش عالی برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان است. به صورت حرفه‌ای و با سرعت پاسخگوی مشتریان خود باشید که از شما سؤال می‌پرسند؛ زیرا این عمل باعث می‌شود که آن‌ها احساس ارزشمندی پیدا کنند و این احتمال وجود دارد که در آینده یک وعده غذایی در رستوران شما میل نمایند.

 

3-مطالب تازه منتشر کنید

 

به این جمله دقت کنید: «من در ابتدا با چشمانم غذا می‌خورم». این مطلب بیان کننده آن است که شما با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی، روزانه عکس‌های جدید، جذاب و مهیج برای دنبال کنندگان خود منتشر کنید. حتماً از نمای داخلی رستوران و منوی غذایی خود عکس در صفحات خود بگذارید.

محتوای جدید و هیجان‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که مشتریان جدید را تشویق به بازدید از صفحه شما کند و در نهایت آن‌ها به دنبال اطلاعات رستوران شما بگردند. از مشتریان خود بخواهید که عکس‌های خود را برای شما ارسال کنند تا دیگران هم از تجربیات آن‌ها بهره ببرند.

بازاریابی دیجیتال

حتما از عکس‌های هوس‌برانگیز برای ترغیب افراد استفاده کنید

 

 

4-اطلاعات خود را به‌روز کنید

 

هیچ‌چیز ناامیدکننده‌تر از اطلاعات قدیمی در صفحات اجتماعی شما نیست. تمام اطلاعات که مورد نیاز مشتریان است، از قبیل آدرس سایت، کانال‌های موجود در صفحات اجتماعی، موقعیت مکانی، ساعت کاری، منو و جزئیات تماس می‌شود را در صفحات و سایت خود قرار دهید.

وب‌سایت شما یک مکان عالی است که به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا با شما بیشتر آشنا شوند. محتوای منظم، جدید و جذاب یک سرمایه بزرگ بازاریابی دیجیتال است. چون سبب جذب ورودی به سایت و معروفیت برند شما می‌شود.

 

5-انگیز برای مشتریان خود خلق کنید

 

آیا شما برای رستوران خود به صورت مداوم تبلیغات می‌کنید؟ یا از یک منوی ویژه برای جلب مشتری استفاده می‌کنید؟ شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که در هر لحظه خود را تبلیغ نمایید و به مخاطبان این اجازه را دهید که شما را ببینید و از خدمات شما مطلع گردند.

خوب است به مشتریانتان انگیز بدهید. به طور مثال کدهای تخفیف به ایمیل مشتریان خود ارسال کنید یا تخفیف 10 درصدی برای مشتریانی در نظر بگیرید که یک پست خاص از شما در صفحات اجتماعی خود منتشر ‌کنند.

بازاریابی دیجیتال

حضور خود را در اپلیکشین‌ها غذا پررنگ کنید

 

 

6-بازخورد آنلاین خود را مدیریت کنید

 

بازخوردهای آنلاین بسیار اهمیت دارد و اگر بگویم که موفقیت یا شکست کسب‌وکارها بدان وابسته است، اغماض نکرده‌ایم. برای اکثریت مشتریان، آشنایی آنلاین با یک برند بسیار تأثیرگذارتر از روش‌های دیگر است.

در یک نظرسنجی که اخیراً انجام شده است، بیش از 97 درصد مصرف کنندگان اعلام کرده‌اند که برای شناخت مشاغل محلی به بررسی‌های آنلاین پرداخته‌اند. همچنین 54 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که هنگام بررسی نظرات آنلاین، توجه ویژه‌ای به مشاغل ستاره‌دار داشته‌اند.

اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغ برندهای غذایی و جلب توجه مخاطبان ایرانی است. شما می‌توانید از این بستر استفاده کنید و با مدیریت صفحات خود، دنبال کنندگان و در نهایت مشتریان بیشتری کسب نمایید.

 

سخن آخر

 

دیگر وقت آن است که از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک دامنه وسیعی کسب‌وکاری و بدون واسطه استفاده کنید. هنگامی که از بازاریابی دیجیتال برای رستوران خود بهره بگیرید، شاهد افزایش مشتریان، افزایش رزرو و سفارش‌ها خواهید بود.


23/ آبان/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف