WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
آشنایی با اسپیکر بلوتوثی

آشنایی با اسپیکر بلوتوثی

25/ دی/1399

فکر می‌کنید آوازه برند شما تا چه حدی شنیده می‌شود؟ امروزه افراد بسیاری از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. از همین رو اسپیکرهای بلوتوثی به یکی از ضروریات زندگی امروزی تبدیل شده است. استفاده از اسپیکرهای بلوتوثی به عنوان هدیه تبلیغاتی علاوه بر اینکه به دریافت کنندگان اجازه می‌دهد تا در صورت درخواست موسیقی پخش کنند بلکه مزایای تبلیغاتی بسیاری برای شرکت شما خواهند داشت. ارائه اسپیکرهای بلوتوثی کارآمد با نام تجاری شما از جهات بسیاری به تقویت برند شما و فروشتان کمک می‌کند. 


اسپیکرهای بلوتوثی راهی عالی برای لذت بردن از موسیقی در هر مکانی هستند. زیرا از ویژگی‌های اصلی آن‌ها قابلیت حمل آسان آن‌ها و اتصال راحت به گوشی‌های هوشمند است. از این رو، افراد بسیاری می‌توانند از اسپیکر تبلیغاتی استفاده نمایند و نام ارائه دهنده این هدیه در معرض دید مخاطبان زیادی قرار می‌گیرد. با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر به معرفی اسپیکرهای بلوتوثی بپردازیم و در مورد قابلیت‌های آن و نحوه اتصال به گوشی آشنا شویم.

 

اسپیکر بلوتوثی چیست؟

 

در سال‌های اخیر برقراری اتصال از طریق بلوتوث بسیار گسترده و رایج شده است. این موضوع به خصوص در مورد شنیدن آهنگ از طریق اسپیکر و هدفون‌ها بسیار شایع گردیده‌اند. اما نکته حائز اهمیت این است که اسپیکرهای بلوتوثی چگونه کار می‌کنند؟ اسپیکرهای بلوتوثی امواج رادیویی را از طریق بی سیم با جفت شدن به دستگاه‌های صوتی دیجیتالی مجهز به بلوتوث دریافت می‌کنند. اسپیکرهای بلوتوثی امواج رادیویی را از طریق انتقال بی سیم می‌پذیرند و آن را به امواج آنالوگ تبدیل می‌کنند. سپس آن را تقویت کرده و درست مانند بلندگوهای معمولی به صدا تبدیل می‌کنند.

 اسپیکر تبلیغاتی

اسپیکر تبلیغاتی چندکاره

 

 

نحوه عملکرد اسپیکرهای بلوتوثی

 

بلندگوهای بلوتوثی تفاوتی با اغلب بلندگوهای فعال دیگر (که دارای آمپلی‌فایرهای داخلی هستند) ندارند. بزرگ‌ترین تفاوت بین آن‌ها این است که انتقال بی سیم امواج رادیویی از طریق بلوتوث به جای اتصال سیمی معمولی (یا سایر روش‌های بی سیم) انجام می‌شود. عملکرد اصلی اسپیکر این است که به عنوان یک مبدل، انرژی الکتریکی (سیگنال‌های صوتی) را به انرژی امواج مکانیکی (امواج صوتی) تبدیل کند. این موضوع صرف‌نظر از اینکه اتصال با سیم است و یا بی سیم انجام می‌شود.

به ترانسفورماتور اسپیکرها، درایور گفته می‌شود. اسپیکرها ممکن است از اجزای دیگری مانند محفظه، تقویت کننده نیز تشکیل شده باشند اما جزء اصلی که سیگنال‌های رادیویی را به امواج صوتی تبدیل می‌کند، درایور است.

 

طول عمر باطری اسپیکرهای بلوتوثی چقدر است؟

 

اغلب اسپیکرهای بلوتوثی از باطری استفاده می‌کنند که بتواند به مدت یک روز کامل گوش کردن به موسیقی دوام داشته باشد. طول عمر این باطری‌ها حدود 6 الی 20 ساعت است. البته در مدل‌های مختلف، طول عمر باطری نیز متفاوت است.

لازم به یادآوری است که برقراری اتصال بلوتوث باعث کاهش باتری دستگاه‌های صوتی نیز می‌شود. میزان تأثیر اتصال به اسپیکر بر روی باطری دستگاه‌های مختلف، به خود دستگاه‌ها و قدرت باطری آن‌ها بستگی دارد. با نظر گرفتن این موضوع که وسایل بلوتوثی به 4 دسته طبقه‌بندی می‌شوند که در آن‌ها حداکثر محدودیت قدرت و برد ارسال امواج وجود دارد، می‌توان گفت که اسپیکرها با برد 10 متری میزان مصرف انرژی کمتری دارند و از این رو امکان ماندگاری بالاتر باطری را فراهم می‌کنند.

 اسپیکر بلوتوثی چند کاره

اسپیکر و پاوربانک دوکاره

 

 

چگونه اسپیکرهای بلوتوثی را به دستگاه‌های صوتی متصل کنیم؟

 

اگر نتوانیم اسپیکرهای بلوتوثی را به دستگاه‌های صوتی وصل کنیم، عملاً بی‌استفاده می‌مانند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده اسپیکرهای بلوتوثی دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای جفت شدن دستگاه‌های صوتی با اسپیکرهای بلوتوثی در نظر گرفته‌اند. در حقیقت، جفت شدن بلندگوهای بلوتوثی به دستگاه‌های صوتی با قابلیت بلوتوث بسیار آسان است. اگر دستگاه صوتی شما قابلیت بلوتوث ندارد، نگران نباشید؛ برخی از تولیدکنندگان آداپتورهایی را بدین منظور طراحی کرده‌اند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده نمایید.

 

چگونه بلوتوث اسپیکر را روشن کنیم؟

 

اسپیکرهای بلوتوثی دارای یک کلید جفت سازی هستند که برای در دسترس قرار گرفتن می‌بایست آن را فشار دهید. علاوه بر این باید از شارژ بودن اسپیکر برای پخش صدا نیز اطمینان حاصل کنید.

برخی از اسپیکرها دارای یک دکمه جفت شدن بلوتوثی اختصاصی هستند. در حالی که در سایر مدل‌ها فشار دادن مجدد دکمه پاور دستگاه به عنوان دکمه جفت سازی استفاده می‌شود. در بقیه مدل‌ها اسپیکر پس از روشن شدن به صورت خودکار به حالت جفت شدن می‌رود.

اگر در مورد نحوه دقیق جفت شدن اسپیکر اطمینان ندارید، لازم دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

 

چگونه اسپیکر بلوتوثی را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل کنیم؟

 

روند جفت شدن  در ویندوز 10 یک فرآیند دوطرفه است. یعنی اینکه هر دو دستگاه باید برای جفت شدن همدیگر را قبول کنند.

شماره 1- سیستم‌عامل کامپیوتر خود را قابل شناسایی کنید

 

برای اینکه سیستم‌عامل خود را قابل شناسایی کنید به قسمت تنظیمات بروید. سپس به بخش دستگاه‌ها، بلوتوث و در آخر به بخش مدیریت دستگاه‌های بلوتوثی بروید و بر روی روشن کردن بلوتوث کلیک کنید.

 

شماره 2- سیستم‌عامل کامپیوتر خود را با اسپیکرتان جفت (Pair) کنید

 

برای این کار به قسمت تنظیمات برنامه رفته و سپس به بخش دستگاه‌ها بروید. در آخر وارد بخش بلوتوث و دیگر دستگاه‌ها شوید و بر روی اضافه کردن بلوتوث یا سایر دستگاه کلیک کنید. بر روی نام اسپیکرتان کلیک کنید و جفت شدن به صورت خودکار اتفاق می‌افتد.

یا می‌توانید به بخش کنترل پنل بروید. سپس به بخش سخت‌افزار و صدا رفته و بعد به قسمت دستگاه‌ها و پرینتر بروید. بر روی اضافه کردن دستگاه کلیک کرده و در آخر بر روی نام اسپیکر خود کلیک کنید.

 

شماره 3- جداسازی و قطع اتصال اسپیکر از کامپیوتر

 

برای قطع ارتباط بلوتوثی اسپیکر از کامپیوتر باید به بخش تنظیمات برنامه رفته و سپس وارد بخش دستگاه‌ها شوید. پس از ان به قسمت بلوتوث و سایر دستگاه‌ها بروید و بر روی نام اسپیکرتان کلیک کنید. گزینه جدا کردن دستگاه (Remove Device) را انتخاب کنید.

 اسپیکر بلوتوثی

یک نوع اسپیکر بلوتوثی خاص

 

 

چگونه اسپیکر بلوتوثی را به گوشی آیفون وصل کنیم؟

 

شماره 1- گوشی آیفون خود را قابل شناسایی کنید

 

برای اینکه گوشی آیفون خود را قابل شناسایی کنید به قسمت تنظیمات بروید. سپس به بخش بلوتوث گوشی بروید و بلوتوث خود را روشن کنید. در غیر این صورت بسته به مدل گوشی خود می‌توانید به بخش Control Center گوشی‌تان بروید و بر روی آیکون بلوتوث ضربه بزنید و آن را روشن کنید. حال اگر به بخش تنظیمات و بلوتوث بروید می‌بینید که نام گوشی‌تان به عنوان وسیله قابل شناسایی مشخص شده است.

 

شماره 2- گوشی آیفون خود را با اسپیکر جفت (Pair) کنید

 

برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و سپس به بخش بلوتوث بروید. در قسمت دستگاه‌های من یا سایر دستگاه‌ها، بر روی نام اسپیکرتان بزنید تا جفت شدن به صورت خودکار اتفاق بیافتد.

اسپیکر متصل شده با لیبل "متصل شده" مشخص می‌شود.

 

شماره 3- جداسازی و قطع اتصال اسپیکر از گوشی آیفون

 

برای قطع ارتباط بلوتوثی اسپیکر از گوشی باید به بخش تنظیمات و سپس قسمت بلوتوث بروید. در قسمت دستگاه‌های من، بر روی “i” در کنار نام اسپیکرتان بزنید و بعد بر روی “Forget This Device” ضربه بزنید.


25/ دی/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف