WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چگونه از پاوربانک برای اولین بار استفاده کنیم؟

چگونه از پاوربانک برای اولین بار استفاده کنیم؟

10/ بهمن/1399

استفاده از پاوربانک برای اولین بار کار بسیار آسانی است. به راحتی می‌توانید پاوربانک را از جعبه خارج کرده و از آن استفاده کنید. اما طبق قاعده کلی، بهتر است که برای اولین بار پیش از استفاده آن را شارژ کنید.


پاوربانک‌ها وسایلی ساده هستند. بنابراین برای شروع استفاده از آن‌ها برای اولین بار، نیازی به انجام کارهای پیچیده و حرفه‌ای ندارید. محصولات دیگر ممکن است نیاز به انجام اقدامات خاصی همچون چندین مرتبه تخلیه کامل شارژ و شارژ مجدد دستگاه پیش از استفاده را داشته باشند. اما چنین موضوعی در مورد پاوربانک‌ها صادق نیست.

 

با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمام نکاتی را که برای شروع استفاده از پاوربانک باید بدانید را با هم بررسی کنیم.

 

اولین قدم در استفاده از وسایل جدید: دفترچه راهنما را بخوانید

 

پیش از استفاده از پاوربانک جدید همیشه باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید. اگرچه استفاده از پاوربانک بسیار آسان است اما این بدان معنی نیست که می‌توانید توصیه‌های سازنده محصول را نادیده بگیرید.

دفترچه راهنما کاربر به صورت خاص برای دستگاه شما تهیه شده است. حتی اگر برخی نکات و اطلاعات درج شده در دفترچه راهنما با موضوع مورد نظر شما همخوانی ندارد، باید دستورالعمل‌های نوشته شده در آن را به دقت دنبال کنید.

به عنوان مثال، در دفترچه راهنما مربوط به RAVpower توصیه می‌شود که دستگاه را قبل از استفاده به صورت کامل شارژ کنید.

با این وجود، در سایر دفترچه‌های راهنما برای پاوربانک‌های مشابه چنین توصیه‌ای وجود ندارد. بنابراین به منظور حفظ ایمنی دستگاه بهتر است دستورالعمل‌های گفته شده در دفترچه راهنما پاوربانک جدید خود را دنبال کنید.

پاوربانک

استفاده اشتباه از دستگاه می‌تواند به آن صدمه بزند

 

 

 

 

آیا پاوربانک‌ها دارای شارژ اولیه هستند؟

 

بله، اکثر پاوربانک‌ها از قبل شارژ می‌شوند. با این حال، در بیشتر موارد مقدار شارژ آن‌ها به صورت کامل نیست. بلکه چیزی حدود 75 درصد و یا کمتر شارژ دارند. تقریباً هیچ پاوربانک جدیدی را پیدا نخواهید کرد که در زمان خارج کردن از جعبه به صورت کامل شارژ شده باشد.

البته احتمال خرید پاوربانک‌های کامل خالی از شارژ نیز وجود دارد. این مورد به خصوص در مورد دستگاه‌هایی صادق است که از مدت‌ها پیش‌تولید شده و انبار شده‌اند. بعد از مدتی پاوربانک‌ها نیز درست مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری که دارای باطری هستند، کم‌کم شارژ خود را از دست می‌دهند تا اینکه به صورت کامل خالی شوند.

به منظور ارزیابی میزان شارژ پاوربانک می‌توانید دکمه خاموش/روشن دستگاه را فشار دهید و با بررسی تعداد چراغ‌های LED روشن دستگاه میزان شارژ بودن آن را بررسی کنید. اکثر پاوربانک‌ها دارای 4 چراغ LED هستند که میزان شارژ دستگاه را نشان می‌دهد. تقریباً هر چراغ بیانگر حدود 25 درصد شارژ دستگاه می‌باشد. بنابراین اگر 3 چراغ از 4 چراغ پاوربانک روشن باشد یعنی این دستگاه تا حدود 75 درصد شارژ دارد. با این حال، برخی از شارژرهای قابل‌حمل دارای نمایشگر LCD هستند که میزان شارژ باقی مانده را به صورت دقیق بر روی صفحه خود نمایش می‌دهند. پاوربانک‌های دارای صفحه نمایش از این نظر دقت بیشتری دارند.

 

چگونه پاوربانک‌ها را برای اولین بار شارژ کنیم؟

 

برای شارژ شارژرهای قابل‌حمل که به آن پاوربانک نیز گفته می‌شود، بهترین روش این است که قبل از استفاده، آن را برای اولین بار به صورت کامل شارژ کنید؛ حتی اگر در زمان خارج کردن دستگاه از داخل جعبه دارای مقداری شارژ باشد هم این کار را انجام دهید. تقریباً همه پاوربانک‌ها به همراه یک دفترچه راهنما و کابل شارژ مناسب با آن ارائه می‌شوند. بدین ترتیب، می‌توانید با استفاده از پریز برق یا سایر منابع تغذیه مناسب مانند پورت USB لپ‌تاپ اقدام به شارژ پاوربانک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اکثر پاوربانک‌ها به همراه شارژهای دیواری ارائه نمی‌شوند. بسیاری از افراد در هنگام سفارش از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از باز کردن جعبه، از نبود شارژر دیواری مایوس می‌شوند. علاوه بر این، در نظر گرفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که همه شارژرها از نظر نیرویی که می‌توانند تأمین کنند، با یکدیگر فرق دارند. برخی از آن‌ها انرژی بیشتری را تأمین می‌کنند و از این رو پاوربانک سریع‌تر شارژ می‌شود. در حالی که انواع دیگر آن آهسته‌تر شارژ می‌شوند و زمان شارژ آن تا چندین ساعت به طول می‌انجامد.

اگر در زمان دریافت پاوربانک، شارژری همراه آن نبود، می‌توانید با استفاده از پورت USB لپ‌تاپ پاوربانک خود را شارژ کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شارژ کردن دستگاه به این روش مدت‌زمان طولانی طول خواهد کشید. زیرا پورت‌های USB لپ‌تاپ توان خروجی بسیار کمی دارند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که اجازه ندهید پاوربانک بیش از حد به منبع شارژ متصل بماند؛ از شارژ بیش از حد پاوربانک جلوگیری کنید. این موضوع می‌تواند در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به باطری دستگاه شما شود. به همین دلیل، پس از اتصال دستگاه باید هر از چند گاهی نشانه گر شارژ شدن پاوربانک را بررسی کنید و به محض شارژ شدن کامل، دستگاه را از منبع شارژ جدا کنید. با این حال، برخی از پاوربانک‌ها دارای محافظ شارژ هستند تا از بیش از حد شارژ شدن آن‌ها حفاظت کنند. به همین خاطر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با بررسی دفترچه راهنما دستگاه می‌توانید متوجه شوید که آیا پاوربانک شما از این قابلیت برخوردار است یا خیر.

 

استفاده از پاوربانک برای اولین بار

 

بعد از چشمک زدن چهار چراغ روی پاوربانک مطمئن باشید که دستگاه به صورت کامل شارژ شده است. گام بعدی چیست؟ بدیهی است که باید دستگاه را از منبع شارژ جدا کنید. پس از انجام این کار، با خیال راحت می‌توانید از پاوربانک برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی خود همچون گوشی همراه استفاده کنید.

معمولاً حداقل یک پورت USB بر روی پاوربانک وجود دارد. با این حال، دستگاه‌هایی نیز هستند که بیش از یک پورت برای استفاده از پاوربانک در آن‌ها وجود دارد مانند پاوربانک Anker PowerCore 20100. این امکان وجود دارد که همه پورت‌های خروجی بر روی پاوربانک دارای توان‌های خروجی متفاوتی باشند. این مقادیر خروجی می‌توانند به صورت‌های 1 آمپری، 2 آمپری، 2.5 آمپری و یا با توان‌های دیگر باشند. هرچقدر آمپر خروجی بیشتر باشد، سرعت شارژ دستگاه بیشتر است. بنابراین اگر می‌خواهید که شارژ سریعی داشته باشید از درگاه‌هایی که بیشترین میزان خروجی را دارند، استفاده کنید.

برخی از پاوربانک‌ها با فناوری‌های مختلف شارژ سریع  مانند Power Delivery, Quick Charge  یا  PowerIQارائه می‌شوند. این نوع شارژرها برای ارائه شارژ در زمان بسیار کوتاه بسیار مناسب هستند. اما باید توجه داشته باشید که دستگاهی که می‌خواهید آن را شارژ کنید باید از این نوع شارژ سریع پشتیبانی کند و با آن سازگار باشد. در غیر این صورت فناوری شارژ سریع عمل نمی‌کند و دستگاه به صورت معمولی شارژ می‌شود.

برای شارژ لپ‌تاپ نیز می‌توان از پاوربانک استفاده کرد. اما در این حالت، توان خروجی دستگاه باید به اندازه‌ای بزرگ و قوی باشد که بتواند شارژ مورد نیاز لپ‌تاپ را تأمین کند.

اکثر تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که از کابل USB (و شارژر دیواری) اصلی که در داخل جعبه پاوربانک قرار دارد، استفاده کنید. با این حال، کابل‌ها و شارژرهای دیواری بسیاری وجود دارند که با پاوربانک شما سازگاری دارند. بنابراین، شما می‌توانید از هر کابل یا شارژری که با کیفیت ساخته شده‌اند متناسب با دستگاه خود استفاده کنید. استفاده از کابل‌ها و شارژرهای ارزان قیمت و یا بدساخت به مرور زمان می‌تواند منجر به کاهش سرعت شارژ پاوربانک گردد و حتی ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند.

دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که شارژ شدن کامل یک پاوربانک خالی مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد. سریع‌ترین پاوربانک‌ها حدود 2 الی 3 ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارند؛ در حالی که انواع دیگر آن ممکن است حدود 8 الی 10 ساعت طول بکشند. اگر مدت‌زمان شارژ شدن پاوربانک عامل مهمی در خرید شما است، بهتر است پیش از خرید در این خصوص اطلاعات کاملی را بدست آورید.

استفاده از پاوربانک

در هر پاوربانک یک خروجی USB وجود دارد

 

 

 

 

برخی نکات مربوط به نگهداری پاوربانک

 

پس از استفاده از پاوربانک برای اولین بار، نکات مهمی دیگری نیز وجود دارد تا با اجرای آنها، طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. مراقبت از پاوربانک با رعایت برخی نکات، ارتباط زیادی با افزایش طول عمر دستگاه دارد:

  • اجازه ندهید مقدار باطری دستگاه به زیر 20 درصد برسد. به محض اینکه متوجه شدید میزان باطری به 20 درصد رسیده است آن را سریعاً شارژ کنید.
  • پاوربانک را در معرض دمای بالا قرار ندهید. (مانند قرار دادن در اتومبیل در طول یک روز گرم تابستانی)
  • پاوربانک را در طول شارژ شدن نپوشانید.
  • اگر از دستگاه برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هر 2 الی 3 ماه یک‌بار آن را شارژ کنید.
  • در صورتی که پاوربانک به درستی کار نمی‌کند، راهنمای عیب‌یابی دستگاه را در خصوص زمانی که چراغ‌ها چشمک می‌زنند اما عمل شارژ کردن را انجام نمی‌دهد، بررسی کنید.

 

سخن آخر

 

پاوربانک تبلیغاتی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است؛ به خصوص اگر این وسیله را به عنوان هدیه تبلیغاتی افرادی هدیه دهید که به سفرهای طولانی می‌روند. این وسیله زندگی را آسان‌تر می‌کند و برای شما امکان حمل آسان شارژر را فراهم می‌کند. همان‌طور که دیدید، استفاده از این وسیله بسیار آسان و ساده است.


10/ بهمن/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف