WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
پاوربانک چگونه ساخته می‌شود؟

پاوربانک چگونه ساخته می‌شود؟

16/ بهمن/1399

پاور بانک‌ها به دلیل برخورداری از باطری‌های قوی به وسایل محبوب و کاربردی برای شارژ انواع وسایل الکترونیکی تبدیل‌شده‌اند. برخی از باطری‌ها به‌اندازه کافی قدرت ندارند که بتوانند شارژ مورد نیاز برای یک روز کامل را تأمین کنند. به همین دلیل استفاده از پاوربانک‌ها به یک ضرورت مبدل شده‌اند. اما سؤالی که ممکن است مطرح باشد این است که: این شارژرهای قابل‌حمل چگونه ساخته می‌شوند؟


با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با برخی نکات مفید در خصوص ساخت پاوربانک‌های قدرتمند و کاربردی آشنا شوید و در کنار آن با نکاتی برای استفاده بهینه از این وسیله کاربردی آگاهی پیدا کنید. پاوربانک‌ها وسیله جانبی کوچک با دنیایی از انرژی هستند!

 

پاوربانک چگونه کار می‌کند؟

 

پاوربانک یک باطری بی‌سیم است که می‌تواند شارژ دریافت و تولید کند. برای اینکه بتوانید با یک پاوربانک کار کنید، اول باید آن را شارژ کرد تا انرژی مورد نیاز در آن ذخیره شود. بدین منظور ابتدا باید از کابل شارژی که همراه پاوربانک است استفاده کرده و از طریق آن پاوربانک را به پریز دیواری وصل کنید. هنگامی‌که چراغ نشانه گر روی پاوربانک روشن شد، پاوربانک شارژ شده و می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود استفاده کنید.

انرژی در داخل پاوربانک ذخیره شده و سپس از طریق کابل شارژ از پورت USB به دستگاه الکترونیکی موردنظر منتقل می‌شود.

 

چگونه یک پاوربانک بسازیم؟

 

اگر علاقه‌مند هستید که بدانید در داخل پاوربانک چه خبر است، بهتر است همراه ما باشید تا به سؤال شما پاسخ دهیم. یک پاوربانک را می‌توان با 10 گام ساده زیر درست کرد. بنابراین برای ساخت پاوربانک می‌بایست:

گام اول: ترمینال‌ها به باطری لیتیوم - یون متصل می‌شوند.

گام دوم: صفحه مدار مونتاژ می‌شود.

گام سوم: باطری‌ها به صفحه مدار لحیم می‌شوند.

گام چهارم: هر پاوربانک برای تعیین مقدار جریان و ولتاژ آزمایش می‌شود.

گام پنجم: باطری‌ها در یک محفظه بسته محصور می‌شوند.

گام ششم: اتصالات برقی برای اطمینان از کارکرد دوباره تست می‌شوند.

گام هفتم: برای بررسی ظرفیت باطری، یک تست سوختگی (burn-in test) انجام می‌شود.

گام هشتم: (اختیاری) در این مرحله نام تجاری یا طرح موردنظر بر روی محفظه بسته حک و یا چاپ می‌شود.

گام نهم: پاوربانک‌های ساخته‌شده قبل از ارسال و فروش، از نظر ظاهری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گام دهم: پاوربانک آماده است تا وسایل الکترونیکی شما را شارژ کند.

در آخر پاوربانک ما آماده است تا کار خود را انجام دهد. همین مراحل ساده کمک می‌کند تا با هزینه کمی بتوان تعداد زیادی پاوربانک را در مدت کوتاهی ساخت. حالا دیگر می‌دانید که این وسیله کاربردی و نوع­آورانه چگونه ساخته می‌شود تا به کمک شما بیاید.

 

پاوربانک

قطعات درونی یک پاوربانک

 

 

 

 

طول عمر یک پاوربانک چقدر است؟

 

طول عمر متوسط پاوربانک‌ها بین 200 تا هزار چرخه استفاده است. هر چرخه به معنای یک‌بار شارژ کردن و یک‌بار استفاده کامل از شارژ دستگاه است. باطری لیتیوم یونی داخل پاوربانک‌ها پس از چرخه‌های شارژ زیاد، شروع به از دست دادن ظرفیت خود می‌کنند. پاوربانک‌های بزرگ‌تر به چرخه‌های شارژی کمتری نیاز دارند. بنابراین دوام بیشتری نسبت به پاوربانک‌های کوچک‌تر خواهند داشت.

هیچ تضمینی برای اینکه چه مدت پاوربانک دوام می‌آورد، وجود ندارد؛ اما به‌صورت کلی کاهش تعداد دفعات استفاده از پاوربانک می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر آن شود.

 

 

 

پاوربانک چه وسایلی را می‌تواند شارژ کند؟

 

پاوربانک‌ها تقریباً می‌توانند هر وسیله الکترونیکی را که دارای باطری‌های قابل شارژ هستند، شارژ کنند. دستگاه‌هایی که به‌طورمعمول از شارژر USB برای شارژ استفاده می‌کنند، می‌توانند با پاوربانک شارژ شوند.

پاوربانک می‌تواند وسایل الکترونیکی زیر را شارژ کند:

  • تلفن‌های هوشمند
  •  دوربین
  •  دستگاه‌های GPS
  •  دستگاه‌های بازی
  • لپ‌تاپ‌ها
  •  دوربین ورزشی (Action camera)
  •  تبلت
  •  پخش‌کننده‌هایMP3

 

اگر دستگاه الکترونیکی شما رابط USB ندارد؛ اما هر دو وسیله شما (یعنی پاوربانک و وسیله الکترونیکی موردنظر) از شارژ بی­سیم پشتیانی می‌کنند، همچنان می‌توانید از پاوربانک برای شارژ کردن استفاده کنید. پیش از استفاده از پاوربانک اطمینان حاصل کنید که ولتاژ مناسب و کافی برای شارژ وسیله فراهم باشد. در صورت عدم اطمینان از این موضوع، می‌توانید از اطلاعات منتشرشده توسط سازنده دستگاه استفاده کنید.

 

 

 

آیا پاوربانک می‌تواند لپ‌تاپ را شارژ کند؟

 

بله، پاوربانک این قابلیت را دارد؛ اما نکته مهم این است که باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید! متأسفانه با هر نوع پاوربانکی نمی‌توان لپ‌تاپ را شارژ کرد. بااین‌حال انواع خاصی از پاوربانک‌ها وجود دارند که می‌تواند باطری شما را شارژ نگه دارد.

اکثر لپ‌تاپ‌ها می‌توانند با پورت USB-C شارژ شوند. اگر سیم شارژ ارائه‌شده همراه با لپ‌تاپ شما دارای سری USB-C است، پس می‌توانید از پاوربانکی که دارای خروجی USB-C است نیز برای شارژ آن استفاده کنید.

درصورتی‌که کابل مناسب و درست را داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که پاوربانک می‌تواند 30 وات برق برای شارژ لپ‌تاپ فراهم کند یا خیر. اگر پاوربانک وات کمتری داشته باشد، قدرت شارژ کردن لپ‌تاپ را نخواهد داشت و به‌طور بالقوه باعث خالی شدن باطری دستگاه شما می‌شود.

شرکت‌های زیر لپ‌تاپ‌های سازگار با USB-C را می‌سازند:

  • Dell
  •  Apple
  •   Asus
  •  HP
  • Lenovo
  •  Microsoft
  •   LG

پاوربانک اپل

نمونه‌ای از پاوربانک شرکت اپل

 


اگر لپ‌تاپ شما از شارژ USB-C پشتیبانی نمی‌کند، به پاوربانکی با خروجی 12 ولت و کابل متناسب با پورت شارژ لپ‌تاپ نیاز خواهید داشت. اگر مطمئن نیستید که پاوربانک شما می‌تواند لپ‌تاپتان را شارژ کند، می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کرده و یا با آن‌ها تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

چرا برخی از پاوربانک‌ها گران‌تر هستند؟

 

همه پاوربانک‌ها مشابه یکدیگر نیستند؛ به‌خصوص زمانی که صحبت درباره قیمت آن‌ها باشد. برخی از پاوربانک‌ها به دلیل نحوه ساخت و ظرفیت شارژ دهی بیشتر نسبت به انواع دیگر، گران‌تر هستند.

پاوربانک‌هایی که کیفیت بالایی دارند، عموماً گران‌تر هستند و طول عمر و ماندگاری بیشتری دارند. از سوی دیگر، معمولاً این نوع پاوربانک‌ها از باطری‌های قدرتمندتری برخوردار هستند که از مواد مرغوب‌تری ساخته می‌شوند. یک پاوربانک معمولی که مقرون‌به‌صرفه تر باشد می‌تواند باطری دستگاه‌های الکترونیکی شما را شارژ کند؛ اما ممکن است کوچک‌تر باشد و یا برای مدت طولانی نتواند شارژ نگه دارد.

 

 

 

 

 

آیا پاوربانک باعث خرابی تلفن همراه می‌شود؟

 

ممکن است با استفاده از پاوربانک به باطری گوشی خود آسیب برسانید. بااین‌حال، اگر به‌درستی از پاوربانک خود استفاده کنید، احتمال خراب شدن تلفن همراه خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهید.

برخی از مسائلی که باعث می‌شود تا پاوربانک، باطری گوشی شما را خراب کند عبارت‌اند از:

  •  استفاده از پاوربانک بی‌کیفیت
  •  پاوربانک با ولتاژ ناکافی
  •  شارژ بیش‌ازحد تلفن همراه

 

 استفاده از پاوربانک بی‌کیفیت

 

در مورد استفاده از پاوربانک‌های با کیفیت کم، تضمینی درباره خراب نشدن باطری گوشی هوشمند شما وجود ندارد. بااین‌حال، اگر از آن به‌صورت دائم و برای مدت طولانی استفاده می‌کنید می‌تواند با از دست دادن سریع‌تر شارژ، به باطری گوشی شما آسیب برساند. بهترین راه جلوگیری از این موضوع، اطمینان داشتن از تهیه پاوربانکی باکیفیت بالا است و یا از شارژر باکیفیت کم خود، تنها در شرایطی که نیاز مبرم به آن داشتید، استفاده کنید. پاوربانک‌های بی‌کیفیت معمولاً باطری‌های کوچکی دارند. علاوه بر این، این نوع پاوربانک‌ها ارزان‌تر هستند و انرژی کافی را برای دستگاه شما نمی‌توانند تأمین کنند.

 

 پاوربانک با ولتاژ ناکافی

 

پاوربانکی که برای شارژ گوشی استفاده می‌شود باید 5 ولت باشد. اگر پاوربانک ولتاژی کمتر از این مقدار داشته باشد می‌تواند به‌صورت برعکس باطری دستگاه الکترونیکی شما را خالی کند. اگر ولتاژ پاوربانک بیش از 5 ولت باشد نیز می‌تواند با بیش‌ازحد شارژ کردن به باطری شما آسیب برساند. پیش از شارژ کردن گوشی همراه خود با پاوربانک، حتماً ولتاژ پاوربانک را بررسی نمایید.

 

شارژ بیش‌ازحد تلفن همراه

 

پاوربانک‌ها به‌گونه‌ای طراحی نشده‌اند که به‌صورت مداوم به تلفن همراه شما متصل باشند تا همیشه گوشی شما شارژ 100 درصدی داشته باشد. اگر گوشی خود را به‌صورت دائم شارژ کنید، باطری آن دیگر قادر نخواهد بود که شارژ خود را برای مدت طولانی نگه دارد. بهترین کار این است که از پاوربانک خود کمتر استفاده کنید و در صورت نزدیک بودن به شارژ شدن کامل باطری گوشی، پاوربانک را از تلفن جدا کنید.

رعایت نکات گفته‌شده به شما کمک می‌کند تا بدون ترس از آسیب رسیدن به باطری تلفن هوشمند خود از پاوربانک استفاده کنید. بهترین قانون کلی این است که از پاوربانک تنها در شرایط ضروری و نیاز استفاده کنید و در زمان درست و پس از شارژ شدن کافی گوشی، تلفن را از پاوربانک جدا کنید.

 

پاوربانک تبلیغاتی

نمونه‌ای از ست پاوربانک تبلیغاتی که جز هدایای تبلیغاتی لوکس بشمار می‌رود

 

سخن آخر

 

پاوربانک‌ها یک وسیله ضروری هستند زیرا می‌توانند انرژی و شارژ مورد نیاز وسایل الکترونیکی پرکاربرد ما مثل گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت را تأمین کنند. پاوربانک‌ها از طریق فرآیند ساخت ساده‌ای تولید می‌شوند و با ظرفیت شارژ رسانی بالای خود به بسیاری از وسایل، به یک فناوری منحصربه‌فرد و خارق‌العاده و بی‌نهایت کاربردی تبدیل‌شده‌اند.


16/ بهمن/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف