WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
تاثیر هدایای تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی چقدر است؟

تاثیر هدایای تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی چقدر است؟

29/ مرداد/1398

هدایای تبلیغاتی برای هر دو استراتژی بازاریابی ورودی و خروجی متناسب است. به عنوان مثال، هدیه تبلیغاتی می‌تواند کارهای اولیه جذب مشتری بالقوه به غرفه شما را در یک نمایشگاه تجاری انجام دهد. علاوه بر این، هدیه تبلیغاتی ممکن است پس از خرید برای حفظ ارتباط حرفه‌ای شما برای خوشحال کردن مشتریان استفاده شود. باید توجه کنید برای تبلیغات وارد حریم زندگی خصوصی مشتری خود نشوید چون تأثیر منفی ایجاد می‌کنید. اما با تبلیغی سودمند و رضایت بخش، به اهدافتان دست می‌یابید. تبلیغات موثر باید احساسات مشتری را برانگیزد و برای مدت طولانی در ذهن و خاطره او باقی بماند. اما چه نوع تبلیغاتی می‌تواند چنین احساساتی را به مشتریان انتقال دهد؟ با چه تبلیغی لوگو یا پیام تبلیغاتی شما دائماً در چشمان گیرنده و محیط اطراف وی قرار خواهد گرفت. این مطلب را بخوانید تا جواب این سوال‌ها را بیابید.


هدایای تبلیغاتی، ارزانترین نوع تبلیغات هستند. هدایای تبلیغاتی تنها بیانگر تشکر و احترام نیستند بلکه علاوه بر آن، در ایجاد روابط تجاری جدید و استحکام روابط موجود، تأثیر قابل توجهی دارند و باعث رونق کسب و کار و افزایش درآمد‌ می‌شوند. محصولات تبلیغاتی سالها است که به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند. چون:

  • بسیاری از مردم تا مدت طولانی، حتی دوسال بعد از دریافت هدایای تبلیغاتی هنوز می‌توانند نام آن برند را به خاطر ‌آورند.
  • اغلب مردم پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی با تبلیغ کننده تجارت می‌کنند.
  • مصرف کنندگان معمولاً دوست دارند محصولاتی را دریافت کنند که دارای پیام باشد.
  • بسیاری از مردم هدایای تبلیغاتی را نگهداری کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

چرا محصولات تبلیغاتی برای مشاغل اینقدر مهم هستند؟

 

برای پاسخ به این سوال به موارد زیر دقت کنید:

 

01. بازاریابی موثر و کم هزینه

اغلب شرکت‌های کوچک فقط می‌توانند با کمپین محصولات تبلیغاتی کم هزینه به اهداف بازاریابی خود برسند. محصولات تبلیغاتی با هزینه کم برای استارتاپ‏های کوچک مناسبند چون این محصولات به شکل انبوه توزیع می‌شود، قیمت‌ها نسبتاً کم هزینه است اما تأثیر آن بر گیرندگان زیاد است.

02. تشخیص برند فوری

شناخت برند به این معنی است که مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی با دیدن لوگوی شرکت، نام شرکت و محصولات یا خدمات آن را شناسایی کنند. هدیه تبلیغاتی به مشتریان در یادآوری و شناخت برند کمک می‌کند. این یکی از دلایل اصلی توزیع کالاهای تبلیغاتی است. این هدیه برای مدت طولانی در خانه ها و دفاتر یا اتومبیل های آنها و غیره باقی می ماند و آنها را به یاد کار و شرکت می‌اندازد و در هنگام خرید، به کسب و کار شما پاداش می‌دهند.

03. بیشتر در معرض چشم قرار گرفتن

تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد بلافاصله در عرض چند ثانیه از مقابل چشم می‌گذرد. اما، هدایا برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در جلوی چشم قرار دارند. قدما گفته‌اند از دل برود هر آنکه از دیده برفت. پس با وجود هزینه کمتر، هدایای تبلیغاتی تأثیر بیشتری ایجاد می‌کنند.

04. مانند کارت ویزیت شما هستند

کارت ویزیت، شرکت و محصولات آن را به مصرف کنندگان معرفی می‌کند. محصولات تبلیغاتی نیز کم و بیش همان کار را با نتایج بهتری می‌کنند. هنگام توزیع هدایای تبلیغاتی، در واقع تجارت خود را به مصرف کنندگان بالقوه معرفی می‌کنید. به یاد داشته باشید که هدایای تبلیغاتی همانند کارتهای ویزیت، لوگو و نیز اطلاعات تماس شما را دارند. بنابراین مصرف کنندگان می‌توانند همانند کارت ویزیت از آن استفاده کنند.

05. وفاداری مشتری

بازاریابان از محصولات تبلیغاتی برای افزایش وفاداری مشتری به یک برند البته در یک دوره کوتاه استفاده می‌کنند تا مشتریان در صورت لزوم محصولات آن شرکت را خریداری کنند. اما حتماً باید اطمینان حاصل کرد که کالاهای تبلیغاتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. مردم کیفیت عالی کالاهای هدیه را با کیفیت تجارت آن برند مرتبط می‌دانند. این امر به وفاداری افرادی که تازه از محصولاتیک برند خرید کرده‌اند کمک خواهد کرد.

 

انواع هدایای تبلیغاتی

اکنون که می‏دانید چرا هدیه تبلیغاتی یک سرمایه گذاری عاقلانه است، می‌دانید چطور از آن برای شرکتتان استفاده کنید؟ بازاریابان همیشه می‌خواهند بدانند که چه کالاهایی را باید هدیه دهند. اکثر بازاریابان حرفه‌ای درنظر دارند که از وسایل کاربردی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنند. با این حال، بازاریابان با تجربه مواردی را انتخاب می‌کنند که نه تنها مفید باشد بلکه بی‌نظیر و با کیفیت عالی باشند چون این قبیل هدایا از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند. اما چه کالایی بهترین هدیه تبلیغاتی محسوب می‌شود؟ در حالی که جواب این سوال بر حسب شرایط، افراد و هر شرکتی متفاوت است، چند نوع هدیه تبلیغاتی وجود دارد که تقریباً موفقیت جهانی دارند. این محصولات آنقدر موثرند که هر بازاریاب باید آنها را در نظر داشته باشد. برخی از این نوع محصولات تبلیغاتی عبارتند از:

1. نوشت افزار

نوشت افزار یک هدیه تبلیغاتی مرسوم است. همه از آن استفاده می‌کنند، و در هر صنعتی کاربرد دارد. با این حال، به صرف این که خودکار تبلیغاتی یک کالای معمول است، نباید بدون فکر از آن استفاده کنید. خودکار ارزان قیمت هدیه موثری نیست. البته بین ارزان و بی‌کیفیت تفاوت هست. خودکار‌ها به ارزانی شهره هستند، اما این بدان معنی نیست که باید از کیفیت پایینی برخوردار باشند. یک خودکار بی‌کیفیت پیام بی‌کیفیتی را در مورد برند نیز منتقل می‌کند.

2. سررسید و دفتر یادداشت

هر ساله به دلیل سبک ها و مطالب نوآورانه، سررسیدها و دفتر یادداشت‌های خلاقانه محبوبیت بیشتری می‌یابند. می‌توان بسیاری از سررسیدها را شخصی‌سازی کرد که یک ایده عالی برای هدیه تبلیغاتی خاص و منحصر به فرد است و نیز بهانه خوبی برای شروع مکالمه عالی در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌ها است.

3. هدایای تبلیغاتی دیجیتال

اموزه کالاهای فناورانه سریعترین رشد را در بین انواع کالاهای تبلیغی دارند. به دلیل کاربردی و ارزشمند بودن این کالاها مشتریان شما برای ماه‌ها یا حتی سالها این هدایا را نگهداری خواهند کرد پس بسیار مهم است که حداقل یک مورد تبلیغی مرتبط با فناوری مثل پاوربانک تبلیغاتی داشته باشید تا نشان دهید شرکت شما در گذشته سیر نمی‌کند. انواع مختلفی از محصولات فناوری (هدست، درایو USB، بلندگو، پاوربانک، اسپیکر تبیلغاتی و...) وجود دارد. همه این موارد در بازه قیمتی مختلفی عرضه می‌شوند. باید بودجه و مخاطبان مورد نظر خود را هنگام انتخاب یک محصول فناوری در ذهن داشته باشید.

4- لوازم نوشیدنی

لوازم تبلیغاتی مرتبط با نوشیدنی‌ها بسیار معمول و متنوع هستند. به دلیل تنوع بسیار زیاد این وسایل بهتر است کاملاً به کاربرد و مشتریان هدفی که قصد تبلیغ برای آنها را دارید بیندیشید و کاملاً هدفمند هدیه خود را انتخاب کنید. برخی از گزینه‌های موجود عبارتند از:

انواع قمقمه‌های فلزی، پلاستیکی و نمونه‌هایی با کاربرد ویژه ورزشی، مدارس، مناسب برای کارمندان و... در اندازه‌ها و مدل‌ها و قیمت‌های مختلف وجود دارد. قمقمه‌های بادوام‌تر برای اهداف تبلیغاتی تأثیرگذاری بهتری دارند.

انواع لیوان‌های سرامیکی و مسافرتی کالایی مطلوب برای حرفه‌ای‌ها هستند. چون صرف چای و قهوه درادارات معمول است. لیوان تبلیغاتی، هدیه‌ای ارزشمند است که تا مدت‌ها نگهداری خواهد شد و مشتریانتان برای دریافت این هدیه با رضایتمندانه شما را به خاطر خواهند داشت.

ظروف شیشه‌ای هم به دلیل جذابیت طاهری که دارند جزء مواردی هستند که معمولاً برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند. غلاوه بر لیوان، بطری یا ظروف کوچک، لوازم تزئینی شیشه‌ای هم محبوبیت زیادی دارند.

5- انواع کیف دستی

کیف‌ها در اندازه، طرح، رنگ و جنس‌های مختلف با کاربردهای متنوع به عنوان یکی از انواع هدایای ارزشمند و بسیار کاربردی هستند. اگر به عنوان هدیه تبلیغاتی قصد استفاده از کیف را دارید باید نسبت به کاربرد و شرایط مشتری به خوبی فکر کنید. وجود تنوع زیاد در اندازه، طرح و جنس مواد آنها همیشه این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید نمونه‌ای متناسب با هدف خود بیابید.


29/ مرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف