WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
حقایقی جالب در مورد پاوربانک که نمی دانستید

حقایقی جالب در مورد پاوربانک که نمی دانستید

2/ فروردین/1400

همیشه در زمان استفاده از پاوربانک سؤالات بسیاری ذهن ما را به خود مشغول می‌کند. این سؤالات می‌توانند در مورد اینکه پاوربانک چگونه کار می‌کند یا چگونه می‌توان از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد، باشند. بنابراین، در این مطلب تلاش کردیم تا به 7 سؤال اساسی در مورد پاوربانک پاسخ دهیم.


پاوربانک‌ها در اندازه‌های مختلف و با میلی‌آمپرهای گوناگونی در بازار وجود دارند. میلی‌آمپر پاوربانک در مورد ظرفیت باطری پاوربانک به ما توضیح می‌دهد. به عبارت دیگر، هرچقدر میلی‌آمپر یک پاوربانک بیشتر باشد، میزان انرژی بیشتری را می‌تواند برای ما تأمین کند. به عنوان مثال، گوشی‌های آیفون 6 پلاس، دارای ظرفیت باطری 2915 میلی‌آمپری هستند. این موضوع بدان معنی است که اگر می‌خواهید این گوشی را به صورت کامل شارژ کنید باید یک پاوربانک با ظرفیتی بیش از ظرفیت مشخص شده گوشی خود داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی

هنگام خرید پاوربانک به ظرفیت باطری آن توجه کنید

شماره 2- آیا تمام پاوربانک‌ها می‌توانند لپ‌تاپ شارژ کنند؟

 

جواب این سؤال خیر است. تمام پاوربانک قادر به شارژ کردن لپ‌تاپ نیستند. این موضوع بدین خاطر است که پاوربانک‌های موجود در فروشگاه‌ها، دارای خروجی یو اس بی 5 ولتی هستند؛ در حالی که برای شارژ کردن لپ‌تاپ، به پاوربانکی با ولتاژ بالاتر مانند ولتاژی بین 16 تا 20 ولت (بسته به نوع و مشخصات لپ‌تاپ) نیاز است. برای اطلاع در مورد میزان ولتاژ موردنیاز می‌توانند آداپتور AC لپ‌تاپ خود را چک کنید. البته لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنها تعداد کمی از پاوربانک‌های موجود در بازار قادر به شارژ کردن لپ‌تاپ و فراهم کردن این مقدار ولتاژ هستند.

 

شماره 3- طول عمر یک پاوربانک چه مقدار است؟

باطری‌های لیتیم یونی که شامل باطری‌های لیتیم پلیمیری نیز می‌شود، باطری به کار رفته در پاوربانک‌ها و گوشی‌های هوشمند است که در درازمدت ظرفیت ذخیره‌سازی خود را از دست می‌دهند (این موضوع عموماً بین 200 تا هزار چرخه شارژ بسته به کیفیت باطری گوشی و نیز مواد به کار رفته در ساخت آن دارد). باطری‌ها هرچقدر بزرگ‌تر باشند به تعداد چرخه کمتری برای شارژ کردن آن نیاز خواهید داشت. این موضوع در طولانی‌مدت باعث می‌شود تا طول عمر باطری بیشتر باشد. گوشی‌های هوشمند به صورت روزانه باطری خود را از دست می‌دهند. بنابراین طول عمر باطری گوشی‌های موبایل کمتر از پاوربانک‌هایی است که ظرفیت بالاتری دارند.

نکته مهم: اطمینان حاصل کنید که پاوربانک شما به یک یو اس بی استاندارد متصل می‌شود. برخی از گوشی‌ها از سیستم شارژ آهسته در زمان اتصال به کامپیوتر برخوردار هستند در حالی که در زمان اتصال به منبع تغذیه (پریز برق) از حالت شارژ سریع تبعیت می‌کنند. اگر شما شاهد تغییر سرعت شارژ کردن بین شارژ مستقیم با شارژ از طریق یو اس بی کامپیوتر هستید، این موضوع بدین معنی است که باید بررسی کنید کدام‌یک از این دو سرعت را پاوربانک شما می‌تواند تأمین کند. اگر پاوربانک شما با سرعت کم عمل شارژ کردن را انجام دهد، احتمالاً با تغییر کابل شارژ به کابل شارژ سریع می‌توانید این مشکل را حل کنید. اما اگر پاوربانک نتواند مقدار انرژی کافی را فراهم کند (این موضوع عموماً در مورد پاوربانک‌های بی‌کیفیت صادق است) تعویض کابل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد.

شماره 4- چرا برخی از پاوربانک‌ها مدت‌زمان طولانی برای شارژ شدن می‌خواهند؟

 

بسیاری از پاوربانک‌ها تنها از طریق یو اس بی می‌توانند خود را شارژ کنند. بسته به ظرفیت پاوربانک مدت‌زمان شارژ شدن می‌تواند متغیر باشد؛ حتی در بعضی از مدل‌ها، مدت‌زمان شارژ کامل می‌تواند تا 40 ساعت نیز طول بکشد (به عنوان مثال در مورد پاوربانک‌های با ظرفیت بالاتر از 20 هزار میلی‌آمپر این موضوع صادق است). برای شارژ سریع‌تر شما به پاوربانکی با ولتاژ بالاتر از ورودی 5 ولت نیاز دارید. به عبارت دیگر شما به پاوربانکی نیاز دارید که بتواند از طریق یک منبع تغذیه (پریز برق) و با شارژر AC شارژ شود.

پاوربانک

با توجه به ظرفیت باطری پاروبانک‌ها، مدت زمان شارژ کردنشان فرق دارد

شماره 5- سریع‌ترین راه برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه و ذخیره‌سازی انرژی پاوربانک چیست؟

 بعضی از گوشی‌ها ممکن است اقدام به دانلود اتوماتیک نرم‌افزار و آپدیت‌ها بکنند؛ در نتیجه در زمان اتصال به پاوربانک برای شارژ شدن، انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند. اگر می‌خواهید انرژی پاوربانک خود را ذخیره کنید، بهترین ره حل این است که گوشی هوشمند خود را در حالت پرواز قرار دهید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا تنها باطری گوشی شما شارژ شود و تنها ویژگی‌ها و برنامه‌های مهم گوشی شما  فعال باشند.

شماره 6- گوشی خود را به صورت کامل با پاوربانک شارژ نکنید

گوشی همراه شما همیشه در زمان شارژ شدن با پاوربانک، انرژی مصرف می‌کند که این مقدار می‌تواند بیتش از حالت طبیعی باشد. زمانی که باطری موبایل شما به صورت کامل شارژ شد (یعنی حدود 80 الی 90 درصد)، تا زمانی که به ظرفیت کامل شارژ (یعنی 100 درصد) برسد، سرعت شارژ شدن باطری کاهش می‌یابد. بخش عمده‌ای از انرژی پاوربانک نیز در این مدت از طریق اتصال به گوشی کاهش میابد.

برای روشن شدن بهتر این موضوع می‌توانید این‌گونه تصور کنید که پر کردن حدود 80 الی 90 درصد یک کوله‌پشتی بسیار آسان است. اما زمانی که بخواهید ظرفیت باقی مانده کوله‌پشتی را پر کنید تا به صورت 100 درصد پر شود، نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارید. بنابراین به شما توصیه می‌شود تا زمانی که گوشی موبایل خود را به کمک پاوربانک تا حدود 80 الی 90 درصد شارژ کردید، به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی آن را از پاوربانک جدا کنید.

شماره 7- آیا می‌توان با پاوربانک به تماشای تلویزیون پرداخت؟

جواب شما کاملاً مثبت است. همان‌طور که در نکته شماره 2 بیان کردیم، اغلب پاوربانک‌های موجود در بازار تنها دارای خروجی 5 ولت هستند. اما مدل‌های پیشرفته‌تر پاوربانک نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا ولتاژ بالاتری داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید از پاوربانک برای وسایل بزرگ‌تر مانند تلویزیون، فن و وسایل بازی استفاده کنید.

بنابراین پاسخ این سؤال بله است. شما به‌راحتی می‌توانید به یک تعطیلات کنار ساحل بروید و در حالی که دارید از طعم چای خود لذت می‌برید، وسایل بازی خود مانند هواپیماهای بی‌سرنشین خود را برای پرواز کردن آماده کنید و یا به تماشای تلویزیون بنشینید. حتی می‌توانید از برخی از وسایل مانند اتو مو و سشوار را به کمک پاوربانک‌های با ولتاژ بالا استفاده کنید.

 

سخن آخر

استفاده از پاوربانک به عنوان یک هدیه تبلیغاتی، ایده‌ای بسیار عالی است که می‌تواند به عنوان یک هدیه شیک و حتی به همراه یک ست مدیریتی ارائه شود. پاوربانک‌ تبلیغاتی وسایلی کاربردی هستند که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند و دریافت آن به عنوان هدیه باعث قدردانی و خوشحالی بی‌حدوحصر آن‌ها می‌شود. در این مطلب اصلی‌ترین سؤالات در خصوص پاوربانک و استفاده از آن را برای شما جمع‌آوری کرده و به آن‌ها پاسخ دادیم تا بتوانید با در مدت‌زمان کوتاهی به جواب‌های خود دسترسی پیدا کنید.


2/ فروردین/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف