WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
با هدایای تبلیغاتی قدیمی و باقیمانده چه کاری انجام دهیم؟

با هدایای تبلیغاتی قدیمی و باقیمانده چه کاری انجام دهیم؟

16/ خرداد/1400

گاهی اوقات پس از برگزاری رویدادها یا نمایشگاه‌های تجاری، بخشی از هدایای تبلیغاتی تهیه شده باقی می‌ماند. با این حال، در امر بازاریابی و تبلیغات بهتر است که محصولات تبلیغاتی را به تعداد بیشتر از نیاز تهیه کرد تا اینکه کم بیاید.


اما حال سؤال اصلی اینجاست که با این محصولات باقیمانده یا هدایای تبلیغاتی قدیمی‌تر که قابل‌استفاده نیستند، چه باید کرد؟ این سؤال خوبی است؛ زیرا هیچ‌کس از انبار کردن محصولات بی‌استفاده خوشحال نخواهد شد. اما مطمئن باشید که این وسایل همچنان می‌توانند کارا باشند و تنها کافی است از آن‌ها در جای درست استفاده شود.

به همین دلیل، در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا نکات طلایی را در این زمینه به شما ارائه دهیم تا دفعه بعدی که این اتفاق برای شما می‌افتد، با خیالی آسوده برای آن برنامه‌ریزی کنید.

 

 

 

شماره 1- هدف‌گذاری مجدد


تصور کنید که رویداد مورد نظر شما به پایان رسیده است و پس از یک روز سخت و خسته‌کننده، شما مسیر طلایی به سوی موفقیت را پیموده‌اید. اما به یک‌باره متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از محصولات تبلیغاتی که تهیه کرده‌اید، باقی‌مانده است و کارکنان شما مشغول دور ریختن بخشی از این محصولات هستند. درست در همین زمان می‌توانید با تکیه‌بر دانش تبلیغاتی خود و نیز به منظور صرفه‌جویی در بودجه تبلیغات خود، بازاریابی خود را ادامه دهید و به این ترتیب یک بازی هوشمندانه را به نفع خود انجام دهید.

 

برخی از ایده‌های مناسب که در چنین زمان‌هایی می‌توانید انجام دهید، این است که:

  •   این محصولات را به کارکنان یا کارآموزان خود هدیه دهید
  •   این وسایل را به عنوان هدیه همراه با خرید به مشتریان خود ارائه دهید
  •   با اهدا این محصولات تبلیغاتی به افراد نمایشگاه به عنوان یک هدیه، آن‌ها را هیجان‌زده کنید
  •   آن‌ها را به رانندگان پیک‌ها هدیه دهید
  •   از این محصولات تبلیغاتی برای رویدادهای بعدی خود استفاده کنید
  •   این وسایل را به سبد هدایا یا جایزه‌های خود اضافه کنید
  •   این وسایل را به عنوان جایزه به رقابت کنندگان خود در صفحات مجازی‌تان هدیه دهید

 

هدایای تبلیغاتی

استفاده مجدد از وسایل به عنوان گلدان

 

 

 

 

شماره 2- هدیه دادن


این محصولات می‌توانند در دفاتر شرکت‌های شما به عنوان نمونه‌های اولیه ارائه شوند تا پیش از فروش به صورت 100 درصدی از کیفیت محصولات اطمینان پیدا کنند. علاوه بر این، این وسایل می‌توانند به عنوان ایده یا پیشنهاد به مشتریان نشان داده شوند.

با گذشت زمان، تمام این محصولات تبلیغاتی روی هم جمع می‌شوند و درنهایت ما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده‌ای بکنیم. یکی از کارهای زیبایی که می‌توان با این محصولات تبلیغاتی انجام داد این است که آن‌ها را به یک مرکز خیریه محلی اهدا کرد. مطمئن باشید که این یک بازی برد برد است و نه تنها محصولات خود را هدر نداده‌اید، بلکه در آینده نیز سرمایه شما بازگشت داده خواهد شد.

همان‌طور که از قدیم گفته‌اند " چیزی که تو را خوار آید، دیگران را به کارید". از همین رو، ازجمله ایده‌های عالی که می‌توانید برای اهدا محصولات تبلیغاتی باقیمانده خود استفاده کنید، عبارت‌اند از:

  •  مدارس (محصولات نوشت‌افزاری از گزینه‌های محبوب و رایج به شمار می‌آیند)
  •  خیریه‌های محلی
  • تیم‌های ورزشی (وسایل تبلیغاتی همچون فلاسک و بطری‌های آبخوری از گزینه‌های عالی برای این گروه به حساب می‌آید)
  •     هنرمندان محلی گاهی می‌توانند از این محصولات تبلیغاتی قدیمی، کارهای هنری جذابی خلق کنند

 

 

 

شماره 3- بازیافت


محصولات را کم کنید، آن‌ها را استفاده کنید و سپس آن‌ها را بازیافت کنید. اهدا کردن هدایای تبلیغاتی قدیمی یا باقی‌مانده و استفاده مجدد از آن‌ها در رویدادهای دیگر از گزینه‌های عالی به شمار می‌آیند؛ با این حال به عنوان گزینه نهایی می‌توان به بازیافت این محصولات نیز فکر کرد. البته این آخرین تصمیمی است که می‌توان برای محصولات تبلیغاتی قدیمی گرفت.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که آیا می‌توان هر وسیله‌ای را بازیافت کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال کافی است تا لیست مواد قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت را مشاهده کنید و متوجه شوید که اکثر محصولات تبلیغاتی قابل بازیافت هستند.

در کشور ما، مقوله بازیافت آن‌چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال، در برخی از اماکن سطل‌های مجزایی برای جداسازی زباله در نظر گرفته شده است تا زباله‌ها را از مبدأ تفکیک کرده و عملیات بازیافت به بهترین نحو انجام شود. در اکثر محلات شهر نیز مکان‌هایی برای تحویل گرفتن وسایل بازیافتی در نظر گرفته شده است تا اشخاص، خود اقدام به تحویل زباله‌های قابل بازیافت تفکیکی خود کنند.

 

تبلیغات تجاری

کالاهای باقی مانده خود را با توجه به جنس آن بازیافت نمایید

 

 

 

با این وجود، روش‌های زیر نیز می‌توانند روش‌های خلاقانه‌ای برای استفاده مجدد از این محصولات تبلیغاتی قدیمی و باقیمانده باشند:

  •  برخی از وسایل تبلیغاتی می‌توانند به عنوان قطعات هنری مورد استفاده قرار بگیرند
  •   می‌توانید آن‌ها را به وسایل دیگری تبدیل کنید؛ به عنوان مثال بطری‌های نوشیدنی و ماگ‌های تبلیغاتی را به گلدان‌های زیبا تبدیل کنید
  •  پوشاک قدیمی را به عنوان پارچه برای تمیزکاری یا حتی برای نقاشی می‌توانید استفاده کنید
  •   برخی از محصولات می‌توانند قابلیت تبدیل شدن به کامپوست را داشته باشند

 

 

 

سخن آخر


آخرین و بدترین کاری که می‌توان با محصولات تبلیغاتی قدیمی و باقی‌مانده انجام داد این است که آن‌ها را دور بریزیم. اما بهتر است بدانید که روش‌های بهتری نیز برای این کار وجود دارد که می‌تواند سرمایه شما را بازگشت داده و بازاریابی شما را تقویت کند.

زمانی که با تعداد زیادی از محصولات  تبلیغاتی قدیمی یا باقی‌مانده مواجه می‌شوید، بهتر است به دنبال استفاده مجدد از آن‌ها، اهدا کردن و درنهایت بازیافت آن‌ها باشید. شاید به همین دلیل است که بسیاری از برندهای مطرح و شناخته شده دنیا به سراغ محصولات تبلیغاتی دوستدار محیط‌زیست می‌روند.

در کنار انتخاب محصول مناسب با تعداد کافی، نیازی نیست که نگران محصولات باقی‌مانده و حتی قدیمی خود باشید. درنهایت می‌توان از همین محصولات نیز به یک شیوه درست برای بازاریابی استفاده نمود و مسیر موفقیت را هموارتر ساخت.


16/ خرداد/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف