WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
تمام نکاتی که در مورد رنگ چاپ بر روی محصولات تبلیغاتی باید بدانید

تمام نکاتی که در مورد رنگ چاپ بر روی محصولات تبلیغاتی باید بدانید

21/ خرداد/1400

موضوعات بسیاری هستند که ما پیش از انجام آن‌ها، سعی می‌کنیم اطلاعات کاملی برای درست انجام دادن آن‌ها جمع‌آوری کنیم؛ مانند سفارش دادن غذا به صورت آنلاین یا چگونگی شستن لباس‌های رنگی با الیاف مختلف.گاهی اوقات هنگامی‌که می‌خواهیم کار جدیدی را آغاز کنیم و یا حتی برای خرید یک وسیله، مدت‌ها به تحقیق در مورد آن می‌پردازیم تا تمام نکات مورد نیاز را در مورد آن جمع‌آوری کرده و با خیالی آسوده اقدام به خرید کنیم.


سفارش هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی و تبلیغات، موضوعی است که شاید اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشید؛ به همین دلیل احتمالاً هر بار پیش از سفارش و خرید محصولات تبلیغاتی دچار سردرگمی می‌شوید و به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید! در این پروسه موارد بی‌شماری همچون هزینه حمل‌ونقل، هزینه خرید محصولات و کیفیت آن‌ها وجود دارد که هرکدام می‌تواند به یکی از دغدغه‌های مشتریان این نوع محصولات تبدیل شود.

اما به شما قول می‌دهیم که نیازی به نگرانی نیست. تمام سؤالاتی را که در خصوص سفارش بهترین هدایای تبلیغاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب نیاز است، بدانید، ما در اختیار شما قرار خواهیم داد. با مشاوره و راهنمایی از سوی مشاوران حرفه‌ای می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون هیچ‌گونه نگرانی به توسعه بازاریابی خود اقدام کنید.  

یکی از موضوعات چالش‌برانگیز که ممکن است برای شما در زمان سفارش دادن هدایای تبلیغاتی پیش آید، رنگ‌های چاپی هستند. به همین منظور در ادامه این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به اکثر سؤالات احتمالی شما پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

 

 

 

شیوه چاپی مهر زدن یعنی چه؟


در دنیای متنوع شیوه‌های چاپ سفارشی، تعریف و معنی کلمه "مهر زدن" یعنی استفاده از یک متن یا لوگو برای آراستن و نشان‌دار کردن یک کالا می‌باشد. بر همین اساس، این روش چاپی یک روش فانتزی برای طراحی گرافیکی بر روی هر نوع هدیه تبلیغاتی اعم از تی شرت، لیوان و ماگ، ساک دستی، خودکار و سایر محصولات تبلیغاتی به شمار می‌رود.

 

چاپ روی محصولات تبلیغاتی

نمونه‌ای از چاپ روی ساک دستی تبلیغاتی

 

 

 

 

رنگ چاپ مهر زنی چیست؟


رنگ چاپ مهر زنی، جوهری است که هنگام قرار گرفتن طرح لوگو شما بر روی یک محصول استفاده می‌شود. این جوهر درون یک دستگاه چاپگر بارگیری (پر) می‌شود و سپس به کمک آن بر روی محصول تبلیغاتی موردنظر منتقل می‌شود (عموماً از چاپگرهای صفحه‌ای یا دیجیتالی برای این کار استفاده می‌شود).

رنگ چاپ مهری، رنگی است که کالاهای تبلیغاتی شما را متمایز و منحصربه‌فرد می‌کند. مطمئناً هدف شما هم از تهیه محصولات تبلیغاتی نشان دادن برتری و به یادماندن در ذهن مخاطبان است. به همین دلیل، انتخاب یک شیوه چاپی خوب که بتواند تصاویری با وضوح بالا را ایجاد کند و به محصول شما ظاهری زیبا ببخشد، کاری هوشمندانه و درست است.

 

 

 

چه تفاوتی بین رنگ چاپ مهر زنی با رنگ کالاها وجود دارد؟


در زمان انتخاب محصولات تبلیغاتی، گزینه‌های رنگی بسیاری در مقابل شما قرار می‌گیرد. به طور مثال، ساک‌های دستی در رنگ‌های متنوع و زیبایی وجود دارد. حال شما می‌توانید بسته به سلیقه خود و هدف از تهیه این محصول تبلیغاتی، رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. پس از آن اقدام به انتخاب رنگ چاپی برای چاپ آرم موردنظر خود بر روی قسمت جلویی آن نمایید.

به صورت کلی، رنگ کالا بیانگر رنگ خود محصول تبلیغاتی است. در حالی که رنگ چاپ مهرزنی مربوط به رنگ جوهر استفاده شده برای چاپ آرم بر روی محصول موردنظر می‌باشد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک ساک دستی سبز رنگ سفارش دهید و با جوهری به رنگ آبی تیره، آرم خود را بر روی آن مهر بزنید یا مثلاً می‌توانید یک توپ ضد استرس به رنگ یاسی سفارش دهید و متن مورد نظر خود به رنگ صورتی روی آن چاپ کنید.

 

 

 

چه رنگ چاپی را می‌توان برای هدایای تبلیغاتی انتخاب کرد؟


هر محصول تبلیغاتی ساخته یک شرکت و برند متفاوت است. تولیدکنندگان این محصولات بسته به جوهری که در دستگاه‌های خود استفاده شده، عمل چاپ را انجام می‌دهند. هر شرکتی که تمایل به همکاری با آن‌ها را برای سفارش محصولات تبلیغاتی خود دارید، لیستی از رنگ‌های ممکن برای چاپ مهرزنی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از میان آن‌ها، رنگ موردعلاقه خود را انتخاب نمایید.

در مورد برخی از محصولات سفارشی تنها می‌توانید یک یا دو رنگ چاپی را انتخاب کنید، در حالی که در خصوص سایر محصولات می‌توانید از میان 25 رنگ چاپی برای مهر زنی روی آن‌ها انتخاب کنید. این موضوع تنها به آن چیزی که شما سفارش می‌دهید بستگی دارد.

 

تبلیغات تجاری

نمونه‌ای از چاپ روی فلاسک تبلیغاتی

 

 

 

 

چاپ تمام رنگی به چه معنایی است؟


چاپ تمام رنگی دارای تعداد نامحدود رنگ جوهر است که همگی در هزینه نهایی گنجانیده می‌شود. این نوع چاپ به کمک دستگاه چاپگر دیجیتالی یا سابلیمیشن رنگی انجام می‌شود که اغلب منجر به گران‌تر شدن اقلام سفارشی نسبت به سایر روش‌ها می‌شود.

اگر به دنبال محصولات تبلیغاتی هستید که آرم یا طرح شما به صورت جذاب بر روی آن حک شده باشد، محصولاتی که به صورت چاپ تمام رنگی چاپ می‌شوند، انتخاب‌های عالی هستند. یافتن این نوع کالاهای تبلیغاتی بسیار آسان است؛ تنها کافی است که در اینترنت کلید واژه چاپ تمام رنگی را جستجو کنید تا تمامی محصولات سفارشی را که می‌توان به این روش سفارشی سازی کرد را مشاهده کنید.

 

 

 

تفاوت بین چاپ تک رنگ با چاپ تمام رنگی چیست؟


همان‌طور که نام این روش‌های چاپی نشان می‌دهد، چاپ تک رنگ تنها شامل استفاده از یک رنگ جوهر در فرآیند چاپ است؛ در حالی که در چاپ تمام رنگی هر اندازه جوهر با هر رنگی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید. اگر محصولات تبلیغاتی شما با استفاده از چاپ صفحه یا چاپ پد، تزئین و آراسته می‌شوند، می‌توانید برای کاهش هزینه‌های چاپی تنها یک رنگ جوهر استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید بر روی کاغذ یادداشت‌های چسب‌دار که هرکدام به یک رنگ متفاوت هستند، آرمی را با رنگ‌های مختلف جوهر همچون آبی، نارنجی و مشکی چاپ کنید که درنهایت این رنگ جوهرها در هزینه نهایی لحاظ می‌شود.

 

 

 

سیستم تطبیق رنگ پنتون (PMS) چیست؟


در زمان سفارش محصولات تبلیغاتی ممکن است اصطلاح PMS را بشنوید. این کلمه مخفف سیستم تطبیق رنگ پنتون است که در سال 1962 در نیویورک ابداع شد.

سیستم تطبیق رنگ پنتون برای این منظور که مشاغل بتوانند با طرح رنگی خودشان سازگار باشند، ابداع شده است. این سیستم رنگی دقیق‌تر و به نظر علمی‌تر از سایر روش‌های سیستم رنگی است.

به عنوان مثال به برند کوکاکولا توجه کنید. رنگ قرمز این برند با شماره PMS 2347 C در تمامی بسته‌بندی‌ها، بیلبوردها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های بازاریابی خود شناخته شده است و از آن استفاده می‌کند. از همین رو، بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند رنگ ثابتی را انتخاب کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنند.

 

 

 

چگونه می‌توان از رنگ‌های سیستم تطبیق رنگ پنتون برای محصولات تبلیغاتی استفاده کرد؟


شما به راحتی می‌توانید از رنگ‌های پنتون برای محصولات تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین به آسانی می‌توانید رنگ لوگو خود را با رنگ‌های پنتون مطابقت بدهید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

 

کدام رنگ چاپی بر روی محصولات تبلیغاتی ظاهری زیباتر و آراسته‌تر دارد؟


انتخاب رنگ چاپ به شما بستگی دارد! مطمئناً شما هم دوست دارید که محصول اهدایی شما به بهترین شکل ممکن آماده و با ظاهری زیبا تهیه شود. به همین دلیل، می‌توانید نکات زیر را دنبال کنید تا درنهایت هدیه سفارشی موردعلاقه خود را در منحصربه‌فردترین شکل ممکن آماده کنید.

 

شماره 1- بر روی محصولات رنگ روشن، با جوهر تیره رنگ چاپ کنید


اگر از رنگ‌های متضاد برای چاپ و طراحی لوگو خود استفاده نکنید، آرم شما ناپدید خواهد شد و دیده نمی‌شود. اگر می‌خواهید که یک کلاه‌سفید رنگ را به صورت عمده سفارش دهید بهتر است از رنگ جوهر مشکی، سرمه‌ای، آجری یا هر رنگ تیره دیگری استفاده کنید.

 

شماره 2- بر روی محصولات تیره رنگ، با جوهر روشن عمل چاپ را انجام دهید


مطمئناً اگر به شما هم گفته شود روی یک ماگ سیاه رنگ، با رنگ تیره نام شرکت خود را بنویسید، به نظر خنده‌دار می‌رسد. درست است؟ بله این نکته مشخصی است که بر روی محصولات تبلیغاتی تیره رنگ باید از رنگ‌های روشن برای چاپ لوگو خود استفاده کنید تا به راحتی نام شما بر روی آن دیده شود.

 

شماره 3- ظاهر مونوکروم (طیف رنگی یکسان) را امتحان کنید


حتماً شما هم در شیرینی فروشی‌ها دیده‌اید که با رنگ‌های چشم‌نواز در یک طیف رنگی یکسان مانند صورتی پر رنگ و صورتی کم رنگ در کنار هم استفاده می‌کنند. ترکیبی از رنگ‌های آبی لاجوردی با آبی آسمانی نیز می‌تواند یک ترکیب رنگی شاهانه و لوکس باشد که به خوبی هدیه شما را برجسته می‌سازد. به صورت کلی، استفاده از طیف رنگی مونو کروم می‌تواند محصولاتی متمایز و چشمگیر را خلق کند.

 

شماره 4- از رنگ‌هایی که در کنار هم زیبا دیده می‌شوند، استفاده کنید


برای انتخاب رنگ‌های مناسب می‌توانید از چرخه‌های رنگی استفاده کنید! رنگ‌های مکمل و رنگ‌های مشابه همگی از ترکیب رنگ‌های خوب هستند که در زمان چاپ در کنار یکدیگر به خوبی جفت شده و زیبا دیده می‌شوند. این شیوه به خصوص برای چاپ تمام رنگی ایده عالی به شمار می‌رود.

 

شماره 5- زیاده‌روی نکنید


استفاده از رنگ‌های زیاد و اغراق‌آمیز شبیه دفتر رنگ‌آمیزی و نقاشی کودکان می‌شود. در کتاب‌های رنگ‌آمیزی از هر رنگ مدادی که بخواهید می‌توانید استفاده کنید؛ اما در مبحث محصولات تبلیغاتی این موضوع متفاوت است. از تعداد رنگ‌های کمی برای این کار استفاده کنید. در حقیقت، هر چقدر طراحی و رنگ‌آمیزی شما ساده‌تر باشد، محصولی حرفه‌ای‌تر را برای تبلیغات خود استفاده خواهید کرد.

هدایای تبلیغاتی

انواع مدل‌های چاپ

 

 

 

 

سخن آخر


شیوه‌های چاپی متفاوتی برای چاپ بر روی محصولات تبلیغاتی وجود دارد که ماحصل آن‌ها محصولی ایده آل برای تبلیغات و بازاریابی است. انتخاب شیوه چاپی خاص در کنار انتخاب گزینه رنگی مناسب می‌تواند درنهایت محصولی حرفه‌ای و متمایز را ایجاد کند که در عین سادگی محصول، بسیار چشم‌نواز و منحصربه‌فرد باشد.


21/ خرداد/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف