WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
افزایش رشد تجارت برند با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

افزایش رشد تجارت برند با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

24/ خرداد/1400

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار یکی از شاخه‌های جدید بازاریابی و تبلیغات است که عرصه رشد و نمود بیشتری را در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد. در اینفلوئنسر مارکتینگ کسب‌وکارها قادر هستند مشتریان بالقوه و خریداران واقعی‌تر را شناسایی کنند و از طریق اینفلوئنسرها محصولات خود را به فروش برسانند.


رسانه‌های اجتماعی این روزها به یک صنعت بزرگ برای تجارت‌ها بدل شده است که اگر فوت‌وفن آن را بلد باشید به افزایش رشد برند شما کمک شایانی می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک برند تجاری باشید یا یک برند شخصی؛ زیرا در شبکه‌های مجازی این قابلیت را دارید که با مشتریان بالقوه‌تر خود در ارتباط بوده و محصولات خود را با تأثیرگذاری بیشتر به فروش برسانید.

انتخاب اینفلوئنسرها به عنوان بازاریابی محصولات، یک گام دومرحله‌ای ایجاد می‌کند. این به بدان معنا است که اینفالوئنسرها با زبان خود و انتخاب بسترهای مناسب، محصول شما را به مشتریانی تبلیغ می‌کنند که آن‌ها وی را به عنوان یک رهبر فکری یا رهبر پیشرو قبول دارند. به همین دلیل در مواجه با تبلیغ آن افراد اقناع شده و به سمت خرید نهایی محصول پیش می‌روند که این همان بازاریابی هدفمند و فروش واقعی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مسیر عالی برای جذب مخاطبان جدید، افزایش آگاهی از برند و درنهایت کمک به بازاریابی و فروش بیشتر یک برند است.

اگر شما هم قصد ورود به شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان جدیدی را دارید تا به فروش نهایی شما کمک کند؛ همراه این مطلب باشید تا بیشتر درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و روش‌های استفاده از آن بدانید.

 

 

 

تعریف کوتاهی از اینفلوئنسر مارکتینگ

 

ابتدا بهتر است با تعریف مختصری از اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم تا سپس به جنبه‌های گوناگون آن بپردازیم.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی‌ است که در آن مشاغل از طریق مشارکت با بلاگرهای فضاهای مجازی (اصطلاح عامیانه اینفلوئنسر یا بلاگر، معادل شاخ مجازی می‌باشد) به تبلیغ محصول یا خدمات خود می‌پردازند. اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند که به‌تبع همین موضوع می‌توانند برای یک برند ایجاد اعتبار کنند و حتی به فروش بیشتر آن‌ها بی افزایند.

همکاری با اینفلوئنسرها را باید استراتژی شماره یک در بازاریابی بسیار از برندها دانست. زیرا مزایایی که در ادامه ذکر می‌شود را برای برندها در پی دارد:

  • مخاطبان اینفلوئنسرها تبدیل به مخاطبان شما می‌شوند
  •  برای برندها اعتبار ایجاد می‌کنند
  •   دنبال کنندگان فضای مجازی شما را افزایش می‌دهند
  •   بازدید از سایت برند افزایش پیدا می‌کند
  •  میزان فروش را بالا می‌برد

 

زمانی که افراد مشهور شروع به استفاده از محصولی می‌کنند؛ افراد مشهور و معمولی دیگر به پیروی از سبک آن‌ها به سراغ همان محصول رفته تا خود را شبیه آن فرد نمایند. همین موضوع نقطه عطف یک برند است که به فروش و محبوبیت بیشتری برسد.

اینفلوئنسرها در شبکه‌های مجازی چند صد هزار یا میلیون‌ها دنبال کننده دارند که استفاده از آن‌ها یعنی استفاده از اعتبار کسب شده این افراد برای معرفی یا تبلیغ محصولی است.  به همین دلیل است که به این افراد اینفلوئنسر یعنی تأثیرگذار می‌گویند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار تاثیرگذار است

 

 

 

چگونه می‌توان از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرد؟

 

ساده‌ترین راه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ آن است که از آن‌ها خواسته شود تا پستی مرتبط با برندی در صفحه اجتماعی خود قرار دهند. به طور مثال برندی با پرداخت هزینه‌ای از یک بلاگر با دنبال کننده زیاد در اینستاگرام می‌خواهد که محصول آن را در قالب یک پست در صفحه خود معرفی کند.

نکته مثبت اینفلوئنسر مارکتینگ آن است که حتی کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانند از این استراتژی بازاریابی نیز استفاده کنند و لزوماً این روش مختص به کسب‌وکارهای بزرگ نیست. برای این کار کافی ست به آژانس‌های مرتبط با این خدمات ارتباط برقرار کرده تا آن‌ها واسطه تبلیغات برند شما با اینفلوئنسرها شوند.

به طور مثال اگر شما صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید، نیاز ندارید تا به سراغ  اینفلوئنسرهای بسیار معروف یا صفحات چندمیلیونی بروید. بلکه شما می‌توانید صفحات یا افرادی با میزان تأثیرگذاری کمتر را انتخاب کنید که هزینه تبلیغاتی شما نیز سر به فلک نزد.

 

 

 

کدام اینفلوئنسرها مناسب هستند؟

 

نکته مهمی که همیشه باید به خاطر بسپارید آن است که تنها معیار یافتن اینفلوئنسرها با تعداد دنبال کنندگان بالا مهم نیست. بلکه هدف نهایی وفاداری است که باید از سمت دنبال کنندگان این صفحات برای برند شما ایجاد شود.

بگذارید به این نکته بیشتر بپردازیم. فرض کنید به صفحه اینستاگرام اینفلوئنسری رفته‌اید که یک میلیون دنبال کننده دارد؛ اما پست‌های او تنها هزار لایک دریافت می‌کند. این موضوع چه چیزی را برای شما آشکار می‌نماید؟ دنبال کنندگان این صفحه وفادار نیستند. حال تصور کنید فردی که فالور زیادی ندارد به معرفی محصولی بپردازید و بگوید این کالا را بخرید. درنهایت چه اتفاقی می‌افتاد؟ شما هزینه بسیار کرده‌اید اما نتیجه نهایی  را دریافت نکرده و فرصت بازاریابی شما سوخت شده است.

 فراموش نکنید که مهم‌ترین اصل در انتخاب اینفلوئنسر، میزان بالای تعامل یا اینگیجمنت یک صفحه است. این بدان معنا است که این صفحه زمان بسیاری را صرف ساختن دنبال کننده ارگانیک کرده است. پس معیار انتخابتان را دنبال کنندگان بالای یک صفحه قرار ندهید؛ بلکه به میزان مشارکت فالورهای آن پیج در پست‌های دقت کنید.

اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها را بازوی کمکی فروش محصولاتتان بدانید

 

 

 

 

دستیابی به حداکثر میزان بازگشت سرمایه با اینفلوئنسر

 

زمانی که در حال انجام بازاریابی اینفلوئنسر هستید، به تعداد دنبال کنندگان آن شخص توجه‌ای نکرده و فقط این نکته را در نظر بگیرید که هر عکس یا ویدیو آن چه تعداد لایک و نظر دریافت کرده است؛ زیرا:

  • باید اطمینان حاصل کرده که این نسبت برای مخاطبان کوچک‌تر از 10 یا 20 هزار دنبال کننده، بالاتر از 5 درصد است.
  • باید مطمئن شد که این نسبت برای بیش از 20 هزار مخاطب، حداقل 3 درصد باشد. (این پارامتر معیار خوبی است بدانیم افراد وفادار در این صفحه حضور دارند)

بهتر است برای انجام این نوع بازاریابی یک قرارداد طولانی مدت با اینفلوئنسر خاصی نبندید. بلکه یک دوره تبلیغات کوتاه مدت با آن انجام دهید و میزان بازخوردها را ثبت کنید. در صورت مثبت بودن، با آن شخص ادامه دهید.

 

 

 

اینفلوئنسرها را از کجا پیدا کنیم؟

 

اینفلوئنسرها را می‌توان از سایت‌ها یا آژانس‌های متخصص در این کار پیدا کرد. بهتر است هر کسب‌وکاری به سراغ شخصی برود که تا حدودی با حوزه کاری آن‌ها مرتبط باشد. این افراد را بر اساس سن، تعداد دنبال کنندگان، میزان تعامل صفحه، نوع فعالیتشان و هزینه درج تبلیغات دسته‌بندی کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید:

  • اگر محصولات مخصوص بازی را می‌فروشید، به سراغ اینفلوئنسرها حوزه تکنولوژی بروید.
  • اگر محصولی مانند بطری آب دارید، افراد فعال در حوزه ورزشی مناسب هستند.
  • اگر محصول آرایشی و بهداشتی برای عرضه دارید، اینفلوئنسرها حوزه مد، فشن و زیبایی گزینه خوبی هستند.

همه این موارد به نوع محصول یا کسب‌وکار شما بازمی‌گردد. به طور مثال اگر شما فروشنده یک نرم‌افزار ویژه سازمانی هستید، ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب نباشد و از آن جوابی نگیرید.

 

اینستاگرام

نمونه‌ای از تبلیغ هدفون بیتس توسط لبران جیمز

 

 

 

سخن آخر

 

اینفلوئنسر مارکتینگ استراتژی مناسبی برای کسب‌وکارها است؛ اما برای شروع این کار باید اطلاعات لازم را کسب کرده تا باعث اتلاف بودجه شما نشود.

نکته بسیار مهمی که در اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد؛ توالی انجام آن است. یعنی شما به صورت مرتب هر روز یکبار، هفته‌ای یکبار و غیره تبلیغ خود را از طریق چندین صفحه و شخص منتشر کنید تا نتیجه بهتری دریافت نماید.

نکته بعدی زمان انتشار تبلیغ است. مناسبت‌های خاص یا روزهای تعطیل زمان بسیار مناسبی برای درج یک تبلیغ هستند؛ زیرا افراد زمان زیادی برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی خود دارند و می‌توانند زمان و دقت بیشتری را صرف تماشای تبلیغ کنند تا در نتیجه به مشتری بالقوه تبدیل شوند.


24/ خرداد/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف