WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا هدایای تبلیغاتی برای برندها مهم هستند؟

چرا هدایای تبلیغاتی برای برندها مهم هستند؟

8/ تیر/1400

برندها برای آنکه بتوانند در ذهن مشتریان خود بمانند به هدایای تبلیغاتی نیازمند هستند. کالاهای تبلیغاتی صرفاً برای به یادماندن نام یک برند به کار نمی‌رود. بلکه از طریق این اقلام می‌توان مشتریان جدیدی را جذب کرد و آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل نمود. هدایای تبلیغاتی یک روش بازاریابی بسیار کم هزینه برای تبلیغ برند است که مجموعه‌ها با انتخاب آیتم‌های تبلیغاتی ارزان و با کیفیت می‌توانند به محبوبیت برند خود بی افزایند.


هدایای تبلیغاتی در حقیقت به افراد این اجازه را می‌دهند تا برند شما را ببینند و به صورت مداوم شما را به یاد بیاورند. ویژگی منحصربه‌فرد کالاهای تبلیغاتی آن است که شما می‌توانید لوگو، اطلاعات تماس یا رنگ مخصوص برند خود را روی این اقلام چاپ کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد با هر بار استفاده از آن کالا؛ محصولات یا خدمات شما را به یادآورند و در خرید یا دریافت خدمات بعدی، به سمت برند شما سوق پیدا کنند.

در این مطلب نگاهی به اهمیت هدایای تبلیغاتی و عوامل مهم سفارشی‌سازی آن می‌اندازیم.

 

چرا باید به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؟

 

یکی از چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای سنتی، نگاه آن‌ها به اهمیت هدایای تبلیغاتی است. برخی از مشاغل سنتی هدیه دادن هدایای تبلیغاتی را امری هزینه بر و بیهوده می‌دانند که هیچ تأثیری بر محبوبیت برند ندارد. این مشاغل همچنان بر روش‌های سنتی تأکید دارند. در ادامه به چند پارامتر که چرا هدایای تبلیغاتی مهم هستند، می‌پردازیم.

 

هدایای تبلیغاتی مانند کارت ویزیت شما هستند

 

کسب‌وکارها معمولاً از کارت‌های ویزیت برای معرفی و ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. مشتریان و شرکای تجاری، این کارت‌ها را همیشه همراه دارند تا در مواقع لزوم با آن‌ها تماس بگیرند. هدایای تبلیغاتی هم همانند کارت ویزیت هستند با این تفاوت که دیگر جای آن‌ها در کشوی میز نیست و بلکه به صورت مداوم در جلوی چشم آن‌ها قرار دارد.

به طور مثال، شما هنگامی که به مشتریانتان فلش تبلیغاتی که با اطلاعات تماس شما حکاکی شده است، هدیه می‌دهید؛ این افراد فلش مموری را همیشه همراه خود دارند و در هر لحظه اطلاعات شما جلوی چشمشان ظاهر می‌شود.

 

افراد به صورت مداوم کسب‌وکار شما را می‌بینند

 

تصور کنید؛ زمانی که شما به مشتریان خود یک لیوان تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی و... را هدیه می‌دهید؛ افراد را به صورت مداوم در معرض کسب‌وکار خود قرار داده‌اید. افراد با هر بار استفاده از این اقلام به یاد برند شما می‌افتند و حس رضایت را نسبت به شما خواهند داشت؛ چرا که شما به آن‌ها یک هدیه ارزشمند تقدیم کرده‌اید.

نکته مهمی که هدایای تبلیغاتی ایجاد می‌کنند آن است که افراد زمانی که اقلام هدیه گرفته شده را در اماکن عمومی استفاده می‌کنند به صورت غیرمستقیم باعث تبلیغ کسب‌وکار شما در میان افراد دیگر می‌شوند. این یعنی شما با یک بودجه اندک، تبلیغات وسیعی در سطح شهر یا کشور انجام داده‌اید.

هدایای تبلیغاتی

نمونه‌ای از شعار تبلیغاتی برند KFC

 

 

ایجاد شعار تبلیغاتی برای شناخت برند

 

اغلب برندهای بزرگ دنیا یک شعار تبلیغاتی متفاوت را برای خود خلق کرده‌اند تا با آن آرم یا لوگوی خود را به تمامی افراد بشناسانند. مانند برند نایک که از کلمه «swoosh» استفاده می‌کند و تمامی مردم جهان، این برند را با این شعار به یاد می‌آورند.

بهتر است شعار تبلیغاتی خود را در قسمت مناسبی از هدیه تبلیغاتی قرار دهید تا افراد هر روز آن را ببینند و بتوانند با آن، برند شما را شناسایی کنند و به نوع کسب‌وکار شما پی ببرند.

 

دو گام مهم در سفارش هدایای تبلیغاتی

 

در گام اول: می‌بایست شما تمام ابعاد تجارت خود و مشتریان خود را بشناسید و هدف خود را تعیین کنید. با توجه به این موضوع شما می‌توانید از کالاهای تبلیغاتی مرتبط با نوع بیزینس و مشتریان خود اقدام به سفارشی‌سازی اقلام گوناگون کنید. اما نکته مهم آن است که یک کالای مناسب، با کیفیت و کاربردی انتخاب نمایید تا افراد به صورت غیرمستقیم هر بار به سمت تجارت شما جذب شوند.

گام دوم: مربوط به چاپ اطلاعات شما روی هدایای تبلیغاتی است. افراد باید بدانند که کالایی که استفاده می‌کنند از سمت چه برندی هدیه داده شده است تا هر بار شما را به یادآورند و قدردان تجارت شما باشند. به ویژه اگر کالاهای تبلیغاتی خود را در رویدادها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجاری هدیه می‌دهید باید اطلاعات برند روی اقلام حک شده باشد.

اطلاعات مهم برند شامل آرم تجاری، شماره تلفن، آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی و شعار برند می‌شود. البته فراموش نکنید فقط یک یا دو مورد از این اطلاعات را روی اقلام حک نمایید؛ زیرا این اقلام هدیه هستند نه کاتالوگ تبلیغاتی! همچنین سعی کنید از روش‌های چاپ مدرن روی اقلام تبلیغاتی استفاده کنید تا اطلاعات شما به‌مرور زمان پاک نشود.

فلش تبلیغاتی

چاپ روی خودکار تبلیغاتی

 

 

سخن آخر

 

هدایای تبلیغاتی یک روش کم هزینه اما با بازدهی زیاد است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه اندک، اقلام گوناگونی را سفارش دهید و تا مدت‌ها در ذهن مشتریانتان باقی بمانید. همچنین با این اقلام می‌توان افراد بسیاری را تبدیل به مشتریان جدید برند نمود.


8/ تیر/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف