WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای چاپ طرح با اندازه دلخواه بر روی تی شرت تبلیغاتی

راهنمای چاپ طرح با اندازه دلخواه بر روی تی شرت تبلیغاتی

6/ شهریور/1400

تی شرت تبلیغاتی ازجمله هدایای تبلیغاتی پرفروش است که در تمام طول سال طرفداران خاص خود را دارد. برندها و شرکت‌ها می‌توانند طرح‌های خلاقانه و متنوع خود را بر روی این تی‌شرت‌های تبلیغاتی که همچون یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ عمل می‌کند، چاپ کنند و پیشتاز بازاریابی حرفه‌ای باشند.


قدرت تی شرت تبلیغاتی در امر بازاریابی توجه بسیاری از برندها و شرکت‌ها را به سوی استفاده از آن برای تبلیغات جلب کرده است. به این ترتیب، آن‌ها می‌خواهند از آرمی خاص، طرحی جذاب یا متنی تأثیرگذار و به یادماندنی بر روی تی‌شرت‌های تبلیغاتی خود به منظور سفارشی‌سازی و تبلیغات استفاده کنند. از همین رو، شاید اصلی‌ترین سؤالی که پیش می‌آید این است که "اندازه مناسب این طرح‌ها باید چقدر باشد؟"

اگر شما هم مایل به چاپ طرح بر روی تی شرت تبلیغاتی هستید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با تمامی نکات سفارشی‌سازی تی شرت تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب آشنا شوید.

 

مناسب‌ترین قسمت هر نوع تی شرت تبلیغاتی برای چاپ طرح کدام است؟


مسلماً تنها چاپ یک طرح بر روی یک تی شرت تبلیغاتی آن را به یک هدیه تبلیغاتی فوق‌العاده تبدیل نخواهد کرد. هر هدیه تبلیغاتی برای اینکه ظاهری حرفه‌ای و موفق در بازاریابی داشته باشد، باید به صورت مناسبی سفارشی‌سازی و آماده شود. انتخاب مکان صحیح قرارگیری طرح چاپی بر روی تی شرت تبلیغاتی نیز از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی حرفه‌ای است.

 

بهترین مکان قرارگیری طرح چاپی بر روی انواع تی‌شرت‌های تبلیغاتی در ادامه مشخص شده است:

 

قسمت میانی بخش جلویی تی شرت


در این شیوه، طرح گرافیکی (اعم از لوگو، نوشته یا تصویر) به صورت کامل بر روی بخش جلویی تی شرت تبلیغاتی چاپ می‌شود. این نوع سفارشی‌سازی برای تی‌شرت‌های گروهی بسیار مناسب می‌باشد. به عنوان مثال، خوانندگانی که قصد تبلیغ آلبوم جدید خود را دارند، می‌توانند تصویر کاور آلبوم خود یا یک بیت از اشعار معروف آلبوم خود را بر روی تی شرت تبلیغاتی چاپ کرده و به طرفداران خود اهدا کرده یا به فروش برسانند.

 

قسمت میانی بخش پشتی تی شرت


چاپ طرح بر روی قسمت پشتی تی شرت تبلیغاتی نیز یکی از شیوه‌های جذاب و محبوب سفارشی‌سازی تی شرت تبلیغاتی است. در این نوع سفارشی‌سازی، طرح‌های خلاقانه و چشمگیر را در قسمت میانی پشت تی شرت تبلیغاتی چاپ می‌کنند. این نوع چاپ طرح بر روی تی شرت برای کمپین خاصی مانند تبلیغ در لیگ‌های ورزشی بسیار کارآمد و مناسب است. به عنوان مثال، برندها می‌توانند بر روی تی شرت تبلیغاتی بازیکنان تیم‌های ورزشی، علاوه بر چاپ نام و شماره افراد، نام و لوگو برند خود را نیز در این قسمت چاپ کنند.

 

قسمت بالایی پشت تی شرت


این قسمت از تی‌شرت‌های تبلیغاتی که به قسمت سر نزدیک هستند، به مراتب فضایی کوچک‌تر را برای چاپ طرح تبلیغاتی فراهم می‌کنند. از همین رو، جمله یا طرح گرافیکی موردنظر باید به تناسب کوچک‌تر باشد تا جلوه‌ای چشمگیر به این قسمت از تی شرت تبلیغاتی ببخشد.

تی شرت تبلیغاتی

طراحی لوگو بر پشت تی شرت تبلیغاتی

 

 

روی قفسه سینه بخش جلویی تی شرت


این قسمت از تی‌شرت‌های تبلیغاتی نیز به نسبت فضایی کوچک‌تر را برای تبلیغات مهیا می‌کنند. به همین دلیل، طرح گرافیکی چاپی نیز باید در اندازه کوچک باشد. این شیوه سفارشی‌سازی تی‌شرت‌های تبلیغاتی عموماً در میان موسسه‌های خیریه محبوب می‌باشد. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها و برندها نیز بسته به اندازه طرح گرافیکی مدنظر خود، ممکن است این روش چاپی را انتخاب کنند.

 

قسمت جیب بخش جلویی تی شرت


قسمت قفسه سینه سمت راست در جلو تی شرت، عموماً محل قرارگیری جیب است. با این حال، بسیاری از تی‌شرت‌های تبلیغاتی که فاقد جیب در این بخش هستند، می‌توانند فضایی عالی را برای ایجاد طرح‌های گرافیکی دوست داشتنی فراهم کنند. چاپ طرح گرافیکی در این قسمت از تی‌شرت‌های تبلیغاتی به منظور سفارشی‌سازی یونیفرم‌های تیمی به‌ویژه برای رستوران‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مناسب است. چاپ یک نام ساده یا یک جمله کوتاه در این قسمت می‌تواند ظاهری خاص به تی‌شرت‌های تبلیغاتی ببخشد.

 

بر روی آستین تی‌شرت‌های آستین کوتاه


یکی از شیوه‌های خلاقانه برای جذابیت بخشیدن به تی‌شرت‌های تبلیغاتی، چاپ طرح بر روی آستین تی‌شرت‌های آستین کوتاه است. این روش چاپی برای آن دسته از برندهایی که می‌خواهند یک آرم کوچک بر روی تی شرت تبلیغاتی خود چاپ کنند، مناسب است. این شیوه چاپی می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به چاپ طرح لوگو بر روی قفسه سینه داشته باشد. از این رو، تی شرت تبلیغاتی با اینکه ظاهری ساده دارد اما پیام تبلیغاتی خود را به خوبی می‌تواند منتقل کند.

 

بر روی آستین تی‌شرت‌های آستین بلند


چاپ طرح‌های گرافیکی جذاب بر روی آستین های تی‌شرت‌های آستین بلند، نه تنها جلوه‌ای غیره منتظره به پوشاک می‌بخشد؛ بلکه ظاهری بسیار شیک به آن می‌دهد. این شیوه چاپی از روش‌های جذاب و محبوب برای چاپ طرح‌های گرافیکی است که می‌تواند بر روی پوشاک مورداستفاده در زمستان و نیز پوشاک فروشگاه‌های هنری و خاص اعمال شود.

لباس تبلیغاتی

طراحی روی آستین‌های لباس تبلیغاتی

 

 

آیا می‌دانید اندازه مناسب تصویر برای چاپ روی تی شرت تبلیغاتی چقدر است؟


سؤالی که ممکن است برای افراد مطرح باشد، این است که در زمان سفارشی‌سازی تی‌شرت‌های تبلیغاتی، تصویری با چه اندازه را می‌توانند استفاده کنند. آیا تصویر باید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد؟

 

برای پاسخ دادن به این سؤال می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید.

اندازه مناسب برای چاپ طرح در قسمت میانی پشت یا جلو تی شرت تبلیغاتی

  •   اندازه تصویر برای تی شرت تبلیغاتی مردانه: 28 سانتی‌متر تا 32 سانتی‌متر
  •      اندازه تصویر برای تی شرت تبلیغاتی زنانه: 23 سانتی‌متر تا 28 سانتی‌متر
  •  اندازه تصویر برای تی شرت تبلیغاتی جوان: 23 سانتی‌متر تا 26.7 سانتی‌متر

 

برای مشخص‌تر شدن محل قرارگیری تصویر گرافیکی مورد نظر خود بر روی تی‌شرت تبلیغاتی می‌توانید به کمک یک سانتی‌متر، حدود 50 الی 89 میلی‌متر پایین‌تراز قسمت یقه تی شرت را مشخص کنید و با توجه به اندازه‌های گفته شده، محدوده قرارگیری تصویر را ببینید.

 

اندازه مناسب برای چاپ طرح در قسمت قفسه سینه و قسمت بالایی پشت تی شرت تبلیغاتی

  • برای مشخص کردن این اندازه می‌توانید از انگشتان خود کمک بگیرید تا محدوده آن را مشخص کنید:
  •   به اندازه یک انگشت از یقه تی شرت به سمت قفسه سینه را مشخص کنید.
  •   از برش کنار تی شرت، به اندازه یک انگشت به سمت قفسه سینه را از هر دو سمت (چپ و راست) مشخص کنید.
  •      طرح شما در این محدوده قرار می‌گیرد

هدایای تبلیغاتی

تبلیغات روی لباس

 

 

اندازه مناسب برای چاپ طرح در قسمت جیب تی شرت تبلیغاتی


اندازه و محل قرارگیری جیب در تمامی لباس‌ها یکسان است. با این حال نکته حائز اهمیت این است که پهنای طرح مورد نظر باید در حدود 76 میلی‌متر تا 10 سانتی‌متر باشد.

اندازه مناسب برای چاپ طرح در قسمت آستین تی شرت تبلیغاتی آستین کوتاه

  •    اندازه تصویر برای تی شرت تبلیغاتی بزرگ‌سال: 10 سانتی‌متر در 7.62 سانتی‌متر
  •     اندازه تصویر برای تی‌شرت تبلیغاتی جوانان: 7.62 سانتی‌متر در 5 سانتی‌متر

 

اندازه مناسب برای چاپ طرح در قسمت آستین تی شرت تبلیغاتی آستین بلند


مناسب‌ترین اندازه تصویر برای چاپ روی آستین تی‌شرت‌های آستین بلند تبلیغاتی، اندازه‌ای حدود 6.5 سانتی‌متر در 35.5 سانتی‌متر و 8.9 سانتی‌متر در 38 سانتی‌متر است. به صورت کلی اندازه محدوده این طرح را می‌توان یک انگشت پایین‌تر از سر شانه و پیش از رسیدن به ناحیه مچ دست آستین در نظر گرفت.

 

از کدام شیوه‌های چاپی برای چاپ  بر روی تی‌شرت تبلیغاتی می‌توان استفاده کرد؟


این موضوع به تعداد رنگ انتخابی موردنظر شما بستگی دارد که خود بر قیمت تمام شده نهایی و صد البته ظاهر تی شرت تبلیغاتی اثر می‌گذارد.

  •       در چاپ صفحه‌ای یا انتقال حرارتی می‌توان از یک رنگ جوهر چاپی استفاده کرد و به نسبت هزینه کمتری را به دنبال دارد.
  •        در چاپ تمام‌رنگی شما می‌توانید از طیف نامحدودی از رنگ‌ها برای چاپ طرح موردنظر خود استفاده کنید. این روش از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای تهیه تی‌شرت‌های تیمی و مدرسه‌ای است.
  •        گلدوزی بر روی تی شرت تبلیغاتی نیز از روش‌های جذاب طراحی بر روی لباس است که دوام بالا و ظاهری چشم‌نواز دارد.

با انتخاب شیوه صحیح چاپ بر روی تی شرت تبلیغاتی می‌توانید در هزینه‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی کنید.

هدایای نمایشگاهی

نمونه‌ای از طراحی روی سه قسمت لباس تبلیغاتی

 

 

سخن آخر


شاید اندازه‌هایی که گفته شد با اندازه‌هایی که درنهایت بر روی تی شرت چاپ می‌شوند، هماهنگی صددرصدی نداشته باشند. با این وجود، این اندازه‌ها می‌توانند تا حدودی تصویری از محصول نهایی سفارشی را در ذهن شما ایجاد کنند. با رعایت نکات صحیح برای چاپ طرح روی تی‌شرت تبلیغاتی می‌توانید به یک هدیه تبلیغاتی بی‌نظیر برسید که همه شیفته آن می‌شوند.


6/ شهریور/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف