WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای خرید خودکارهای تبلیغاتی

راهنمای خرید خودکارهای تبلیغاتی

2/ شهریور/1398

با دیدن عنوان "راهنمای خرید خودکارهای تبلیغاتی"، ممکن است بیندیشید که خودکارهای تبلیغاتی خیلی ساده هستند. هدیه‌ای بسیار معمولی، در هر نمایشگاهی که حضور داشته باشید، اکثر شرکت‌ها خودکار هدیه می‌دهند! قبل از اینکه تأثیر خودکارها را نفی کنید، به این فکر کنید که در طول روز چند بار از خودکار استفاده می‌کنید؟ برای نوشتن لیست کارهای روزانه، یادداشت‌ها و گزارش‌های جلسات، امضای برگه‌های کارمندان، امضای چک و غیره. حقیقت این است که همه به یک خودکار خوب نیاز دارند. خودکار تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی است. سؤال واقعی این است، چگونه از بین صدها نوع مختلف، خودکاری را انتخاب کنید که مردم آن را دوست داشته باشند و برای مدت طولانی آن را نگه دارند؟


خودکار تبلیغاتی در رده‌های قیمتی و کیفیتی متفاوتی با انواع جنس و مدل برای کاربردهای متنوع و گوناگونی تولید می‌شوند. از خودکارهای پلاستیکی تبلیغاتی ارزان قیمت تا خودکارهای فلزی تبلیغاتی و خودکارهای لوکس بسیار خاص مدیریتی. برای انتخاب خودکار مناسب می‌توان به این موارد توجه کرد:

  1. خودکارهای ژله‌ای و خودکارهای جوهری: هر دو نوع خودکار از نوع سر توپی و محبوب هستند. خودکارهای نوک توپی جوهری: این‌ها از جوهر غلیظ و روغنی خمیری شکل استفاده می‌کنند. بدیهی است مزیت این جوهر که سریع خشک می‌شود این است که احتمال لکه‌دار شدن کاغذ کمتر است. چون جوهر ضخیم است، به مراتب جوهر کمتری از بین می‌رود یا نشت می‌کند. با این حال، برای نوشتن فشار بیشتری نیاز دارد. جوهر ژله‌ای: جوهر ژل مانند این نوع خودکارها محلول در آب است و به اندازه خمیر معمولی غلیظ نیست، اما از مایع غلتکی غلیظ‌تر است. جوهر ژله‌ای بر این ایده استوار است که سریع خشک شود و احتمال لکه‌دار شدن کاغذ کمتر باشد، اما هنوز هم به اندازه کافی جریان روان داشته باشد تا بتواند یکنواخت و استاندارد بنویسد. جوهرهای ژله‌ای بدون از بین بردن روانی خودکار، پاک‌ترین و دقیق‌ترین خطوط را ترسیم می‌کنند. آن‌ها برای ترسیم امضاهای جسورانه، برای نوشتن متون مجلات یا برای کارهای هنری عالی هستند.
  2. مواد مصرفی در تولید خودکار: خودکارهای تبلیغاتی عموماً شامل دو دسته خودکارهای پلاستیکی و خودکارهای فلزی هستند. اگر قصد دارید خودکاری را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان هدیه ‏دهید، خودکارهای پلاستیکی کفایت می‌کنند. اما برای مدیران یا مشتریان خاص، استفاده از خودکار فلزی مناسب‌تر است. اگر چه هزینه بیشتری برای آن صرف می‌کنید اما تأثیری که در محبوبیت برند و کسب و کار شما ایجاد می‌کند بیش از هزینه‌ای است که صرف کرده‌اید. خودکارهای فلزی دیگر محدود به سیاه و نقره نیستند. اکنون در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مطابق با هر نشان تجاری و یا سلیقه‌ای تولید می‌شوند.
  3. خوش دست بودن خودکار: ویژگی مهم دیگر خوش دستی است. بدنه نرم و خوش دست خودکار به شما امکان می‌دهد به شکل بهتر، طولانی‌تر و راحت‌تر بنویسید. بیشتر افراد خودکار فلزی را ترجیح می‌دهند زیرا این محصول خوش‌دست‌تر است و راحت قابل استفاده بوده، ارزش تبلیغاتی بیشتری هم دارد. البته حتی یک خودکار ارزان قیمت تبلیغاتی هم در صورت خوش دست بودن علی رغم قیمت کمش مطلوب و با ارزش خواهد بود.
  4. گیره‌ها: بودجه‌ای برای خودکار فلزی ندارید؟ افسوس نخورید! یک انتخاب میانه هم وجود دارد، بسیاری از خودکارها دارای سر و گیره‌های براق یا فلزی هستند. این نمونه‌های کلاسیک بدون هزینه بالای خودکارهای فلزی، کارآمد و زیبا هستند. می‌توانید با این نوع خودکارها با هزینه کمتر کالایی باکیفیت و زیبایی مطلوبی را به مشتریان خود هدیه دهید.
  5. فناوری ساخت خودکار: در سال‌های اخیر بسیاری از خودکارهای جدید با امکانات فناورانه تولید شده‌‌اند. خودکاری برای نوشتن زیر نور کم نیاز دارید؟ برخی از خودکارهای تبلیغاتی با چراغ قوه، مناسب برای رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه طراحی شده است. برخی خودکارها دارای نشانگر لیزری هستند و یا با طراحی چند منظوره برای نگارش روی کاغذ و استفاده بجای قلم لمسی موبایل طراحی شده‌اند. کافی است مشخص کنید چه چیزی نیاز دارید.

 

روش‌های چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی

به همان اندازه که انتخاب نوع خودکار اهمیت دارد، انتخاب نوع چاپ روی خودکار هم در اثربخشی تبلیغات موثر است. برای چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی از روش‌های چاپ با دستگاه‌های، دستی و خودکاری که امکان چاپ یا حکاکی انواع خودکارهای تبلیغاتی را دارند، استفاده می‌شود. به لطف چاپگرها و ماشین‌های دیجیتال مدرن چاپ خودکار، امروزه تولید و چاپ خودکارهای تبلیغاتی با استفاده از فرآیندهای ایمن و کنترل شده انجام می‌شود، علاوه بر این، ماشین‌های خودکار از انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به چاپگرهای دیگر برخوردارند. برخی روش‌های معمول برای چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی عبارتند از

چاپ PAD

چاپ پد یکی از متداول‌ترین روش‌های چاپ خودکار است. در این روش طرح درون یک سینی فلزی به نام کلیشه قرار می‌گیرد. سپس این کلیشه با جوهر مناسب پر می‌شود. هر گونه جوهر اضافی گرفته می‌شود و یک پد سیلیکونی بر روی طرح فشار ‌آورد، آن را به خودکار منتقل می‌کند. برای هر طرح و جوهر یک کلیشه جداگانه مورد نیاز است. این چاپ برای مواردی با حداکثر چهار رنگ قابل اجرا است. چاپ پد بهترین گزینه برای چاپ خودکارهای باریک یا منحنی و خودکارهای فلزی است. مزیت استفاده از چاپ پد این است که می‌توانید آرم‌های پیچیده و متن کوچک را بدون از بین رفتن کیفیت درست کنید. این روش همچنین امکان چاپ روی سطوح مقعر، محدب و ناهموار را دارد.

 

دستگاه چاپ PAD

دستگاه چاپ PAD

 

چاپ صفحه‌ای (اسکرین)

در کنار چاپ پد، چاپ اسکرین یکی از متداول‌ترین روش‌های چاپ روی خودکارها است. به طور خلاصه، این روش شامل استفاده از یک بخش شبیه ماله است که برای فشار دادن و انتقال رنگ از طریق یک توری ریز و کشیده روی خودکار استفاده می‌شود. با تولید شابلونی با طراحی مورد نظر برای چاپ و سپس انتقال طرح شابلون روی پارچه توری شکل، اطمینان حاصل می‌شود که رنگ فقط از بخش‌های مورد نظر طرح عبور می‌کند. مانند چاپ پد، چاپ اسکرین حداکثر با چهار رنگ انجام می‌شود و هر جوهر به یک پارچه مجزا نیاز دارد. علاوه بر مدت زمان کوتاه خشک شدن و دوام چاپ، چاپ اسکرین این مزیت را دارد که تقریبا می‌توان روی کل خودکار چاپ زد. چاپ اسکرین برای چاپ با حجم زیاد مناسب است.

 

دستگاه چاپ اسکرین

دستگاه چاپ اسکرین

 

چاپ فویل 

چاپ فویل یک فناوری مهیج است که نتیجه آن چشمگیر و براق است. چاپ با فویل شامل استفاده از یک سیلندر گرم برای قرار دادن یک لایه نازک از فویل بر روی سطح چاپی مورد نظر است. این روش چاپ محدود به فویل طلا یا نقره است و برای چاپ در چند رنگ یا یک جوهر خاص مناسب نیست. خودکارهایی با بدنه یا تزئینات کروم با فویل نقره‌ای بسیار مناسب هستند. در حالی که معمولاً برای خودکارهایی با بدنه یا تزئینات طلا فویل طلا به کار برده می‌شود. برای چاپ فویل باید به دو نکته توجه کرد. اول، بدنه خودکار باید کاملاً یکنواخت باشد تا غلتک استوانه‌ای با سطح آن تماس داشته باشد. دوم، طرح خودکار را نمی‌توان مات کرد، زیرا به دلیل دمای بالای مورد نیاز برای چاپ فویل اجزاء مات شده، ذوب می‌شود. از مزایای چاپ فویل این است که چاپ همیشه سطح براق چشم نوازی دارد و لوکس به نظر می‌رسد اما هزینه‌ای بیش از یک چاپ اسکرین یا چاپ پد ندارد.

 

دستگاه چاپ فویل

دستگاه چاپ فویل

 

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به پرینتر تخت دیجیتال احتیاج دارد. برای انجام این کار، خودکارها روی یک صفحه ویژه قرار می‌گیرند. چاپ جوهر روی سطح خودکار، تا حد زیادی به همان روش چاپگر رنگی استاندارد برای کاغذ انجام می‌شود. زیرا اطلاعات چاپ به صورت دیجیتالی از رایانه منتقل می‌شود. با چاپ دیجیتال، می‌توان هر اندازه سایه‌های رنگی که نیاز است چاپ کرد و برای چاپ آرم و تصاویر بسیار مناسب است. باید توجه داشت در این چاپ باید از رنگ‌های CMYK استفاده شود. چاپ دیجیتال بسیار مناسب خودکارهای ضخیم‌تر است. مزیت دیگر چاپ دیجیتال این است که، صرف نظر از تعداد رنگ‌های جوهر، دستگاه فقط باید یک بار تنظیم شود. این امر در مقایسه با چاپ چهار رنگ در چاپ اسکرین یا پد، هزینه راه اندازی کمتری دارد. با این حال، چاپ دیجیتال نیز محدودیت‌هایی دارد. چون یک چاپگر تخت به سطوح تخت نیاز دارد و خودکارها معمولاً استوانه‌ای هستند، اندازه چاپ محدود است و در برخی مکان‌ها غیرممکن است.

 

دستگاه چاپ دیجیتال خودکار

دستگاه چاپ دیجیتال مخصوص خودکار یا جاکلیدی

 

حکاکی یا چاپ لیزر

حکاکی شامل استفاده از لیزری است که یک طراحی از پیش تعیین شده را روی سطح محصول حک می‌کند. دو روش حکاکی مختلف وجود دارد - لیزر YAG و لیزر CO2. روش مورد استفاده کاملاً به نوع ماده روی سطح مورد حکاکی بستگی دارد. لیزر CO2 اغلب برای حکاکی خودکارهای فلزی با سطوح رنگ شده استفاده شود. حکاکی مناسب خودکارهایی است که برای طولانی مدت استفاده می‌شوند و یا در معرض ضربه و شرایط سخت قرار می‌گیرند. مهمترین مزیت حکاکی این است که دائمی بوده، تولید آن سریع و دقیق است. علاوه بر این، حکاکی طرح‌های بسیار با ظرافتی ارائه می‌کند و برای خودکارهای فلزی منحصر به فرد مناسب‌تر است.

 

دستگاه چاپ لیزر CO2

دستگاه چاپ لیزر CO2

 


2/ شهریور/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف