WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
دستورالعمل استفاده از هدایای تبلیغاتی برای یک اثربخشی باورنکردنی

دستورالعمل استفاده از هدایای تبلیغاتی برای یک اثربخشی باورنکردنی

20/ مهر/1400

هدایای تبلیغاتی بخشی از دنیای بزرگ بازاریابی را دربر می‌گیرند که هر برند بسته به اهداف و بودجه خود اقدام به استفاده ازاین‌روش تأثیرگذار می‌نماید. آشنایی با دستورالعمل استفاده از هدایای تبلیغاتی برای اثربخشی باورنکردنی در کمپین‌های تبلیغاتی یکی از نیازهای هر بازاریابی است.


هر کسب‌وکاری برای پیشرفت و توسعه خود نیاز به پیشی گرفتن از رقبای خود در محیطی سالم دارد. از همین رو، بازاریابان هر برند با استراتژی‌های بازاریابی تمام تلاش خود را برای موفقیت بیشتر و زنده ماندن در این فضای رقابتی تنگاتنگ انجام می‌دهند. برخی از روش‌های بازاریابی هزینه‌های هنگفتی را بر دوش شرکت‌ها تحمیل می‌کند. بااین‌حال، روش‌های دیگری همچون استفاده از هدایای تبلیغاتی نه‌تنها روشی مقرون‌به‌صرفه است؛ بلکه اثرگذاری باورنکردنی بر باور مردم نسبت به یک برند ایجاد می‌کند.

در مقایسه با روش‌های سنتی بازاریابی همچون تبلیغات پیاپی در شبکه‌های تلویزیونی و نصب پوستر در خیابان‌ها که  به‌مرورزمان فراموش می‌شوند و اثربخشی خود را از دست می‌دهند؛ اهدای هدایای تبلیغاتی توجهات بیشتری را به‌سوی یک نام جلب می‌کند. این موضوع به‌گونه‌ای است که از هر 10 نفر، 8 نفر کالای تبلیغاتی دریافتی را حداقل به مدت یک سال استفاده می‌کنند و حدود 88 درصد نسبت به آن برند تصویر مطلوب‌تری را در خاطر خواهند داشت.

هدایای تبلیغاتی

شما از هدایای تبلیغاتی در چه مکان‌هایی استفاده می‌کنید؟

 

 

نحوه اثربخشی هدایای تبلیغاتی چگونه است؟


اصلی‌ترین دلیل استفاده از هدایای تبلیغاتی جلب مشتری و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. علاوه بر این، هدایای تبلیغاتی می‌توانند به‌عنوان هدایایی برای تشویق و ترغیب کارکنان برای بهبود عملکرد و نیز حس همدلی و قدردانی از زحمات افراد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

در حقیقت، هدایای تبلیغاتی نشان‌دهنده حسن نیت برندها و شرکت‌ها نسبت به مردم هستند و این هدایا بیانگر این موضوع است که ما نسبت به حضور شما آگاه هستیم و به حرف‌های شما گوش می‌دهیم. به‌این‌ترتیب، این هدایای تبلیغاتی با ارزش همراه افراد خواهند بود و تا مدت‌ها یاد و نام شما را در خاطر آن‌ها ثبت خواهند کرد.

عموماً تبلیغات در صفحات روزنامه‌ها و آگهی‌های بازرگانی پس از مدتی پاک خواهند شد و به‌مرور از ذهن افراد جامعه دور می‌گردند. اما طبق آمار موسسه تخصصی تبلیغات در آمریکا، افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، به‌طور متوسط تا هشت ماه این هدایا را در نزد خود نگه می‌دارند. ازاین‌رو، تبلیغات شما بیش از مدت زمانی که انتظارش را داشته باشید، در معرض دید قرار خواهند گرفت.

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که هدایای تبلیغاتی مصرفی خود را پس از مدتی استفاده به فرد دیگری هدیه دهند تا آن‌ها نیز از مزایای این هدایای تبلیغاتی بهره‌مند شوند. این یعنی یک پله بیشتر به سمت موفقیت و شهرت! زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که 85 درصد از مصرف‌کنندگان، برندی را که محصولات تبلیغاتی آن‌ها را استفاده کرده‌اند، به خاطر می‌سپارند.

بر همین اساس، بهتر است که هدایای تبلیغاتی انتخابی خود را از میان محصولات باکیفیت و محبوب انتخاب کنید تا مطمئن شوید طول عمری طولانی را تجربه می‌کنند.

 

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی در کمپین‌های تبلیغاتی چیست؟


تنوع و قیمت هدایای تبلیغاتی محدوده گسترده‌ای را دربرمی گیرد. با استفاده از هرکدام از این هدایای تبلیغاتی می‌توان از مزایای این محصولات شگفت‌انگیز در کمپین‌های تبلیغاتی برخوردار شد. ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

شماره 1- دیده شدن و ملموس گشتن نام برندها


آمارها نشان می‌دهد که 80 درصد از افراد جامعه مشتاق دریافت هدایای تبلیغاتی هستند. ازاین‌رو، انتخاب هدیه‌ای درست که بتواند پیام شما را به‌صورت مشخصی منتقل سازد، اهمیت ویژه‌ای دارد. اهدای محصولات تبلیغاتی کاربردی و باکیفیت به مخاطبان و کارکنان باعث می‌شود تا آن‌ها به‌صورت مداوم از هدیه دریافتی خود استفاده و از آن لذت ببرند. همین موضوع باعث می‌شود تا این روش تبلیغاتی بیش از هر روش دیگری اثرگذاری معجزه‌آسایی داشته باشد.

حتی اگر به این موضوع فکر می‌کنید که ممکن است هدیه شما برای همه افراد جذاب و کاربردی نباشد؛ ناراحت نشوید. تنها دیدن نام تجاری و لوگو شما بر روی هدایای تبلیغاتی سبب می‌شود تا نام شما برای مدت‌ها در خاطرات ثبت شوند.

 

شماره 2- مقرون‌به‌صرفه


یکی از شیوه‌های تبلیغاتی دیگری که از نظر بازاریابان می‌تواند تأثیر به سزایی بر فروش داشته باشد؛ آگهی‌های بازرگانی در تلویزیون است. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که در این نوع تبلیغات، با محاسبه هزینه به ازای هر نمایش (CPI) می‌توان تعیین کرد که هزینه هر برداشت بر اساس میانگین تعداد نمایش چه مقدار می‌باشد. تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام‌شده است که همگی نشان می‌دهند استفاده از هدایای تبلیغاتی هزینه کمتری نسبت به آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی و چاپی دارد.

در آگهی‌های تلویزیونی، شما برای هر بار تبلیغات باید هزینه‌ای را به شبکه‌های پخش بپردازید. این در حالی است که هدایای تبلیغاتی یک‌بار تهیه می‌شوند و تا مدت‌ها در برابر دیدگان افراد قرار می‌گیرند. این موضوع به‌روشنی بازگشت سرمایه به‌سوی شما را تائید می‌کند. اگر از وسایلی که کاربردی و محبوب هستند برای تبلیغات خود استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان و کارکنان شما همیشه از آن‌ها استفاده خواهند کرد و شما را فراموش نمی‌کنند.

 

شماره 3- ماندگاری طولانی هدایای تبلیغاتی


هدایای تبلیغاتی که از میان محصولات باکیفیت انتخاب‌شده باشند، ماندگاری طولانی‌تری داشته و افراد تمایل بیشتری برای استفاده از آن‌ها دارند. علاوه بر این، این موضوع کمک می‌کند تا چشمان بیشتری تحت تأثیر نام برند شما قرار بگیرند. اگر می‌خواهید که کمپین تبلیغاتی شما بسیار موفق عمل کند، به سراغ محصولات کاربردی و باکیفیت بروید.

پاوربانک تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی تا مدت‌ها در نزد افراد باقی می‌ماند

 

 

شماره 4- تثبیت حس وفاداری و حفظ مشتریان


یکی از اهداف پنهانی در ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان، القا احساس خوب نسبت به نام یک برند و نشان دادن حسن نیت شرکت‌ها است. این موضوع در نهایت منجر به تقویت رابطه بین یک برند با مشتریان بالفعل و حفظ شرکای تجاری می‌شود. آمارها با بیان اینکه 52 درصد افراد اقدام به دادوستد با برندهایی که از آن‌ها هدیه دریافت کرده‌اند، می‌کنند؛ بر اهمیت هدایای تبلیغاتی تأکید دارند.

 

شماره 5- تنوع گسترده در شیوه استفاده از هدایای تبلیغاتی


فلاسک تبلیغاتی، دفترچه یادداشت تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی و  دنیای متنوع از دیگر هدایای تبلیغاتی، دست برندها را برای انتخاب محصولات تبلیغاتی باز می‌گذارند. هر برند با صرف هزینه برای سفارشی‌سازی هدایای تبلیغاتی و کمی خلاقیت می‌تواند هدایای تبلیغاتی بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را آماده کند که کمپین‌های تبلیغاتی را به یک میدان داغ مبارزاتی با سایر برندها تبدیل می‌کند.

 

کدام هدایای تبلیغاتی می‌توانند در تبلیغات موفق‌تر عمل کنند؟


همان‌طور که گفته شد، طیف گسترده و جذابی از هدایای تبلیغاتی وجود دارد که بسته به سلیقه و هدف کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند مورد انتخاب و استفاده قرار بگیرند. بااین‌حال، برخی از انواع هدایای تبلیغاتی تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان دارند و افراد بیشتری شیفته دریافت این وسایل هستند. به‌عنوان‌مثال، خودکار تبلیغاتی ازجمله هدایای تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که هر شخصی بابت دریافت آن خوشحال می‌شود. در کنار این موارد، پوشاک تبلیغاتی، ساک دستی و لوازم الکترونیکی از دیگر هدایای تبلیغاتی هستند که احساس شور و شعف بیشتری را در دریافت‌کنندگان پدید می‌آورند.

برای درک بهتر این موضوع به بررسی مطالعاتی که در مجله تخصصی تبلیغات در خصوص جامعه ایالت متحده آمریکا انجام‌شده است، می‌پردازیم. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که دریافت 

  • پوشاک تبلیغاتی
  • تی شرت تبلیغاتی
  • ساک دستی و کیف تبلیغاتی
  • فلش مموری تبلیغاتی
  • لوازم اداری همچون دفترچه یادداشت تبلیغاتی، ست روان نویس
  • سررسید تبلیغاتی
  • لوازم آبخوری همچون ماگ تبلیغاتی، فلاسک تبلیغاتی
  • لوازم نوشتاری همچون خودکار تبلیغاتی و مداد تبلیغاتی

تی شرت تبلیغاتی

بهتراست با توجه به خلق‌وخوی مشتریان خود هدیه دهید

 

 

به ترتیب احساس هیجان و دید بهتری را نسبت به یک برند در افراد ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهند که برندهای تازه تأسیس با ارائه هدایای تبلیغاتی زیر به ترتیب می‌توانند موفق‌تر عمل کنند و محبوبیت بیشتری را در نزد مردم کسب نمایند:

  • پوشاک تبلیغاتی
  • ساک دستی و کیف تبلیغاتی
  • فلش مموری تبلیغاتی
  • تی شرت تبلیغاتی
  • لوازم آبخوری مانند فلاسک تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی
  • سررسید تبلیغاتی و ست مدیریتی
  • خودکار تبلیغاتی و ست روان نویس تبلیغاتی
  • کلاه تبلیغاتی
  • چراغ مطالعه تبلیغاتی، موس پد تبلیغاتی و دفترچه یادداشت تبلیغاتی
  • لوازم ایمنی و سلامتی همچون ابزار تبلیغاتی و چراغ قوه، ست مانیکور تبلیغاتی

 

 

سخن آخر


تبلیغات و بازاریابی با هر روشی که انجام شود، در نهایت یک هدف مشخص را دنبال می‌کند؛ و آن هم استفاده از روشی مقرون‌به‌صرفه و مؤثر در جلب رضایت مشتریان، کارکنان و تلاش برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. در همین راستا اگر بتوان از روش‌هایی که بازگشت سرمایه آن‌ها قطعی است و می‌تواند بر محبوبیت و موفقیت برند شما تأثیر بگذارد، استفاده کرد؛ استراتژی دقیق و درستی خواهد بود. استفاده از هدایای تبلیغاتی متنوع با توجه به هدف‌های بازاریابی می‌تواند با صرف کمترین هزینه، نتایج شگفت‌انگیزی را برای برندها خلق کند و تا مدت‌ها نام یک برند را در اذهان زنده نگه دارد.


20/ مهر/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف