WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
قلم استایلوس چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

قلم استایلوس چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

26/ آبان/1400

در دنیای دیجیتالی امروز که بدون گوشی هوشمند و تبلت نمی‌توان زندگی کرد، قلم‌های استایلوس به کمک ما آمده‌اند تا زندگی را راحت‌تر از قبل کنند. شاید شما هم ندانید قلم استایلوس چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. نگران نباشید در ادامه این مطلب جواب تمام پرسش‌های شما را خواهیم داد.


طبق آمار، حدود 6 میلیارد نفر در دنیا صاحب گوشی هوشمند، تبلت و یا هر دو وسیله هستند. این وسایل ارتباطی که روزانه برای انتقال صدها پیام، تماس، خواندن کتاب موردعلاقه، انجام تراکنش‌های مالی و بسیاری از کارهای دیگر استفاده می‌شوند، از محبوب‌ترین ابزارهای دیجیتالی می‌باشند. یکی از بهترین وسایل که قابلیت جفت شدن با آن‌ها را دارد و استفاده از این وسایل را تسهیل می‌کند، قلم استایلوس است.

 

قلم استایلوس چیست؟


قلم استایلوس، قلمی فلزی با یک نوک پلاستیکی است که می‌توان برای نوشتن، طراحی کردن یا بازی کردن با دستگاه‌های هوشمند با صفحه لمسی از آن استفاده کرد. برخی از قلم‌های استایلوس را تنها می‌توان برای کار بر روی نوع خاصی از تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. درحالی‌که برخی دیگر از انواع قلم‌های استایلوس سازگاری بیشتری با انواع وسایل الکترونیکی دارند.

 

از قلم استایلوس چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟


طبق برآوردها آماری، 53 درصد استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند از گوشی‌های اندرویدی و 36 درصد از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. در این بین، حدود 11 درصد از افراد از گوشی‌هایی که صفحه لمسی ندارند، استفاده می‌کنند. بنابراین، قلم استایلوس برای این دسته آخر بی‌مصرف خواهد بود.

با این‌حال، افرادی که از گوشی‌های با صفحه لمسی استفاده می‌کنند، می‌توانند از قلم استایلوس برای موارد زیر بهره ببرند:

 

یادداشت کردن نکات


به کمک قلم استایلوس می‌توانید مانند یک قلم معمولی با دست خط خودتان یادداشت‌برداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید طرح‌هایی خاصی را اضافه کنید یا زیر جملت خاص خط بکشید. حتی می‌توانید از نسخه‌های دیجیتالی یادداشت خود، کپی‌برداری کنید. به‌این‌ترتیب، دیگر به محیط‌زیست برای استفاده از کاغذهای معمولی برای یادداشت‌برداری، آسیب نخواهید زد.

از قلم استایلوس چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

نکات مد نظر خود را به راحتی در گوشی بنوسید

 

 

پاسخ دادن به ایمیل‌ها


طبق مطالعاتی که بر روی آمریکایی‌ها انجام شده است، 75 درصد از آن‌ها از گوشی‌های هوشمند خود اغلب برای چک کردن ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند. به کمک قلم‌های استایلوس به‌راحتی می‌توانید به‌جای تایپ کردن‌های طولانی‌مدت، پاسخ خود را سریع بنویسید و به‌آسانی ایمیل کنید.

 

طراحی کردن


این گزینه برای هنرمندان و علاقه‌مندان به طراحی عالی است! به کمک یک قلم استایلوس خوب دیگر نیازی به همراه بودن چندین قلم و کیف لوازم طراحی نخواهید داشت. با یک قلم به‌راحتی بر روی تبلت خود طراحی کنید و حتی طرح‌های مختلف را با هم ادغام کنید تا یک طرح بی‌نظیر را خلق کنید.

 

بازی کردن


حتماً شما هم برای یک‌بار هم شده با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های خود بازی کرده‌اید. بازی‌های مختلفی برای دستگاه‌های هوشمند طراحی شده‌اند که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. حال تصور کنید با یک قلم استایلوس چه بازی‌هایی را می‌توانید به‌راحتی انجام دهید، بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید.

از قلم استایلوس چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

بازی کردن با قلم دیجیتال بسیار راحت است

 

 

دانلود کردن برنامه‌ها


بیش از 4.4 میلیارد اپلیکیشن برای نصب کردن بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود دارد. به کمک یک قلم استایلوس به‌راحتی و با سرعت با یک ضربه بر روی صفحه لمسی وسیله خود می‌توانید بهترین و آخرین نسخه اپلیکیشن‌ها را بیابید و آن‌ها را دانلود کنید.

 

پست گذاشتن در صفحات مجازی


به صورت متوسط هر شخصی حدود 2 ساعت و 22 دقیقه از زمان خود را در صفحات مجازی همچون اینستاگرام می‌گذراند. به کمک یک قلم استایلوس می‌توانید یک پست بامزه در اینستاگرام خود منتشر کنید یا تولد دوست خود را در فیس‌بوک تبریک بگویید یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید را انجام دهید.

 

مشخص کردن رویدادی خاص در تقویم


در دنیای پر جنب‌وجوش امروزی، فرصت و دقت کافی برای به همراه داشتن همه وسایل یا به خاطر سپردن تاریخ‌های مهم نداریم. به کمک یک قلم استایلوس می‌توانید در تقویم گوشی یا تبلت خود تاریخ‌های مهم همچون تاریخ تولد، قرارهای کاری، وقت پزشک، قرارهای دوستانه و غیره را مشخص کنید تا هیچ‌گاه فراموش نکنید.

 

خرید آنلاین


هیچ‌کس دوست ندارد در صف‌های طولانی منتظر بماند و به دنبال جای پارک مناسب بگردد؛ به‌ویژه در شرایط کرونایی فعلی. به همین خاطر بسیاری از ما در این شرایط ترجیح می‌دهیم خریدهای خود را اینترنتی انجام دهیم. در حقیقت، 97 درصد از مردم خریدهای آنلاین خود را در 6 ماهه پیش از طریق گوشی‌های هوشمند یا تبلت انجام داده‌اند. قلم استایلوس، خرید کردن آنلاین را بیش‌ازپیش آسان‌تر می‌کند تا فهرستی از کالاهای موردنیاز خود را تهیه کنید.

 

ویرایش یا امضا کردن اسناد و مقالات


اگر در زمانی که بیرون هستید و آمادگی ندارید، ایمیل مهمی را دریافت کنید، حتماً دچار استرس می‌شوید. به‌ویژه اگر به دنبال کار باشید، از شما بخواهند به‌سرعت رزومه خود را اصلاح‌کرده و برای آن‌ها بفرستید. اگر یک قلم استایلوس به همراه داشته باشید دیگری نگران نخواهید بود. به‌راحتی می‌توانید مدارک خود را با کمک این قلم اصلاح‌کرده و امضا کنید و برای آن‌ها ارسال نمایید.

از قلم استایلوس چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

با قلم دیجیتال امضا کردن بسیار آسان می‌شود

 

 

جستجو کردن در اینترنت


قلم‌های S یکی از انواع قلم‌های استایلوس هستند که به‌سرعت در میان مردم محبوب شده‌اند. این نوع قلم‌ها امکان بزرگنمایی تصاویر تا 33 برابر را به شما می‌دهند. شاید بگویید چه نیازی به چنین بزرگنمایی است؛ اما بهتر است بدانید که تنها 50 درصد از کسب‌وکارها، صفحات وب‌سایت‌ها خود را سازگار با موبایل تنظیم کرده‌اند. در همین راستا، این نوع قلم‌ها می‌توانند یک ناجی واقعی برای بازدید از چنین سایت‌هایی باشد.

 

قلم استایلوس چگونه کار می‌کند؟


بیشتر قلم‌های استایلوس با فناوری لمسی کار می‌کنند که به صورت کلی مرتبط با گرما و فشار وارد شده به صفحه‌نمایش لمسی است. به‌عبارت‌دیگر، وقتی با قلم بر روی صفحه فشار وارد می‌کنید، صفحه گوشی گرما را احساس می‌کند و در نتیجه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و فعالیت خواسته شده را انجام می‌دهد.

لازم به یادآوری است که تمام قلم‌های استایلوس بر این اساس کار نمی‌کنند. برخی از قلم‌ها از طریق بلوتوث به دستگاه موردنظر شما متصل می‌شوند و نیاز به شارژ شدن دارند.

 

چند نوع قلم استایلوس وجود دارد؟


رایج‌ترین نوع قلم‌های استایلوس، قلم‌های لمسی هستند؛ بااین‌حال انواع دیگری از این قلم‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

قلم لمسی


قلم‌های لمسی درست مانند انگشتان دست عمل می‌کنند. این نوع قلم‌ها بر روی صفحات لمسی اغلب دستگاه‌ها کار می‌کنند و برای فعال شدن نیازی به شارژ کردن ندارند. استفاده از این قلم‌ها بسیار راحت است و به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، در میان مردم محبوب هستند.

 

قلم مقاومتی (فعال)


نحوه استفاده از قلم‌های مقاومتی درست مانند فشار دادن دکمه‌های روی صفحه دستگاه خودپرداز بانک‌ها می‌ماند. به‌عبارت‌دیگر، برای کار کردن با این نوع قلم‌ها باید به آن‌ها فشار وارد کنید.

 

قلم دیجیتالی Wacom

اگر در زمینه طراحی گرافیکی فعال هستید، این نوع مخصوص شما طراحی شده است و بی‌شک شما عاشق آن می‌شوید. این نوع قلم‌ها نسبت به سایر قلم‌ها، گران‌تر هستند؛ اما دقت بسیار بالایی دارند و می‌توان با تغییر حالت فشار دادن، سطوح مختلفی را با آن طراحی کرد. اغلب این قلم‌ها از یک پاک‌کن داخلی هم بهره می‌برند تا ارزش هزینه بالایی را که برای آن پرداخت می‌کنید، داشته باشند.

 

قلم بلوتوثی


فناوری بلوتوث در همه قسمت‌های زندگی ما رسوخ کرده است؛ از گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه با هندزفری بلوتوثی و اسپیکر تبلیغاتی بلوتوثی گرفته تا شارژ کردن وسایل الکترونیکی با پاوربانک بی‌سیم. قلم‌های بلوتوثی برای فعال شدن نیاز به شارژ کردن دارند. علاوه بر این، این نوع قلم‌ها نسبت به سایر قلم‌ها از ویژگی‌های خاص دیگری نیز برخوردار هستند.

قلم بلوتوثی

قلم بلوتوثی قابل مکالمه

 

 

خودکار و قلم استایلوس دوکاره


این نوع قلم یک ابتکار خردمندانه است تا کارمندان با خیال راحت هم اسناد کاغذی را امضا کنند و یادداشت‌های مهم خود را با خودکار بنویسند؛ و هم با چرخاندن این قلم شگفت‌انگیز، از نوک پلاستیکی آن پیام‌های روی صفحه گوشی هوشمند خود را پاسخ دهند.

 

آیا می‌دانستید؟


قلم S محبوب‌ترین نوع قلم استایلوس در میان کاربران اندرویدی است؛ بااین‌حال قلم اپل، پرفروش‌ترین قلم استایلوس در میان کاربران آیفون است.

 

آیا قلم استایلوس بر روی تمام صفحات لمسی کار می‌کند؟


قلم‌های استایلوس لمسی به‌جز در موارد استثنایی بر روی تمام سطوح لمسی کار می‌کند. اگر صفحه گوشی یا تبلت شما شکسته یا کثیف باشد، این قلم‌ها به‌خوبی روی آن‌ها کار نمی‌کنند.

البته ممکن است در مواردی خود قلم نیز دچار مشکل شود و از کار بیافتد. مثلاً ممکن است نوک پلاستیکی قلم گم‌شده باشد یا نوک آن فرسوده و خراب شده باشد. در این حالت در سازگاری قلم با دستگاه‌ها اختلال ایجاد می‌شود. ناگفته نماند که نیازی به نگرانی نیست. زیرا تعمیر قلم‌های استایلوس به‌آسانی انجام می‌شود.

 

آیا قلم استایلوس بر روی لپ‌تاپ هم کار می‌کند؟


شما می‌توانید از قلم استایلوس بر روی لپ‌تاپ استفاده کنید، درصورتی‌که:

  • لپ‌تاپ شما دارای صفحه لمسی باشد.
  •   قلم استایلوس شما دارای برچسب سازگاری با لپ‌تاپ باشد.

 

بااین‌حال بهتر است از قلم‌های قدیمی‌تر انتظار این همگام شدن را نداشته باشید اگر می‌خواهید خیال خود را راحت کنید بهتر است به سراغ قلم‌های مخصوص PC مانند قلم Meko Universal، Wacom bamboo یا Ligitech Crayon بروید.

آیا قلم استایلوس بر روی لپ‌تاپ هم کار می‌کند؟

با نصب یک صفحه دیجیتالی مخصوص روی لپ‌تاپ هم با قلم بنویسید

 

 

آیا قلم‌های استایلوس فرسوده می‌شوند؟


در نهایت، قلم‌های استایلوس نیز مانند هر وسیله دیگری فرسوده می‌شوند. هرچقدر از این قلم‌ها بیشتر استفاده کرده و فشار بیشتری به آن‌ها وارد کنید، نوک پلاستیکی آن‌ها سریع‌تر فرسوده می‌شود. اما جای نگرانی نیست. تنها کافی است نوک قلم خود را با یک نوک پلاستیکی جدید جایگزین کنید تا دوباره مثل روز اول خود شود.

 

طول عمر قلم‌های استایلوس چقدر است؟


طول عمر هر قلم با دیگری متفاوت است اما به‌طور متوسط هر قلم بین 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد تا نیاز به تعویض شدن داشته باشد. البته برخی از برندها که محصولات گران‌تری تولید می‌کنند، ادعا می‌کنند محصول آن‌ها طول عمر بیشتری دارد. بااین‌حال، خرید کردن از یک شرکت معتبر و اطلاع پیدا کردن از نظرات کاربران بهترین راه برای یک خرید بی‌دغدغه است.

 

آیا قلم استایلوس ارزش خریدن دارد؟


قلم استایلوس یک وسیله کاربردی برای افرادی است که از گوشی یا تبلت زیاد استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال یک تبلیغات حرفه‌ای در میان مسافران، دانشجویان، خبرنگاران، هنرمندان و متخصصان کامپیوتر هستید، قدرت بازاریابی این قلم‌های خاص را فراموش نکنید.

از ویژگی‌های برتر قلم استایلوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تمیز ماندن صفحه گوشی و تبلت


همه ما به‌خوبی می‌دانیم که صفحه گوشی‌ها از کثیف‌ترین وسایل به شمار می‌آیند. به‌ویژه در دوران کرونا که دست‌هایمان را به اشیا مختلفی می‌زنیم که ممکن است آلوده به ویروس کوید 19 باشند. اگر می‌خواهیم که صفحه گوشی و تبلت‌ها تمیز باقی بمانند و باکتری جدیدی روی سطح آن‌ها ننشیند، از یک قلم استایلوس استفاده کنید.

 

جلوگیری از اشاره تصادفی


قلم‌ها دقیق‌تر از انگشتان هستند. به کمک قلم‌های استایلوس دیگر نیازی به نگرانی برای لمس اشتباه دکمه سفارش در خریدهای اینترنتی یا ارسال اشتباهی پیام به افراد دیگر نخواهید بود.

 

جلوگیری از خش افتادن صفحه گوشی یا تبلت


شکستن ناخن، مانیکور کردن یا برخورد هر شی تیز با صفحه لمسی باعث خط و خش افتادن بر روی آن و به‌تدریج مشکل پیدا کردن صفحه می‌شود. نوک پلاستیکی این قلم‌ها نرم هستند و احتمال آسیب رساندن کمتری به صفحه‌ها وجود دارد.

آیا قلم استایلوس ارزش خریدن دارد؟

با قلم استایلوس دیگر صفحه شما پر از خط و خش نمی‌شود

 

 

پاک کردن و یادداشت‌برداری سریع‌تر


تحقیقات نشان داده است که مردم به‌طور متوسط 36 کلمه در دقیقه با گوشی موبایل تایپ می‌کنند که این مقدار 25 درصد کمتر از سرعت تایپ کردن با کیبورد کامپیوتر است. در نتیجه استفاده از یک قلم استایلوس و نوشتن به کمک آن بسیار سریع‌تر از سرعت تایپ کردن کلمات با کیبورد گوشی خواهد بود.

 

مناسب هوای سرد


حتماً برای شما هم بارها پیش آمده است که در هوای سرد، صفحه لمسی گوشی‌هایتان انگشت شما را تشخصی نمی‌دهد و از آن فرمان‌برداری نمی‌کند. یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل، استفاده از دستکش‌های صفحه لمسی است. بااین‌حال، اگر می‌خواهید خاص‌تر باشید و در تمام فصول سال از یک وسیله کاربردی استفاده کنید، بهتر است به سراغ قلم‌های استایلوس بروید.

 

در زمان خرید قلم استایلوس به چه نکاتی توجه کنیم؟


اگر تصمیم گرفته‌اید برای تبلیغات خود به سراغ یک وسیله‌ای کاربردی و منحصربه‌فرد بروید. قلم استایلوس کاملاً مناسب شما است. در زمان انتخاب قلم استایلوس به موارد زیر توجه کنید:

  •       سازگاری قلم با گوشی و تبلت شما
  •     وزن کم و راحتی قلم در زمان دست گرفتن
  •     نوک پلاستیکی بادوام
  •      توجه به نیاز مخاطبان (مخاطبان قلم را برای طراحی، نوشتن یا بازی می‌خواهند)
  •     قیمت منصفانه
  •      رنگ‌های جذاب یا بدنه‌ای با طرح‌های خاص و چشمگیر

در زمان خرید قلم استایلوس به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته در خرید قلم استایلوس سازگاری آن با وسایل هوشمند شما است

 

 

قلم استایلوس، قلمی برای لمس موفقیت در تبلیغات


قلم‌های استایلوس یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین نوآوری‌های دنیای دیجیتال هستند. اگر به دنبال تبلیغاتی خاص در میان مخاطبان خود یا دادن هدایای تبلیغاتی خاصی هستید که حیرت آن‌ها را برانگیزید تا نام شما را برای مدت‌های طولانی همراه خود داشته باشند؛ بهتر است به سراغ قلم‌های استایلوس بروید.


26/ آبان/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف