WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
نام برند خود را در «روز صنایع دستی» جاودان کنید

نام برند خود را در «روز صنایع دستی» جاودان کنید

16/ خرداد/1401

زمانی که تقویم را ورق بزنیم با روزهای مناسبتی گوناگونی برخورد خواهیم کرد که هریک از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی از رویدادها فرصت مناسبی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند که بار دیگر خود و حیطه کسب‌وکارشان را به مشتریان و کاربران خود معرفی کنند. روز صنایع دستی یکی از روزهای تقویم که برخاسته از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است. اگر کمی در کسب‌وکارتان خلاق باشید، می‌توانید در این روز از هدایای تبلیغاتی خاص این مناسبت استفاده کنید و به اصالت خود دامن بزنید.


تقویم سالانه ما از روزها و مناسبت‌های تخصصی و عمومی پر شده است. برخی از این ایام عمومی بوده و برخی دیگر اختصاص به قشر یا تخصص خاصی دارد. روز صنایع دستی یکی از مناسبت‌های عمومی است که تقریباً هر کسب‌وکاری می‌تواند این روز را جشن بگیرد. روز صنایع دستی برخاسته از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است. شما می‌توانید در این روز با استفاده از هدایای تبلیغاتی ویژه‌، بار دیگر نام برند خود را خوشنام کنید. در این مطلب نگاهی به انواع صنایع دستی و مناسب‌ترین آن‌ها برای کسب‌وکارها می‌اندازیم.

 

انواع صنایع دستی

 

روز 20 خرداد در تقویم به نام روز صنایع دستی نام‌گذاری شده است تا از هنر مردمان سرزمینان تشکر و قدردانی شود. کشور ایرانی به‌واسطه تاریخ بسیار کهن و فرهنگ غنی خود، هنرهای اصیل و شگفت‌انگیزی دارد که نه تنها برای ایرانی‌ها بلکه برای جهانیان نیز  حیرت‌انگیز است. تنوع محصولات دستی ایران با توجه به محدود جغرافیایی متفاوت بوده و هر خطه از ایران دارای یک صنایع دستی خاص خود است.

شاید تعداد محصولات دستی هنرمندان این مرزوبوم قابل شمارش نباشد و برخی از آن‌ها نیز برای بسیاری ناشناخته است. در این میان اما برخی از محصولات دستی دارای معروفیت جهانی هستند و جهانیان به خوبی آن‌ها را می‌شناسند. همچنین برخی از این محصولات، ایده خوبی برای هدایای تبلیغاتی است. در ادامه معرفی برخی از صنایع دستی ایران می‌پردازیم.

 

فرش ایرانی

 

بی‌شک همه ما با فرش ایرانی آشنا هستیم و خوب می‌دانیم که فرش دستباف ایرانی از چه نقش و نگاری برخوردار است. طرح نقشه، نوع نخ و هنر ریسندگی خاصی در پس فرش ایرانی نهفته است که از دیرباز تاکنون این هنر پای برجای مانده است. اهمیت این محصول در اندازه‌ای بوده که فرش ایرانی جز یکی از محصولات صادراتی مهم ایران شناخته می‌شود.

همچنین گفتنی است که در دسته فرش ایرانی می‌توان به محصولات مشابه ای مانند جاجیم، پلاس، گلیم، قالی، زیلو، گبه و... اشاره کرد که هریک در مناطق مختلف ایرانی بافته می‌شود که از زیبایی و هنر خاصی برخوردار است.

فرش ایرانی

نمونه‌ای از فرش ایرانی

 

ابریشم دوزی

 

در ایران قدیم هر محصولی با هنری ظریف و تحسین‌برانگیز درست می‌شد تا این‌گونه بعد از قرن‌ها، هنوز هم هنر دست مردمان این سرزمین به زیبایی شناخته شود. ابریشم دوزی یکی از آثار دستی است که روی پارچه‌های گران‌قدر، نخ ابریشم با طراحی منحصربه‌فردی دوخت می‌شود.

 

ترمه بافی

 

به دنیا پر نقش و نگار پارچه‌های تزئینی علاقه دارید؟ اگر علاقه‌مند به این هنر باشید به خوبی با پارچه‌های بی‌نظیر ترمه بافی آشنا هستید. ترمه در حقیقت یک نوع پارچه نفیس ایرانی است که در آن اشکال منحنی اصیلی همچون بته جغه، گل شاه عباسی و.. دوخته می‌شود. تنوع رنگی و طرحی در ترمه بافی بسیار زیاد است.

 

میناکاری

 

سابقه هنر میناکاری به بیش از پنج هزار سال پیش در ایران باز می‌گردد. میناکاری از آن‌ها جهت که در گذشته تنها روی فلزاتی مانند طلا و نقره منقش می‌شد؛ جز هنرهای بسیار نفیس به شمار می‌رود، اما امروزه امکان میناکاری روی اشیا ساخته شده از مس و سفال هم امکان‌پذیر است. به همین دلیل قیمت ظروف میناکاری شده تا حدود زیادی مناسب تمام می‌شود و شما می‌توانید از آن به عنوان صنایع دستی تبلیغاتی استفاده کنید.

 

ظروف منقش فیروزه کوب

 

اگر به وسایل تزئیناتی و دکوری علاقه‌مند باشید، با این هنر بسیار کهن ایران زمین آشنا هستید. فیروز کوبی یکی از هنرهای بسیار قدیمی است که مهد آن شهر اصفهان است. ظروف فیروزه کوبی در انواع و اشکال گوناگونی وجود دارد که بیشتر آن‌ها جنبه تزئینی دارد.

ظروف منقش فیروزه کوب

ظروف زیبای فیروزه کوب

 

 

خوشنویسی

 

تنوع حروف الفبا و رقص کلمات، باعث شده هنر خوشنویسی یکی از هنرهای کهن در کشورمان باشد. افراد بسیاری علاقه‌مند به خریداری یک دست نویس، شعر، آیه‌ای از قرآن و.. هستند که با دستور خط‌های خوشنویسی نوشته شده باشد.

 

پرفروش‌ترین صنایع دستی

 

همان‌طور که اشاره کردیم صنایع دستی در ایران از تنوع بسیار زیادی برخوردار است، اما برخی از محصولات دستی از محبوبیت، شهرت و علاقه بیشتری در بین افراد قرار دارد. برخی از پرفروش‌ترین صنایع دستی در ایران شامل موارد زیر می‌شود:

  1. فرش
  2. میناکاری
  3. خاتم کاری
  4. نقاشی روی سفال
  5. معرق کاری
  6. چاقوی زنجان
  7. قلم کاری
  8. حصیربافی
  9. فیروزکاری

پرفروش‌ترین صنایع دستی

ظروف نفیس خاتم کاری

 

 

صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی

 

شاید با خودتان فکر کنید که صنایع دستی ایرانی به علت نفیس بودن خود، دارای قیمت بسیار گرانی هستند و از این رو، صرفه اقتصادی برای تبدیل شدن به هدایای تبلیغاتی را ندارند. این طرز فکر پر بیراه نیست! قیمت تمام شده برای صنایع دستی خاص ایرانی بسیار گران تمام می‌شود و ایده خوبی برای آنکه این محصولات را در تعداد بالا سفارش داد نیست، اما هدایای تبلیغاتی همیشه برای تمام کاربران شما نبوده و تمامی محصولات دستی ایرانی نیز گران نیست.

انواع گوناگونی از محصولات دستی و فرهنگی وجود دارد که قیمت تمام شده آن‌ها همانند دیگر اقلام تبلیغاتی است. به طور مثال شما می‌توانید محصولات حصیری، سفالی، شیشه گری و... را در تعداد بالا سفارش دهید. موضوع دیگری که در این باب مطرح می‌شود، آن است که کسب‌وکار شما لاجرم  دارای مشتریان یا شرکای تجاری خاص نیز است. حتی برخی از برندها، با شرکای خارجی کار می‌کنند که تعداد آن‌ها محدود است. در این حالت شما می‌توانید در مناسبت‌های گوناگون از صنایع دستی خاص به عنوان هدیه استفاده کنید و تا مدت‌های طولانی در قلب و ذهن آن‌ها بمانید.


16/ خرداد/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف