WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی

صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی

3/ بهمن/1401

هدایای تبلیغاتی از قسمت‌های اصلی بازاریابی و تبلیغات هستند که بسیاری از شرکت‌ها در ساسر دنیا از آن برای مطرح ساختن بهتر نام خود استفاده می‌کنند. اگر تا به حال از هدایای تبلیغاتی برای برجسته ساختن نام برند خود استفاده نکرده‌اید، بهتر است بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید. از این رو، آشنایی با صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی برای شما مهم است.


همه افراد به ویژه بازاریابان به خوبی می‌دانند که هدایای تبلیغاتی دسته بزرگی از محصولات را در برمی‌گیرد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند وجه مثبتی از برندها و شرکت‌ها را بسازند. ارائه هدیه به مخاطبان تنها راهکاری تبلیغاتی منحصربه کشور ما ایران نمی‌شود. این شیوه تبلیغاتی سالیان سال است که از سوی برندهای بزرگ دنیا مطرح شده و مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. برندهایی همچون مک دونالد، نایک، آدیداس، شرکت پست آمریکایی فدکس، استارباکس و بسیاری از نام‌های مطرح دیگر دنیا از پیشگامان و خلاقانه ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان خود هستند.

برای آشنایی با صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی باید ابتدا بدانید که هدایای تبلیغاتی به چه محصولاتی گفته می‌شود و پس از آن در مورد نحوه سفارش و ارائه آن به مخاطبان اطلاعات مفیدی به دست آورید.

 

به کدام محصولات، هدایای تبلیغاتی گفته می‌شود؟

 

همان‌طور که نام هدایای تبلیغاتی نشان می‌دهد، هدایای تبلیغاتی به محصولاتی گفته می‌شود که به منظور تبلیغ و بازاریابی به گروهی از مخاطبان هدیه داده می‌شود. این محصولات می‌توانند هر وسیله‌ای که مورد توجه و جذب نظر مثبت مخاطبان است، باشد. از این رو، گروهی از شرکت‌ها برای بازاریابی‌های خلاقانه خود از محصولات تولیدی خود به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. با این حال، می‌توان به سراغ سایر محصولات رایج همچون خودکار، سررسید و فلش مموری نیز رفت.

اصلی‌ترین ویژگی محصولاتی که به عنوان هدیه به مخاطبان ارائه می‌شود این است که نام تجاری و لوگو برندها با شیوه چاپی مناسبی بر روی محصول مورد نظر چاپ شده باشد. بدین ترتیب، هدیه ارائه شده برای مدت‌های طولانی مقابل دیدگان مخاطب بوده و نام برند شما ملکه ذهن آن‌ها می‌شود.

 

به کدام محصولات، هدایای تبلیغاتی گفته می‌شود؟

طیف هدایای تبلیغاتی بسیار گسترده است

 

 

 

کدام هدایای تبلیغاتی را برای ارائه به مخاطبان خود انتخاب کنیم؟

 

هدایای تبلیغاتی بسیار متنوع هستند. به همین دلیل، انتخاب هدیه گاهی دشوار است. با محدود کردن فهرست هدایای تبلیغاتی می‌توان انتخاب را راحت‌تر کرد. ازجمله عواملی که می‌توان به عنوان فیلتر انتخاب هدیه در نظر گرفت، به کاربردی بودن، جذابیت، محبوبیت، قیمت، سن و جنسیت مخاطب، نوع مخاطب، سلیقه خودتان و تناسب هدیه با نوع فعالیت برند اشاره کرد. در نظر گرفتن همه این عوامل در کنار هم می‌توان فهرست هزاران هدیه تبلیغاتی به چند گزینه محدود کند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده، از نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی و بسیاری از دریافت‌کنندگان هدایای تبلیغاتی، بهترین هدایای تبلیغاتی برای ارائه به مخاطبان را می‌توان در فهرست زیر یافت.

 

  • ماگ و لیوان تبلیغاتی
  • فلش تبلیغاتی
  • خودکار و روان‌نویس
  • سررسید و تقویم
  • فلاسک و تراول ماگ
  • موس پد
  • ساک دستی
  • اسپیکر بلوتوثی
  • شارژر و پاوربانک
  • آفتابگیر
  • صنایع دستی
  • کتب نفیس
  • جعبه پذیرایی
  • بخور سرد
  • چراغ مطالعه
  • تی شرت و کلاه
  • ابزار تبلیغاتی

 

گاهی اوقات که مخاطب خاص باشد و نیازمند یک هدیه به مراتب لوکس‌تر  و چشم‌گیرتر برای ارائه به آن هستید، می‌توانید به سراغ ست های تبلیغاتی بروید. ست تبلیغاتی شامل مجموعه‌ای از هدایای تبلیغاتی نام‌برده یا خاص دیگری می‌باشد که درون یک بسته‌بندی لوکس و منحصربه‌فرد قرار گرفته است. ازجمله این ست های تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • ست مدیریتی
  • ست فلاسک
  • ست سررسید
  • ست خودکار و روان‌نویس
  • ست خودکار و جاکلیدی

 

آیا باید مخاطبان خود را دسته‌بندی کرد؟

 

ارائه هدیه به مخاطب به منظور جذب نظر مثبت او نسبت به یک برند است. از این رو، در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مخاطب می‌تواند در انتخاب یک هدیه کارا و جذاب اثرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت تولیدکننده پوشاک بچگانه هستید، گروه هدف شما کودکان هستند. اگر به آن‌ها هدیه‌ای همچون سررسید تبیلیغاتی که هدیه‌ای محبوب نیز به شمار می‌رود، ارائه کنید، مسلماً قدردان آن نخواهند بود و به نظرشان هدیه بی‌اهمیتی می‌آید. از سوی دیگر، اگر به آن‌ها قمقمه‌های رنگارنگ یا دفترچه یادداشت تبلیغاتی هدیه دهید، لبخند شادی را بر روی لبان آن‌ها خواهید دید. بر همین اساس، بهتر است مخاطبان خود را تا حدودی دسته‌بندی کنید که انتخاب هدیه برای آن‌ها راحت‌تر باشد.

 

آیا باید مخاطبان خود را دسته‌بندی کرد؟

انتخاب هدیه برای طرفداران خوراکی‌ها و غذاها بسیار جذاب است

 

 

 

ازجمله دسته‌بندی‌هایی که می‌توان مخاطبان را در آن قرار داد، عبارتند از:

 

  • کودکان و بزرگسالان
  • دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان
  • عکاسان و طرفداران هنر
  • کسب‌وکارهای مرتبط با خودرو
  • طرفداران قهوه و نوشیدنی
  • طرفداران خوراکی و غذاهای مختلف
  • زنان و مردان
  • کسب و کارهای مرتبط با طبیعت و طبیعت گردی
  • کسب و کارهای مرتبط با خدمات مالی و بیمه‌ای
  • کارمندان و مدیران رده بالا

 

پس از انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب چه باید کرد؟

 

پس از انتخاب نوع هدیه، زمان انتخاب رنگ مناسب برای هدیه مورد نظر شما می‌رسد. درست است که برخی از محصولات تبلیغاتی تک رنگ هستند و تنها یک نمونه رنگی از آن‌ها وجود دارد؛ اما اغلب محصولات را می‌توان در رنگ‌های متنوع به صورت سفارشی آماده کرد. توجه به رنگ انتخابی هدایای تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. شاید در وهله اول با خود بگویید، یک رنگ تنها یک رنگ است. اما از نظر روانشناسی، رنگ‌ها تأثیر باورنکردنی بر روی ذهن افراد باقی می‌گذارند. به این ترتیب، این رنگ‌ها همانند لوگو برندها می‌تواند در خاطرات ثبت شود و تداعی‌کننده شما و هدیه ارائه شده از سوی شما باشد.

با بررسی رنگ‌های مختلف و اثر آن‌ها از نظر روانشناسی می‌توانید رنگ مورد نظر برای محصول و کمپین مورد نظر خود را بیابید و پس از آن اقدام به سفارش هدیه مورد نظر با رنگ انتخابی کنید.

 

انتخاب پیام قدرتمند

 

پس از انتخاب محصول و رنگ آن، باید تصمیم بگیرید که چه پیامی را بر روی هدیه تبلیغاتی خود چاپ کنید. پیام درج شده بر روی هدیه، نشان‌دهنده هدف شما از ارائه هدیه نیز می‌تواند باشد. از این رو، انتخاب یک پیام تأثیرگذار و شیرین اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها، اقدام به چاپ شعار کمپین تبلیغاتی خود می‌کنند. در حالی که، برخی دیگر از شرکت‌ها با چاپ پیام‌های امیدبخش و شیرین یا دیالوگ‌های معروف فیلم‌ها و سریال‌ها، برای جذب نظر مثبت مخاطبان خود تلاش می‌کنند.

 

انتخاب پیام قدرتمند

یک پیام تبلیغاتی مناسب می‌تواند تا سال‌ها اثر خود را بر مخاطب بگذارد

 

 

 

گام بعدی، انتخاب یک شرکت هدیه تبلیغاتی معتبر

 

حال که تصمیم خود را گرفته‌اید از چه محصولی برای معرفی خود استفاده کنید، زمان آن رسیده است که محصول خود را به صورت سفارشی و تعداد بالا آماده کنید. برای این کار باید یک شرکت تبلیغاتی معتبر و باسابقه و مطمئن را بیابید که در تمامی مراحل همراه شما بوده و در کنار پیاده کردن ایده‌های شما، مشاوره‌های ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهد.

 

انتخاب روش سفارشی‌سازی

 

بسته به نوع هدیه انتخابی و جنس مواد به کار رفته در ساختار آن، روش‌های سفارشی‌سازی مختلفی برای آن‌ها وجود دارد. روش‌هایی مانند حکاکی لیزری، چاپ تمام رنگی، تامپو، سیلک و سابلیمیشن ازجمله روش‌های رایج برای سفارش و چاپ طرح بر روی اقلام تبلیغاتی هستند. انتخاب از میان این روش‌ها در هزینه نهایی و طرح نهایی ایجاد شده اثرگذار است. به عنوان مثال، حکاکی لیزری روشی ایده آل و خارق‌العاده برای چاپ طرح‌های مختلف بر روی سطوح فلزی، پلاستیکی، چرمی و چوبی است. کیفیت بالای این روش سبب طول عمر زیاد طرح چپ شده دارد؛ اما امکان ایجاد طرح‌های رنگی با این روش وجود ندارد. به همین دلیل، از این شیوه چاپی برای خلق طرح‌های رنگارنگ نمی‌توان استفاده کرد.

 

انتخاب تعداد

 

آخرین مرحله از سفارش‌دهی هدایای تبلیغاتی انتخاب تعداد هدایا است. با توجه به بودجه و روش چاپی مورد نظر خود و البته هدیه انتخابی خود می‌توانید تعداد هدایای تبلیغاتی را مشخص کنید. فراموش نکنید که سفارش دادن هدایای تبلیغاتی در تعداد بالا امکان تخفیف گرفتن را افزایش داده و نیز از هزینه‌های جانبی شما نیز می‌کاهد.

نکته حائز اهمیت بعدی این است که در خصوص سفارشی‌سازی برخی از اقلام تبلیغاتی، محدودیت‌هایی وجود دارد. به عنوان مقال، حداقل تعداد قابل سفارش خودکار تبلیغاتی پلاستیکی، هزار عدد می‌باشد. در حالی‌که اقلام دیگر همچون اسپیکر بلوتوثی و پاوربانک را می‌توان در تعداد بسیار کم نیز سفارش داد.

 

مرحله آخر، ارائه هدیه

 

پس از آن که هدیه تبلیغاتی خود را مطابق با سلیقه خود آماده کردید، زمان آن رسیده است که هدیه را به مخاطبان خود ارائه کنید. عامل اصلی که در این مرحله اثرگذار است، بسته‌بندی هدیه و نحوه ارائه آن است. حتی اگر با ارزش‌ترین هدیه دنیا را هم بخواهید بدون یک بسته‌بندی مناسب ارائه کنید، از ارزش آن کاسته‌اید. بنابراین، بهتر است هدیه خود را با یک بسته‌بندی مناسب یا درون یک ساک دستی زیبا که مزین با نام تجاری شما است به مخاطبان خود ارائه کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که هدیه را باید در زمان مناسب آن به مخاطب ارائه کرد. به عنوان مثال، اگر هدایای تبلیغاتی مخصوص نوروز را آماده کرده‌اید، باید آن را پیش از سال نو به دست مخاطبان خود برسانید تا اثر عمیق‌تری بر خاطر آنان به جای گذارد.

 

مرحله آخر، ارائه هدیه

با دانستن صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی می‌توانید هدیه‌ای ماندگار تهیه کنید

 

 

 

سخن آخر

 

با دانستن صفر تا صد خرید هدایای تبلیغاتی می‌توانید هدیه مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان و به آسان‌ترین روش آماده کنید. برای این کار باید نوع و رنگ هدیه مورد نظر خود را بسته به طیف مخاطبان خود انتخاب کرده و با کمک یک شرکت معتبر هدایای تبلیغاتی آن را با تعداد بالا و به صورت سفارشی آماده کنید.  دانستن نکات ریز سفارشی‌سازی محصولات تبلیغاتی، در کاهش هزینه‌ها مؤثر است.

 


3/ بهمن/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف