WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
بخور سرد چیست؟

بخور سرد چیست؟

15/ اسفند/1401

همه ما بی شک برای یکبار هم که شده باشد، از بخور استفاده کرده‌ایم. استفاده از بخور در روزگاران قدیم تنها برای رهایی از بیماری‌های سخت انجام می‌شد و طبیبان حاذق آن را به بیماران خود توصیه می‌کردند. با این وجود، با پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه‌های زندگی استفاده از بخور شکلی جدید به خود گرفته است و دستگاه‌های منحصربه‌فردی برای بخور دادن پدید آمده است. یکی از این وسایل جذاب بخور سرد است. اما به راستی، بخور سرد چیست؟


خشک شدن هوا و کاهش رطوبت در ماه‌های زمستانی و سرد سال، اغلب ناراحتی‌ها و بیماری‌های فراوانی را برای افراد مختلف جامعه پدید می‌آورد. با توجه به وجود روزهای آلوده فراوان در تمامی سال و استفاده از کولرهای گازی و بسیاری از وسایل دیگر در سایر ایام سال نیز می‌توان شاهد انواع بیماری‌های مرتبط با دستگاه تنفسی بود. یکی از راهکارهایی که بسیاری از متخصصان و پزشکان به افراد مختلف توصیه می‌کنند، استفاده از بخور است.

 

بخور چیست؟

 

زمانی که نگاهی به تاریخ پزشکی ایران بی اندازید با طیف گوناگونی از انواع بخورها آشنا می‌شوید. بخور، در حقیقت، تنفس کردن بخار آب است که از طریق لوله‌های تنفسی جذب شده و در صورتی که همراه آن مواد موثره گیاهی یا داروهای شیمیایی وجود داشته باشد، جذب بدن خواهد شد. این روش، یکی از ساده‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌هاست. البته با توجه به حساس بودن ریه افراد مبتلا به آسم و آلرژی، به این دسته از افراد توصیه می‌شود، از هیچ نوع بخوری استفاده نکنند.

از دیرباز تا کنون، روش‌های مختلف درمانی برای استفاده از مزایای بخور پیشنهاد شده است. ازجمله این موارد استفاده از گیاهان دارویی مختلف همانند اکالیپتوس، مریم گلی، نعناع، گلاب و بابونه برای التبام بیماری‌های مختلف بوده است.

بخور با فراهم کردن رطوبت کافی و مناسب می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌هایی که ناشی از محیط نامناسب است، کمک کند. به عنوان مثال، خشکی پوست صورت در اثر خشکی هوا یا سرما می‌تواند باعث پیری پوست شود. با استفاده از بخور می‌توان میزان رطوبت کافی برای پوست را فراهم کرد تا شادابی و سلامتی به پوست باز گردد.

 

بخور چیست؟

دستگاه بخور ازجمله هدایای جذابی است که می‌توانید به مخاطبان خود ارائه کنید

 

 

 

دستگاه بخور چیست؟

 

در زمان‌های قدیم برای بخور دادن، از یک کاسه آب داغ یا یک قابلمه در حال جوش برای بخور دادن استفاده می‌شد که فرد سر خود را بالای آن می‌گرفت و با انداختن یک پارچه بر روی سر خود، تمامی بخار  محیط را به سمت مجاری تنفسی و صورت  خود هدایت می‌کرد. با توجه به این‌که این کار خطراتی همچون سوختگی یا رطوبت بیش از حد را به همراه داشت، بسیاری از افراد به سراغ این روش نمی‌رفتند.

با پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌های خلاق و معتبر به سمت صنعتی‌سازی این روش درمانی جادویی رفتند تا تمامی مراحل استفاده از بخور را ساده‌تر نمایند. به این ترتیب، تنها کافی است یک دستگاه بخور را خریداری کرده، درون آن را کمی آب جوشیده خنک ریخته و با وصل کردن آن به یک منبع انرژی مناسب، از میزان کافی رطوبت برخوردار شوید.

 

انواع دستگاه بخور

 

همان‌طور که گفته شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده در سراسر دنیا اقدام به طراحی و عرضه مدل‌های مختلف از دستگاه بخور کرده‌اند. به صورت کلی، دو نوع دستگاه بخور متفاوت را می‌توان در بازار یافت.

  • دستگاه بخور گرم
  • دستگاه بخور سرد

 

دستگاه بخور گرم چیست؟

 

بخور گرم، متداول‌ترین شیوه استفاده از بخور است. دمای بخار بخور گرم نسبت به دمای محیط بیشتر است. از این رو، این نوع دستگاه بخور می‌تواند علاوه بر تأمین رطوبت و بخار کافی برای محیط، کمی گرما نیز به محیط اطراف خود ببخشد.

 

دستگاه بخور سرد چیست؟

 

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای افزایش رطوبت محیط، استفاده از بخور سرد است. این نوع بخار دمایی به مراتب پایین‌تر از محیط اطراف خود دارند و حس طراوت و تازگی را برای محیط به ارمغان می‌آورد. در حقیت، در دستگاه بخور سرد، آب به صورت یک توده غبار و مه‌آلود در محیط پخش می‌شود که این عمل به واسطه فتیله درون دستگاه به وجود می‌آید. در حقیقت، این فتیله با جذب آب که تبخیر شده است، آن را خنک کرده و بخارخای ریز آب سرد را در محیط پراکنده می‌سازد.

 

دستگاه بخور سرد چیست؟

دستگاه بخور سرد را در شکل‌ها و مدل‌های مختلف به صورت سفارشی تهیه می‌کنند

 

 

 

تفاوت بخور گرم با بخور سرد چیست؟

 

در هر دو مدل، دستگاه‌ها قادر هستند با تولید رطوبت مناسب، کمبود رطوبت محیط را جبران نمایند. به صورت کلی، رطوبت مناسب برای خانه‌ها در حدود 40 درصد می‌باشد. اگر میزان رطوبت کمتر یا بیشتر از این میزان باشد، می‌تواند برای افراد به ویژه سالمندان و کودکان آزاردهنده و بیماری‌زا باشد. از این رو، استفاده از دستگاه بخور می‌تواند تا میزان زیادی به تأمین رطوبت کافی محیط در تمامی ایام سال کمک کند. اما این‌که کدام نوع دستگاه بخور می‌تواند برای شما مفید باشد، چالش‌برانگیز خواهد بود.

اگر به دنبال دستگاه بخور برای ایام سرد سال هستید که کمی گرما نیز به محیط  اطراف خود ببخشد، به شما دستگاه بخور گرم را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع بخور، برای رفع گرفتگی بینی، التیام سرفه‌های خشک، کاهش درد و عفونت دستگاه تنفسی مؤثر است. پزشکان توصیه می‌کنند با توجه به دمای بالای بخور گرم، افرادی که دچار آسم و آلرژی شدید هستند یا کودکان، از استفاده از دستگاه بخور گرم اجتناب کنند.

در مقابل، مدل جدید دستگاه بخور، بخور سرد می‌باشد. با توجه به تکنولوژی منحصربه‌فردی که در ساخت و طراحی دستگاه بخور سرد به کار رفته است، مزایای بخور سرد به مراتب بیشتر است. اصلی‌ترین موضوع در خصوص دستگاه بخور سرد این است که در این دستگاه‌ها طراحی به‌ گونه‌ای انجام شده است که با استفاده از امواج فراصوت ذرات آب به مراتب ریزتر شوند تا بتوانند همانند یک مه در محیط پخش شوند. این ذرات ریزتر آب قادر هستند تا به ذرات ریز و سمی موجود در محیط همچون آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار بچسبند و باعث پاکسازی محیط شوند. از این رو، بسیاری از متخصصان به افراد توصیه می‌کنند در  روزهایی که آلودگی هوا زیاد است، حتماً از یک دستگاه بخور سرد در منزل یا محیط کار استفاده شود.

علاوه بر این، بخور سرد که به مراتب نسبت به محیط اطراف خود خنک‌تر است، می‌تواند برای التیام حساسیت‌های مختلف همچون حساسیت‌های پوستی مفید باشد و شادابی و طراوت را با فراهم آوردن رطوبت کافی برای پوست به ارمغان آورد. همچنین، بخور سرد می‌تواند برای بهبود سرماخوردگی، نرم شدن سینه و لوله‌های تنفسی، شادابی پوست و مو و یک خواب راحت و آرام مفید باشد.

 

آیا می‌توان دستگاه بخور سرد را به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرد؟

 

مزیت‌های بی‌شمار بخور سرد در حفظ سلامتی و شادابی افراد سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌های خلاق به دنبال ارائه مدل‌های متفاوتی از آن به مخاطبان خود باشند تا هدیه ماندگار و اثرگذاری را به آنان اهدا کرده باشند. بر همین اساس، مدل‌های مختلف و جالبی از این محصول را می‌توان در بازار یافت که در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند. یکی از مدل‌های جذاب دستگاه بخور سرد تبلیغاتی، نمونه‌های کوچک آن هستند که به راحتی می‌توان آن را با خود حمل کرد و با طرف انرژی بسیار کم (در حد باتری) آن را روشن کرده و از مزایای آن بهره برد.

اگر به دنبال یک هدیه متفاوت و خاص به مناسبت نوروز 1402 برای مخاطبان خود هستید، به شما توصیه می‌کنیم با انتخاب دستگاه بخور سرد تبلیغاتی و سفارشی‌سازی آن با روش حکاکی لیزری و قرار دادن آن در یک بسته‌بندی شیک و منحصربه‌فرد، نویدبخش سالی متفاوت و خاص به مخاطبان خود باشید.

 

آیا می‌توان دستگاه بخور سرد را به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرد؟

با هدیه دادن دستگاه بخور سرد به مخاطبان خود، نشان دهید به فکر سلامتی آن‌ها هستید

 

 

 

آیا می‌توان دستگاه بخور سرد را به همراه سایر هدایای تبلیغاتی ارائه کرد؟

 

جذابیت بی‌نظیردستگاه بخور سرد سبب شده است این هدیه به تنهایی نیز خارق‌العاده و اثرگذار باشد. با این حال، اگر دوست دارید هدیه شما لوکس‌تر و خاص‌تر  باشد، می‌توانید این هدیه را به همراه سایر هدایای تبلیغاتی که دوست دارید همانند یک ست مدیریتی به مخاطبان خود ارائه دهید. به عنوان مثال، بخور سرد تبلیغاتی در کنار هدایایی همچون فلاسک تبلیغاتی، فرنچ پرس تبلیغاتی و ماگ زیبای تبلیغاتی بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

 

سخن آخر

 

هدیه دادن همیشه جذاب است. حال اگر هدیه‌ای که به مخاطب خود می‌دهید بتواند سلامتی و شادابی آن‌ها را نیز تأمین کند، به مراتب هدیه‌ای ماندگارتر و دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود. بخور سرد تبلیغاتی از آن دسته هدایای تبلیغاتی است که از زمان معرفی خود توانسته است توجهات بسیاری را به سوی خود جذب کند. با سفارشی‌سازی این محصول به همراه نام تجاری خود و یک پیام دل‌نشین، سال نو را با انرژی جدید آغاز کنید.

 


15/ اسفند/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف