WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
هدایای تبلیغاتی و 7 اشتباهی که باید از آن دوری کنید

هدایای تبلیغاتی و 7 اشتباهی که باید از آن دوری کنید

25/ شهریور/1398

با نزدیکی به سال نو برنامه‌ریزی‌ها برای تهیه هدیه به مشتریان و شرکت‌های همکار آغاز می‌شود. در واقع خیلی‌ها فقط در این زمان است که به فکر هدایای تبلیغاتی می‌افتند. آیا می‌دانستید که این یکی از اشتباهات اساسی است که ممکن است مرتکب شوید؟ زمان مناسب برای هدیه دادن در طول سال است و چنین هدیه‌ایست که می‌تواند رابطه شما را با مشتریتان عمیق‌تر کند. برای جلوگیری از اشتباهاتی از این دست ادامه مطلب را حتما بخوانید.


هدایای تبلیغاتی در صورتی که به درستی انتخاب و در زمان مناسب و به صورت مناسب ارائه شوند، می‌توانند تاثیر شگرفی داشته باشند. از طرفی اشتباهاتی که ما ممکن است مرتکب آن شویم، غیرحرفه‌ای بودن سازمان ما را نشان می‌دهد و تاثیر منفی روی رابطه ما با مشتری خواهد گذاشت. بنابراین هدیه دادن به مشتری یا شرکت‌های همکار می‌‌توانند تجربه‌ای خجالت‌آور باشند اگر به فرض مثال شما هدیه‌ای بیش از حد گران قیمت بدهید یا هدیه‌ای بدهید که مورد علاقه مشتری شما نباشد. این حقیقت هم که شما بیشتر اوقات سالی یکبار به یاد مشتری خود می‌افتید هم به نفع شما نیست. به همین دلیل ما چند توصیه در ادامه نوشته‌ایم که به شما کمک کند در موقعیت‌های ناخوشایند قرار نگیرید:

اشتباه شماره 1: شما تنها در انتهای سال به مشتریان و شرکت‌های همکار هدیه ‌می‌دهید

شما مجبور نیستید برای هدیه دادن تا انتهای سال صبر کنید. در هر شغلی زمان‌های بسیار مناسب دیگری برای هدیه دادن وجود دارد (حتی اگر هدیه بسیار کوچک باشد). اگر سوالتان این است که در چه زمانی و به چه کسی می‌توان هدیه داد، اجازه دهید که یک قانون عمومی را به شما یادآوری کنیم: به کسانی هدیه دهید که به موفقیت و ممتاز بودن بیزینس شما کمک می‌کنند.

هدیه تبلیغاتی نفع‌های زیاد دارد. به خصوص هدایای مفید و کاربردی بهترین راه تبلیغ برای همه نسل‌ها هستند. آن‌ها هر روز هنگام استفاده از هدیه شما به یاد برند شما خواهند افتاد. هدیه دادن به کارمندان شما هم همچنین تاثیر بلند مدت روی بیزینس شما خواهد گذاشت. به آن‌ها یادآوری می‌کنید که چقدر از تلاش آن‌ها سپاسگزار هستید و همچنین آن‌ها بخشی از موفقیت شرکت شما هستند. هدیه‌ای کاربردی مانند یک چتر یا یک کیف لپ تاپ یا هارد اکسترنال، یا حتی که یک ست الکترونیکی تبلیغاتی باعث خواهد شد که آن‌ها مدام به یاد اینکه برای مدیر شرکت مهم هستند بیوفتند.

 

ست الکترونیکی تبلیغاتی

ست الکترونیکی تبلیغاتی را تنها در آخر سال هدیه ندهید

 

بنابراین تعلل نکنید و همین الان لیستی از کسانی که می‌توانید به آن‌ها هدیه دهید و موقعیت‌هایی که می‌‌توانید این کار را انجام دهید تهیه کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید نگاهی به دیگر مطالب وبلاگ شرکت پیشکش بیاندازید.

 

اشتباه شماره 2: هدایای نامناسب

وقتی در خصوص هدایای تبلیغاتی فکر می‌‌کنید، خیلی دقت کنید که چه چیزی انتخاب می‌کنید. خیلی مهم است که هدیه شما مناسب باشد. البته که در خصوص بسیاری اینگونه نیست اما بهتر است به مذهب یا جنسیت افراد، یا هر چیزی که ممکن است حساسیتی روی آن باشد توجه کنید. هدایای تبلیغاتی ممکن است برای طرف شما توهین آمیز باشد و این آخرین چیزی است که شما با هدیه دادن دنبال آن هستید.

اگر نمی‌دانید که چه چیزی انتخاب کنید بهتر از دنبال هدیه‌ای عمومی‌تر بگردید. اما می‌دانیم که امروزه چنین هدایایی ممکن است تاثیر منفی بگذارند.  در چنین مواقعی بهتر است این کار را به دست کاردانش بسپارید و از مشاوران فروش هدایای تبلیغاتی مشورت بگیرید. ما در هدایای تبلیغاتی پیشکش آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستیم.

اشتباه شماره 3: هدایای نامناسب خوراکی

ارسال یک بسته باقلوا برای کسی که از بیماری قند رنج می‌برد فاجعه است! البته اگر می‌دانید مشتری شما عاشق باقلوای یزدی است حتما برایش به عنوان هدیه ارسال کنید اما برای بقیه افراد که نمی‌دانید این هدیه، هدیه‌ای مناسب است یا نه سراغ یک هدیه امن‌تر بروید. این بدان معنی نیست که کلا هدیه‌های خوراکی را کنار بگذارید، منظور ما این است که برای هدیه دادن قدم محکم و امنی بردارید. این انتخاب‌های امن شامل میوه خشک، آجیل، روغن حیوانی و... هستند.

 

پسته هدیه تبلیغاتی

پسته را به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود هدیه دهید

 

اشتباه شماره 4: ارسال هدیه نوروزی به کسی که نوروز را جشن نمی‌گیرد.

خیلی‌ها نوروز را جشن می‌گیرند، اما کسانی هم هستند که این طور نیستند. احتمالا اصلا نمی‌خواهید کسی که نوروز را جشن نمی‌گیرد با هدیه نوروزی آزرده کنید. ممکن است در میان مشتریان شما کسانی باشند که به طور مثال کریسمس را جشن بگیرند یا شرکت‌های همکار شما چینی‌هایی باشند که جشن سال نو چینی‌ها را داشته باشند. بنابراین به عقاید و مذهب افراد دقت کنید و به طریق دیگری بابت قدردانی و دادن هدیه وارد شوید. 

 

اشتباه شماره 5: هدایای بیش از حد گران قیمت

اگر می‌خواهید با دادن هدیه ادای احترام کنید، از دادن هدیه بیش از حد گران خودداری کنید. به هر حال هدیه شما به مشتریان، کارمندان یا شرکای تجاریتان داده می‌شود نه نزدیکترین دوست یا خانواده شما! بسیاری از افراد با دانستن اینکه شما بیش از حد برایشان هزینه کنید احساس معذب بودن خواهند کرد. با دادن هدیه بیش از حد گران ممکن است حتی سوتفاهم هم به وجود بیاید.

 

اشتباه شماره 6: چاپ کردن بیش از حد اطلاعات روی هدیه تبلیغاتی

خیلی‌ها فراموش می‌کنند که هدیه تبلیغاتی تنها یک هدیه است و نه یک پوستر یا بروشور. تی شرت تبلیغاتی با مقدار زیادی اطلاعات از بیزینس شما روی آن احتمالا دور انداخته می‌شود یا در بهترین حالت به عنوان لباس خواب یا کهنه استفاده خواهد شد و این دلیل هدیه دادن شما نبوده است. هر چه چاپ شما ساده‌تر و ظریف‌تر باشد بازاریابی شما نیز ظریف‌تر خواهد بود و شخص هدیه گیرنده حتما از هدیه‌اش استفاده خواهد کرد. پس در برندینگ بسیار دقت کنید.

 

اشتباه شماره 7: فراموش کردن نحوه درست ارائه هدیه

هدیه‌تان را تنها در یک جعبه یا ساک دستی قرار ندهید و به مشتریتان ازائه دهید. یادتان باشد که این که هدیه تبلیغاتی است! پس به این معنی است که باید یکی از این دو کار را انجام دهید. مورد اول اینکه باید مشخص کنید برای هدیه گیرنده که این هدیه از طرف شرکت شماست. حتما لوگوی خود را روی محصول چاپ کنید یا اگر هدیه شخصی یا گران قیمت است لااقل یک کارت پستال یا یک نوشته کوچک به آن بچسبانید و پیغام شخصی خود را بدهید. حتما هدیه گیرنده شما را در طول سال به یاد خواهد آورد. مورد دوم هم اینکه از بسته بندی مناسب استفاده کنید. یادتان باشد که اگر هدیه شما بد جلوه کند، بیزینس شما هم بد جلوه خواهد کرد.

 

نحوه صحیح ارائه هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی باید بسته بندی مناسبی داشته باشند

 

هدایای تبلیغاتی فقط محدود به آخر سال نیستند و تبدیل به یک ابزار پرقدرت بازاریابی شده‌اند. هدایای تبلیغاتی در سال 2017 رتبه اول موفقترین راه تبلیغات را نیز به دست آورده‌اند. برای تهیه هدایای تبلیغاتی و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 

25/ شهریور/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف