WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا سررسید هدیه تبلیغاتی مناسبی نیست؟

چرا سررسید هدیه تبلیغاتی مناسبی نیست؟

18/ مهر/1398

امروزه شرکت‌ها و کسب‌وکارهای معتبر به دنبال راه حل‌هایی برای تثبیت نام برند خود در ذهن مشتریان هستند. اگر کسب و کاری بتواند نام برند خود را در ذهن مشتریان و مخاطبان خود ثبت کند با گذر زمان یا روی کار آمدن کسب و کارهای مشابه خود، نام برند از ذهن مخاطب کمرنگ یا پاک نمی‌شود و باعث جذب مشتری و در نهایت افزایش رونق بازار کار خود می‌شود. به طور سنتی شرکت‌ها از سررسید برای هدیه استفاده می‌کنند اما آیا این هدیه تبلیغاتی گزینه مناسبی است؟


بسیاری از شرکت‌های معتبر برای ثبت برند خود روش استفاده از هدایای تبلیغاتی را پیش گرفته‌اند. با این ترفند، نام برند یا محصول خود را در ذهن مخاطبان پررنگ نگه می‌دارند و همچنین مشتریان به این شرکت‌ها وفادارتر می‌شوند. مشتریان هنگام دریافت هدیه تبلیغاتی حس خوشایندی را تجربه می‌کنند که پس از گذر زمان نیز آن حس فراموش نمی‌شود و با استفاده از آن هدیه تبلیغاتی همواره یاد آن شرکت یا برند می‌افتند. از طرفی به دلیل اینکه نام شرکت یا برند بر روی هدیه ثبت می‌شود مشتریان هنگام استفاده از آن به یاد تجربه خرید خود از آن برند یا همکاری که با شرکت داشته‌اند، می‌افتند.

اکثر شرکت‌ها از سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند و معمولا هنگام سال تحویل به مشتریان خود هدیه می‌دهند. اما سررسید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی گزینه مناسبی نیست و حتی می‌تواند اثر مخرب نیز داشته باشد. ما در این مقاله شما را از معایب این کار مطلع می‌کنیم و چند جایگزین مناسب معرفی می‌کنیم.

سررسید

سررسید تبلیغاتی، در گذشته بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفت

معایب سررسید تبلیغاتی

  1. منقضی شدن سررسید: سررسید به دلیل اینکه برای یک سال طراحی شده، دارای تاریخ انقضا بوده و افراد کارهای روزمره و قراردادهای کاری خود را در صفحات آن می‌نویسند. سررسید بعد از یک سال ارزش خود را از دست می‌دهد و معمولا بعد از اینکه صفحات آن مصرف شد قابل استفاده مجدد نیستند. از طرفی هدف از هدیه تبلیغاتی، ماندگار شدن نام برند است. اما با سررسید نام برند تنها برای مدت کوتاهی به چشم می‌آید و پس از مدتی با کنار گذاشتن هدیه امکان پاک شدن نام برند از ذهن مخاطبان وجود دارد.
  2. به صرفه نبودن چاپ سررسید: از دیگر معایب هدیه دادن سررسید، مقرون به صرفه نبودن آن است. امروزه قیمت کاغذ نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. پس هدایایی هم که با کاغذ تولید می‌شوند افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند. حتی اگر هدف یک شرکت هدیه دادن به تعداد محدودی از مشتریان خود باشد قیمت نهایی هدایا بسیار گران تمام خواهد شد و از طرفی از آنجایی که سررسید هدیه ماندگاری نیست این مقدار هزینه، اصلا مقرون به صرفه نیست.

 

جایگزین سررسید چه هدیه‌هایی باشد؟

از آنجایی که سررسید هدیه‌ای به نسبت سنتی بوده و برخی افراد از نکات منفی که بیان شد اطلاع دارند اما معمولا کسب و کارهای قدیمی باز هم از سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. به طور میانگین مدیر یک شرکت در هر سال ۳ عدد سررسید هدیه می‌گیرد که اگر هدیه تبلیغاتی شما نیز سررسید باشد، هیچ جذابیتی برای مخاطبتان ندارد و به اندازه کافی به چشم نمی‌آیید.

افراد معمولا از هدایایی لذت می‌برند که در عین کاربردی بودن، جذابیت هم داشته باشند و بتوانند در محل کار یا انجام کارهای روزمره از آن استفاده کنند. هدایایی مانند خودکار تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی، دفترچه یادداشت، شارژر، کابل، موس پد، هلدر موس و... از جمله هدایای تبلیغاتی هستند که تاریخ انقضا ندارند و پس از گذشت مدت طولانی قابل استفاده مجدد هستند. به همین دلیل در خاطر افراد می‌مانند و باعث تثبیت نام برند در ذهن مشتریان می‌شوند. این هدایا به دلیل اینکه دائما در حال استفاده بوده و در خارج از محل کار نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، نام برند یا لوگوی طراحی شده شرکت شما بر روی این محصولات، ممکن است باعث جذب مشتریان جدید شود.

 

شرکت پیشکش ارائه‌دهنده انواع هدایای تبلیغاتی ماندگار و جذاب با بهترین کیفیت است که می‌توانید با ثبت نام برند یا لوگو خود بر روی هدایای تبلیغاتی مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و مشتریان قدیمی خود را وفادارتر کنید.


18/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
رمضانی
1399/08/10 11:37
مواردی که گفتید کاملا غیر حرفه ای و غیر عقلانی بودندمدل نوشتن این پست کاملا مشخصه که چون خودتون قادر به تهیه و تولید این محصول نیستید، کاملا مغرضانه دست به قلم شدیدبهتره بجای این که اینقدر غیر حرفه ای دست به تخریب محصولات رقبای خودتون بزنید ، با همکارانتون بنشینید و یاد بگیرید که چطور میشه ...
پاسخ دهید...
مشاور پیشکش
1399/08/11 15:52
سلام جناب رمضانی
ممنون از اینکه نظر خودتون رو نسبت به این مطلب بیان کردید. ما هم تولید سررسید انجام میدیم اما این نظر ماست که سررسید هدیه مناسبی نیست و بهتر هستش که با هدایای دیگه جایگزین بشه. ما وظیفه‌مون در وبلاگ راهنمایی افراد هستش و اینکه خیلی از مخاطبان و مشتریان ما با این موضوع مخالف باشند اصلا مساله عجیبی نیست. به هر حال ما قصد تخریب هیچ محصول یا شرکتی رو نداریم و فقط توصیه می کنیم که به جای اینکه همه اش سررسید هدیه داده بشه از محصولات دیگه هم استفاده بشه.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف