WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
هدایای تبلیغاتی و روانشناسی رنگ‌ها

هدایای تبلیغاتی و روانشناسی رنگ‌ها

24/ آبان/1398

اگر قصد دارید یک هدیه‌ی تبلیغاتی کوچک، روی بسته‌ای که برای یک مشتری آماده کرده‌اید بگذارید یا تازه تصمیم به انتخاب هدیه‌ی تبلیغاتی گرفته‌اید، خوب است بدانید که رنگ هدیه‌های تبلیغاتی نیز اهمیت دارد و از نظر روانشناسی هر رنگی می‌تواند تاثیر متفاوتی بگذارد. با ما همراه باشید تا درباره تاثیر رنگ‌ها روی مخاطبانتان بیشتر بدانید.


رنگ‌ها بیشتر از میزانی که تصور می‌کنیم روی ما تاثیر دارند

نه تنها در تمام شبانه‌روز با رنگ‌ها محاصره شده‌ایم، بلکه رنگ‌ها بخش جدایی ناپذیری از ارتباطات ما نیز هستند. با وجود آنکه رنگ‌ها ممکن است روی هر فرد تاثیر مختلفی داشته باشند، اما قوانین کلی‌ای نیز در مورد رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها روی مغز انسان وجود دارد. در ادامه قصد داریم به تاثیر ثابت شده‌ی هر رنگ روی مغز انسان بپردازیم تا بتوانید با انتخاب رنگ درست برای هدیه تبلیغاتی‌تان، نتیجه دلخواهتان را دریافت کنید.

 

روانشاسی رنگ ها و هدایای تبلیغاتی

رنگ‌ها بیشتر از میزانی که تصور می‌کنیم روی ما تاثیر می‌گذارند

 

 

  • سفید: رنگ سفید برف را به یاد ما می‌آورد، نمادی از صلح، سکوت و آغاز جدید است. انتخاب هدیه‌ای به رنگ سفید همیشه کار درستی‌ است، چرا که رنگ سفید به همه چیز می‌آید و با همه‌ی رنگ‌ها قابل ترکیب است.
  • زرد: این رنگ یادآور خلاقیت و جسارت است و برایمان حس جوانی، بازیگوشی و کنجکاوی را به همراه می‌آورد. اگر قصد دارید به شریک تجاری‌تان هدیه‌ای بدهید که برای بازی فرزندانش مناسب باشد، حتما رنگ زرد را انتخاب کنید، یک اژدهای عروسکی زرد رنگ انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. حتی بزرگ‌تر ها هم عاشق هدایای تجاری به رنگ زرد هستند، با هدیه دادن یک چتر زرد رنگ، می‌توانید قدم زدن پاییزی زیر باران را برای شریک تجاری‌تان لذت‌بخش کنید.
  • نارنجی: نارنجی که مخلوطی از رنگ‌های قرمز و زرد است، ما را به یاد خورشید می‌اندازد و باعث تحریک قوه تخیل و افزایش خلاقیت می‌شود. با انتخاب هدایای تبلیغاتی نارنجی، شریک تجاری‌تان را به فعالیت و ارتباط بیشتر ترغیب کنید.
  • قرمز: این رنگ نمادی از عشق، انرژی، سرعت و نشاط است. این رنگ یکی از تاثیرگذارترین رنگ‌ها بر افزایش فعالیت‌های فکری است. این رنگ برای رساندن پیام مثبت به شریک تجاری‌تان فوق‌العاده است.
  • سبز: سبز رنگ صبر، رنگ یادآور طبیعت و نشانه‌ی خوشبختی و تعادل است. انتخاب هدایای تبلیغاتی به رنگ سبز، باعث آرامش ذهنی شریک تجاری شما شده و به ایجاد وفاداری و اعتماد منجر می‌شود. اگر قصد دارید یک هدیه تبلیغاتی سازگار با محیط زیست بدهید، حتما آن را از رنگ سبز انتخاب کنید تا یادآور طبیعت و بازگشت به زمین باشد.
  • آبی: آبی رنگ وصل شدن آسمان و دریا به یکدیگر است و در هنگامی که به رنگ آبی نگاه می‌کنیم افکارمان عمیق و آزادانه می‌شوند. به دلیل آنکه آبی رنگ محافظت و تمیزی است، اغلب لباس‌های کاری به این رنگ انتخاب می‌شوند. رنگ آبی نماد صراحت، شعور، امید و تلاش برای اوج گرفتن است و به همین علت برای رنگ هدیه‌ی تبلیغاتی به شریک‌های تجاری عالی است.
  • بنفش: این رنگ ترکیبی از آبی و قرمز و بیانگر هوش و احساسات توامان است. رنگ بنفش لوکس و با پرستیژ است، پس برای هدایای خاص و گران‌قیمت رنگی مناسب به نظر می‌رسد. یک هدیه‌ی تجاری به رنگ بنفش نشانگر کنترل و خرد است.
  • صورتی: صورتی رنگی ملایم و یادآور تولد نوزادان است. یکی از بهترین رنگ‌ها برای هدایای تبلیغاتی زنانه و لوازم مربوط به زیبایی، صورتی است.
  • قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای نشان از مادی بودن، راحتی و امنیت دارد. بر طبق عقیده‌ی دانشمندان، این رنگ بی‌ثباتی را به پایان می‌رساند و با توجه به این خصیصه، رنگ مناسبی برای یک هدیه‌ی تجاری است.
  • مشکی: مشکی تنها رنگیست که در آن هیچ رنگ دیگری یافت نمی‌شود. رنگی با پرستیژ و انتخابی درست برای هدایای تبلیغاتی ویژه.

 

خودکار تبلیغاتی و رنگ هابا انتخاب رنگ درست برای هدایای تبلیغاتی، تاثیر بیشتری در مخاطبتان بگذارید

 

 

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباط‌های بصری هستند. البته رنگ‌های مختلف روی هر فرد تاثیر منحصر به فردی دارد که به تجربه و نوع تفکر فرد بستگی دارد.

نکته مهم آن است که رنگ روی فروش تاثیر زیادی دارد و آمارها نشان می‌دهند دلیل اصلی خرید حدود ۸۵ درصد از مشتریان، رنگ محصول بوده است.

در تحقیقاتی که روی رنگ هدیه‌های تبلیغاتی انجام شده است، محققان به نتایج زیر دست یافته‌اند:

  1. انتخاب رنگ درست، می‌تواند تا ۸۰ درصد شناخت برند شما را بهبود ببخشد.
  2. انتخاب رنگ درست، خوانایی اطلاعات را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

حال با توجه به آنچه در این مقاله خواندید، می‌توانید با توجه به حوزه‌ی کسب و کاریتان، هدایای تبلیغاتی با بهترین رنگ را انتخاب کنید.

 


24/ آبان/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف