WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا فلاسک چای را سرد می‌کند؟

چرا فلاسک چای را سرد می‌کند؟

7/ اردیبهشت/1403

فلاسک‌ها کارایی بالایی برای نگهداری انواع نوشیدنی‌ها در دمای ثابت دارند. اما بیشتر ما از آن‌ها برای نگهداری انواع مایعات داغ چون چای و قهوه استفاده می‌کنیم. شاید بعد از استفاده از فلاسک متوجه شوید، نوشیدنی‌تان بعد از مدت کوتاهی که در درون فلاسک بوده، سرد شده است. بر اثر عوامل مختلف عملکرد مفید فلاسک می‌تواند از بین رفته و آن کارایی لازم را برای حفظ دمای مایع داخل خود نداشته باشید. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا با دلایل سرد شدن زودهنگام فلاسک آشنا شوید.


نحوه کارکرد فلاسک


قبل از اینکه به سراغ بررسی علت‌های سرد شدن فلاسک برویم، بهتر است با کارکرد و ساختار کلی فلاسک آشنا بشوید.

فلاسک‌ها درواقع محفظه‌های دوجداره هستند که بین دو محفظه داخلی و خارجی آن‌ها یک فضای خلاء وجود دارد که مانع تبادل انرژی بین محیط و فلاسک می‌شود. همچنین لایه داخلی دارای پوشش‌های محافظتی هستند که مانع ورود نور خورشید شده که از این طریق نیز از تبادل انرژی جلوگیری می‌شود.  فلاسک‌ها دارای درب‌های مخصوص با واشر و اتصالات منحصر‌بفرد هستند که باید مانع ورود و خروج انرژی می‌شوند. با توجه به نکات گفته شده هر گونه آسیب به یکی از بخش‌های تشکیل‌دهنده فلاسک، می‌تواند موجب تغییر دمای مایع داخل آن شود.

 

فلاسک چطور کار می کند

 

علت سرد شدن سریع چای داخل فلاسک


همان طور که اشاره شده است، دلایلی زیادی وجود دارد که می‌تواند یکی از علت‌های سرد شدن زودهنگام چای در فلاسک باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

درب فلاسک


فلاسک‌ها علاوه بر بدنه از درب هم تشکیل شده‌اند که هر گونه آسیب به آن می‌تواند باعث ورود و خروج هوا و تغییرات دمایی شود. پس می‌توانیم اولین عامل برای سرد شدن زودهنگام فلاسک را مشکل و آسیب به درب آن چون شکستگی، عدم چفت شدن درب و... بدانیم. برای حل این مشکل باید درب فلاسک تعویض شود که می‌توان از درب‌های یدکی استفاده کرد.

واشر دربِ فلاسک


واشر درب فلاسک تاثیر بسزایی در حفظ دمای مایع داخل فلاسک دارد. بعد از مدتی واشر درب فلاسک ممکن است دچار فرسودگی و استهلاک شده و آن کارایی لازم را نداشته باشد. پس در صورتی که مطمئن شدید علت سرد شدن زود‌هنگام چای، فرسودگی واشر است، به تعویض آن اقدام بکنید.

ضربه به بدنه فلاسک


اگر در اثر عوامل مختلف، ضربه‌ای به بدنه فلاسک وارد بشود، ممکن است خاصیت عایقی آن از بین برود. اشاره شده است که فلاسک‌ها با دو محفظه که درون آن‌ها خلاء ایجاد شده، به نوعی عایق بندی فلاسک را بر عهده دارند. با وارد شدن ضربه در اثر جابه‌جایی، ممکن است باعث آسیب به محفظه درونی یا بیرونی شده و عملکرد کلی عایق فلاسک از بین رفته و سبب سرد شدن زودهنگام چای بشود.

کیفیت فلاسک


در زمان خرید فلاسک حتما از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید. فلاسک‌هایی که کیفیت ضعیف تا متوسط دارند، ممکن است بعد از کوتاهی عملکرد مطلوب خود را از دست بدهند. با استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در ساختار کلی فلاسک، در اثر استفاده مکرر از آب داغ، بدنه دچار فرسودگی شده و کارایی‌اش را از دست می‌دهد. همچنین با باز و بسته کردن مکرر درب، آن هم دچار فرسودگی و عدم کارکرد خواهد شد.

پمپ فلاسک


اگر فلاسک شما از نوع پمپ دار است و هیچ کدام از مشکلات ذکر شده در بالا را ندارد، ممکن است پمپ آن دچار آسیب شده باشد. به‌عنوان مثال شکستگی در بخش بالای پمپ می‌تواند باعث ورود جریان هوا و در نتیجه سرد شدن زودهنگام چای و یا هر گونه نوشیدنی گرم شود.

 

فلاسک چرا مایع درونش را سرد می کند؟


به طور کلی یک فلاسک با کیفیت چه معمولی باشد چه فلاسک تبلیغاتی عملکرد و کارایی خود را چندین سال حفظ می‌کند. اما ممکن است در اثر عوامل مختلف چون ضربه و فرسودگی، آسیبی به بخش‌های مختلف فلاسک چون بدنه، درب، واشر و پمپ ایجاد بشود که در این صورت کارایی فلاسک برای حفظ دمای مایع در مدت زمان مشخص مختل می‌شود. می‌توانید برای تعمیر فلاسک نسبت به تعویض درب و واشر اقدام کنید. اما در صورت آسیب به بدنه و عایق فلاسک، خرید یک فلاسک جایگزین پیشنهاد می‌شود.


7/ اردیبهشت/1403



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف