WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
هدایای تبلیغاتی خود را با صنایع ‌دستی ایرانی جذاب‌تر کنید

هدایای تبلیغاتی خود را با صنایع ‌دستی ایرانی جذاب‌تر کنید

18/ تیر/1399

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در پروژه‌های تبلیغاتی شرکتتان و پیشکش کردن هدایای تبلیغاتی از صنایع دستی استفاده کنید؟ صنایع دستی بخشی از فرهنگ و هنر مردم ایران زمین است که برای بسیاری می‌تواند نوستالژیک و خاطره‌انگیز قلمداد شود.


صنایع دستی طیف وسیعی از اقلام را در برمی‌گیرد که با توجه به فرهنگ هر شهر نیز متفاوت است. هدیه دادن صنایع دستی، مشتریان شما را خوشحال خواهد کرد و نام برند شما را هیچ‌گاه فراموش نخواهند نمود. زیرا شما بخشی از فرهنگ و باورهایشان را به آن‌ها پیشکش کرده‌اید.

در این مطلب همراه باشید تا درباره تعریف صنایع دستی، انواع صنایع دستی ایرانی، صنایع دستی هر استان و افرادی که می‌توانید به آن‌ها صنایع دستی هدیه دهید؛ بخوانیم.

 

تعریف صنایع دستی

 

طبق تعریف سازمان یونسکو، صنایع دستی عبارت است از محصولاتی که تماماً با دست و ابزار ساخته شده باشد. مهم‌ترین بخش تولید، آن است که ماهیت اصلی آن توسط دست صنعتگر تولید شده باشد. این محصولات ابزاری جهت نشان دادن هنر، باورهای فرهنگی، سنتی، مذهبی و اجتماعی است که ازلحاظ نمادین بودن حائز اهمیت می‌باشد.

با توجه به تعریف بالا، متوجه می‌شویم که صنایع دستی چه نقش و اهمیتی در زندگی مردمان یک سرزمین دارد. از این‌روست که بسیاری از مجموعه‌ها ترجیح می‌دهند که در سبد هدایای تبلیغاتی خود حتماً از صنایع دستی استفاده کنند.

 

انواع صنایع دستی ایرانی

 

 ایران دارای تنوع قومی و نژادی بسیار در هر منطقه از کشور است. همین تنوع اقوام باعث شده که در هر اقلیم شاهد یک فرهنگ و سنت خاص باشیم. همین امر در تنوع صنایع دستی، خوراکی‌ها و پوشش مردم آن منطقه قابل مشاهده است.

قبل از خرید صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید هدیه بهتری اهدا نمایید.

معروف‌ترین صنایع دستی ایران شامل موارد زیر می‌شود:

  • گلیم
  • فرش
  • گبه
  • قلم‌زنی
  • شیشه‌گری
  • منبت کاری
  • مینا کاری
  • سفال
  • کنده کاری بر روی چوب
  • خاتم کاری
  • ملیه دوزی

این موارد جز پرطرفدارترین صنایع دستی در بین ایران و خارجیان محسوب می‌شود. این دسته را می‌توان جز بهترین گزینه برای دادن یادگاری به میهمانان خارجی در نظر گرفت.

 

صنایع دستی

نمونه‌ای از صنایع دستی سایت ما

 

صنایع دستی با توجه به هر استان

 

صنایع دستی ایران را باید در هر منطقه و یا استان بررسی کرد. هر استان با توجه به اقوام و سنت‌های شکل گرفته در آن، اقدام به تولید اقلامی که برگرفته از اقلیم و باورهای دیرینه آن‌ها است؛ می‌کند.

به‌طور مثال

  • در مناطق شمالی به علت فراوانی چوب، صنایع دستی حصیری و چوبی بسیار دیده می‌شود.
  •  اقوام بختیاری بیشتر در صنایع گبه، گیلم و قالی تبحر دارند.
  • بهترین تابلوهای خوشنویسی و خطاطی در استان قزوین به چشم می‌خورد.
  •  اصفهان را باید مهد هنرهای ظریف بر روی ظروف، سرامیک و سفال دانست.

نکته:

بسیاری از مردم، از خوراکی‌های هر استان به عنوان صنایع دستی نام می‌برند. اما خوراکی‌ها جز سوغات هر شهر محسوب می‌شود که در سبد هدایای تبلیغاتی خود نیز می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

 

صنایع دستی را به چه کسانی می‌توان هدیه داد؟

 

محدودیتی برای هدیه دادن صنایع دستی ندارید و می‌توانید به تمامی کارمندان و مشتریان خود آن را پیشکش کنید.

صنایع دستی اگر از جنس مرغوب باشد در زمره هدایای تبلیغاتی ویژه محسوب می‌شود. بهتر است از آن‌ها برای هدیه دادن به مدیران عالی‌رتبه و میهمانان خاص استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد استفاده صنایع دستی، هدیه دادن به میهمان و یا شرکای خارجی است. هر شرکت به واسطه محدوده فعالیت خود دارای میهمانانی از این دست می‌باشد. این هدایا چون بخشی از فرهنگ کشور شما است، برای افراد خارجی، خاص به نظر می‌رسد.
حتماً تمامی شرکای خارجی شما خودکار تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی، ست مدیریتی و اقلامی از این دسته را به وفور هدیه گرفته‌اند. اما بعید می‌دانم که شرکتی به آن‌ها یک تابلوی مینیاتوری یا یک شمدان فیروزه کوبی پیشکش کرده باشد.

پس صنایع دستی ایرانی برای آن‌ها بسیار متمایز تلقی می‌شود و همواره با دیدن آن‌ها به یاد شرکت شما می‌افتند.

صنایع دستی

ست یک تیکه بشقاب میناکاری شده

 

سخن آخر

 

اگر با خواندن این مطلب ترغیب شده‌اید که از صنایع دستی به عنوان هدایایی تبلیغاتی بهره بگیرید به قسمت صنایع دستی سایت پیشکش سری بزنید. در این قسمت با انواع صنایع دستی پرطرفدار و همچنین صنایع کمتر شناخته شده آشنا می‌شوید.

قیمت و جنس دقیق اجناس مشخص شده است و شما می‌توانید با مطالعه جزئیات اقدام به خرید نمایید.


18/ تیر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف