WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
تاریخچه‌ای فراموش‌نشدنی از موس پدهای تبلیغاتی

تاریخچه‌ای فراموش‌نشدنی از موس پدهای تبلیغاتی

10/ مرداد/1400

با پیشرفت فناوری و خلق محصولات هوشمند و الکترونیکی منحصربه‌فرد، گاهی احساس می‌شود لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به زودی جای خود را به وسیله‌ای هوشمند و جدید خواهند داد. با این حال، یکی از محصولاتی که همچنان مورد توجه و استفاده قرار دارد، موس پد تبلیغاتی است. مسلماً بدون این وسیله کاربردی نمی‌توان همگام با تکنولوژی حرکت کرد.


موس پد تبلیغاتی ازجمله هدایای تبلیغاتی پر تقاضا به شمار می‌آید که می‌توان آن را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان اهدا کرد؛ از دانشجویان گرفته تا کارمندان و گیمرهای حرفه‌ای. موس پد تبلیغاتی با ارائه سطحی بزرگ و مناسب برای چاپ لوگو و شعارهای تبلیغاتی از سال‌های دوری تاکنون مورد توجه بازاریابان و فعالین حوزه تبلیغات قرار داشته است.

اهمیت و کاربردی بودن موس پد تبلیغاتی سبب شده است تا بخواهیم در این مطلب نگاهی به تاریخچه این وسیله کارا بیاندازیم و به بررسی علل اهمیت موس پد تبلیغاتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آیا می‌دانید اولین موس کامپیوتر را چه کسی اختراع کرد؟


استفاده از موس به اندازه‌ای در زندگی ما رایج شده است که گاهی حتی فراموش می‌کنیم این وسیله کاربردی از چه زمانی پا به زندگی ما نهاده است. در زمان جنگ جهانی دوم و در سال 1963، سرباز کهنه کاری به نام داگلاس انگلبارت و دوستش ویلیام بیل انگلیش، اولین موس کامپیوتر تاریخ را ساختند. این دو در موسسه تحقیقاتی استنفورد، اولین نمونه موس را که به شکل یک جعبه چوبی با یک دکمه و چرخ در زیر آن بود، ساختند. از آنجایی که از انتهای این جعبه، سیمی مانند دم خارج می‌شد، نام "موس" (به معنی موش) را به آن اطلاق کردند.

این اختراع خارق‌العاده تا سال‌ها بعد نیز مورد توجه افراد قرار نگرفت تا اینکه 20 سال بعد زمانی که شرکت اپل مکینتاش خود را به همراه آن مطرح کرد، مورد استقبال واقع شد. موس شرکت اپل به گونه‌ای ساخته شده بود که دکمه آن به شکل یک غلتک پلاستیکی بود و به‌راحتی می‌شد از آن استفاده کرد. استقبال گسترده از موس سبب شد تا به وسیله‌ای برای قرارگیری و استفاده راحت‌تر از موس نیاز شود؛ از همین رو، موس پدها پا به عرصه وجود نهادند.

موس پد

عکسی از قدیمی‌ترین موس تاریخ

 

 

چه کسی اولین موس پد تاریخ را ساخت؟


موس پدهای تبلیغاتی را می‌توان مدیون اولین موس پد ساخته شده توسط جک کلی دانست که در سال 1968 در کنفرانس جامعه کامپیوتری سانفرانسیسکو به نام “The mother of all demos” مطرح شد. این موس پد به شکلی بسیار ساده برای همگام‌سازی و پشتیبانی از اولین موس کامپیوتری جهان ساخته شده بود.

کلی با داگلاس انگلبرت در شرکتی به نام هرمان میلر همکار بود و برای حمایت از اختراع او، اولین موس پد بسیار ساده خود را ساخت. البته خود او نیز فکر نمی‌کرد این اختراع کوچک او می‌تواند انقلابی در صنعت تبلیغات به پا کند و موس پد تبلیغاتی را برای بازاریابی حرفه‌ای رواج دهد.

البته اختراع کلی نیز مانند اختراع دوست خود تا 20 سال بعد مورد استقبال واقع نشد. تا اینکه شرکت اپل موس خود را به همراه مکینتاش معرفی کرد و کاربرد موس پد آشکار شد. پس از آن بسیاری از برندها و شرکت‌ها اقدام به تولید انواع موس پد کردند و رفته‌رفته تبدیل به محصولات تبلیغاتی با ارزشی به نام موس پد تبلیغاتی شدند.

یکی دیگر از افرادی که نام او به‌عنوان اولین مخترعان موس پد در تاریخ مطرح است، آرماندو فرناندز است. موس پد ساخته شده او، به صورت یک پد پلاستیکی بود که به میز یا محل استفاده می‌چسبید و نمی‌شد آن را جدا کرد. علاوه بر این، هزینه این موس پد اختراعی بسیار بالا بود و در آن زمان قیمتی حدود 300 دلار داشت که با قیمت امروزی می‌توان آن را حدود هزار دلار برآورد کرد. همین عوامل سبب شد تا اختراع او مورد توجه قرار نگیرد.

 

موس پد تبلیغاتی از چه زمانی در میان مردم محبوب شد؟


با افزایش استفاده مردم از موس کامپیوتر، استفاده از موس پد نیز رواج بیشتری یافت. با این حال، در دهه 80، شرکت Mousetrak اقدام به تولید انبوه موس پد با نام تجاری شرکت اپل کرد و طرفداران بسیاری را به‌سوی خود جلب نمود. این شرکت موفق در سال‌های بعدی توانست با همکاری با برندهایی همچون دیزنی و استودیوهای فیلم‌سازی شناخته شده، به محبوبیت بیشتر موس پد و افزایش فروش خود کمک کند.

موس پد تبلیغاتی

نمونه‌ای از اولین موس پدهای تاریخ

 

از آن زمان به بعد، شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانستند هر طرح دلخواهی که از آن‌ها درخواست می‌شد را بر روی موس پدهای تبلیغاتی خود چاپ کنند؛ از شخصیت‌های کارتونی مانند میکی موس گرفته تا تصویر مناظر. امروزه نیز با پیشرفت فناوری در زمینه چاپ تمام رنگی بر روی محصولات، شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند طراحی‌ها و تصاویر چشمگیر و خارق‌العاده‌ای را بر روی انواع موس پد تبلیغاتی چاپ کنند. هر فردی که با کامپیوتر کار می‌کند، می‌تواند از یک موس پد تبلیغاتی مخصوص خود که به صورت سفارشی آماده شده است، استفاده کند و به فعالیت‌های روزمره خود برسد.

 

تأثیرگذاری موس پد تبلیغاتی در تاریخ


شاید برای بسیاری از افراد موس پد تنها یک وسیله تجملاتی به نظر برسد؛ اما بهتر است بدانید که موس پد نقشی پر رنگ در بسیاری از رویدادها و لحظات مهم تاریخی داشته است.

یکی از این نمونه‌های تاریخی را می‌توان اقدام سناتور جان مک کین در سال 2008 دانست که به‌عنوان یک هدیه تشکر از کمپین انتخابی خود، اقدام به توزیع موس پد تبلیغاتی در میان کارمندان خود کرد. این موس پدهای تبلیغاتی دربرگیرنده طرح چهره سناتور مک کین بود. به این ترتیب هر بار که می‌خواستند با کامپیوتر خود کار کنند، به چهره او نگاه می‌کردند!

 

آیا میدانید برای خرید موس پد با طرح دلخواه، کدام نوع را انتخاب کنید؟


انواع گوناگونی از موس پد تبلیغاتی وجود دارد که می‌توان آن را به شکل‌ها و طرح‌های مختلف سفارش داد. شما می‌توانید طرح دلخواه خود را از میان طرح‌های پیشنهادی زیر انتخاب کنید یا با کمی خلاقیت ایده خاص خود را سفارش دهید.

 

 گرد


این مدل موس پد تبلیغاتی کاملاً مناسب موس‌های کوچک است. با سفارشی‌سازی این موس پدهای تبلیغاتی به شکل توپ می‌توان آن را به هدیه‌ای چشمگیر و دوست‌داشتنی تبدیل کرد که طیف وسیعی از مخاطبان به‌ویژه ورزش دوستان عاشق آن می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی

موس پد گرد برای نوشتن تگ لاین تبلیغاتی بسیار مناسب است

 

 

 مربعی


موس پد تبلیغاتی به شکل مربع از رایج‌ترین شکل‌های موس پد هستند که بسیاری از برندها برای بازاریابی و تبلیغات خود از آن استفاده می‌کنند. این مدل از موس پد تبلیغاتی را می‌توان مدل کلاسیک دانست که فضایی عالی را برای چاپ طرح و لوگو برندها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و می‌تواند هدیه‌ای ایده‌آل برای کارمندان و دانشجویان باشد.

 

 نرم


جنس موس پدهای تبلیغاتی نیز یکی از مدل‌های انتخابی شرکت‌ها برای تبلیغات است. این دسته از موس پدهای تبلیغاتی از جنس فوم یا پلاستیک هستند که روکشی از جنس پارچه بر روی آن کشیده شده است.

 

 سخت


موس پدهای تبلیغاتی نوع سخت نیز همانند سایر موس پدهای تبلیغاتی می‌باشند که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. با این حال، بر روی آن یک روکش پلاستیکی نرم کشیده شده است که باعث می‌شود بتوان آن را به‌راحتی پاک کرد. این نوع موس پد تبلیغاتی در میان شرکت‌ها بسیار محبوب است؛ زیرا نسبت به نوع نرم عموماً ارزان‌تر هستند. از این رو انتخابی ایده‌آل برای تبلیغات گسترده به شمار می‌آیند.

 

 موس پد گیمینگ


موس پد تبلیغاتی را می‌توان برای هرگونه کاربردی استفاده کرد. با این حال، متخصصان همیشه به دنبال رفع مشکلات و ایجاد وسیله‌ای حرفه‌ای برای استفاده کاربران خاص هستند. موس پد تبلیغاتی گیمینگ نیز از این دسته نوآوری‌ها می‌باشد که کاملاً حرفه‌ای برای استفاده گیمرها طراحی می‌شوند. برای تبلیغات در میان گیمرها و کافی‌نت‌ها بهتر است از موس پد گیمینگ استفاده کرد که دقت بالایی دارند و میزان اصطکاک آن بسیار کم است.

موس پد گیمینگ

نمونه‌ای از موس پد مخصوص گیمینگ 

 

 

   موس پد چراغ‌دار


موس پدهای تبلیغاتی حرفه‌ای همانند لیزر، موس پدهایی خاص را که دارای چراغ های LED متنوع هستند، به گزینه‌های جذابی برای تبلیغات تبدیل کرده‌اند. این موس پدهای تبلیغاتی با ارائه رنگ‌های جذابی بر روی میز کامپیوتر جلوه‌ای چشمگیر و چشم‌نواز به آن می‌بخشند که هرگز هدیه دهنده آن را فراموش نخواهید کرد.

 

  ژله‌ای


استفاده از موس برای مدت طولانی و کلیک کردن‌های متعدد می‌تواند باعث خستگی دست شود. یکی از راهکارهایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است، استفاده از موس پدهای تبلیغاتی ژله‌ای است که در قسمت قرارگیری مچ دست، یک برآمدگی ژله‌ای ایجاد شده است تا این قسمت از دست در فرم راحتی قرار بگیرد و استراحت کند. از همین رو، این نوع موس پد تبلیغاتی که خود در رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون سفارشی می‌شوند، یک هدیه تبلیغاتی عالی برای بازاریابی و هدیه به کارمندان ادارات و دانشجویان است.

موس پد تبلیغاتی یک وسیله کاربردی است که فارغ از شکل و سایز آن، با قرارگیری یک طرح مناسب و لوگو برند شما می‌تواند به یک هدیه تبلیغاتی عالی و کارآمد تبدیل شود.

 

  شکل دار


از مزیت‌های موس پد تبلیغاتی این است که می‌توانید از شرکت ارائه‌دهنده بخواهید موس پد تبلیغاتی را با فناوری die cutting به شکل‌های مختلف مانند خانه، گل، دستکش و هر طرحی که فکرش را بکنید، برش دهد و بسته به سلیقه و کمپین تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید. این فناوری در اوایل دهه 1800 میلادی مطرح شده است و برای برش‌های متنوع انواع وسایل به کار برده می‌شود.

 

  شارژ شونده


پیشرفت علم در هر جنبه‌ای از زندگی ما را غافل‌گیر می‌کند؛ به‌خصوص در مورد وسایل الکترونیکی و موارد مرتبط با آن. یکی از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز، موس پدهای تبلیغاتی شارژ شونده هستند. این نوع موس پدها می‌توانند به کمک یک کابل به شارژ کردن گوشی‌های هوشمند شما کمک کنند و همیشه شما را شارژ نگه دارند.

موس پد شارژ شونده

با موس پد شارژشونده وسایل الکترونیک خود را شارژ کنید

 

 

سخن آخر


موس پد تبلیغاتی از وسایل جانبی الکترونیکی به شمار می‌آید که هرکسی به آن نیاز دارد. استفاده از طرح‌های خلاقانه و رنگ‌های تأثیرگذار، موس پد تبلیغاتی را به یک هدیه دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند که در طول تاریخ بارها و بارها توانسته یاری بخش کمپین‌های تبلیغاتی باشد. پس هیچ‌گاه از هدیه دادن آن غافل نشوید.


10/ مرداد/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف