WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چگونه خودکارهای خشک شده را درست کنیم؟

چگونه خودکارهای خشک شده را درست کنیم؟

26/ بهمن/1401

برای اغلب ما پیش آمده است که پس از مدت‌ها خواسته‌ایم با خودکار محبوبمان یادداشتی بنویسیم و متوجه خشک شدن خودکار شویم. اکثر ما در این مواقع به شدت ناراحت و مضطرب می‌شویم. آیا واقعا راهکاری برای این موضوع وجود دارد؟ در حقیقت، سؤال اصلی این است که چگونه می‌توان خودکار خشک شده را درست کرد؟


یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی که بی شک تمام شرکت‌ها و برندها، حداقل یک نمونه از آن را به کارمندان و مخاطبان خود ارائه کرده‌اند، خودکار تبلیغاتی است. قیمت مناسب، تنوع ظاهری و جذابیت این هدیه سبب شده است که نه تنها برای ارائه‌دهندگان هدیه (شرکت‌ها و برندها) هدیه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مناسب به نظر آید؛ بلکه، از نظر دریافت‌کنندگان آن نیز هدیه‌ای بی‌نظیر و دوست‌داشتنی است.

این هدیه خارق‌العاده که هنوز هم نقش پر رنگی در زندگی روزمره ما دارد، گاهی اوقات ممکن است جوهر آن خشک شده یا ننویسد. در چنین زمان‌هایی همه افراد تلاش می‌کنند تا با چند بار خط خطی کردن صفحه کاغذ، توان نوشتن را به خودکار محبوب خود بازگردانند. درست است که گاهی این شیوه مؤثر واقع می‌شود و جوهر خودکار روان شده و امکان نوشتن میسر می‌شود؛ اما گاهی اوقات این ترفند چندان کارساز نبوده و نیازمند سایر روش‌های مناسب برای درست کردن خودکار خشک شده است.

اگر جوهر خودکار تمام نشده باشد و هنوز از جان خودکار چیزی برای نوشتن باقی مانده باشد، به احتمال زیاد، راهکارهای زیر می‌توانند اثرگذار باشند.

 

شماره 1- استفاده از گرما و حرارت

 

جوهر خودکار برای آنکه بتواند بنویسد باید روان باشد. برای روان شدن جوهر خشک شده می‌توان با کمی گرما، جوهر را دوباره روان کرد. برای این کار چند راه حل وجود دارد. از جمله این موارد راهکارهای زیر را می‌توان نام برد.

  • با قرار دادن سر خودکار خشک شده درون یک لیوان آب جوش برای مدت حدود 5 دقیقه، گرمای لازم برای روان شدن مجدد جوهر فراهم می‌شود. بعد از آن می‌توانید خودکار را به صورت عمودی گرفته و بر روی کاغذی بکشید تا خودکار روان شود.

 

  • راه حل دیگر برای گرم کردن جوهر خشک شده، حرارت دادن آن با سشوار است. البته منابع گرمای دیگر همچون شعله شمع، گاز با فندک نیز وجود دارد که با توجه به تماس نسبتا مستقیم نوک خودکار با منبع گرما، باید مدت زمان آن بسیار کوتاه (در حدود 2 ثانیه) و با دقت باشد. (زیرا ممکن است در اثر حرارت زیاد، نوک خودکار ذوب شود یا جوهر به شدت روان شده و باعث جوهری شدن محیط و دستان شما شود.)

 

شماره 1- استفاده از گرما و حرارت

تنوع بی‌نظیر خودکار تبلیغاتی دست شما را برای انتخاب یک خودکار مناسب باز گذاشته است

 

 

 

شماره 2- استفاده از یک حلال مناسب

 

خشک شدن جوهر می‌تواند ناشی از عدم وجود میزان کافی حلال برای روان ساختن جوهر باشد. از این رو، اگر مقداری حلال مناسب که قابلیت روان ساختن جوهر را دارد، به خودکار خشک شده اضافه کنید، خودکار روان شده و دوباره بتوانید با آن بنویسید. ازجمله حلال‌های مناسب این کار می‌توان به الکل، استون و تینر بدون بو اشاره کرد. گاهی اوقات کمی بزاق دهان نیز می‌تواند همانند یک حلال مناسب به روان شدن جوهر کمک کند. به همین دلیل است که برخی از افراد موقع خشک شدن خودکار، نوک خودکار را به زبان خود می‌زنند و بعد از گذشت چند ثانیه، آن را بر روی کاغذی می‌کشند تا دوباره به خودکار به کار بیافتد.

 

شماره 3- با کمک اصطکاک

 

گاهی اوقات جوهر خودکار روان است و تنها بخشی از جوهر که در بخش ابتدایی آن (نوک خودکار) است، خشک شده است. یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن و روان ساختن جوهر خشک شده در این قسمت، ساییدن نوک خودکار است. برای این منظور روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است. ازجمله این موارد به روش‌های زیر می‌توان اشاره کرد.

  • اولین راهکار که اغلب افراد آن را بدون لحظه‌ای درنگ انجام می‌دهند، کشیدن نوک خودکار بر روی کاغذ است. با انجام چند مرتبه‌ای این کار، نوک توپی سر خودکار به حرکت درآمده و جوهر خشک شده به حرکت در می‌آید.

 

  • کشیدن خودکار بر روی سطح پلاستیکی یا لاستیکی نیز روش دیگری است که باعث اصطکاک و به حرکت درآمدن جوهر خشک شده می‌شود. ازجمله سطوحی که می‌تواند کمک‌کننده باشد، می‌توان به کف کفش و پاک کن اشاره کرد.

 

شماره 4- حذف حباب و هوای گیر افتاده در خودکار

 

گاهی اوقات به دام افتادن حباب هوا در میان لوله خودکار، مانع حرکت روان جوهر شده و باعث می‌شود خودکار ننویسد و خشک شود. بهترین راهکار برای این مورد، حذف و از بین بردن حباب به دام افتاده است. ازجمله روش‌های پیشنهادی برای این موضوع عبارتند از:

  • تکان دادن سریع خودکار سبب می‌شود تا جوهر به شدت تکان خورده و جابه‌جا شود. ابن جابه‌جایی باعث حرکت حباب به دام افتاده و خروج آن می‌شود.

 

  • فوت کردن از انتهای مغزی خودکار (در صورتی که امکان جدا کردن مغزی خودکار از خودکار وجود داشته باشد) باعث حرکت جوهر درون لوله شده و هوای به دام افتاده را جابه‌جا کرده و مشکل عدم نوشتن خودکار را رفع می‌کند.

 

  • مکیدن نوک خودکار نیز راه حل دیگری است که می‌تواند باعث به حرکت درآمدن هوای به دام افتاده و روان شدن جوهر خودکار شود. برای این کار می‌توانید از وسیله‌ای به نام مکش بینی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، استفاده کنید.

 

شماره 4- حذف حباب و هوای گیر افتاده در خودکار

با انتخاب خودکاری که مغزی روان و باکیفیتی دارد، احتمال خشک شدن آن را کاهش داد

 

 

 

سخن آخر

 

خشک شدن جوهر خودکار و عدم امکان نوشتن با آن، یکی از موضوعات رایج است. با این حال، روش‌های مختلف و کاربردی برای درست کردن خودکار خشک شده و روان ساختن جوهر آن وجود دارد. برخی از این روش‌ها واقعاً کارآمد بوده و بدون هزینه، خودکار شما را به حالت اول خود برمی‌گرداند. اما بهتر است به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات تمام این راهکارها نیز نمی‌تواند خودکار از کار افتاده شما را به حالت اول خود بازگرداند و عمر آن به پایان رسیده است. به همین خاطر بهتر است همیشه چند خودکار تبلیغاتی زیبا و مناسب را همراه داشته باشید!

 


26/ بهمن/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف