WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
کمپین تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

کمپین تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

15/ آبان/1402

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی مهم برای انواع مشاغلی است که می‌خواهند آگاهی و سود و اعتبار برندشان را افزایش دهند. در این راهنما، برخی از اصول کلیدی کمپین تبلیغاتی را همراه با نکاتی برای کمک به ایجاد، مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی مؤثرتر یاد خواهید گرفت و در ادامه نقش کمپین‌های تبلیغاتی را توضیح می‌دهیم، در مورد اهداف آن‌ها صحبت می‌کنیم، محبوب‌ترین انواع کمپین‌های تبلیغاتی را به اشتراک می‌گذاریم، در نهایت شما را در فرایند ایجاد یک کمپین تبلیغاتی راهنمایی می‌کنیم.


کمپین تبلیغاتی چیست؟


کمپین تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک شرکت برای تبلیغ محصولات، خدمات یا نام تجاری خود تبلیغات ایجاد و نمایش می‌دهد. در واقع کمپین تبلیغاتی یک اقدام خاص است که برای تبلیغ یک شرکت، هدف یا محصول طراحی شده است که از مجموعه‌ای عمدی و بادقت هماهنگ شده از ابزارهای بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

یک کمپین تبلیغاتی به‌طورکلی شامل ایجاد تبلیغاتی است که مخاطب یا مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهد و سپس آن تبلیغات را در کانال‌ها یا پلتفرم‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های تلفن همراه قرار می‌دهد.

 

چرا کمپین تبلیغاتی مهم است؟

 

زیرا کمپین تبلیغاتی به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند. بدون تبلیغات، نمی‌توانید محصول فوق‌العاده خود را به دیگران معرفی کنید، خدمات خود را تبلیغ کنید، مشتری پیدا کنید و دسترسی خود را گسترش دهید.کمپین تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی‌ها و مؤثرترین تاکتیک‌ها را برای کسب‌وکار خود آشکار کنید. با هر کمپین جدید، باتجربه‌تر می‌شوید، بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست می‌آورید، اشکالات خود را پیدا می‌کنید و زمینه‌های بهبود را شناسایی می‌کنید.

کمپین تبلیغاتی نقش مهمی در ارتقای محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند و دستیابی موثر به مخاطبان هدف دارد. از طریق کمپین‌هایی که به‌خوبی طراحی شده‌اند، کسب‌وکارها می‌توانند علاقه ایجاد کنند، فروش را افزایش دهند و مزیت رقابتی در بازار ایجاد کنند. کمپین‌ تبلیغاتی مؤثر همچنین به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که برای مشتریان بالقوه در ذهن خود باقی بمانند و در چشم‌انداز بازار که به‌سرعت در حال تحول است، مرتبط باقی بمانند.

 

کمپین تبلیغاتی چیست

 

اهداف کمپین تبلیغاتی


هدف هر کمپین تبلیغاتی برقراری ارتباط با مخاطبان به‌گونه‌ای است که آنها را تشویق می‌کند تا محصول یک برند را امتحان کنند، درباره شرکت بیشتر بدانند یا اقدامی انجام دهند. این هدف اصلی یک کمپین تبلیغاتی است. اما اهداف دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • معرفی محصول جدید
  • افزایش فروش محصول
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش اعتبار و بهبود شناخت برند
  • ارتباط پیشنهاد ارزش منحصربه‌فرد شما
  • تشویق کاربران به تغییر نام تجاری
  • ایجاد انگیزه  برای اولین خرید خود
  • بازگرداندن مشتریان به شرکت شما

 

انواع کمپین تبلیغاتی


هدف اولیه یک کمپین تبلیغاتی ایجاد سرنخ، افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند یا دستیابی به سایر اهداف بازاریابی خاص است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از انواع مختلفی از تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند. آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
  • تبلیغات موتورهای جستجو
  • تبلیغات بومی

 

چگونه یک کمپین تبلیغاتی مناسب و موفق راه‌اندازی کنیم؟


برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، یک شرکت معمولاً بودجه تعیین می‌کند، مخاطبان هدف را تعیین می‌کند، قالب تبلیغات را انتخاب می‌کند، کپی آگهی و تصاویر ایجاد می‌کند، و مکان تبلیغات را انتخاب می‌کند. زمانی که تبلیغات ارائه می‌شوند، شرکت عملکرد کمپین را نظارت می‌کند و تنظیمات یا هدف‌گذاری تبلیغات را تنظیم می‌کند. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده برای بهینه‌سازی نتایج تلاش می‌کنند. برای رسیدن به یک کمپین تبلیغاتی موفق باید نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید.

  • از شبکه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید
  • مخاطبان خود را بشناسید
  • اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید

 

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی تمام دوران


برخی از محبوب‌ترین انواع کمپین‌های تبلیغاتی عبارت‌اند از:

 

نایک، کمپین "فقط انجامش بده".


کمپین « Just Do It » نایک یکی از معروف‌ترین نمونه‌های کمپین تبلیغاتی است. نایک این کمپین را در سال 1988 راه‌اندازی کرد و ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور دستاوردهای خود را به اشتراک گذاشتند و بینندگان را الهام بخشید تا خودشان به ارتفاعات بالاتر برسند. یکی از اولین تبلیغات تلویزیونی برای این کمپین، یک دونده ماراتن ۸۰ساله به نام والت استک، ورزشکاری فداکار که هر روز صبح ۱۷ مایل را می‌دود، نمایش داده شد.

پس از شروع کارزار، هزاران نفر داستان‌های شخصی درباره زمان‌هایی که تصمیم گرفتند جهش کنند و «فقط این کار را انجام دهند»، از ترک شغل راکدشان تا ازدست‌دادن بیش از صد پوند، ارسال کردند. این خط به نماد نمادین نایک تبدیل شد و همچنان به نمایندگی از برند ادامه می‌دهد.

 

پپسی، پویش "آیا پپسی خوب است؟"


اولین تبلیغ تلویزیونی که مردم تا به امروز در مورد آن صحبت می‌کنند تبلیغ آیا پپسی خوب است بوده. تبلیغاتی شامل استیو کارل برنده جایزه گلدن‌گلوب، کاردی بی نامزد جایزه گرمی و لیل جون برنده جایزه گرمی در یک بازی سرگرم‌کننده و بازیگوش بود. در آگهی، پیشخدمت می‌پرسد: "پپسی خوب است؟" به یک غذاخوری که یک کوکاکولا سفارش می‌دهد و کارل در مونولوگ خود توضیح می‌دهد که پپسی "بیش از اوکی است".

این تبلیغات در سناریوی معمولی بازی می‌کند که در آن مردم یک کولا سفارش می‌دهند و پیشخدمت فرض می‌کند که پپسی انتخاب اصلی آنها نیست. این تبلیغ با نمایش نیمه‌وقت تحت حمایت پپسی، یک جشن بعد از مهمانی "Planet Pepsi"، قوطی‌های محدود و جایزه بهترین تازه‌کار سال پپسی همراه بود. این برند نمادین از محبوب‌ترین رویداد ورزشی آمریکا برای شروع گفتگو در مورد اینکه چرا پپسی بهتر از حد متوسط ​​است، استفاده کرد.

 

Dove، کمپین "زیبایی واقعی".


مردم می‌خواهند داستان‌هایی را بشنوند که مهم هستند، و کمپین «زیبایی واقعی» Dove پیامی تکان‌دهنده و معتبر را ارائه داد که صنعت زیبایی به‌شدت به آن نیاز دارد. کمپین Dove برای زیبایی واقعی در سال 2004 توسط Unilever باهدف ایجاد اعتمادبه‌نفس در زنان و کودکان راه‌اندازی شد. کمپین اولیه شامل تحقیقاتی بود و گزارش داد که تنها 2 درصد از زنان خود را زیبا می‌دانند.

در مرحله بعدی یک سری بیلبورد با حضور زنان واقعی به‌جای مدل‌ها نمایش داده شد. این کمپین با استقبال خوبی مواجه شد و به سایر اشکال رسانه‌ای گسترش یافت که پیری، انواع مختلف بدن و همچنین شفافیت در مورد کلاه‌گیس، لک‌ها و به‌اصطلاح نقص را ترویج می‌کرد. مأموریت تبلیغات این بود که زیبایی را بازتعریف کنند و به این موضوع توجه کنند که صنعت زیبایی چقدر می‌تواند برای زنان جوان مضر باشد.

 

اجزای کمپین تبلیغاتی موفق

 

اجزای کمپین تبلیغاتی چیست؟


یک کمپین تبلیغاتی مؤثر شامل اجزای حیاتی است که موفقیت آن را مشخص می‌کند.عناصر زیر رایج‌ترین انواع کمپین‌های تبلیغاتی هستند:

 

یک نتیجه به‌وضوح تعریف شده


یک کمپین تبلیغاتی بدون نتیجه مشخص مانند یک کشتی بدون سکان است. شما حرکت خواهید کرد، اما نمی‌دانید به کجا می‌روید یا چرا در حال حرکت هستید. قبل از اینکه بتوانید موفقیت را اندازه‌گیری کنید، باید تعیین کنید که چگونه به نظر می‌رسد.

آیا بازدیدکنندگان وب‌سایت بیشتری می‌خواهید؟ دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی بیشتر؟ فروش بیشتر؟ نرخ کلیک بیشتر روی تبلیغات شما؟ هنگامی که بدانید هدفتان چیست، می‌توانید تعیین کنید که چه معیارهایی را دنبال کنید و چگونه آنها را اندازه‌گیری کنید.

 

مخاطب


شما نمی‌توانید همه را با کمپین تبلیغاتی خود مورد هدف قرار دهید. این کار باعث اتلاف وقت و پول خواهد شد. برای دریافت بهترین نرخ تبدیل، مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید تا بتوانید پیام و منابع خود را بر اساس آن تنظیم کنید. مخاطب هدف شما پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید، محتوایی که ایجاد می‌کنید و لحن پیام شما را تعیین می‌کند.

 

یک پیشنهاد


پیشنهاد شما دلیلی است که مردم به انواع کمپین تبلیغاتی پاسخ می‌دهند. این چیزی است که شما در ازای توجه و عمل آنها به آنها می‌دهید. این پیشنهاد می‌تواند یک تخفیف، رایگان یا چیز دیگری باشد که برای مخاطب هدف شما ارزشمند است. باید با آنچه می‌فروشید مرتبط باشد و با اهداف کلی کسب‌وکار شما همسو باشد. در نهایت، اینکه محتوای خلاقانه شما برای کمپین تبلیغاتی چگونه با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند به پیشنهاد یا اقدام شما بستگی دارد.

 

پیام روشن


پیام شما باید مختصر و صریح باشد. درک و به‌خاطر سپردن آن برای مخاطب هدف شما باید آسان باشد. همچنین باید در تمام کانال‌های بازاریابی شما سازگار باشد. به‌این‌ترتیب، مردم برند شما را بدون توجه به جایی که تبلیغات شما را ببینند، شناسایی خواهند کرد.

 

کمپین تبلیغاتی


اگر به دنیای تبلیغات دیجیتال نگاه کنیم، این یک عرصه رقابتی است که بسیاری از برندها برای جلب‌توجه یکسان از همان چشم‌ها می‌جنگند. عوامل مختلفی مانند محتوا، خلاقیت، تبلیغات، عملکرد و غیره یک کمپین تبلیغاتی برنده را تعریف می‌کنند. وقتی صحبت از کمپین تبلیغاتی می‌شود، دانستن اینکه چه کاری انجام می‌دهید نیمی از کار است. بااین‌حال، قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را شروع کنید، باید مطمئن شوید ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار شما همان جایی است که باید باشد.


15/ آبان/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف